You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #247506 Wysłany: 30 Kwi 2009, 01:15; 
 Temat postu: Koszt instalacji gazowej do punto 1.1
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 151
Witam, zastanawiam sie od niedawna nad założeniem instalacji gazowej do Punta 1.1 . Spodziewam się że zostanę zlinczowany za to przez przeciwników gazowania kropków... ale koszt LPG na stacji 1,50 zł./l w porównaniu z 3,89 zł./l benzyny daje dużo do myślenia.
Chciałbym aby wypowiedzieli sie użytkownicy kropków którzy jadą na podtlenku LPG, napisali jak się punciaki sprawują i jaka instalacja jest najlepsza dla takiego silnika.
(Najlepsza, czytaj dobra CENA - mało awaryjna instalacja :P
pozdrawiam

_________________
Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło :D
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG :D
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #247508 Wysłany: 30 Kwi 2009, 01:26; 
 Temat postu:
Ile Ci pali to auto i ile przejeżdżasz kilometrów miesięcznie?


Góra
  
 
 
 Post #247509 Wysłany: 30 Kwi 2009, 01:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 151
Przez rok zrobiłem około 15 koła. Pali różnie, W trasie schodzę poniżej 6l ale w mieście jak teraz jeżdżę to nawet i 8l bierze...

_________________
Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło :D
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG :D
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247510 Wysłany: 30 Kwi 2009, 01:33; 
 Temat postu:
Nie gazuj go, chyba że nie masz zamiaru go sprzedać przez najbliższe 5 - 6 lat. Instalacja tylko mieszalnikowa wchodzi w grę, cena dobra, awaryjność - loteria.


Góra
  
 
 
 Post #247511 Wysłany: 30 Kwi 2009, 01:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 151
Hmm. Wydaję mi się ze nawet przy takim przebiegu instalacja zwróciła by sie prędzej. Załóżmy (15000/100)*śrenio 6,5l * średnio 4 zl/l = 3900zł. tyle wydałem mniej więcej na paliwo w roku. Teraz pytanie, załóżmy koszt instalacji to około 1600 zł, spalanie około 9l gazu co daje przy 15 tys km rocznie około 2200 zł + droższy przegląd, częstsza wymiana oleju, jakies tam filtry :)
instalacja 1600zł
gaz 2200 zł
inne ok. 300 zł
1600+2200+300 = 4100 zł.
wychodzi z tego przy dobrych wiatrach że prawie w rok mi się zwróci.
Czy cos zle liczę...
pozdrawiam

_________________
Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło :D
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG :D
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247515 Wysłany: 30 Kwi 2009, 02:12; 
 Temat postu:
Źle założyłeś koszt gazu gdyż nierealne jest jeździć na samym gazie. Paliwo też musi być chociażby do odpalania auta, przejażdżek co jakiś czas i chłodzenia pompy paliwa.

Zakładam że po instalacji gazu jedynym minusem będzie większa ospałość silnika więc koszty będą następujące:
- przeglądy zalecane u gazownika co 5000km (połowa zalecanych na benzynie), koszt 50-100zł w zależności od gazownika itd.
- wymiana oleju i filtrów również w czasie krótszym o połowę w stosunku do benzyny. Koszt - cena Twojego oleju i filtrów x2.
- wymiana świec/kabli co najmniej dwa razy szybciej niż w przypadku benzyny. Kable nawet częściej. Koszt - świece powiedzmy 40zł, kable 50zł.

To tak z grubsza, rozsądne dbanie o prawidłową sprawność instalacji gazowej i silnika.

Osobiście po moich doświadczeniach z tym paliwem jestem przeciwnikiem gazowania aut, o czym ogólnie wiadomo. To co przedstawiłem to moim zdaniem optymalne koszty eksploatacji auta z gazem. Przy takiej eksploatacji o jakiej piszesz i tak małym silniku uważam że nie warto. Oczywiście zrobisz tak jak uważasz za słuszne. Jeśli zdecydujesz się na gaz to szczerze życzę Ci abyś nie dołączył do sporej grupy osób z forum, którzy maja problemy ze swoimi autami.


Góra
  
 
 
 Post #247518 Wysłany: 30 Kwi 2009, 06:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
A ja ma trzecie auto na gaz + Vitara mojej narzeczonej to teraz razem 4 narazie same + Połowe taniej jazda. Z tymi kablami to sie nie zgodzę Fakt jak napisał poprzednik małe niedomaganie i auto nie chce jeździć -przykład: otworzył mi sie kiedys filtr powietrza auto wyczyniało cuda łacznie ze strzelaniem w rure a na benzynie jechało. Jeśli założysz dobrą instalację i nie pójdziesz po kosztach bedziesz zadowolony jeśli zrobisz inaczej będziesz klął! Ja miałem wszystkie używki juz z gazem tyle że np w kropku był jeszcze na gwarancji jak go kupiłem. Aha i miałem zawsze Landirenzo założone. Musisz do tego podejść tak chcesz gaz czy nie :D bo przeliczanie na kasę w częściach nie ma sensu.
Ja osobiście śmigam często na benzynie szczególnie po mieście, żeby było dynamicznie i żeby silnik paliwa posmakował :D Nigdy nie korzystam z automatycznego przejscia Paliwo LPG zawsze sam go przełączam jak załapie temp.
Z gazownikiem też nie jest tak do końca ja zrobiłem 15000 i nie byłem u żadnego- po co jesli chodzi idealnie-filtr sam sobie wymienie. Jedynie gdybyś miał gwarancje to jeździsz na regulacje ale to za free.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247552 Wysłany: 30 Kwi 2009, 09:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 151
Ok. Tak sobie teraz myślę, że skoro w tej chwili brakuje mi mocy :/ a jeszcze miałbym stracić nieco po zagazowaniu i mam wydawać więcej kasy na części eksploatacyjne to ostatecznie zrezygnuje z gazowania kropasa :)
pozdrawiam i dziękuje

_________________
Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło :D
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG :D
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247569 Wysłany: 30 Kwi 2009, 10:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sty 2007,
Posty: 817
zastanawiam sie co trzeba miec w głowie żeby mysleć o gazowaniu silnika 1.1 :?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247574 Wysłany: 30 Kwi 2009, 10:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Za granica...
Rejestracja: 14 Lut 2007,
Posty: 372
Gaz :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247577 Wysłany: 30 Kwi 2009, 10:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 151
Lotos napisał(a):
zastanawiam sie co trzeba miec w głowie żeby mysleć o gazowaniu silnika 1.1 :?


Dlatego tez się pytam czy warto? Mało jeździ po naszych polskich drogach zagazowanych kropków, tico , matizów które maja jeszcze mniejsze pojemności silnika.

_________________
Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło :D
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG :D
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247581 Wysłany: 30 Kwi 2009, 11:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 22 Lis 2008,
Posty: 187
Szczytem chyba byłoby gazowanie Malucha ;p, ale CC700 na gazie znaleźć to nie problem.

_________________
Kropas 1995r 1.2 SX 75

"Ej ty masz bagażnik czy to tylko tuba?"


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247587 Wysłany: 30 Kwi 2009, 11:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 520
Pomógł: 1
No ja mam na gazie i jest odczuwalny spadek mocy , na benzynce kropas jest dynamiczniejszy, ale tanio sie jezdzi wiec nie narzekam. Poki co mi potrzebne auto , ktroe jezdzi za jak najmniej


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247614 Wysłany: 30 Kwi 2009, 12:16; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
Konar! napisał(a):
Szczytem chyba byłoby gazowanie Malucha ;p, ale CC700 na gazie znaleźć to nie problem.


jest maluch na gaz, taki był na którejś stacji w Gdańsku tankowany :E

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247630 Wysłany: 30 Kwi 2009, 13:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 22 Lis 2008,
Posty: 187
xONx napisał(a):
Konar! napisał(a):
Szczytem chyba byłoby gazowanie Malucha ;p, ale CC700 na gazie znaleźć to nie problem.


jest maluch na gaz, taki był na którejś stacji w Gdańsku tankowany :E

Szacun dla właściciela ;p chciałbym zobaczyć jak to się toczy, bo jeździć nie może.

_________________
Kropas 1995r 1.2 SX 75

"Ej ty masz bagażnik czy to tylko tuba?"


