|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Radek 102 |
#247506 Wysłany:
30 Kwi 2009, 01:15; Temat postu: Koszt instalacji gazowej do punto 1.1 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 06 Mar 2009, Posty: 151
|
Witam, zastanawiam sie od niedawna nad założeniem instalacji gazowej do Punta 1.1 . Spodziewam się że zostanę zlinczowany za to przez przeciwników gazowania kropków... ale koszt LPG na stacji 1,50 zł./l w porównaniu z 3,89 zł./l benzyny daje dużo do myślenia.
Chciałbym aby wypowiedzieli sie użytkownicy kropków którzy jadą na podtlenku LPG, napisali jak się punciaki sprawują i jaka instalacja jest najlepsza dla takiego silnika.
(Najlepsza, czytaj dobra CENA - mało awaryjna instalacja
pozdrawiam
_________________ Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mrider |
#247508 Wysłany:
30 Kwi 2009, 01:26; Temat postu: |
|
|
Ile Ci pali to auto i ile przejeżdżasz kilometrów miesięcznie?
|
|
Góra |
|
 |
Radek 102 |
#247509 Wysłany:
30 Kwi 2009, 01:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 06 Mar 2009, Posty: 151
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#247510 Wysłany:
30 Kwi 2009, 01:33; Temat postu: |
|
|
Nie gazuj go, chyba że nie masz zamiaru go sprzedać przez najbliższe 5 - 6 lat. Instalacja tylko mieszalnikowa wchodzi w grę, cena dobra, awaryjność - loteria.
|
|
Góra |
|
 |
Radek 102 |
#247511 Wysłany:
30 Kwi 2009, 01:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 06 Mar 2009, Posty: 151
|
Hmm. Wydaję mi się ze nawet przy takim przebiegu instalacja zwróciła by sie prędzej. Załóżmy (15000/100)*śrenio 6,5l * średnio 4 zl/l = 3900zł. tyle wydałem mniej więcej na paliwo w roku. Teraz pytanie, załóżmy koszt instalacji to około 1600 zł, spalanie około 9l gazu co daje przy 15 tys km rocznie około 2200 zł + droższy przegląd, częstsza wymiana oleju, jakies tam filtry
instalacja 1600zł
gaz 2200 zł
inne ok. 300 zł
1600+2200+300 = 4100 zł.
wychodzi z tego przy dobrych wiatrach że prawie w rok mi się zwróci.
Czy cos zle liczę...
pozdrawiam
_________________ Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#247515 Wysłany:
30 Kwi 2009, 02:12; Temat postu: |
|
|
Źle założyłeś koszt gazu gdyż nierealne jest jeździć na samym gazie. Paliwo też musi być chociażby do odpalania auta, przejażdżek co jakiś czas i chłodzenia pompy paliwa.
Zakładam że po instalacji gazu jedynym minusem będzie większa ospałość silnika więc koszty będą następujące:
- przeglądy zalecane u gazownika co 5000km (połowa zalecanych na benzynie), koszt 50-100zł w zależności od gazownika itd.
- wymiana oleju i filtrów również w czasie krótszym o połowę w stosunku do benzyny. Koszt - cena Twojego oleju i filtrów x2.
- wymiana świec/kabli co najmniej dwa razy szybciej niż w przypadku benzyny. Kable nawet częściej. Koszt - świece powiedzmy 40zł, kable 50zł.
To tak z grubsza, rozsądne dbanie o prawidłową sprawność instalacji gazowej i silnika.
Osobiście po moich doświadczeniach z tym paliwem jestem przeciwnikiem gazowania aut, o czym ogólnie wiadomo. To co przedstawiłem to moim zdaniem optymalne koszty eksploatacji auta z gazem. Przy takiej eksploatacji o jakiej piszesz i tak małym silniku uważam że nie warto. Oczywiście zrobisz tak jak uważasz za słuszne. Jeśli zdecydujesz się na gaz to szczerze życzę Ci abyś nie dołączył do sporej grupy osób z forum, którzy maja problemy ze swoimi autami.
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#247518 Wysłany:
30 Kwi 2009, 06:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
A ja ma trzecie auto na gaz + Vitara mojej narzeczonej to teraz razem 4 narazie same + Połowe taniej jazda. Z tymi kablami to sie nie zgodzę Fakt jak napisał poprzednik małe niedomaganie i auto nie chce jeździć -przykład: otworzył mi sie kiedys filtr powietrza auto wyczyniało cuda łacznie ze strzelaniem w rure a na benzynie jechało. Jeśli założysz dobrą instalację i nie pójdziesz po kosztach bedziesz zadowolony jeśli zrobisz inaczej będziesz klął! Ja miałem wszystkie używki juz z gazem tyle że np w kropku był jeszcze na gwarancji jak go kupiłem. Aha i miałem zawsze Landirenzo założone. Musisz do tego podejść tak chcesz gaz czy nie  bo przeliczanie na kasę w częściach nie ma sensu.
Ja osobiście śmigam często na benzynie szczególnie po mieście, żeby było dynamicznie i żeby silnik paliwa posmakował  Nigdy nie korzystam z automatycznego przejscia Paliwo LPG zawsze sam go przełączam jak załapie temp.
Z gazownikiem też nie jest tak do końca ja zrobiłem 15000 i nie byłem u żadnego- po co jesli chodzi idealnie-filtr sam sobie wymienie. Jedynie gdybyś miał gwarancje to jeździsz na regulacje ale to za free.
|
|
Góra |
|
 |
Radek 102 |
#247552 Wysłany:
30 Kwi 2009, 09:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 06 Mar 2009, Posty: 151
|
|
Góra |
|
 |
Lotos |
#247569 Wysłany:
30 Kwi 2009, 10:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
zastanawiam sie co trzeba miec w głowie żeby mysleć o gazowaniu silnika 1.1 
|
|
Góra |
|
 |
skadubek |
#247574 Wysłany:
30 Kwi 2009, 10:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
Gaz 
|
|
Góra |
|
 |
Radek 102 |
#247577 Wysłany:
30 Kwi 2009, 10:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 06 Mar 2009, Posty: 151
|
Lotos napisał(a): zastanawiam sie co trzeba miec w głowie żeby mysleć o gazowaniu silnika 1.1 
Dlatego tez się pytam czy warto? Mało jeździ po naszych polskich drogach zagazowanych kropków, tico , matizów które maja jeszcze mniejsze pojemności silnika.
_________________ Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG
|
|
Góra |
|
 |
Konar! |
#247581 Wysłany:
30 Kwi 2009, 11:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Lis 2008, Posty: 187
|
Szczytem chyba byłoby gazowanie Malucha ;p, ale CC700 na gazie znaleźć to nie problem.
_________________ Kropas 1995r 1.2 SX 75
"Ej ty masz bagażnik czy to tylko tuba?"
|
|
Góra |
|
 |
sebul |
#247587 Wysłany:
30 Kwi 2009, 11:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 520 Pomógł: 1
|
No ja mam na gazie i jest odczuwalny spadek mocy , na benzynce kropas jest dynamiczniejszy, ale tanio sie jezdzi wiec nie narzekam. Poki co mi potrzebne auto , ktroe jezdzi za jak najmniej
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#247614 Wysłany:
30 Kwi 2009, 12:16; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
Konar! napisał(a): Szczytem chyba byłoby gazowanie Malucha ;p, ale CC700 na gazie znaleźć to nie problem.
jest maluch na gaz, taki był na którejś stacji w Gdańsku tankowany 
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
Konar! |
#247630 Wysłany:
30 Kwi 2009, 13:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Lis 2008, Posty: 187
|
xONx napisał(a): Konar! napisał(a): Szczytem chyba byłoby gazowanie Malucha ;p, ale CC700 na gazie znaleźć to nie problem. jest maluch na gaz, taki był na którejś stacji w Gdańsku tankowany 
Szacun dla właściciela ;p chciałbym zobaczyć jak to się toczy, bo jeździć nie może.
_________________ Kropas 1995r 1.2 SX 75
"Ej ty masz bagażnik czy to tylko tuba?"
