You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 08 Maj 2024, 18:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #233227 Wysłany: 27 Mar 2009, 15:48; 
 Temat postu: 1.2 16V MPI nie wkręca się powyżej 5000-5500rpm
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 27 Mar 2009,
Posty: 8
Witam, to mój pierwszy post na tym forum.

Nie mam Fiata Punto, ale mam silnik 1.2 16V MPI z Fiata Punto I (176) przełożony do Cinquecento.

Mam z tym silnikiem następujący problem:

Od kiedy go kupiłem (jakieś pół roku temu) miał słabą górę, problem postępował, a w tej chwili nie jest w stanie wkręcić się na wysokie obroty.
Problem tak samo dotyczy pracy silnik na luzie jak i pod obciążeniem na wszystkich biegach.
Na oko tak do 3500-4000rpm ma odpowiednią moc, potem lekko słabnie, a przy tych 5000-5500rpm słabnie nagle (efekt prawie jak dojścia do odcięcia).

- komputerowa diagnostyka i reset adaptacji nic nie pokazuje (dokładne wyniki później)
- wymieniłem wtryskiwacze (były jakieś pomieszane od różnych modeli), teraz są takie jak powinny, wszystkie w czasie testu psikają paliwem
- wymieniłem świece (sprawdzałem też na starym i nowym komplecie - nie ma różnic)
- mam dwa komplety przewodów - na jednym i drugim jest to samo
- palą wszystkie gary (przynajmniej na wolnych obrotach), bo wyraźnie słychać zmianę w odgłosie pracy jak odłączam poszczególne przewody WN
- wymieniłem filtr paliwa
- sprawdzałem z i bez filtra powietrza (więc to nie to)
- sprawdziłem ciśnienie na listwie wtryskowej, jest 3.1bar, przy maksymalnym otwarciu przepustnicy trochę drży wskazówka manometru ale poniżej 3.0bar nie spada
- wyeliminowałem wpływ układu wydechowego (pełen przelot nic nie zmienił)
- sprawdziłem zgodnie z moją najlepszą wiedzą ustawienie rozrządu i wydaje mi się być dobre. Przy ustawionych cylindrach w linii (przyrządem), wycięcia w wałkach rozrządu zajmują dolną połowę otworów do blokowania wałków rozrządu, co wydaje mi się zgadzać z wzorcem.
- sprawdziłem czujnik położenia wału, przysunąłem go bliżej koła zębatego żeby generował mocniejszy sygnał (teraz jest 0.6mm od zębów)

Diagnostyka komputerowa pokazuje:

Na biegu jałowym po resecie kompa i zrobieniu adaptacji:

na biegu jałowym:
Temperatura silnika - 87C
Obroty biegu jałowego - 860rpm
Obroty silnika - 1000rpm (około)
MAP - 264
Czas otwarcia wtryskiwaczy - 0.55ms
Przepustnica - 11.8 stopni
Kąt wyprzedzenia zapłonu - 30 stopni
Lambda - komputer pokazuje środkowe (prawidłowe) położenie, odczyt z sondy 0.0-0.1V, krótkie skoki na 0.7V które są zaraz kompensowane przez ECU.
Ciśnienie na listwie paliwa - 2.6bar (regulowane przez regulator ciśnienia)

przy przepustnicy otwartej na maksa (ECU w pętli otwartej):
Temperatura silnika - 89C
Obroty silnika - 5000rpm (około)
MAP - 735
Czas otwarcia wtryskiwaczy - 3ms
Przepustnica - 91 stopni
Kąt wyprzedzania zapłonu - 31 stopni
Lambda - komputer pracuje na mapach, nie czyta danych z sondy. Sonda podaje 0.8-0.9V
Ciśnienie na listwie paliwa - 3.0-3.1bar (wskazówka trochę drży)

Po długim czasie trzymania przepustnicy otwartej na maksa (komputer przechodzi w tryb pętli z sondą lambda)
Temperatura silnika - 89C
Obroty silnika - 5500rpm (około)
MAP - 745
Czas otwarcia wtryskiwaczy - 2.6ms
Przepustnica - 91 stopni
Kąt wyprzedzania zapłonu - 31 stopni
Lambda - Komputer podaje skrajne prawe,żółte pole skali (niestety nie jest napisane co to oznacza, ale chyba mieszkankę bogatą). Sonda podaje 0.9V
Ciśnienie na listwie paliwa - 3.0-3.1bar (wskazówka trochę drży)

Jak widać na mapach silnik wkręca się do 5000, sterowany sondą do 5500 rpm.

Co to może być?
Zastanawia mnie niezmieniający się kąt wyprzedzenia zapłonu.
Nie byłem jeszcze na badaniu kompresji, ale mimo wszystko objawy nie wskazują na jakiś problem z kompresją.


Góra
 Profil  
 

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO