|
Obecny czas: 19 Maj 2025, 06:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
GND |
#220004 Wysłany:
17 Lut 2009, 14:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 10 Paź 2007, Posty: 1541
|
wiesz co roznie to bywało. czasem dolewałem codziennie, czasem dolewałem raz na 2 dni a czasem dwa razy dziennie a czasem raz na 3 dni.
i w sumie to nie miało jakiegos wiekszego znaczenia co i jak, czy jechałem czy nie....
tylko jesli miałem wylaczony silnik to leciało do pewnego momentu i pozniej luz. jak jechałęm to obstawiam ze tez leciał bo przed wyjsciem z domu patrze ile mam i jest np pod max dojechałem do pracy (5,5km) i jest w połowie...
nie wiem czemu...
ale mam nadzieje ze teraz bedzie dobrze.
_________________ FIAT PUNTO II 1.2 8V topic6507.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
TrAcer90 |
#220016 Wysłany:
17 Lut 2009, 16:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 261
|
Z góry przepraszam, ale podłącze się do tematu, nie chce zakładać nowego...
Otuż dziś rozglądając sie po siliku zauwazylem wyciek, myslałem, że to płyn z układu chłodzenia... ale bardziej czuć i smakuje na olej... Z kad może przeciekać?
Foto:

|
|
Góra |
|
 |
Tomo |
#220031 Wysłany:
17 Lut 2009, 16:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
GND a może uszczelka pod głowicą? Miałem tak w Seju ale wyciek nie był na zewnątrz silnika tylko nieszczelność na uszczelce powstała między kanałem płynu chłodzącego a jednym z cylindrów. Jak odpalałem zimny silnik to trochę nierówno pracował. Z czasem objawy się nasiliły (nie pracował na zimno na jednym cylindrze bo go zalewało) ale ustępowały po chwili w miarę nagrzewania (widocznie pod wpływem wysokiej temp. UPG się uszczelniała lub płyn odparowywał w gorącym cylindrze). I tak właśnie mi ubywało płynu. A i jeszcze jedno: analiza spalin wychodziła nie za ciekawie.
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
 |
GND |
#220061 Wysłany:
17 Lut 2009, 18:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 10 Paź 2007, Posty: 1541
|
uszczelka to nie jest bo sprawdzałem z tata. i nie ma takich widokow jakby było cos takiego...
ps. moj brat w seju tez to miał 
_________________ FIAT PUNTO II 1.2 8V topic6507.html
|
|
Góra |
|
 |
sangral |
#220710 Wysłany:
19 Lut 2009, 22:58; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 02 Lut 2009, Posty: 21
|
|
Góra |
|
 |
TrAcer90 |
#220720 Wysłany:
19 Lut 2009, 23:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 261
|
a mi ktoś pomoże 
|
|
Góra |
|
 |
GND |
#220756 Wysłany:
20 Lut 2009, 00:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 10 Paź 2007, Posty: 1541
|
TrAcer90 łaaa ja nawet nie wiem co to jest ;P
_________________ FIAT PUNTO II 1.2 8V topic6507.html
|
|
Góra |
|
 |
TrAcer90 |
#220760 Wysłany:
20 Lut 2009, 00:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 261
|
ha 
|
|
Góra |
|
 |
LAU1976 |
#228139 Wysłany:
13 Mar 2009, 20:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 495
|
GND napisał(a): czasem dolewałem codziennie, czasem dolewałem raz na 2 dni a czasem dwa razy dziennie a czasem raz na 3 dni
Sprawa jest prostsza niż mogłoby się wydawać - ten oring kurczy się (rozszczelnia) i rozszerza (uszczelnia) pod wpływem... temperatury  .
Po zimnej nocy miałem plamę pod samochodem, wciągu dnia samochód stał w pracy w ciepłym garażu i nie wyciekała ani kropla  .
_________________ LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*
|
|
Góra |
|
 |
hgt131 |
#228209 Wysłany:
13 Mar 2009, 23:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Siennica Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 446
|
TrAcer90 wydaje mi się ze to olej bo na pasku od sprężarki wyraznie go widać,sprawdz uszczelniacz na wale bo podejrzewam że już skonczył swój żywot...
_________________ Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html
|
|
Góra |
|
 |
belpher |
#264187 Wysłany:
13 Cze 2009, 20:40; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 13 Cze 2009, Posty: 5
|
Mam to samo. Pompę mi wymienili, ale dalej gubi. Kupiłem za 10 zeta taki płyn, co to uszczelnia układ chłodniczy. Na razie OK. Ciecz trzyma poziom już miesiąc, bez dolewek.
|
|
Góra |
|
 |
szerszen |
#268981 Wysłany:
29 Cze 2009, 23:09; Temat postu: witam koledzy |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 10
|
bardzo trudno jest zdjagnozowac ubytki plynu chlodniczegi jesli za duzo nie widac . proponuje poprostu wymienic wszystkie weze gumowe na nowe. ja tez ma w kropku problem z znikaniem plynu chlodniczego i podejrzewam iz pompa nawalila i ja wymienie na dniach. apopo pompy wody to serwisy zalecaja jej wymniane razem z rozrzadem
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|