You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 27 Kwi 2025, 08:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #237007 Wysłany: 06 Kwi 2009, 18:51; 
 Temat postu: wymiana filtra paliwa w punto 1,9 JTD
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Świętochłowice
Rejestracja: 21 Mar 2009,
Posty: 18
Witam
Czy ktos juz z was wymienial filtr paliwa w kropce wersji diesel ?:)
Macie moze jakies rady ?
Z tego co sie oreitnuje filtr jest po prawej stronie tylnego koła , da rade opanować to bez skomplikowanej wiedzy ?:)
Z góry dziękuje za odpowiedzi

_________________
Fiat Punto 2 , 1.9 JTD ELX


Góra
 Profil  
 

 
 Post #237120 Wysłany: 06 Kwi 2009, 22:22; 
 Temat postu: 1.9 jtd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009,
Posty: 243
w "sam naprawiam punto" nie ma silnikow diesla ujętych ale....inne fiaty maja takie silniki i tam powinienes cos znaleźć np. http://torrenty.org/torrent/187891


Góra
 Profil  
 
 
 Post #237301 Wysłany: 07 Kwi 2009, 11:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
Wymiana filtra paliwa nie jest skomplikowana, tylko ciężko go odkręcić, jednak jest na to rada, bierzesz śrubokręt wbijasz go w filtr przy pomocy młotka i odkręcasz, później przykręcasz nowy, kilka razy przekręcasz kluczyk bez zapalania żeby pompa dala paliwo i zapalasz, może to chwile trwać zanim zapali bo dużo powietrza jest w nowym filtrze, no i można próbować odpowietrzyć jak nie będzie chciał zapalić

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #237342 Wysłany: 07 Kwi 2009, 14:27; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Konin
Rejestracja: 13 Maj 2008,
Posty: 47
makkak napisał(a):
Wymiana filtra paliwa nie jest skomplikowana, tylko ciężko go odkręcić, jednak jest na to rada, bierzesz śrubokręt wbijasz go w filtr przy pomocy młotka i odkręcasz, później przykręcasz nowy, kilka razy przekręcasz kluczyk bez zapalania żeby pompa dala paliwo i zapalasz, może to chwile trwać zanim zapali bo dużo powietrza jest w nowym filtrze, no i można próbować odpowietrzyć jak nie będzie chciał zapalić


ja natomiast odpinam wszystkie wężyki i inne pierdołki podpięte do obudowy filtra, odkręcam trzy śruby mocujące obudowę filtra do komory silnika i wyciągam filtr razem z obudową.
Na foto widać częściowo poodpinany filtr.

Image

a tu poniżej całkowicie wyjęty filtr paliwa

Image

_________________
1.9 JTD z 2001r - 232 kkm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #237382 Wysłany: 07 Kwi 2009, 16:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
lk73 pomysł dobry, ale trochę dużo pracy.
kopit napisał(a):
Z tego co sie oreitnuje filtr jest po prawej stronie tylnego koła , da rade opanować to bez skomplikowanej wiedzy ?

Tak to jest w benzyniakach, przy czym w Punto nie ma go wogóle oprócz siatki w baku pełniącej rolę filtra.
Filtr paliwa, tak jak widać na zdjęciach lk73, masz przykręcony do grodzi przedniej pod maską. Ja u siebie ściągnąłem tylko osłonę silnika i dałem radę, ale trzeba było trochę nagimnastykować ręce. Do odkęcenia dobrze jest mieć klucz do odkręcania filtrów oleju. Delikatnie go zerwiesz i później już idzie rękami.
makkak napisał(a):
bierzesz śrubokręt wbijasz go w filtr przy pomocy młotka i odkręcasz

Można też i tak, ale trochę napewno pochlapiesz ropą. Klucz kosztuje parenaście złoty.
makkak napisał(a):
później przykręcasz nowy, kilka razy przekręcasz kluczyk bez zapalania żeby pompa dala paliwo i zapalasz, może to chwile trwać zanim zapali bo dużo powietrza jest w nowym filtrze, no i można próbować odpowietrzyć jak nie będzie chciał zapalić

Jak dla mnie lepiej jest zaopatrzyć się w 1l świeżej ropki w karnistrze, a następnie zalać filtr po opór. Potem dokręcasz go mocno rękami i lekko dociągasz kluczem. Zapalasz i ma chodzić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #237754 Wysłany: 08 Kwi 2009, 14:07; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Konin
Rejestracja: 13 Maj 2008,
Posty: 47
uki1906 napisał(a):
Ja u siebie ściągnąłem tylko osłonę silnika i dałem radę, ale trzeba było trochę nagimnastykować ręce


jak się ma kanał w garażu to tak można robić :)

uki1906 napisał(a):
Jak dla mnie lepiej jest zaopatrzyć się w 1l świeżej ropki w karnistrze, a następnie zalać filtr po opór. Potem dokręcasz go mocno rękami i lekko dociągasz kluczem. Zapalasz i ma chodzić


ja nie zalewałem u siebie filtra ropą i nie miałem żadnych problemów z uruchomieniem silnika. Po wymianie wystarczy przekręcić kluczyk w stacyjce i pompa sama zaleje filtr.

_________________
1.9 JTD z 2001r - 232 kkm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #237779 Wysłany: 08 Kwi 2009, 15:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
lk73 napisał(a):
jak się ma kanał w garażu to tak można robić

Kanał mam w garażu :D , ale wymieniałem obok garażu na świezym powietrzu. Kanał jest tu zbyteczny :E
lk73 napisał(a):
ja nie zalewałem u siebie filtra ropą i nie miałem żadnych problemów z uruchomieniem silnika. Po wymianie wystarczy przekręcić kluczyk w stacyjce i pompa sama zaleje filtr.

No, jak kto woli.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #238373 Wysłany: 09 Kwi 2009, 20:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień
Rejestracja: 29 Mar 2007,
Posty: 499
Ja u siebie wymieniam bez ŻADNEGO odkręcania tego co dokoła >>filtr odkręcasz albo rękoma albo kluczem ale nie z łańcuchem tylko z paskiem>>>nowy zakładasz z dołu filtra jest zawór odkręcasz go przekręcasz stacyjka aż się poleje ropa z filtra i gotowe oczywiście nie zapomnij o dokręceniu zaworu z dołu filtra>>druga wersja zalewasz filtr ropą do pełna przed przykręceniem i już >>NIGDY się nie zakręca suchego filtra!

_________________
Było>>>1.9 JTD<<<
Było>>>GP 1.4 <<<
Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<<
Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #238579 Wysłany: 10 Kwi 2009, 10:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 282
Ja zmieniałem i zapomniałem zalać, nic się wtedy nie stanie ale trzeba będzie dłużej kręcić. U mnie załapał za 2 przekręceniem dopiero.

_________________
Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR
GSM: 600-827-446


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO