|
Obecny czas: 09 Maj 2025, 06:11
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Bombell |
#219747 Wysłany:
16 Lut 2009, 19:54; Temat postu: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku. |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 16 Lut 2009, Posty: 16
|
Witam,
Niedawno zakupiłem Punto 1 silnik 1,2 75. Ma zamontowaną instalację CNG ale jeżdżę tylko na benzynie.
Problem polega na tym że trzeba chwilkę pokręcić rozrusznikiem jak silnik jest ciepły. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu zapala tak jak powinien. Jak zimny zapala zawsze na dotyk. Przy czym jak przed zapaleniem dodam gazu to i na ciepłym zapali jak trzeba.
Wymienione:
filtry
świece
akumulator (stary był na wykończeniu)
sonda lambda
czujnik położenia wału
czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Przy zapalaniu na ciepłym czuć paliwo więc wygląda że dostaje za dużą dawkę.
Jakieś pomysły co to może być?
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Pawel_K |
#219817 Wysłany:
16 Lut 2009, 21:37; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 12 Paź 2008, Posty: 81
|
Miałem podobny problem ale do tego punto palił za dużo benzyny. Pomogła wymiana Mapsensora. Teraz pali na dotyk niezależnie czy zimny czy ciepły. Polecam diagnozę komputerową i będzie wiadomo co trzeba wymienic.
|
|
Góra |
|
 |
Bombell |
#219832 Wysłany:
16 Lut 2009, 21:59; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 16 Lut 2009, Posty: 16
|
Jestem umówiony dopiero w następnym tygodniu u to pod koniec, ale liczę że coś się jeszcze uda wykombinować.
Czy może to być wina elektrozaworu pochłaniacza par paliwa? Stary miałem uszkodzony ale wymieniłem na nowy (to znaczy z innego Punta). Jak sprawdzić czy działa?
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Pawel_K |
#219841 Wysłany:
16 Lut 2009, 22:11; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 12 Paź 2008, Posty: 81
|
Najlepiej jechać na diagnozę komputerową. Jeżeli chcesz jednak sprawdzić samemu to sprawdź oporność pomiędzy 6 nogą przekaźnika podwójnego a 22 nogą komputera. Dokładnie masz to opisane na 51 stronie książki o naprawie punto. (książka z czerwonym punto na okładce)
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#219879 Wysłany:
16 Lut 2009, 23:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
Bombell mnie też się tak czasami zdarza, że czasami muszę dłużej krecic na ciepłym silniku ale to głównie jak jadę jakąś dłuższą trasę wyskakuje do sklepu na 3 minuty i potem tak się dzieje ale jakby już tak 15 minut postał to zapala normalnie ale szczerze powiedziawszy to się tym nie przejmuje bo w sumie to nic takiego
_________________ Stilo 1.9 JTD 80KM 2004
Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
Bombell |
#219913 Wysłany:
17 Lut 2009, 08:07; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 16 Lut 2009, Posty: 16
|
Witam,
Ok, mam te książkę i sprawdzę. Jeszcze się zastanawiam czy reset komputera nic nie da? Słyszałem że odłączenie na kilka godzin czasem pomaga. Jak to jest?
A co do mojego zapalania to zaraz po zgaszeniu zapala ok. Minie 10 minut, 30minut, godzina czy dwie to jest problem. Zapala dopiero jak ostygnie całkiem na dotyk.
|
|
Góra |
|
 |
Pawel_K |
#219920 Wysłany:
17 Lut 2009, 09:16; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 12 Paź 2008, Posty: 81
|
Nie w Punto. W starych samochodach taki numer mógł przejść i stąd utarła się opinia, że odpięcie klemy to cudowne lekarstwo na wszystko. Komputer w punto ma pamięć stałą i nie wykasujesz z niego błędów inaczej jak tylko przez diagnozę komputerową.
Radze Ci jechać od razu do mechanika. Ja też próbowałem samemu go zdiagnozować ale szkoda czasu i nerwów. Jak jesteś z CK to przy urzędzie skarbowym na częstochowskiej jest świetny elektromechanik samochodowy. Za 80zł zdiagnozował mi samochód, wymienił Mapsensor i po kilku tygodniach kazał przyjechać znów na komputer celem sprawdzenia czy wszystko ok.
Gość naprawde ma pojęcie. Przy pierwszym spojrzeniu pod maske zauważył, że gaz jest za bardzo naciągnięty bo przepustnica nie opiera sie na jakims ograniczniku tylko jest naciągnięta a poprzedni mechanicy jakos tego nie widzieli. Uważam, że za 80zł to nawet szkoda sie brudzić.
|
|
Góra |
|
 |
Bombell |
#219938 Wysłany:
23 Lut 2009, 21:28; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 16 Lut 2009, Posty: 16
|
Witam,
Tak jak mówiłem jestem umówiony pod koniec następnego tygodnia. Gość podobno najlepszy w moich okolicach wię wole poczekać niż jechać do jakiegoś pierwszego lepszego mechanika. A jestem z Mielca czyli podkarpacie.
Do tego czasu spróbuje jeszcze pokobinować. Kumpel miał podobny problem i w jego przypadku był to silniczek krokowy...
Pozdrawiam!!
[ Dodano: 23 Lut 2009 20:28 ] No i po 2 godzinnej wizycie. Pokasowane błędy. Sprawdzony luz na zaworach, pompa paliwa i parę innych rzeczy. Wszystkie wężyki całe. Czyli wszystko w pełni sprawne, a problem dalej jest.
Pomysły gdzie szukać? Przyczepić się instalacji gazowej której i tak nie używam i nie będę używał??? Czy może ta instalacja być przyczyną?
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Pawel_K |
#222405 Wysłany:
24 Lut 2009, 19:10; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 12 Paź 2008, Posty: 81
|
Ehh pokasowanie błędów niewiele daje. Na podstawie błędów określa się co jest uszkodzone. Pokasował błędy i powiedział, że będzie ok ??
|
|
Góra |
|
 |
Bombell |
#222514 Wysłany:
24 Lut 2009, 23:56; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 16 Lut 2009, Posty: 16
|
Pokasował błędy. Błędy zostały po wymianie uszkodzonych części. Wszystkie Sprawdził czy wszystko działa i czy błędy nie wracają. Jest ok. Wszystkie czujniki itd działają. Ciśnienie na pompie paliwa sprawdził, przeczyścił przepustnice, sprawdził luzy na zaworach itd. Wszystko jest ok.
Gość akurat jest solidny i uchodzi za najlepszego w okolicy a do tego znajomy więc nie zrobił tego na odczep.
Mówił że trzeba by usunąć całą elektronike z instalacji CNG która zresztą była montowana we Włoszech. Warto się tego przyczepić??
Zaznaczam autko na ciepłym silniku jak zapali nie pali na wszystkie gary. Na zimnym po przekręceniu kluczyka jest zapalony i odrazu działa tak jak należy. Po dodaniu gazu na ciepłym zapala odrazu tak jak powinno. Jazda nim jest ok, ma moc, nic nie przerywa, spalanie w normie...
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
MarcinO |
#222946 Wysłany:
25 Lut 2009, 23:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
|
Góra |
|
 |
Bombell |
#223034 Wysłany:
26 Lut 2009, 12:35; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 16 Lut 2009, Posty: 16
|
A masz gaz?? Mi tez na ciepłym nie pali na wszystkie gary a jak zapale odrazu drugi raz to jest ok.
Z gościem jestem jeszcze umówiony w nastepnym tyogdniu na bardzo szcegółową kontrloe wtrysków i wyrzucenie instalacji gazowej.
Może chce ktoś kupić instalacje CNG za symboliczny pieniądz  ??
|
|
Góra |
|
 |
MarcinO |
#223039 Wysłany:
26 Lut 2009, 13:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
Nie mam gazu. Jak bedziesz cos wiedzial to daj znac, ja tez bylem juz u dwoch mechanikow, nawet u jednego auto stalo 2 dni i nic nie zrobili, zaplacilem tylko pieniadze i stracilem czas  dalej sie z tym mecze, chociaz teraz w te cieplejsze dni jest troche lepiej i przypuszczam ze jak zrobi sie calkiem cieplo to problem zniknie, ale i tak chcialbym wiedziec co jest nie tak i temu zaradzic.
_________________ Punto S 1.1 55 KM 97r
http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
Bombell |
#223049 Wysłany:
26 Lut 2009, 14:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 16 Lut 2009, Posty: 16
|
Sprawdzałeś wtryskiwacze?
|
|
Góra |
|
 |
MarcinO |
#223051 Wysłany:
26 Lut 2009, 14:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
|
Góra |
|
 |
Bombell |
#223071 Wysłany:
26 Lut 2009, 15:30; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 16 Lut 2009, Posty: 16
|
Czyli mamy podobny problem a idą ciepłe dni więc chce to szybko zrobić. Daj znać jak znajdziesz przyczyne.
|
|
Góra |
|
 |
MarcinO |
#223284 Wysłany:
27 Lut 2009, 00:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
Bombell a niezauwazyles ze auto bylo troche slabsze, glownie przy wyzszych obrotach, tak powyzej 4 tys? Bo ja juz chyba znalazlem przyczyne. Mialem niesprawna ta klapke w obudowie filtra powietrza, ktora odpowiada za dawkowanie cieplego-zimnego powietrza. Ten mechanizm nie chodzil, klapka caly czas stala w jednym miejscu, dokladnie w polowie. Jak silnik jest zimny to powinna zamykac dolot chlodnego powietrza z rury a odmykac dolot cieplego, ktory leci od kolektora. Nie wiem czy wiesz o co chodzi, ale jak zdejmiesz pokrywe filtra i wyjmniesz filtr to tam wlasnie jest ten mechanizm.
[ Dodano: 26 Lut 2009 23:53 ]
Sprawdz sobie czy dziala Ci ta klapka. Jak masz silnik zimny to powinna zamykac dolot chlodnego powietrza a jesli jest rozgrzany, to powinna otworzyc. Chociaz szczerze mowiac nie wydaje mi sie zeby to mialo az taki wplyw na uruchomianie silnika ale sprawdzic mozesz.
_________________ Punto S 1.1 55 KM 97r
http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
Bombell |
#223339 Wysłany:
27 Lut 2009, 09:58; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 16 Lut 2009, Posty: 16
|
Sprawdze choc dwie osoby juz cos tam sprawdzały ale moze akurat nie to.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Pejt |
#233155 Wysłany:
27 Mar 2009, 12:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 104
|
udalo sie naprawic ?
_________________ Punto I '97 1.2 75KM gaz
|
|
Góra |
|
 |
Joint32 |
#233493 Wysłany:
28 Mar 2009, 10:47; Temat postu: |
|
|
Witam podlacze sie do tematu mam 1.1 z gazem i mam dokladnie to samo,jak jest cieply i postoi chwile to ciezko pali, a jak weznie to nie pali na wszystkie gary.Ten temat byl juz wiele razy omawiany ale nic na razie mi nie pomoglo wymiana czujnika polozenia walu i temperatury.
|
|
Góra |
|
 |
Pejt |
#233580 Wysłany:
28 Mar 2009, 16:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 104
|
malo tego, że ten temat byl juz poruszany wielokrotnie to w zadnym nie padla konkretna odpowiedz i rozwiazanie
nie kojarze zeby ktos napisal, że uporał sie z tym problemem
_________________ Punto I '97 1.2 75KM gaz
|
|
Góra |
|
 |
Joint32 |
#233960 Wysłany:
29 Mar 2009, 12:20; Temat postu: |
|
|
No i niestety tu Pejt masz racje pelno postow i mozliwych przyczyn,ale nikomu sie nie udalo 
|
|
Góra |
|
 |
Pejt |
#233987 Wysłany:
29 Mar 2009, 14:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 104
|
spoko
jakos w tygodniu jade do mechanika bo u mnie to jak jest cieply to nei dziala w ogole na benzynie wiec jak sie skonczy gaz to koniec i musze czekac jak sie ochlodzi
zobaczymy co powie
jak na moj prywatny gust jest to kwestia jakiegos czujnika, miernika przeplywu czegos, polozenia czegos
ale dopuszczam, że po rozgrzaniu jakis element sie rozgrzewa i cos nie styka dobrze
moze rozszczelnia
tylko, że dziala na gazie ok więć to musi byc elektronika u mnie ale sie okaże
_________________ Punto I '97 1.2 75KM gaz
|
|
Góra |
|
 |
cyklista |
#234011 Wysłany:
29 Mar 2009, 15:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź-Zakopane Rejestracja: 06 Sie 2008, Posty: 148
|
Witam miałem ten sam problem.I okazało sie banalna rzecz.Miałem wode w zbiorniku.I nawet po wyczyszczeniu zbiornika i odlaniu wody paliwo juz nie nadawało sie do jazdy.pomimo odciągniecia wody i tak auto nie chciało na tym paliwie jezdzic.Jak był zimny odpalał dobrze a po nagrzaniu juz był problem.Dobrze ze chociaz na gazie chodził.A woda sie dostała przez przetarty wąż od wlewu do zbiornika.Ten co leci w nadkolu tylnego koła.Dostał sie snieg i lód i sie przetarł wąz.Węza musiałem jakos połatać.Bo ceny za niego są kosmiczne.Ponad 300 zł !!!
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#234022 Wysłany:
29 Mar 2009, 16:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Witam:
Czasami problem niezapalania ciepłego silnika w samochodach na gazie jest mikro-nieszczelność instalacji gazowej. Dochodzi wtedy do sytuacji że gaz zbiera się w kolektorze ssącym wypiera powietrze i mamy wtedy przy rozruchu mieszankę paliwo-gaz bardzo bogatą z którą ciepły silnik ma problem i zalewa go podczas rozruchu. Zimny silnik łatwiej zapala bogate mieszanki bo część paliwa skrapla się na ściankach kolektora ssacego. Diagnostycznie trzeba zakręcić zawory przy butli z gazem i pojeździć na benzynie. [ Dodano: 29 Mar 2009 15:32 ]Pawel_K napisał(a): Nie w Punto. W starych samochodach taki numer mógł przejść i stąd utarła się opinia, że odpięcie klemy to cudowne lekarstwo na wszystko. Komputer w punto ma pamięć stałą i nie wykasujesz z niego błędów inaczej jak tylko przez diagnozę komputerową. Większość sterowników w PI/II traci "warości adaptacyjne" po zdjęciu klemy akumulatora także w nieraz może pomóc. Pamięć błedów a wartości wyuczone przez sterownik to dwie różne żeczy. [ Dodano: 29 Mar 2009 15:34 ]Joint32 napisał(a): mam dokladnie to samo,jak jest cieply i postoi chwile to ciezko pali, a jak weznie to nie pali na wszystkie gary
Zobacz "jak nie pali na wszystkie gary" czy nie leci czarny dym z tłumika świadczący o bardzo bogatej mieszance.
Pozdrawiam i sukcesów w diagnozie życzę
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|