You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 26 Kwi 2024, 11:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #224386 Wysłany: 02 Mar 2009, 18:10; 
 Temat postu: temperatura płynu chłodniczego, nawiew w kabinie, obroty
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 32
dzisiaj po przejechaniu standardowej trasy 20km poza miastem na gazie, po paru minutach w mieście zobaczyłem że temp. zaczęła wyraźnie rosnąć, praktycznie widać było jak się podnosi wskazówka,

zawsze utrzymuje mi się na 1/4 skali, przy jeździe po mieście dochodziła do połowy(na gazie, na benzynie tylko nieznacznie wzrastała ponad 1/4),

dzisiaj zaczynała przekraczać połowę skali już po chwili w mieście,
włączyłem gorący nawiew, otworzyłem okna i temp powoli zaczęła opadać, poza tym po chwili i tak byłem już u celu, więc kropka zgasiłem,

inna sprawa że wcześniej, podczas tej jazdy na trasie, gdy włączałem ogrzewanie (im mocniej tym większy efekt), śmierdziało przyprawą do zup i parowały mocno szyby,
dlatego dałem temperaturę nawiewu na polowe i moc na 1,
później działo się to co napisałem wyżej,

potem trochę po mieście pojeździłem na benzynce (ustawienia nawiewu już zostawiłem tak jak przed chwilą napisałem) i na gazie kolejne 20km w trasie, pod koniec przewiałem trochę kabinę mocnym chłodnym nawiewem


po paru minutach w domku, wybrałem się u siebie na miasto, na gazie,
włączałem ogrzewanie na full i...
już nic nie parowało, nic nie śmierdziało, tylko normalnie leciało ciepełko :O (trochę na gazie pokręciłem silnik na wysokich obrotach)

co za cuda? po prostu wystarczyło "przedmuchanie", żeby normalnie ogrzewało wnętrze? i co z tym skokiem temperatury?

ma to jakies powiązanie z tym że czasami obroty mi falują od 1,5 do 2k obrotów (głownie na benzynie), a czasami na jałowym spadają do 500?(głownie na gazie)

poza tym, jak odpalę i przełączę od razu na gaz (przy 2000 obr), to po chwili gdy zahamuję i obroty za bardzo spadną, albo nawet jak się zatrzymam, wrzucę na luz, to silnik gaśnie, i strasznie opornie odpala, trzeba czekać aż się rozgrzeje, żeby w ogóle można było operować gazem(dusi się),
dlatego zawsze przez miasto jeźdze na benzynie, chyba że wcześniej przejechałem już trochę kilometrów na gazie na trasie,


planuję przeczyścić silnik krokowy, wymienić płyn w chłodnicy (poziom dobry, ale kij go wie co tam jest i ile czasu), wymienić świece, filtr paliwa, gazu i wyregulować gaz (filtr powietrza niedawno wymieniłem),
znajomy sugerował że te problemy z obrotami mogą tez wynikać z walniętego czujnika temperatury

_________________
Punto 1,1 LPG Power '95


Góra
 Profil  
 

 
 Post #224558 Wysłany: 02 Mar 2009, 23:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: SWD
Rejestracja: 05 Lut 2008,
Posty: 328
markus nie jezdze na gazie, ale z tego co wiem to nie powinno sie odrazu przelaczac na gaz, nie wiem tez jaka masz instalacje, ale w tych nowszych sekwencyjnych, silnik przechodzi na gaz automatycznie po rozgrzaniu sie silnika do temp ok 60 stopni (kumpel ma tak w Audi) Tak czy inaczej nie powinno to byc przyczyna ze raz dmuchalo Ci cieple a raz zimne powietrze. Przyczyna najprawdopodobnie jest zapowietzrenie ukladu chlodniczego, uszkodzenie nagrzewnicy badz tez uszczelka pod glawica padla, stawialbym raczej na nagrzewnice (jak mowiles ze smierdzialo przyprawa do zup) w tych dwoch ostatnich przypadkach powinienes zaobserwowac ubytek plynu chlodnmiczego, sprawdzales moze?

_________________
Punto S 1.1 55 KM 97r

http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895

Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #224578 Wysłany: 03 Mar 2009, 00:33; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 32
instalka do wtrysku jednopunktowego, ustawiona jest na przełączanie na gaz przy 2000 obrotów, ale jak pisałem, przełączam po dłuższej chwili,

nie zmieniało mi samo temperatury nawiewu, przeczytaj dokładniej ;)
poziom płynu chłodniczego zdecydowanie powyżej minimum,
śmierdziało tylko ten jeden raz jak parowały mocno szyby, później było ok(wcześniej zresztą też)

_________________
Punto 1,1 LPG Power '95


Góra
 Profil  
 
 
 Post #224600 Wysłany: 03 Mar 2009, 01:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: SWD
Rejestracja: 05 Lut 2008,
Posty: 328
Faktycznie zle doczytalem :wink: wg mnie pozostaje ci nic innego tylko jezdzic a jesli sie to powtorzy to wtedy cos myslec.... Po tym co napisales, dokladniej przeczytajac :E i przeanalizujac mysle ze to bylo jakies chwilowe zapowietrzenie ukaldu, tak mi to wyglada.

_________________
Punto S 1.1 55 KM 97r

http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895

Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #225102 Wysłany: 04 Mar 2009, 18:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
Ja ma gaz w 1.2 i nie ma to znaczenia czy jedziesz na gazie czy na benzynie temp. zawsze jest taka sama. nigdy nie przełączam na gaz nim nie osiągnie temp normalnej pracy (5zł więcej to nie zbiednieje) Smierdzenie w kabinie to oznaka że dostał gdzieś płyn i dmuchnęło do środka (objaw jak przy uszkodzonej nagrzewnicy ale samo by nie ustąpiło)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #225419 Wysłany: 05 Mar 2009, 17:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 32
dobra, za wysokie obroty wyelimnowane, za małe też niedłguo naprawię

na innym forum dostałem taką radę:

"Zrób prosty test - odpal jutro rano ZIMNY silnik na benzynie i pozwól mu chodzic na wolnych obrotach przez jakies 5 minut. Nie dotykaj w tym czasie pedału przyspieszenia ani nie przechodz na gaz.

Obserwuj teraz wskaźnik temp płynu chłodzącego i co minutę dotykaj gumowego przewodu, który idzie do górnej części chłodnicy.

- czy po tych 5 czy 8 minutach wskazówka temp. doszła do połowy skali i czy wtedy włączył się wentylator chłodnicy?
- czy wąz idący do chłodnicy robił się ciepły już w chwili, gdy wskazówka była na 1/4 skali?

Daj znac, bo na tę chwilę mi tu wygląda, że masz padniety termostat, który przez cały praktycznie czas jest otwarty i masz niedogrzany silnik (a przez to m.in. więcej Ci on spala)"

no i:
po jakichś 8 minutach wskazówka stała na około 1/6 skali, wąż był wtedy ciepły, ale nie jakoś bardzo gorący
zresztą przez 3 ostatnie minuty tak się utrzymywała,
potem zrobiłem 10 minutową przejażdżkę na większych obrotach i wtedy dopiero doszło do 1/4 skali

czyli co? termostat do wymiany?
a płyn chłodniczy?

_________________
Punto 1,1 LPG Power '95


Góra
 Profil  
 
 
 Post #225520 Wysłany: 05 Mar 2009, 21:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Myszków
Rejestracja: 14 Gru 2008,
Posty: 314
tez tak mialem .. i wymienilem termostat... teraz szybciej autko osiaga temperature optymalna. szybciej leci cieplawe powietrze z nawiewu no i spalanie zmalało:)

_________________
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/49871

Oko za oko, ząb za ząb, a czemu d*** za pieniądze? :)
http://fiatpunto.com.pl/post199324.html#199324 <- Mój Kropeczek :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #225569 Wysłany: 05 Mar 2009, 23:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: SWD
Rejestracja: 05 Lut 2008,
Posty: 328
markus jesli tak jest jak piszesz to termostat jest faktycznie caly czas otwarty. Nie moze byc tak ze wskazowka osiaga 1/6 skali a waz (ten gorny) jest juz cieply, wtedy masz caly czas otwarty obieg i silnik nie ma sie kiedy nagrzac.

_________________
Punto S 1.1 55 KM 97r

http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895

Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO