|
Obecny czas: 14 Cze 2025, 21:33
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
siuks |
#23360 Wysłany:
12 Maj 2007, 08:03; Temat postu: Jakie świece i przewody do 1.1 LPG |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 18 Mar 2007, Posty: 60
|
Tak jak w temacie. Teraz mam przewody Janmot i świece jakieś najtańsze i po 3 miesiącach zaczęło mi strzelać na gazie. Mile widziane linki z allegro.
_________________ MK I SX 1.1 55
|
|
Góra |
|
 |
|
|
glowarg |
#23366 Wysłany:
12 Maj 2007, 10:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 07 Maj 2007, Posty: 119
|
świece:
tylko Iskra robi specjalne świece do gazu!!. Ale Iskry są słabe. NGK albo BERU. BERU robi 4elektrodowe i dobrze na nich mi sie jeździ.
kable:
Janmory sa za słabe go gazu Sentechy też. Kup NGK albo BURU z tym że Beru sa drogie
_________________ Fiat Punto II '02 1.2 8V 60KM 5d Active
|
|
Góra |
|
 |
jimmy32 |
#23367 Wysłany:
12 Maj 2007, 10:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: okolice Gliwic :) Rejestracja: 23 Kwi 2007, Posty: 131
|
Świece i przewody NGK 
_________________ Punto I , silnik 1,1 - 55 koni , produkcja 1995 ,
141 999 tyś, prawie bezawaryjnie
|
|
Góra |
|
 |
kotam |
#23457 Wysłany:
12 Maj 2007, 18:01; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wolsztyn Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 33
|
Ja kiedys wymieniłem świece na ngk i silnik zaczął się ksztusić przy przyspieszaniu na wolnych obrotach.
Zmnieniłem je na świece DENSO i problem zniknął.
Hmmmmmm dziwna sprawa 
_________________ Punto I S 1.2 60 1995r. lpg
|
|
Góra |
|
 |
glowarg |
#23473 Wysłany:
12 Maj 2007, 20:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 07 Maj 2007, Posty: 119
|
kotam napisał(a): Ja kiedys wymieniłem świece na ngk i silnik zaczął się ksztusić przy przyspieszaniu na wolnych obrotach. Zmnieniłem je na świece DENSO i problem zniknął. Hmmmmmm dziwna sprawa 
nie możliwe!!!!
jakiś czas temu kupiłem NGK BERU DENSO CHAMPIONY ISKRY BOSCHE zatankowałem do pełna i co dwa dni zmieniałem świece. Najlepiej silnik chodził na NGK i BERU. Silnik chodził równo i fajnie przyspieszał. CHAMPIONY znajomy miał i po 3 miesiącach nie dało sie ich wykręcić. Tak zardzewiały że przy wykręcaniu sie złamały trzeba było ściągnąć głowice.
_________________ Fiat Punto II '02 1.2 8V 60KM 5d Active
|
|
Góra |
|
 |
siuks |
#25637 Wysłany:
25 Maj 2007, 11:12; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 18 Mar 2007, Posty: 60
|
_________________ MK I SX 1.1 55
|
|
Góra |
|
 |
Patryk80 |
#25644 Wysłany:
25 Maj 2007, 12:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sieradz/Opole Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 366
|
Moze to malo istotne ale przez kilka lat w polsce pracowalem w sieci sklepow motoryzacyjnych pewnej znanej hurtowni . I jedno moge wam szczerze powedziec ... swiece "iskra" do gazu to sciema . Typowu chwyt na klientow . Wiem o tym na 100 % . Teoria brzmi tak ze swieca do gazu ma inna cieplote i bla bla bla...
Silnik ma pracowac na gazie nie zaleznie od tego jaka jest swieca , musi byc ona taka jak zalecal producent auta . Powiem wam wiecej ... sa nawet takie teorie ze do gazu powinny byc specjalne filtr powietrza ... i co jeszcze ? Moze jeszcze specjalne pokrowce na kierownice i dywaniki do gazu albo galka zmiany biegow - specjalnie do gazu ... albo kolpaki tez do gazu ... ???
polowa holandi lata na gazie ... wprawdzie nie propan ale ... nikt tam nie slyszal o swiecach do gazu czy olejach do gazu ....
_________________ www.team50.pl
|
|
Góra |
|
 |
glowarg |
#25700 Wysłany:
25 Maj 2007, 23:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 07 Maj 2007, Posty: 119
|
siuks napisał(a):
świetny wybór!!!!!!!!!!!!! [ Dodano: 25 Maj 2007 23:10 ]Do Patryk80
Załamuje mnie to jak przychodzi klient i do Golfa4 gdzie powinny być świece 4elektrodowe ( takie zaleca volkswagen) chce założyć świece jednoelektrodowe od poloneza FE65PS bo tak mu poradził mechanik od gazu twierdząc, że na gazie będzie lepiej wtedy chodził silnik... 
_________________ Fiat Punto II '02 1.2 8V 60KM 5d Active
|
|
Góra |
|
 |
Patryk80 |
#25706 Wysłany:
25 Maj 2007, 23:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sieradz/Opole Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 366
|
no dokładnie ....
a co do przewodów i świec NGK - dobry wybór
_________________ www.team50.pl
|
|
Góra |
|
 |
siuks |
#27133 Wysłany:
05 Cze 2007, 15:44; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 18 Mar 2007, Posty: 60
|
Zmieniłem świece i przewody. Silnik po zmianie chodził bardzo fajnie lecz po przejechaniu 20km znowu zaczął strzelać i przerywać na niskich obrotach. O co chodzi ??
_________________ MK I SX 1.1 55
|
|
Góra |
|
 |
tbeza |
#27165 Wysłany:
05 Cze 2007, 18:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 326
|
a kiedy zakladales gaz?
sprawdz cewki... gaz jest bardziej wrazliwy na takie usterki... na benzynie moze byc ok ale na gazie juz nie...
moze szwankuje co jakis czas... warto sprawdzic
|
|
Góra |
|
 |
siuks |
#27175 Wysłany:
05 Cze 2007, 19:44; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 18 Mar 2007, Posty: 60
|
A w jaki sposób mam je sprawdzić  Wątpie że nówki świece NGK już się zajechały 
_________________ MK I SX 1.1 55
|
|
Góra |
|
 |
tbeza |
#27185 Wysłany:
05 Cze 2007, 21:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 326
|
przy odpalonym silniku sciagaj po kolei przewod WN z cewki i zobacz jaka iskra jest...
innym objawem sugerujacym zla prace ktorejs z cewek jest szarpanie/strzelanie podczas przyspieszania (wciskanie gazu do dechy) na wyzszym biegu tzn. polega to na obciazeniu silnika przy np 40-50 wrzucasz 4 i gaz do dechy (analogicznie mozes to zrobic przy innej predkosci i biegu)
nie napisales ile km masz na gazie przejechane i kiedy regulacja byla
|
|
Góra |
|
 |
Boogaloo |
#27208 Wysłany:
05 Cze 2007, 23:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 31 Maj 2007, Posty: 13
|
tbeza napisał(a): innym objawem sugerujacym zla prace ktorejs z cewek jest szarpanie/strzelanie podczas przyspieszania (wciskanie gazu do dechy)
Podłączę się do tematu , bo właśnie mam takie objawy jak tu opisujesz czyli np przy przyśpieszaniu z dwójki na trójkę (częściej) i z trójki na czwórkę (rzadziej) zastanawiałem się jaka może być przyczyna.....czyli to mogę być świece lub kable? Czy jak piszesz zła praca którejs z cewek?? ale co wtedy czy cewki sie wymienia?
Pozdro B
|
|
Góra |
|
 |
siuks |
#27210 Wysłany:
05 Cze 2007, 23:20; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 18 Mar 2007, Posty: 60
|
Miałem właśnie takie objawy, wymieniłem świece i było OK przez 15km. Potem znowu to samo. Czy to wina cewki?
_________________ MK I SX 1.1 55
|
|
Góra |
|
 |
tbeza |
#27215 Wysłany:
05 Cze 2007, 23:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 326
|
Boogaloo napisał(a): ale co wtedy czy cewki sie wymienia?
jak najbardziej wymienia sie i jest to bardzo proste... trzeba zdjac kable, odkrecic dwie srubki i wsadzic nowa cewke...
ale przed wymiana proponuje nie kupowac nowej tylko "pozyczyc" od kogos na chwile gdyz jest to jedna z mozliwych przyczyn ale nie na 100% pewna a cewka kosztuje troche ponad 50zl wiec nie ma sie co spieszyc do sklepu bo tym sposobem mozna pol auta wymienic na nowe...
szkoda ze nie jestes z zielonej to chetnie bym uzyczyl cewki...
ja mialem kiedys problem z szarpaniem na gazie... wymienilem swiece przewody, zrobilem pare kilometrow i znowu to samo... wiec drugi komplet swiec... i znowu pare kilometrow i znowu to samo... w koncu udalo sie dojsc co jest tego przyczyna... okazalo sie ze byl przedmuch na uszczelce pod glowica i woda dostawala sie do cylindra
|
|
Góra |
|
 |
siuks |
#27255 Wysłany:
06 Cze 2007, 09:54; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 18 Mar 2007, Posty: 60
|
U mnie niema żadnych ubytków płynu chłodniczego.
_________________ MK I SX 1.1 55
|
|
Góra |
|
 |
palkij |
#27321 Wysłany:
06 Cze 2007, 18:02; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: rzeszów Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 14
|
widze że nie jestem osamotniony w tym temacie te same objawy dławi sie na gazie wymieniłem kable świece,świece na japńskie ale dławi go nadal choć niepowiem teraz żadko.Ale jak chce szybko opuścić skrzyżowanie zawsz sie zastanawiam czy jak gwałtownie przyśpiesze to go zadławi .POMOCY jak ktoś by wiedział na ten temat niech coś opisze
PROSZE
co to te cewki?
|
|
Góra |
|
 |
tbeza |
#27324 Wysłany:
06 Cze 2007, 18:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 326
|
palkij napisał(a): co to te cewki?
cewki wysokiego napiecia to one sa podlaczone kablami do swiec dzieki czemu jest iskra
ale pozostaja podstawowe pytania na ktore nikt z Was nie odpowiedzial a mianowicie jak dlugo macie gaz zalozony, jaki przebieg i kiedy byla ostatnia regulacja
|
|
Góra |
|
 |
palkij |
#27328 Wysłany:
06 Cze 2007, 18:42; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: rzeszów Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 14
|
gaz mam od 3 miesiency przejechałem na gazie 2-3 tyś daleko do pracy ostatnia regulacja była 300km temy wienc niedawno.powiedz czy to takie ważne ???
|
|
Góra |
|
 |
tbeza |
#27329 Wysłany:
06 Cze 2007, 18:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 326
|
czyli zle ustawienie instalacji mozna wykluczyc...
a masz ubytki plynu chlodniczego ?
|
|
Góra |
|
 |
palkij |
#27330 Wysłany:
06 Cze 2007, 18:59; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: rzeszów Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 14
|
płyny są ok jeżeli chodzi o płyn chłodniczy choc troche bierze olej ale mam przeciek symerin czy cos takiego niejestem mechanikiem
[ Dodano: 06 Cze 2007 19:00 ] dziwne bo na benzynie tego niema chodzi o dławienie.
|
|
Góra |
|
 |
tbeza |
#27331 Wysłany:
06 Cze 2007, 19:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 326
|
to ze olej bierze to zdarza sie...
hm... qrde... nie wiem co mam Ci poradzic... ja bym sprawdzil na innych cewkach moze... nie masz jakiegos znajomego z puntem zeby podmienic ?
a jeszcze jedno... ten problem wystepuje od poczatku? tzn byl od razu jak zalozyles gaz czy pojawil sie pozniej ?
|
|
Góra |
|
 |
palkij |
#27351 Wysłany:
06 Cze 2007, 21:29; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: rzeszów Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 14
|
ten problem był od poczatku jak załozylem gaz.ciekaw jestem jak sobie poradzili ini z tym problemem a tobie dzienki za Fatygę.Narazie sprawce te cewki dam ci znać jak coś zdjagnozuje.Dzienkitbeza
|
|
Góra |
|
 |
tbeza |
#27352 Wysłany:
06 Cze 2007, 21:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 326
|
jezeli problem wystepuje od poczatku to moze byc jeszcze jedna sprawa...
mozliwe ze zostal zalozony zly mixer...
mialem tez taka sytuacje, ze samochod czasami sie dusil na gazie...
podczas podlaczenia kompa na postoju czy tez podlaczenie na analizatorze spalin nie wykazywalo nieprawidlowosci... dopiero jak marudzilem gazownikowi ze caly zcas jest cos nie tak nawet po wymianie swic i kabli to podlaczyli kompa podczas jazdy dopiero wtedy wyszlo co jest nie tak... po prostu gdy pojawiala sie ta "wada" jeden z parametrow silnika byl zly, wymienili mi wtedy mikser na inny i bylo po sprawie... problemem moze byc przekonanie gazownika do przejechania sie z Toba i podlaczonym kompem a druga sprawa to taka zeby podczas tej przejazdzki akurat silnik zaczal pracowac nieprawidlowo... wtedy mozna dojc co jest dokladnie nie tak
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|