You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 06 Maj 2024, 06:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #222085 Wysłany: 23 Lut 2009, 18:38; 
 Temat postu: Badanie układu zapłonowego i wymiana cewki
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Gru 2008,
Posty: 385
Pomógł: 2
Jeśli masz problem z niepracującym cylindrem trzeba zajrzeć pod maskę albo oddać samochód do specjalisty. Specjalista będzie Cię słono kosztował, a sporo można zrobić samemu.


Sprawdzanie świecy

Potrzebne narzędzia:
-klucz do świec 16mm
-klucz oczkowy lub nasadkowy rozmiar 10
Czynności:
Żeby ułatwić dostęp do świec 2 i 3 cylindra
-demontaż obudowy filtra powietrza (plastikowe łapki po bokach obudowy, metalowa zapinka od dołu)
-demontaż drugiej części plastikowej obudowy dolotu (2 śrubki od góry - klucz 10, należy uważać, żeby nie uszkodzić gumowych przewodów po lewej stronie)

Dalsze czynności jednakowe dla wszystkich świec
-ściągnięcie kabla wysokiego napięcia ze świecy
-wykręcenie świecy (klucz do świec)
-zapięcie kabla wysokiego napięcia
-położenie świecy na metalowej części silnika (ja kładłem z tyłu silnika, żeby świeca nie spadła)
-uruchomienie silnika i obserwacja iskry (lub jej braku)

Jeśli świeca nie daje iskry, a mamy nową w zapasie to dobrze jest sprawdzić czy iskra pojawia się na nowej świecy. Jeśli nie mamy zapasowej to można użyć świecy z innego cylindra.

Brak iskry w ogóle oznacza, że podejrzany jest kabel.

Sprawdzenie kabla

Potrzebne narzędzia:
-klucz oczkowy lub nasadkowy rozmiar 10
Czynności:
-zdjęcie plastikowej osłony cewek (klucz 10 )
-odpięcie obu kabli z danej cewki
-zapięcie sprawdzanego kabla do drugiego wyjścia cewki
-zapięcie kabla na świecy
-położenie świecy na metalowej części silnika
-uruchomienie silnika i obserwacja iskry

Jeśli iskra nie pojawia się - mamy uszkodzony kabel lub cewkę
Jeśli iskra pojawia się - mamy podejrzaną cewkę

W tym punkcie można spróbować zmienić cewki miejscami i sprawdzić czy jedna jest uszkodzona, ale ja postanowiłem to pominąć i zakupiłem nową, błyszczącą cewkę Magneti Marelli.


Wymiana cewki

Potrzebne narzędzia:
-klucz oczkowy lub nasadkowy rozmiar 10
-klucz imbus rozmiar 3
Czynności:
-zdejmujemy plastikową osłonę cewek (klucz 10 )
-odpinamy wtyczkę zasilającą (od strony silnika wtyczka ma zapięcie, które można podważyć śrubokrętem, a jak się ma zwinne paluchy to i ręcznie)
-sprawdzamy czy na stykach, które właśnie odsłoniliśmy nie została czerwona wstawka lub uszczelka z wtyczki, którą właśnie wyciągnęliśmy*
-zdejmujemy kable wysokiego napięcia z cewki
-odkręcamy 4 śruby mocujące cewkę (klucz imbusowy 3, od strony akumulatora) - należy uważać, żeby nie zgubić pionowych blaszek pod śruby i podkładek pod śruby
-wyciągamy starą cewkę, wkładamy nową
Montaż nowej cewki jest analogiczny do demontażu, kolejność odwrotna.

(*)Zgubienie czerwonej wstawki z wtyczki będzie skutkowało tym, że przy następnym odpięciu wtyczki żółta uszczelka zostanie na cewce.
Zgubienie żółtej uszczelki z wtyczki może powodować problemy z wilgocią (tak mi się wydaje)



Image


Przydatne informacje:
Kolejność wyjść cewek (licząc w stronę wnętrza samochodu) - 2, 3, 1, 4
Kolejność zapłonu - 1, 3, 4, 2
Koszt zakupu cewki zapłonowej do Punto 1.1:
ASO - 114zł
niezależny sklep z częściami do FIATów - 65zł
Allegro - od ok. 55zł

_________________
2000 Punto 1.9 JTD
2002 Palio 1.6 16V
2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V
1995 Kawasaki EX500
[*]1995 Punto 1.2 HSD
[*]1994 Punto 1.1 S
[*]1998 Siena 1.6 16V


Góra
 Profil  
 

 
 Post #615641 Wysłany: 29 Wrz 2012, 00:22; 
 Temat postu: Re: Badanie układu zapłonowego i wymiana cewki
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień
Rejestracja: 20 Mar 2012,
Posty: 2595
Pomógł: 16
a jak sprawdzić centralkę wtrysków??:P
Trochę nie w temacie bo chodzi o Punto II :P

_________________
Pomarańczowy GP Sport topic42204.html :)
Moja Kropa MkII http://fiatpunto.com.pl/topic34748.html dużo zdięć :P
ImageImage


topic34846.html <-- wykonanie zabudowy CA z żywicy :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO