You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Cze 2024, 22:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #211326 Wysłany: 23 Sty 2009, 16:19; 
 Temat postu: Punto GT jakie modyfikacje?
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 25 Mar 2008,
Posty: 31
Witam! Posiadam Gietka Prawie seria (wydech sportowy na rurze 2,5 cala oraz są wtryskiwacze 486cc) reszta seryjnie.
Mam troszkę problemów z przepływką mianowicie przelewa mi silnik na wolnych obrotach i nie trzyma ich. Co można zrobić żeby pozbyć się przepływki? Wydaje mi się mój silniczek krokowy też jest walnięty ale do zalewania na wolnych obrotach to nic nie ma chyba?

_________________
Orzech


Góra
 Profil  
 

 
 Post #211383 Wysłany: 23 Sty 2009, 20:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
orzech_24 a to są seryjne wtryski?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211385 Wysłany: 23 Sty 2009, 20:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: mateusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wawa/Płońsk
Rejestracja: 12 Gru 2007,
Posty: 621
a po co ci takie wtryski? heh one starcza do 300km:P

_________________
Volvo V70 2.3 20vT
Mk1 1.9 16vT Q2 N2O

https://www.facebook.com/punto16vT


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211422 Wysłany: 23 Sty 2009, 21:53; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 25 Mar 2008,
Posty: 31
Wtryski były takie jak już go kupiłem a seryjnie chyba były 268cc lub mniejsze, ale kupiłem listwę wtryskową i w niej były 348cc lub 368cc nie pamiętam a nie mam jak teraz sprawdzić.

[ Dodano: 23 Sty 2009 20:53 ]
Kornat ty jesteś z wawy?

_________________
Orzech


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211430 Wysłany: 23 Sty 2009, 22:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Rejestracja: 23 Mar 2008,
Posty: 1138
przepływke można wywalić i zastąpić ja mapsensorem np.z fiata coupe 16vt. Do tego jednak trzeba zakupić jakąś świnke (ecumaster) i wystroić. Z tymi wtryskami to przesadziłeś ładnie :E seria ma chyba wtryski 240?? ale nie jestem pewien

_________________
Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211432 Wysłany: 23 Sty 2009, 22:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: mateusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wawa/Płońsk
Rejestracja: 12 Gru 2007,
Posty: 621
seryjnie są 240

orzech_24 napisał(a):

[ Dodano: 23 Sty 2009 20:53 ]
Kornat ty jesteś z wawy?


Skąd: Wawa/Płońsk

_________________
Volvo V70 2.3 20vT
Mk1 1.9 16vT Q2 N2O

https://www.facebook.com/punto16vT


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211545 Wysłany: 24 Sty 2009, 13:32; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 25 Mar 2008,
Posty: 31
He he te wtryski faktycznie są troszkę za duże :D ale chyba nie będą przeszkadzać, mam jeszcze trochę mniejsze 348cc ale ich nie będę zakładał ponieważ jeden wtrysk jest troszkę uszczerbiony. Właśnie się zastanawiałem nad ecu master lub smt tylko nie wiem czy przez te świnie da radę ominąć przepływkę? Kolega mi proponował żebym od razu poszedł krok dalej i zamontował komputer typu MegaSquirt.
Czyli przepływkę można zastąpić mapsensorem i wystroić ecu masterem?
Gdzie się montuje ten map i jakie korzyści na mocy mogę zyskać montując tylko map i ecu master?

[ Dodano: 24 Sty 2009 11:24 ]
Potrzebował bym kogoś kto w wawie ma gietka z przepływką żeby podmienić na sprawdzenie do mojego kropa. Mam dwie przepływki i mechanik twierdzi że obie są zepsute i chciałbym się upewnić. Jak jest ktoś taki to proszę o kontakt dogadamy się :lol:

[ Dodano: 24 Sty 2009 12:32 ]
Zapomniałem dodać że z takiego (tuningu) to mam założony MBC i BLOWA

_________________
Orzech


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211715 Wysłany: 24 Sty 2009, 22:49; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 28 Sie 2007,
Posty: 921
masz zalozony blow job? :lol:

po co ci 2x wieksze wtryski do seryjnej mocy ? zeby sie zalewal, wiecej palił i miał gorsze osiagi? :?:

_________________
Alfa Romeo 156 TI Sportwagon 2.4 JTDm 20V
Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211846 Wysłany: 25 Sty 2009, 13:30; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 25 Mar 2008,
Posty: 31
Tak jak pisałem wcześniej z takimi wtryskami go kupiłem.
Mogę zmienić na 3xx cc ale czy to coś zmieni?
Mam zamiar zwiększyć moc :twisted: Poprosił bym o jakieś doradztwo.
Na razie na turbo IHI w przyszłości będzie pewnie zmiana na T25.
Puki co to muszę się uporać z tą przepływką, podciśnieniami, pucz karnistrem, silniczkiem krokowym i tam jeszcze parę pierdoł.

_________________
Orzech


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211859 Wysłany: 25 Sty 2009, 13:59; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 28 Sie 2007,
Posty: 921
wywal te wtryski i zasadz serie bo jest to totalnym bezsensem co masz odstawione w tym silniku w tej chwili.

_________________
Alfa Romeo 156 TI Sportwagon 2.4 JTDm 20V
Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211868 Wysłany: 25 Sty 2009, 14:43; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 25 Mar 2008,
Posty: 31
Seryjnych nie mam bo kupiłem go z tymi wtryskami 486cc nie wiem czy one były seryjne czy poprzedni właściciel zmieniał.
Musiałem zakupić listwę wtryskową i w niej były mniejsze wtryski 3xxcc.
Zostawiłem te większe ponieważ jeden z tych mniejszych jest troszkę u szczerbiony tak więc nie mam i nie wiem jakie były seryjne.
W silniku praktycznie nic nie było grzebane na przyrost mocy, teraz zmieniałem uszczelkę pod głowicą i przy tym regulacje zaworów.
Założone jest mbc
Blow off

[ Dodano: 25 Sty 2009 13:37 ]
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_497c5d05776116646.jpg

[ Dodano: 25 Sty 2009 13:40 ]
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_497c5dadae8903643.jpg

[ Dodano: 25 Sty 2009 13:43 ]
Oraz wydech sportowy, to są mechaniczne rzeczy zmienione.

_________________
Orzech


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211874 Wysłany: 25 Sty 2009, 14:56; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 28 Sie 2007,
Posty: 921
seryjne wtryski maja 240cc. i pisze jeszcze raz zmien je na seryjne, duze wtryski w niemodyfikowanym aucie to totalny bezsens

_________________
Alfa Romeo 156 TI Sportwagon 2.4 JTDm 20V
Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211989 Wysłany: 25 Sty 2009, 20:21; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 25 Mar 2008,
Posty: 31
Auto będzie modyfikowane na początek chce ecu master zamontować.

_________________
Orzech


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212159 Wysłany: 26 Sty 2009, 01:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Opole
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 103
Motronic dobrze się zachowuje przy większych wtryskach. Pamiętam przy wtryskach z coupety afr na wolnych było 14,4 dopiero na górze i przy pełnym bucie mocno lał - ok.10. Kumpel tak przejechał 700km i spalanie było na akceptowalnym poziomie, a pojechał wystroić wóz. Tyle, że to przy t28+ inne mody i tymczasowo, a nie seryjnym setupie...

_________________
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
http://www.ets-performance.pl

Kanal YT


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212232 Wysłany: 26 Sty 2009, 13:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 25 Mar 2008,
Posty: 31
Te wtryski u mnie na seri działały poprawnie nie wie jakie było afr ale spalanie było ok 10 l w mieście i to tak powiem że przy ostrzejszej jeździe, nie mówię przy katowaniu :lol:
U mnie problem polega na tym że chcę wywalić przepływkę tylko nie wiem w jaki sposób to zrobić? Ktoś napisał żeby że map sensor z fiata coupe 16vt będzie pasował. Tylko teraz gdzie go zamontować? Jak nie będzie przepływki to muszę dolot zrobić? Po zamontowaniu ecu master na jaki przyrost mocy mogę liczyć? I na jakie ewentualne przerubki muszę się nastawić?

_________________
Orzech


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212502 Wysłany: 26 Sty 2009, 23:22; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 28 Sie 2007,
Posty: 921
po co ci map sensor jak masz go w kompie :P

_________________
Alfa Romeo 156 TI Sportwagon 2.4 JTDm 20V
Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212507 Wysłany: 26 Sty 2009, 23:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Rejestracja: 23 Mar 2008,
Posty: 1138
możesz to rozwinąć??? Czytałem gdzieś że jak wywalają przepływke to zapinają mam sensor??

_________________
Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212630 Wysłany: 27 Sty 2009, 12:03; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 25 Mar 2008,
Posty: 31
Też tak gdzieś wyczytałem.
Chcę zamontować ecu master, moja przepływka jest lipna, w kompie jest chyba map sensor ale ecu master tam go nie podłączę? A w jakiś sposób sygnał z map lub przepływki muszę podpiąć do ecu master?
Jak wiesz coś na ten temat to napisz?

_________________
Orzech


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212681 Wysłany: 27 Sty 2009, 14:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Opole
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 103
Seryjny map daje radę do 1,5b (ze względu na specyfikację), ale w GT-ku to 1,5b na T25/28 to sporo kucy już jest i fajnie już coś przy motorze zrobić.
A co do konwersji to chyba już każdy wie jakie są zalety maf->map :wink:

_________________
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
http://www.ets-performance.pl

Kanal YT


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212755 Wysłany: 27 Sty 2009, 17:54; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 25 Mar 2008,
Posty: 31
Ja nie wiem możesz napisać będę wdzięczny :E

_________________
Orzech


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212764 Wysłany: 27 Sty 2009, 18:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Rejestracja: 23 Mar 2008,
Posty: 1138
czyli co?? wystarczy odpiąć przepływke, wystroić ecumasterem i gotowe??

_________________
Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212861 Wysłany: 27 Sty 2009, 21:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Opole
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 103
Konwersja jest łatwa, ale ważne jest żeby przy tworzeniu mapy potrzebnej do konwersji "wykorzystać" wszelkie możliwe stany pracy silnika - w szczególności przyspieszanie od niskich obrotów do odcinki na 4 i 5 biegu przy różnym uchyleniu przepustnicy, hamowanie silnikiem - im więcej pól mapy wypełnimy tym lepiej, resztę i tak będziemy korygować po konwersji już przy strojeniu. Przy "uczeniu" bierzemy sygnał z afm-a i mapa, po przecinamy sygnał z afm do ecu i tam świnka już pracuje za afm-a przy pobieraniu pomocy mapa. Map ma sygnał liniowy 0-5V, przepływk przeważnie nie. Jest jeszcze kwestia tego rodzaju, że niektóre kompy wywalają błąd po odpięciu przepływki, bo odłączony został czujnik temperatury w niej obecny. Wystarczy ten obwód pozostawić połączony i wszystko pracuje jak należy. Jak już zostało wspomniane wcześniej można bez problemu wykorzystać mapsensor w ecu, wystarczy pobrać z niego sygnał. Map ma 250kPa - czyli do 1,5bara doładowania.

_________________
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
http://www.ets-performance.pl

Kanal YT


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212870 Wysłany: 27 Sty 2009, 21:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Rejestracja: 23 Mar 2008,
Posty: 1138
no i to wiele wyjaśnia :) nie wiedziałem że w punto gt jest map sensor. Myślałem że przepływka ma się tak samo jak w coupe 20vt gdzie po wywaleniu jej zapinają map sensor z 16vt

_________________
Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212872 Wysłany: 27 Sty 2009, 21:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
Ja np mam mapa z VW, wszystko podłączone tylko nie ma jak mapy wypełniać bo raczej nie będę jeździł 200km/h po mokrym :)

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212892 Wysłany: 27 Sty 2009, 21:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Rejestracja: 23 Mar 2008,
Posty: 1138
2rotora czemu nie wykorzystałeś tego seryjnego?? będziesz ładował powyżej 1,5b?? do ilu wytrzymuje ten vw?

_________________
Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO