|
Obecny czas: 27 Kwi 2025, 08:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kopit |
#237007 Wysłany:
06 Kwi 2009, 18:51; Temat postu: wymiana filtra paliwa w punto 1,9 JTD |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Świętochłowice Rejestracja: 21 Mar 2009, Posty: 18
|
Witam
Czy ktos juz z was wymienial filtr paliwa w kropce wersji diesel ?:)
Macie moze jakies rady ?
Z tego co sie oreitnuje filtr jest po prawej stronie tylnego koła , da rade opanować to bez skomplikowanej wiedzy ?:)
Z góry dziękuje za odpowiedzi
_________________ Fiat Punto 2 , 1.9 JTD ELX
|
|
Góra |
|
 |
|
|
rajtek |
#237120 Wysłany:
06 Kwi 2009, 22:22; Temat postu: 1.9 jtd |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 243
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#237301 Wysłany:
07 Kwi 2009, 11:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
Wymiana filtra paliwa nie jest skomplikowana, tylko ciężko go odkręcić, jednak jest na to rada, bierzesz śrubokręt wbijasz go w filtr przy pomocy młotka i odkręcasz, później przykręcasz nowy, kilka razy przekręcasz kluczyk bez zapalania żeby pompa dala paliwo i zapalasz, może to chwile trwać zanim zapali bo dużo powietrza jest w nowym filtrze, no i można próbować odpowietrzyć jak nie będzie chciał zapalić
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
lk73 |
#237342 Wysłany:
07 Kwi 2009, 14:27; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Konin Rejestracja: 13 Maj 2008, Posty: 47
|
makkak napisał(a): Wymiana filtra paliwa nie jest skomplikowana, tylko ciężko go odkręcić, jednak jest na to rada, bierzesz śrubokręt wbijasz go w filtr przy pomocy młotka i odkręcasz, później przykręcasz nowy, kilka razy przekręcasz kluczyk bez zapalania żeby pompa dala paliwo i zapalasz, może to chwile trwać zanim zapali bo dużo powietrza jest w nowym filtrze, no i można próbować odpowietrzyć jak nie będzie chciał zapalić
ja natomiast odpinam wszystkie wężyki i inne pierdołki podpięte do obudowy filtra, odkręcam trzy śruby mocujące obudowę filtra do komory silnika i wyciągam filtr razem z obudową.
Na foto widać częściowo poodpinany filtr.
a tu poniżej całkowicie wyjęty filtr paliwa

_________________ 1.9 JTD z 2001r - 232 kkm
|
|
Góra |
|
 |
uki1906 |
#237382 Wysłany:
07 Kwi 2009, 16:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
lk73 pomysł dobry, ale trochę dużo pracy.
kopit napisał(a): Z tego co sie oreitnuje filtr jest po prawej stronie tylnego koła , da rade opanować to bez skomplikowanej wiedzy ? Tak to jest w benzyniakach, przy czym w Punto nie ma go wogóle oprócz siatki w baku pełniącej rolę filtra. Filtr paliwa, tak jak widać na zdjęciach lk73, masz przykręcony do grodzi przedniej pod maską. Ja u siebie ściągnąłem tylko osłonę silnika i dałem radę, ale trzeba było trochę nagimnastykować ręce. Do odkęcenia dobrze jest mieć klucz do odkręcania filtrów oleju. Delikatnie go zerwiesz i później już idzie rękami. makkak napisał(a): bierzesz śrubokręt wbijasz go w filtr przy pomocy młotka i odkręcasz Można też i tak, ale trochę napewno pochlapiesz ropą. Klucz kosztuje parenaście złoty. makkak napisał(a): później przykręcasz nowy, kilka razy przekręcasz kluczyk bez zapalania żeby pompa dala paliwo i zapalasz, może to chwile trwać zanim zapali bo dużo powietrza jest w nowym filtrze, no i można próbować odpowietrzyć jak nie będzie chciał zapalić
Jak dla mnie lepiej jest zaopatrzyć się w 1l świeżej ropki w karnistrze, a następnie zalać filtr po opór. Potem dokręcasz go mocno rękami i lekko dociągasz kluczem. Zapalasz i ma chodzić.
|
|
Góra |
|
 |
lk73 |
#237754 Wysłany:
08 Kwi 2009, 14:07; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Konin Rejestracja: 13 Maj 2008, Posty: 47
|
uki1906 napisał(a): Ja u siebie ściągnąłem tylko osłonę silnika i dałem radę, ale trzeba było trochę nagimnastykować ręce jak się ma kanał w garażu to tak można robić  uki1906 napisał(a): Jak dla mnie lepiej jest zaopatrzyć się w 1l świeżej ropki w karnistrze, a następnie zalać filtr po opór. Potem dokręcasz go mocno rękami i lekko dociągasz kluczem. Zapalasz i ma chodzić
ja nie zalewałem u siebie filtra ropą i nie miałem żadnych problemów z uruchomieniem silnika. Po wymianie wystarczy przekręcić kluczyk w stacyjce i pompa sama zaleje filtr.
_________________ 1.9 JTD z 2001r - 232 kkm
|
|
Góra |
|
 |
uki1906 |
#237779 Wysłany:
08 Kwi 2009, 15:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
lk73 napisał(a): jak się ma kanał w garażu to tak można robić Kanał mam w garażu  , ale wymieniałem obok garażu na świezym powietrzu. Kanał jest tu zbyteczny lk73 napisał(a): ja nie zalewałem u siebie filtra ropą i nie miałem żadnych problemów z uruchomieniem silnika. Po wymianie wystarczy przekręcić kluczyk w stacyjce i pompa sama zaleje filtr.
No, jak kto woli.
|
|
Góra |
|
 |
No Name |
#238373 Wysłany:
09 Kwi 2009, 20:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień Rejestracja: 29 Mar 2007, Posty: 499
|
Ja u siebie wymieniam bez ŻADNEGO odkręcania tego co dokoła >>filtr odkręcasz albo rękoma albo kluczem ale nie z łańcuchem tylko z paskiem>>>nowy zakładasz z dołu filtra jest zawór odkręcasz go przekręcasz stacyjka aż się poleje ropa z filtra i gotowe oczywiście nie zapomnij o dokręceniu zaworu z dołu filtra>>druga wersja zalewasz filtr ropą do pełna przed przykręceniem i już >>NIGDY się nie zakręca suchego filtra!
_________________ Było>>>1.9 JTD<<< Było>>>GP 1.4 <<< Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<< Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek82 |
#238579 Wysłany:
10 Kwi 2009, 10:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
Ja zmieniałem i zapomniałem zalać, nic się wtedy nie stanie ale trzeba będzie dłużej kręcić. U mnie załapał za 2 przekręceniem dopiero.
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|