You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Lip 2019, 00:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #217547 Wysłany: 10 Lut 2009, 16:10; 
 Temat postu: Wymiana usczelniacza półosi
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 08 Sty 2009,
Posty: 18
Witam,

W najbliższym czasie czeka mnie wymiana uszczelniacza lewej półosi i zastanawiam się czy sam dam radę :?

Wymieniał może ktoś sam ten element ?

Da się to zrobić w domowych warunkach ? mam garaż i parę rzeczy już robiłem przy kropku, ale wolę się spytać czy nie ma jakiś niespodzianek ;)

Szukałem trochę w sieci i niby nie jest to skomplikowane. Na pewno będzie potrzebna nowa nakrętka półosi bo ma jakieś takie skrzydełka, które ułamią się przy odkręcaniu.

Wklejam też zdjęcie tej części - nowej niby ma pasować do Punto

Jak ktoś robił to sam to będę wdzięczny za rady, wsparcie moralne no i potwierdzenie że to ta część :D

Image

Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #243963 Wysłany: 21 Kwi 2009, 13:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2007,
Posty: 56
witam, przepraszam że tak odkopuje stary temat ale czeka mnie taka robota...
czy ktoś mógłby opisać szerzej to zadanie,
nic więcej nie znalazłem na forum, a chce to samemu zrobić..

pozdrawiam
Damian

_________________
>>>>>>>>>> |PUNTO I 75'SX 1998| <<<<<<<<<<


Góra
 Profil  
 
 
 Post #252999 Wysłany: 13 Maj 2009, 13:27; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 23 Sie 2008,
Posty: 4
Tak więc:
-spuszczasz olej ze skrzyni -najlepiej do czystej bańki - nie daj się skusić na wymianę oleju, jeżeli ten, który spuścisz będzie czysty, wlej go po zakończonej pracy z powrotem do skrzyni.
-podnosisz tą stronę auta w której chcesz wymienić uszczelniacz
-zrzucasz koło
-odkręcasz uchwyt z wahacza od drążka stabilizatora (2 śruby - dobrze je zlej wd 40 najlepiej dzień przed robotą i obstukaj młotkiem zanim zaczniesz odkręcać)
-zbijasz drążek kierowniczy ze zwrotnicy (może być przyrząd do ściągania końcówek - ja używałem małego podnośnika hydraulicznego - opuściłem auto ta, aby jego cały ciężar opierał się na końcówce drążka kierowniczego i zap*****iłem porządnie młotkiem - takim 5 kilowym :D )
-odkręcasz śrubę, która trzyma przegub kulowy wahacza w zwrotnicy, śrubokrętem musisz podważyć "rozszerzyć" połówki gniazda, w które wchodzi końcówka przegubu kulowego wahacza
-wyciągasz końcówkę przegubu kulowego ze zwrotnicy (ja użyłem liny, którą obwiązałem za koniec wahacza w taki sposób, że mogłem nogą "zawiesić" się na tej linie całym ciężarem - trochę się naszarpiesz i dziada wyciągniesz
-wybijasz półoś ze skrzyni - wkładasz jakiś przecinak lub coś płaskiego między przegub i skrzynie - musisz zadziałać dość mocnym uderzeniem- bez "udaru" nie wylezie - zabezpieczenia w kształcie pierścieni
-i jesteś w domu - wydłubujesz uszczelniacz i nabijasz nowy - jeżeli to po stronie kierowcy to możesz wykręcić płytkę ze skrzyni w której jest uszczelniacz (4 śruby)- będzie Ci łatwiej go wydłubać i nabić
- pamiętaj, że uszczelniacze na prawą i lewą stronę SĄ RÓŻNE! (o ile dobrze pamiętam ten od strony kierowcy jest większy!
-przy wkładaniu półosi do skrzyni, nie zapomnij przesmarować uszczelniaczy olejem, nie mogą być suche!

Ufff.....i weź ze 3 browarki zanim zaczniesz robotę

:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806176 Wysłany: 26 Maj 2016, 13:19; 
 Temat postu: Re: Wymiana usczelniacza półosi
Offline
Sympatyk kropek

Imię: piotr
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Mar 2016,
Posty: 20
hmm ale odkopuje temat... ale sprawa ma się następująco. Olej wciąż kapie.. po wymianie uszczelniacza półosi od strony kierowcy.. tzn z tej okolicy bo w 100% nie moge tego być pewny... i tak kropla po kropelce dzien za dniem se kapnie i gra mi na nerwach. Wczesniej wymieniłem uszczelniacz na wybieraku (faktycznie byl zapocony)
Uszczelniacz polosi wymieniony tak jak tu w opisie .. płytka w której jest mocowany odtłuszczony i przesmarowany masą elring dirko mokre na mokre. Ktoś ma jakis pomysł jest tam coś jeszcze z czego może się uwalniac olej :> a wygląda to na uszczelniacz polosi? Z góry skrzynia sucha. Zimmering firmy coretc.

_________________
ex Centomaniak scs 1.1/1.2 8vTurbo
Seat Leon TS ARL+ 191ps/400nm
jest: Toyota Yaris 1.0 16v
Punto II fl Sporting 1.4 SediciValvole 6speed


Góra
 Profil  
 
 
 Post #847931 Wysłany: 27 Maj 2019, 01:54; 
 Temat postu: Re: Wymiana usczelniacza półosi
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Sie 2016,
Posty: 286
Pomógł: 1
Nie wiem czy ktoś o tym pisał, ale polecam wymianę poprzez wykręcenie płytki z uszczelniaczem, bo jest łatwiej, ale tu mały haczyk - warto się zaopatrzyć w oring płytki, który jest ukryty pod spodem. Przypomina oring stojana cewki. Ja nie miałem i musiałem zmęczony oring posmarować silikonem. Trochę druciarstwo, ale był długi weekend, sklepy pozamykane i nie chciałem zostawiać rozgrzebanego auta.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO