|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
AF |
#243888 Wysłany:
21 Kwi 2009, 07:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
CC900 rocznik 1997.
Od nowości u mnie, przebieg 120 000km.
W ub. tygodniu wymieniałem uszczelkę pod głowicą - przepalenie z powodu wycieku płynu chłodniczego.
Ani na klawiaturze, ani w kanałach olejowych nie stwierdziłem żadnych osadów, nagarów itp.
Autko od początku jeździ na Lotosie mineralnym, wymiana raz w roku.
Przy okazji zmierzyłem ciśn. sprężania - równo 11 bar na wszystkich cylindrach. W cylidrach nie widać praktycznie żadnego zużycia.
Autko ngdy nie jeździło na gazie.
Bardziej uwierzę, że syfy w silniku pochodzą z gazu niż z oleju.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
markus |
#258972 Wysłany:
04 Cze 2009, 13:35; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 31 Paź 2008, Posty: 32
|
od opisania problemu przejechałem jakieś 2000km (niedawno 500km do berlina i z powrotem) i silnik dalej chodzi
oleju nie ubywa, płyn chłodniczy się trzyma, kontrolka oleju zapala się raz na ruski rok, tzn. po odpaleniu przez dosłownie sekunde świeci i przy gaszeniu, w czasie jazdy, czy to w korkach, czy na trasie - wcale
więc co za cholerstwo?
jeszcze niecały miesiąc i kropek będzie odpoczywał do października-listopada, wtedy porządnie zbadam sprawę, ale ciekawy jestem o co chodzi [ Dodano: 04 Cze 2009 13:35 ]up
_________________ Punto 1,1 LPG Power '95
|
|
Góra |
|
 |
user97 |
#264417 Wysłany:
14 Cze 2009, 13:52; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Lis 2008, Posty: 38
|
Lotos napisał(a): Duh napisał(a): Bzdury z tym gazem!!!!!!!!!!!tym bardziej że zrobił 10000 tys na nim coś padło a ze gaz to zbieg okoliczności. A ja na Lotosach smigam już z 16 lat i nic złego nie powiem. Cóż czasem ktos ma pecha i szuka tam gdzie nie trzeba. rozkręc silnik i zobacz jaki syf w środku a konkretnie nagar we wszelkich mozliwych szczelinach. Rozbierałem silnik Kii Ceed ( oni stosują oleje Lotos syf niemilosierny w środku  najgorsze są półsyntetyki
Skoro jesteś mechanikiem w ASO to podejdź do tematu profesjonalniej i napisz np (jeśli wiesz, zakładam się że nie): w jakich warunkach był eksploatowany silnik, przez kogo, jak często był wymieniany olej (pewnie wcale a autem jeździł przedstawiciel handlowy...). Nie zaprzeczę że mogłeś widzieć niewypłukane zanieczyszczenia w silniku, ale rzetelna ocena polegałaby na rozebraniu 10 takich samych silników eksploatowanych w ten sam sposób, na tym samym oleju i wyciągnięciu średniej.
Piszecie Panowie że taki olej lepszy, taki gorszy, a tak na prawdę większość problemów jest związana z nieprawidłową eksploatacją i nieprzestrzeganiem zaleceń producentów i zdrowego rozsądku. Pisanie że jakiś tam olej jest niedobry bo widziałem jeden silnik w złym stanie pracujący na tym oleju jest jak "dajcie mi człowieka a paragraf się znajdzie". Napisz mi jaki masz silnik i na jakim oleju pracuje a ja Ci w godzinę w internecie znajdę przykład takiego silnika w stanie agonalnym w którym był taki olej - ale czy to będzie świadczyć o tym że ten olej jest nie dobry?
Tak samo jest z "gazem" - mam również doświadczenie w tej materii i wiem że prawidłowa eksploatacja silnika z tym cudem nie rodzi większych problemów, chociaż nie zaprzeczę że w jakimś stopniu wpływa na żywotność silnika. A odpowiedź na pytanie "dlaczego tyle silników zostało zniszczonych przez gaz" brzmi: ponieważ gaz instalują Ci którzy chcą oszczędzać - tyle że oszczędzają również kosztem prawidłowego serwisu oraz prawidłowej eksploatacji. W większości przypadków problemem jest obiekt między kierownicą i fotelem a nie "instalacja" pod maską.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|