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#247643 Wysłany:
30 Kwi 2009, 14:37; Temat postu: |
|
|
Radek 102 napisał(a): Tak sobie teraz myślę, że skoro w tej chwili brakuje mi mocy Ekhm... a jeszcze miałbym stracić nieco po zagazowaniu i mam wydawać więcej kasy na części eksploatacyjne to ostatecznie zrezygnuje z gazowania kropasa Smile Jeśli masz już duży przebieg samochodu i czujesz że już nie jest taki mocny jak kiedyś to gazem go dobijesz do reszty. Duh napisał(a): Ja osobiście śmigam często na benzynie szczególnie po mieście, żeby było dynamicznie i żeby silnik paliwa posmakował Very Happy Nigdy nie korzystam z automatycznego przejscia Paliwo LPG zawsze sam go przełączam jak załapie temp.
Ile wydajesz na paliwo w skali roku? Pytam z ciekawości, bez żadnych podtekstów bo takie użytkowanie auta z LPG jak opisałeś uważam za sensowne.
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#247673 Wysłany:
30 Kwi 2009, 16:26; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
Konar! napisał(a): xONx napisał(a): Konar! napisał(a): Szczytem chyba byłoby gazowanie Malucha ;p, ale CC700 na gazie znaleźć to nie problem. jest maluch na gaz, taki był na którejś stacji w Gdańsku tankowany  Szacun dla właściciela ;p chciałbym zobaczyć jak to się toczy, bo jeździć nie może.
w zeszłym roku kierownik stacji na której pracuje tankował quada na LPG
wybrałeś już jakąś instalacje gazową czy zostajesz przy benzynie 
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
sebul |
#247681 Wysłany:
30 Kwi 2009, 17:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 520 Pomógł: 1
|
Pewnie ten maluch to 2 osobwka , bo butla zamaist tylniego siedzenia lol
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#247690 Wysłany:
30 Kwi 2009, 17:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
mrider --- nigdy nie licze ile rocznie, ale Ci powiem że miesięcznie może 90zł, 100zł na samo paliwo ale to tak na oko. przeważnie robię tak: gaz na full a paliwa za 30 i trzymam poziom 1/4 i tak zawsze. Gazu używam na długich trasach co weekend jadę 120 w jedną stronę a po mieście raczej paliwo. zawsze tak jeździłem gazu po mieście potrafi mi zjeść nawet 10 a w trasie 7 z groszem.
moze takim sposobem użytkowania chodzą mi wszystkie auta bez zarzutu? hmm.. dziś widziałem gościa jak w audi 80 czekal aż mu sie nagrzeje bo co ruszył to mu gasła na gazie, a chciałem w jego miejsce parkingowe wjechać.
|
|
Góra |
|
 |
slivka |
#247801 Wysłany:
30 Kwi 2009, 23:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 259
|
moze nie mowmy o spadku mocy w przypadku 55 koni bo raczej nie ma tu z czego spadac
wypowiem sie jako uzytkownik LPG w w/w silniku.
olej wymienia sie co x kilometrow lub rok wiec co ma gaz do tego?
filtry zarowno jak i olej nie sa inne a tym bardziej drozsze
jesli chodzi o filtr gazu to kisztuje 9 zl i wymienia sie go co 30.000 km
po za tym mi w trasie schodzi do 7 ale w miescie (kraków) potrafi spalic 14 L/100 km
ktos tu kaze wliczacz do kalkulacji paliwo ktore musisz miec zeby odpalic auto.. a czy jak kupujesz opony wliczasz tez do ceny koszt wentylka ?????
dzis robie 100 km za 15 zł wiec niewidze przeszkod do zakladania gazu
pamietaj tylko zeby nie byla to najtansza instalacja. Ja polecam firme BRC oczywiscie drugiej generacji i zadbaj o to zeby reduktor byl ponizej zbiorniczka wyrownawczego chlodnicy!!!!!!!!
bo
Lepszy
Przecież
Gaz
_________________ WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#247806 Wysłany:
01 Maj 2009, 00:26; Temat postu: |
|
|
slivka czytamy ze zrozumieniem...
Filtry są takie same (nie licząc tych odpowiedzialnych za gaz) i trzeba je wymieniać wcześniej.
slivka napisał(a): olej wymienia sie co x kilometrow lub rok wiec co ma gaz do tego? Gaz jest paliwem tzw. suchym i o niższej wartości opalowej. Aby zrównoważyć żywotność silnika do żywotności na paliwie pod które został zaprojektowany (benzyna) zaleca się skrócenie czasów wymian o połowę. slivka napisał(a): po za tym mi w trasie schodzi do 7 ale w miescie (kraków) potrafi spalic 14 L/100 km Takie zużycie benzyny to ja miałem w silniku 1.2 mocniejszym o 20KM na padniętej sondzie. Gdy miałem jeszcze gaz to nie przekraczałem 10l w mieście (miasto powierzchniowo takie jak Kraków ale ludności (i co za tym idzie aut) trzy razy więcej)  slivka napisał(a): ktos tu kaze wliczacz do kalkulacji paliwo ktore musisz miec zeby odpalic auto.. a czy jak kupujesz opony wliczasz tez do ceny koszt wentylka ????? Nie rozumiem kompletnie tego porównania, ale mam nadzieję że jak przypadkowo spali Ci się pompa paliwa w baku bez benzyny to nie założysz nowego tematu o tym  slivka napisał(a): zadbaj o to zeby reduktor byl ponizej zbiorniczka wyrownawczego chlodnicy!!!!!!!!
To już jest kompletna bzdura rozpowszechniana przez "gazowników" uczących się regulacji np. na "elektrodzie". W zamkniętym obiegu cieczy nie ma znaczenia wysokość montażu danego podzespołu będącego urządzeniem podłączonym do obiegu. Tak prościej to z konstrukcyjnego punktu widzenia zbiorniczek wyrównawczy ma swój najniższy punkt w miejscu końcowym chodnicy więc gdzie ma być reduktor? Pod wahaczem?
Reasumując: Ja jako przeciwnik gazu i kolega duh jako zwolennik opisaliśmy najbardziej sensowne używanie tego paliwa w silnikach tak aby nie tracić na żywotności i niepotrzebnych naprawach. Wnioski niech już każdy wyciągnie sam.
|
|
Góra |
|
 |
Lotos |
#247807 Wysłany:
01 Maj 2009, 00:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
mrider- ja też jestem całkowitym przeciwnikiem gazu  nigdy nie założe tego do auta 
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#247824 Wysłany:
01 Maj 2009, 02:10; Temat postu: |
|
|
Lotos nie wiem jak Ty, ja jestem przeciwnikiem gazu po doświadczeniach z autami na gaz. Kolega duh jest zwolennikiem i też ma doświadczenie w tym zakresie. Zostawmy temat tak jak jest bez kolejnych sprzeczek dlaczego gaz jest dobry, a dlaczego zły bo nie o to chodzi. Autor tematu wybierze co uważa za słuszne i zakończymy ten temat 
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#247838 Wysłany:
01 Maj 2009, 09:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
ja osobiście nie widziałem innego miejsca montażu reduktora niz błotnik lewy lub prawy. a w Vitarce to mam chyba ze 30cm nad wyrównawczym.
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#247922 Wysłany:
01 Maj 2009, 15:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
z tymi wyliczeniami to trochę przegięcie ja jeżdżę na gazie olej wymieniam co 10000 , świece spokojnie co 30000 a kabli jeszcze nie wymieniałem bo wszystko gra, na przegląd gazu teraz się wybieram pierwszy raz po 25000 od ostatniej wizyty na regulacje i uszczelnienie bo mi trochę podjeżdża jak nawiew włączę i zaczął dużo palić ale wychodzę z założenia jak nic się nie dzieje to po co się pchać w koszty a jeśli chodzi o jakość jazdy to nie wiem dlaczego się tak utarło że na gazie to od razu się muł z samochodu robi dobrze zrobiona instalacja nie pozwoli na odczucie różnicy między gazem a benzyną i zaznaczam że nie mam sekwencji no i oczywiście nie tankuje na stacjach "krzak sp.z.o.o."bo tego to bym nawet do gotowania nie użył nie dość że do zbiornika 27l naleje 32l z kawałkiem to jeszcze jakbyś przyczepkę naładowaną na full ciągnął takie ma osiągi na ale jest 10gr taniej na nie 
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|