|
Obecny czas: 06 Maj 2025, 06:58
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
pawi81 |
#221885 Wysłany:
22 Lut 2009, 23:19; Temat postu: Kontrolka oleju podczas mocnego hamowania |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Wrz 2008, Posty: 118
|
Witam,
podczas mocnego hamowania zaczela mi sie palic kontrolka oleju, czy ktos z Was mial taki przypadek? Od ostaniej zmiany oleju minelo ok. 8500 km
pzdr
_________________ Fiat Punto II 99/00 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
|
|
TrAcer90 |
#221895 Wysłany:
22 Lut 2009, 23:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 261
|
DOLEJ OLEJU !!! I TO JAK NAJSZYBCIEJ
|
|
Góra |
|
 |
henias75 |
#221897 Wysłany:
22 Lut 2009, 23:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: torun Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 642
|
|
Góra |
|
 |
pawi81 |
#221898 Wysłany:
22 Lut 2009, 23:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Wrz 2008, Posty: 118
|
tylko podczas gwaltownego hamowania, ostatnio tak mi sie zrobilo, podczas normalnej jazdy nic sie nie swieci
_________________ Fiat Punto II 99/00 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
TrAcer90 |
#221900 Wysłany:
22 Lut 2009, 23:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 261
|
ja tak miałem w fiescie jak hamowałem to się świeciła... dolałem i juz nie śweciła
|
|
Góra |
|
 |
henias75 |
#221901 Wysłany:
22 Lut 2009, 23:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: torun Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 642
|
|
Góra |
|
 |
uki1906 |
#222003 Wysłany:
23 Lut 2009, 13:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
Ja proponuję sprawdzić olej  , jeśli jest stan to trzeba szukać powiązań w elektryce.
|
|
Góra |
|
 |
pawi81 |
#222054 Wysłany:
23 Lut 2009, 16:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Wrz 2008, Posty: 118
|
uki1906 napisał(a): Ja proponuję sprawdzić olej  , jeśli jest stan to trzeba szukać powiązań w elektryce.
dolalem prawie litr i juz przy ostrym hamowaniu nie zauwazylem zeby bylo cos nie tak i stan teraz jest ok
_________________ Fiat Punto II 99/00 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
80quattro |
#222105 Wysłany:
23 Lut 2009, 19:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 188 Pomógł: 1
|
Z kontrolką już jest ok ale z silnikiem już nie jest ok po takim szlifowaniu .
Kolego pawi81 proponuję częściej sprawdzać poziom oleju .
Wystarczy raz na 1000 kilometrów .
Kontrolka zapala się dopiero wtedy kiedy już w ogóle nie ma ciśnienia oleju a to oznacza , że w niektórych punktach silnika już dawno nie ma smarowania .
Takie przerwy w smarowaniu powodują bardzo szybkie zużycie panewek .
Pozdrawiam .
_________________ Fiat Punto GT Fiat Punto II 1.2 Fiat Grande Punto Sport T-jet. Audi A4 Quattro 1.8 T
|
|
Góra |
|
 |
pawi81 |
#222179 Wysłany:
23 Lut 2009, 22:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Wrz 2008, Posty: 118
|
dziekuje za uwage, duzo nie jezdzilem i ostro nie "pilowalem" wiec moze nie bedzie tak zle. BTW, ile oleju powinienem dolac zeby bylo ok? wlalem ok. 900ml
_________________ Fiat Punto II 99/00 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1976 |
#222182 Wysłany:
23 Lut 2009, 22:52; Temat postu: |
|
|
pawi81 napisał(a): dziekuje za uwage, duzo nie jezdzilem i ostro nie "pilowalem" wiec moze nie bedzie tak zle. BTW, ile oleju powinienem dolac zeby bylo ok? wlalem ok. 900ml
A nie masz czegoś takiego jak bagnet do sprawdzania???  Teoretycznie powinieneś mieć poziom oleju na bagnecie w środku pomiedzy min i max, ale z tego co wiem to silniki fiata lubią żeby oleju było raczej bliżej max.
|
|
Góra |
|
 |
pawi81 |
#222183 Wysłany:
23 Lut 2009, 22:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Wrz 2008, Posty: 118
|
niby mam, ale z ciekawosci pytam ile sie miesci do poziomu max  zeby nie przelac 
_________________ Fiat Punto II 99/00 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1976 |
#222185 Wysłany:
23 Lut 2009, 23:03; Temat postu: |
|
|
pawi81 napisał(a): niby mam, ale z ciekawosci pytam ile sie miesci do poziomu max zeby nie przelac
Jesli to ta sama miska olejowa i filtr co w grande 1,2 8v to pojemność maxymalna 2,6 - 2,8 l oleju. Ale tak sie oleju nie dolewa. Dolewa sie pod kontrolą bagnetu. Z doświadczenia wiem że pomiedzy poziomem min a max na bagnecie wchodzi około 1l oleju. Więc jeśli swobodnie wpakowałeś 900ml i nie osiagnałeś max to miałes na prawdę sucho w silniku. Pilnuj oleju, sprawdzaj tak jak koledzy mówią co ok 1000km (ja to robię ciut rzadziej ale przynajmniej raz w miesiacu), olej uzupełniaj małymi porcjami a częściej. Czyli nie czekasz aż z poziomu maks zjedzie do min, ale uzupełniasz np 200 ml jak z max zjedzie do 3/4 albo 2/3 wskaźnika. I cała tajemnica dbania o silnik.
|
|
Góra |
|
 |
pawi81 |
#222186 Wysłany:
23 Lut 2009, 23:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Wrz 2008, Posty: 118
|
Dzieki za wskazowki, to moj pierwszy w zyciu samochod  wiec wiesz, ucze sie 
_________________ Fiat Punto II 99/00 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1976 |
#222196 Wysłany:
23 Lut 2009, 23:17; Temat postu: |
|
|
pawi81 napisał(a): Dzieki za wskazowki, to moj pierwszy w zyciu samochod wiec wiesz, ucze sie
Proponuję naukę rozpocząć od wygrzebania instrukcji obsługi i przeczytania przynajmniej raz. Tam wszystko jest napisane na ten temat. Pojemność miski olejowej z filtrem powinienes znać, zeby ci jakiś dobroduszny pan mechanik nie wystawił fakturki na np 5l oleju (jeden z częstszych przewałów robionych przez mechaników). Zachecam do lektury.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#222199 Wysłany:
23 Lut 2009, 23:26; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
aha i na przyszłość jak zapali się kontrolka oleju odruchowo gasimy silnik!
Pamiętam ze komuś z forum po tym jak miska oberwała kamieniem urwał się smok w misce i na braku ciśnienia dokulał się 300m do stacji i..... już silnik był zarżnięty tak, że nadawał się do kapitalnego remontu
Radzę mieć to na uwadze! [ Dodano: 23 Lut 2009 22:26 ]
Obrazki mówią same za siebie 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|