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247643 Wysłany: 30 Kwi 2009, 14:37; 
 Temat postu:
Radek 102 napisał(a):
Tak sobie teraz myślę, że skoro w tej chwili brakuje mi mocy Ekhm... a jeszcze miałbym stracić nieco po zagazowaniu i mam wydawać więcej kasy na części eksploatacyjne to ostatecznie zrezygnuje z gazowania kropasa Smile


Jeśli masz już duży przebieg samochodu i czujesz że już nie jest taki mocny jak kiedyś to gazem go dobijesz do reszty.


Duh napisał(a):
Ja osobiście śmigam często na benzynie szczególnie po mieście, żeby było dynamicznie i żeby silnik paliwa posmakował Very Happy Nigdy nie korzystam z automatycznego przejscia Paliwo LPG zawsze sam go przełączam jak załapie temp.


Ile wydajesz na paliwo w skali roku? Pytam z ciekawości, bez żadnych podtekstów bo takie użytkowanie auta z LPG jak opisałeś uważam za sensowne.


Góra
  
 
 
 Post #247673 Wysłany: 30 Kwi 2009, 16:26; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
Konar! napisał(a):
xONx napisał(a):
Konar! napisał(a):
Szczytem chyba byłoby gazowanie Malucha ;p, ale CC700 na gazie znaleźć to nie problem.


jest maluch na gaz, taki był na którejś stacji w Gdańsku tankowany :E

Szacun dla właściciela ;p chciałbym zobaczyć jak to się toczy, bo jeździć nie może.


w zeszłym roku kierownik stacji na której pracuje tankował quada na LPG :E


wybrałeś już jakąś instalacje gazową czy zostajesz przy benzynie :?:

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247681 Wysłany: 30 Kwi 2009, 17:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 520
Pomógł: 1
Pewnie ten maluch to 2 osobwka , bo butla zamaist tylniego siedzenia lol


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247690 Wysłany: 30 Kwi 2009, 17:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
mrider --- nigdy nie licze ile rocznie, ale Ci powiem że miesięcznie może 90zł, 100zł na samo paliwo ale to tak na oko. przeważnie robię tak: gaz na full a paliwa za 30 i trzymam poziom 1/4 i tak zawsze. Gazu używam na długich trasach co weekend jadę 120 w jedną stronę a po mieście raczej paliwo. zawsze tak jeździłem gazu po mieście potrafi mi zjeść nawet 10 a w trasie 7 z groszem.
moze takim sposobem użytkowania chodzą mi wszystkie auta bez zarzutu? hmm.. dziś widziałem gościa jak w audi 80 czekal aż mu sie nagrzeje bo co ruszył to mu gasła na gazie, a chciałem w jego miejsce parkingowe wjechać.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247801 Wysłany: 30 Kwi 2009, 23:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 259
moze nie mowmy o spadku mocy w przypadku 55 koni bo raczej nie ma tu z czego spadac

wypowiem sie jako uzytkownik LPG w w/w silniku.

olej wymienia sie co x kilometrow lub rok wiec co ma gaz do tego?
filtry zarowno jak i olej nie sa inne a tym bardziej drozsze
jesli chodzi o filtr gazu to kisztuje 9 zl i wymienia sie go co 30.000 km

po za tym mi w trasie schodzi do 7 ale w miescie (kraków) potrafi spalic 14 L/100 km

ktos tu kaze wliczacz do kalkulacji paliwo ktore musisz miec zeby odpalic auto.. a czy jak kupujesz opony wliczasz tez do ceny koszt wentylka ?????

dzis robie 100 km za 15 zł wiec niewidze przeszkod do zakladania gazu

pamietaj tylko zeby nie byla to najtansza instalacja. Ja polecam firme BRC oczywiscie drugiej generacji i zadbaj o to zeby reduktor byl ponizej zbiorniczka wyrownawczego chlodnicy!!!!!!!!

bo

Lepszy
Przecież
Gaz

_________________
WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247806 Wysłany: 01 Maj 2009, 00:26; 
 Temat postu:
slivka czytamy ze zrozumieniem...
Filtry są takie same (nie licząc tych odpowiedzialnych za gaz) i trzeba je wymieniać wcześniej.

slivka napisał(a):
olej wymienia sie co x kilometrow lub rok wiec co ma gaz do tego?


Gaz jest paliwem tzw. suchym i o niższej wartości opalowej. Aby zrównoważyć żywotność silnika do żywotności na paliwie pod które został zaprojektowany (benzyna) zaleca się skrócenie czasów wymian o połowę.
slivka napisał(a):
po za tym mi w trasie schodzi do 7 ale w miescie (kraków) potrafi spalic 14 L/100 km

Takie zużycie benzyny to ja miałem w silniku 1.2 mocniejszym o 20KM na padniętej sondzie. Gdy miałem jeszcze gaz to nie przekraczałem 10l w mieście (miasto powierzchniowo takie jak Kraków ale ludności (i co za tym idzie aut) trzy razy więcej) ;)
slivka napisał(a):
ktos tu kaze wliczacz do kalkulacji paliwo ktore musisz miec zeby odpalic auto.. a czy jak kupujesz opony wliczasz tez do ceny koszt wentylka ?????

Nie rozumiem kompletnie tego porównania, ale mam nadzieję że jak przypadkowo spali Ci się pompa paliwa w baku bez benzyny to nie założysz nowego tematu o tym :P

slivka napisał(a):
zadbaj o to zeby reduktor byl ponizej zbiorniczka wyrownawczego chlodnicy!!!!!!!!

To już jest kompletna bzdura rozpowszechniana przez "gazowników" uczących się regulacji np. na "elektrodzie". W zamkniętym obiegu cieczy nie ma znaczenia wysokość montażu danego podzespołu będącego urządzeniem podłączonym do obiegu. Tak prościej to z konstrukcyjnego punktu widzenia zbiorniczek wyrównawczy ma swój najniższy punkt w miejscu końcowym chodnicy więc gdzie ma być reduktor? Pod wahaczem? :P


Reasumując: Ja jako przeciwnik gazu i kolega duh jako zwolennik opisaliśmy najbardziej sensowne używanie tego paliwa w silnikach tak aby nie tracić na żywotności i niepotrzebnych naprawach. Wnioski niech już każdy wyciągnie sam.


Góra
  
 
 
 Post #247807 Wysłany: 01 Maj 2009, 00:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sty 2007,
Posty: 817
mrider- ja też jestem całkowitym przeciwnikiem gazu :) nigdy nie założe tego do auta :?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247824 Wysłany: 01 Maj 2009, 02:10; 
 Temat postu:
Lotos nie wiem jak Ty, ja jestem przeciwnikiem gazu po doświadczeniach z autami na gaz. Kolega duh jest zwolennikiem i też ma doświadczenie w tym zakresie. Zostawmy temat tak jak jest bez kolejnych sprzeczek dlaczego gaz jest dobry, a dlaczego zły bo nie o to chodzi. Autor tematu wybierze co uważa za słuszne i zakończymy ten temat :)


Góra
  
 
 
 Post #247838 Wysłany: 01 Maj 2009, 09:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
ja osobiście nie widziałem innego miejsca montażu reduktora niz błotnik lewy lub prawy. a w Vitarce to mam chyba ze 30cm nad wyrównawczym.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247922 Wysłany: 01 Maj 2009, 15:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 07 Lut 2009,
Posty: 151
z tymi wyliczeniami to trochę przegięcie ja jeżdżę na gazie olej wymieniam co 10000 , świece spokojnie co 30000 a kabli jeszcze nie wymieniałem bo wszystko gra, na przegląd gazu teraz się wybieram pierwszy raz po 25000 od ostatniej wizyty na regulacje i uszczelnienie bo mi trochę podjeżdża jak nawiew włączę i zaczął dużo palić ale wychodzę z założenia jak nic się nie dzieje to po co się pchać w koszty a jeśli chodzi o jakość jazdy to nie wiem dlaczego się tak utarło że na gazie to od razu się muł z samochodu robi dobrze zrobiona instalacja nie pozwoli na odczucie różnicy między gazem a benzyną i zaznaczam że nie mam sekwencji no i oczywiście nie tankuje na stacjach "krzak sp.z.o.o."bo tego to bym nawet do gotowania nie użył nie dość że do zbiornika 27l naleje 32l z kawałkiem to jeszcze jakbyś przyczepkę naładowaną na full ciągnął takie ma osiągi na ale jest 10gr taniej na nie :lol:


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO