You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #243888 Wysłany: 21 Kwi 2009, 07:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
CC900 rocznik 1997.
Od nowości u mnie, przebieg 120 000km.
W ub. tygodniu wymieniałem uszczelkę pod głowicą - przepalenie z powodu wycieku płynu chłodniczego.
Ani na klawiaturze, ani w kanałach olejowych nie stwierdziłem żadnych osadów, nagarów itp.
Autko od początku jeździ na Lotosie mineralnym, wymiana raz w roku.
Przy okazji zmierzyłem ciśn. sprężania - równo 11 bar na wszystkich cylindrach. W cylidrach nie widać praktycznie żadnego zużycia.
Autko ngdy nie jeździło na gazie.
Bardziej uwierzę, że syfy w silniku pochodzą z gazu niż z oleju.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #258972 Wysłany: 04 Cze 2009, 13:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 32
od opisania problemu przejechałem jakieś 2000km (niedawno 500km do berlina i z powrotem) i silnik dalej chodzi ;)
oleju nie ubywa, płyn chłodniczy się trzyma, kontrolka oleju zapala się raz na ruski rok, tzn. po odpaleniu przez dosłownie sekunde świeci i przy gaszeniu, w czasie jazdy, czy to w korkach, czy na trasie - wcale
więc co za cholerstwo?
jeszcze niecały miesiąc i kropek będzie odpoczywał do października-listopada, wtedy porządnie zbadam sprawę, ale ciekawy jestem o co chodzi

[ Dodano: 04 Cze 2009 13:35 ]
up

_________________
Punto 1,1 LPG Power '95


Góra
 Profil  
 
 
 Post #264417 Wysłany: 14 Cze 2009, 13:52; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Lis 2008,
Posty: 38
Lotos napisał(a):
Duh napisał(a):
Bzdury z tym gazem!!!!!!!!!!!tym bardziej że zrobił 10000 tys na nim :twisted:
coś padło a ze gaz to zbieg okoliczności.
A ja na Lotosach smigam już z 16 lat i nic złego nie powiem. Cóż czasem ktos ma pecha i szuka tam gdzie nie trzeba.

rozkręc silnik i zobacz jaki syf w środku a konkretnie nagar we wszelkich mozliwych szczelinach. Rozbierałem silnik Kii Ceed ( oni stosują oleje Lotos syf niemilosierny w środku :? najgorsze są półsyntetyki


Skoro jesteś mechanikiem w ASO to podejdź do tematu profesjonalniej i napisz np (jeśli wiesz, zakładam się że nie): w jakich warunkach był eksploatowany silnik, przez kogo, jak często był wymieniany olej (pewnie wcale a autem jeździł przedstawiciel handlowy...). Nie zaprzeczę że mogłeś widzieć niewypłukane zanieczyszczenia w silniku, ale rzetelna ocena polegałaby na rozebraniu 10 takich samych silników eksploatowanych w ten sam sposób, na tym samym oleju i wyciągnięciu średniej.

Piszecie Panowie że taki olej lepszy, taki gorszy, a tak na prawdę większość problemów jest związana z nieprawidłową eksploatacją i nieprzestrzeganiem zaleceń producentów i zdrowego rozsądku. Pisanie że jakiś tam olej jest niedobry bo widziałem jeden silnik w złym stanie pracujący na tym oleju jest jak "dajcie mi człowieka a paragraf się znajdzie". Napisz mi jaki masz silnik i na jakim oleju pracuje a ja Ci w godzinę w internecie znajdę przykład takiego silnika w stanie agonalnym w którym był taki olej - ale czy to będzie świadczyć o tym że ten olej jest nie dobry?

Tak samo jest z "gazem" - mam również doświadczenie w tej materii i wiem że prawidłowa eksploatacja silnika z tym cudem nie rodzi większych problemów, chociaż nie zaprzeczę że w jakimś stopniu wpływa na żywotność silnika. A odpowiedź na pytanie "dlaczego tyle silników zostało zniszczonych przez gaz" brzmi: ponieważ gaz instalują Ci którzy chcą oszczędzać - tyle że oszczędzają również kosztem prawidłowego serwisu oraz prawidłowej eksploatacji. W większości przypadków problemem jest obiekt między kierownicą i fotelem a nie "instalacja" pod maską.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO