You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 04 Maj 2025, 07:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 412 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #256130 Wysłany: 20 Maj 2009, 00:36; 
 Temat postu:
Ja jestem tego samego zdania co olos47. Instrukcja obsługi zaleca wymienić pasek po 120 tysiącach lub 5 latach, więc ja zmienię w srebrnym kropku dopiero po pięciu latach (szacunkowo po około 75 tys km), bo nie widzę sensu generowania sztucznych kosztów. I pompa jak będzie sprawna to na pewno zostaje ;)


Góra
  
 

 
 Post #256144 Wysłany: 20 Maj 2009, 02:40; 
 Temat postu:
Grzegorz1976 a skąd wiesz że pompa będzie sprawna i że nie wyłoży się po zmianie naprężeń na jej łożysku spowodowanych wymianą paska? Pompę należy traktować tak jak pasek rozrządu. Nie jeździsz na tym do końca tak aż padnie, tylko wymieniasz wcześniej. Jeśli nie masz silnika bezkolizyjnego to od danych producenta odejmij 40tys.km przebiegu i/lub 2 lata. Rozrządy we włoskich autach zazwyczaj nie dożywają szacunkowych przebiegów, a auto jest już po gwarancji, więc koszt remontu spory.


Góra
  
 
 
 Post #256149 Wysłany: 20 Maj 2009, 06:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 555
mrider to jest gdybanie. Znam ludzi co jezdza fiatami juz ponad 200 tys km, robia tak jak w instrukcji i nie slyszalem o problemach z rozrzadem czy z pompa. Jednemu padnie pompa po wymianie a 10 nie...

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256177 Wysłany: 20 Maj 2009, 09:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 02 Lip 2007,
Posty: 75
Ja wymieniałem rozrząd przy 80000 + przegląd gwarancyjny - 2000 zł Ganinex


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256270 Wysłany: 20 Maj 2009, 14:47; 
 Temat postu:
mrider napisał(a):
Grzegorz1976 a skąd wiesz że pompa będzie sprawna i że nie wyłoży się po zmianie naprężeń na jej łożysku spowodowanych wymianą paska? Pompę należy traktować tak jak pasek rozrządu. Nie jeździsz na tym do końca tak aż padnie, tylko wymieniasz wcześniej.


mrider to powiem inaczej. W tej kwestii zdam się na serwis. Nie jestem mechanikiem i nie będę się zbyt wdawał w szczegóły. Jak będą chcieli wymienić pompę to niech wymieniają jak uznają że można zostawić - niech zostawią. Dodam tylko że mam cichą nadzieję, że w ogóle nie będę się głowił wymianą rozrządu, tylko tym zajmie się przyszły właściciel ;)


Góra
  
 
 
 Post #256300 Wysłany: 20 Maj 2009, 16:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 113
Zalecam wymianę paska rozrządu (oczywiście z napinaczem i rolką) w silniku 1.4 8v po 80.000 km lub 5 latach, a w silniku 16v co 60.000 lub 4 lata. Osiągnięcie przebiegu 120.000 km na jednym pasku rozrządu w polskich warunkach (bardzo dużo jazdy miejskiej) graniczy z cudem (niektóry mają szczęście :) ) Co do wymiany pompy wody to należy jej stan zweryfikować podczas wymiany rozrządu i w razie potrzeby wymienić.
Generalnie akurat ten element jest stosunkowo trwały a jego profilaktyczna wymiana jest mało sensowna gdyż dużo więcej elementów bardziej kwalifikowałoby się do takiej wymiany. Wymianę rozrządu polecam zlecić ASO (gwarancja), ale każdy zrobi jak uważa.

_________________
Grande Punto 1.4 8v Dynamic
AR MiTo 1.4 TB 120KM Distinctive
Punto Evo 1.4 8v Estiva Blue & Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256312 Wysłany: 20 Maj 2009, 17:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: ŁóDź
Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 174
Witam
Ja kupiłem uzywke GP. Wiadomo od razu rozrząd. Pasek przy 59 tys. nadwała się na wyrzucenie groził zerwaniem. Oczywiście pompa wody już nie działała -ciekła. Tyle mojego osobistego doświadczenia .W P-2 było to samo przy tym samym przebiegu.
Pozdrawiam

_________________
Grande Punto 1.4 77KM 2006r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #260723 Wysłany: 01 Cze 2009, 21:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice/Sosnowiec
Rejestracja: 03 Mar 2008,
Posty: 209
Pomógł: 1
misiu_k zgodze sie z Toba w 100%. Ja wymienilem pasek w GP przy 87tys. Po co mam ryzykowac naprawe glowicy po zerwaniu paska. Ja dalem za pasek z napinaczem w hurtowni 150zl, wymienil mi mechanik znajomy z Fiata za 100zl i pompy wody nie robilem bo po co jak nie cieknie - koszt 250zl. Za co Wy dajecie 600zl! Kiedys nawet sam wymienialem i nie jest to taka skomplikowana sprawa!
Mialem kiedys punto 1.2 i zrobilem na 2 paskach 250tys i pompy nie ruszalem. A co do pompy to szkoda ze zabieraja glos Ci ktorzy nawet nie widzieli jak pompa wyglada :) Jakby widzieli to by glupot nie gadali ze sie zepsuc moze! To taki prosty uklad ze sie nie ma co zepsuc, co najwyzej sie rozcieknie! Znam ludzi co nawet same paski tylko wymieniaja bez napinaczy i mysla ze ok jest i zyja!

kubeusz77 to chyba ten Twoj GP to mial 159tys. a nie 59tys :shock: ! Sprawdz sobie przebieg na ASO :lol:

_________________
Nie Fiat + LPG ZENIT COMPACT
kiedyś było:
Fiat Grande Punto 1.4 8v 77KM Dynamic + LPG
Punto II 1.2 8V SX 60KM + LPG
Punto IIFL 1.3 16V MJTD 70KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #260729 Wysłany: 01 Cze 2009, 22:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 555
skovi jesli chodzi o paski to w Golfie napinacz zmienialem co drugi pasek. I wszystko hulalo az milo... :wink: Co do pompy wody to tez sie zgadzam

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #260750 Wysłany: 01 Cze 2009, 23:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
skovi napisał(a):
Jakby widzieli to by glupot nie gadali ze sie zepsuc moze! To taki prosty uklad ze sie nie ma co zepsuc, co najwyzej sie rozcieknie!

pojęcie masz jak diabli nie po to wymienia się pompę wody na rozrządzie bo leje tylko po to by do tego rozrządu "nie zaglądać" przez następny okres skovi wymiana paska i elementów które kręcą się razem z nim to swego rodzaju ubezpieczenie. Nie każdy z forumowiczów jest alfą i omegą i może w pore nie zauważyć awarii pompy.
olos47 napisał(a):
jesli chodzi o paski to w Golfie napinacz zmienialem co drugi pasek.

o jakim golfie się rozpisujesz bo wiele starszych nie ma pompy na rozrządzie. Swoją drogą napinacze nie raz wytrzymują i 3 paski ale jak widze nie wszyscy rozumieją o co w tym wszystkim chodzi. olos47 czytałeś kiedyś o trwałości łożysk tocznych, zawsze znajdzie się procent który będzie mniej trwały to że Tobie i wielu się udało nie znaczy że wszystkim łożysko w pompie wytrzyma
http://energetyka.wnp.pl/liczenie-zywot ... 2_0_0.html
Oczywiście jak ktoś wymienia rozrząd ze względu na wiek paska anie przebieg może się zastanowić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #260806 Wysłany: 02 Cze 2009, 09:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 555
krzysiek_pere, Golf mkII GTD. Silnik JR-70 PS. :wink:

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #260833 Wysłany: 02 Cze 2009, 10:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
olos47 napisał(a):
Golf mkII

Tam pompa wody nie jest napędzana od rozrządu (sam posiadam takiego silnik SB 80KM) choć do jej wymiany potrzebny jest demontaż rozrządu ale wtym przypadku awaria nie zagraża bezpośrednio napędowi rozrządu :)
Sprawdziłem ceny aso vs markowe zamienniki
ASO:
pasek 55203785 140,-
napinacz 55183497 (atomatyczny jak by ktoś nie wiedział) 188,-
pompa wody 55184081 280,-
razem : 608,-
Intercars
pasek bosch 1987949624 79,-
napinacz ruville EVR56015 (generalnie pakuja to co w aso) 123,-
pompa Hepu P1058 220,-
razem : 422,-
Pozdrawiam :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267771 Wysłany: 24 Cze 2009, 21:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice/Sosnowiec
Rejestracja: 03 Mar 2008,
Posty: 209
Pomógł: 1
krzysiek_pere smiesznie napisales "ubezpieczenie rozrzadu" :hahaha: To w takim razie "dla ubezpieczenia" wymien silnik caly, zeby do niego nie zagladac :) Zepsuta pompa wody nie zerwie paska, a napinacz tak! I napinacz sie wymienia, bo jesli zaczyna sie on zacierac to rwie pasek i wtedy pasek strzela. A pompa wody jak Ci padnie to napewno sie skapniesz, bo temp. bedzie rosla, ewentualnie uslyszysz jak piszczy. "Dla ubezpieczenia" to pol silinika mozna by wymienic, ale to jak kto woli - jak go stac.

_________________
Nie Fiat + LPG ZENIT COMPACT
kiedyś było:
Fiat Grande Punto 1.4 8v 77KM Dynamic + LPG
Punto II 1.2 8V SX 60KM + LPG
Punto IIFL 1.3 16V MJTD 70KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267779 Wysłany: 24 Cze 2009, 22:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska
Rejestracja: 18 Paź 2008,
Posty: 257
Pomógł: 1
skovi a widziałeś kiedyś zatartą pompę wody która dosłownie spaliła pasek rozrządu :?: W fiacie bravo mojego dobrego kumpla tak właśnie się stało, ciężko obracająca się pompa wody ślizgała się po pasku po prostu go przecierając. Na szczęście (prawodpodobnie opór pompy wzrastał) zaczęło coś śmierdzieć z pod maski i był to sygnał że coś jest nie tak. Dlatego jak wymieniać elementy współpracujące to wszystkie możliwe.
skovi napisał(a):
Zepsuta pompa wody nie zerwie paska, a napinacz tak!
i jesteś w błędzie nie potrzeba aby pasek się zerwał - wystarczy że przeskoczy o parę ząbków i kolizja w silniku gotowa. A zarówno pompa jak i napinacz odpowiadają za prawidłowe napięcie paska :!:

_________________
Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet
Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267792 Wysłany: 24 Cze 2009, 22:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
skovi napisał(a):
krzysiek_pere smiesznie napisales "ubezpieczenie rozrzadu"


skovi napisał(a):
Zepsuta pompa wody nie zerwie paska, a napinacz tak!


Może dla Ciebie to jest śmieszne ale dla niektórych nie było, Widzę że doświadczenie w mechanice masz niewielkie bo zakładasz że luz na łożysku pompy zawsze utożsamiasz z wyciekiem płynu. skovi ja nikogo nie przekonuje nie mam takiego zamiaru, wyrażam swoją opinie popartą już jakimś doświadczeniem (naście lat w zawodzie, setki rozrządów zrobionych, i kilkanaście głowic zregenerowanych po mechanikach myślących tak jak ty :( )
Oczywiście jak ktoś wymienia pasek ze względu na wiek (a ma stosunkowo niewielki przebieg to nad wymiana bym się zastanowił.

P.S. wiem że wielu kupiło Fiaty żeby troche zaoszczędzić ale niestety ta "zdolność do oszczędzania" w czasie eksploatacji przekłada się niestey na taki a nie inny wizerunek o marce Fiat właścicieli samochodów kupionych z drugiej ręki - smutne ale prawdziwe :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267849 Wysłany: 25 Cze 2009, 10:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 555
krzysiek_pere napisał(a):
Może dla Ciebie to jest śmieszne ale dla niektórych nie było, Widzę że doświadczenie w mechanice masz niewielkie bo zakładasz że luz na łożysku pompy zawsze utożsamiasz z wyciekiem płynu. skovi ja nikogo nie przekonuje nie mam takiego zamiaru, wyrażam swoją opinie popartą już jakimś doświadczeniem (naście lat w zawodzie, setki rozrządów zrobionych, i kilkanaście głowic zregenerowanych po mechanikach myślących tak jak ty Sad )
Oczywiście jak ktoś wymienia pasek ze względu na wiek (a ma stosunkowo niewielki przebieg to nad wymiana bym się zastanowił.

P.S. wiem że wielu kupiło Fiaty żeby troche zaoszczędzić ale niestety ta "zdolność do oszczędzania" w czasie eksploatacji przekłada się niestey na taki a nie inny wizerunek o marce Fiat właścicieli samochodów kupionych z drugiej ręki - smutne ale prawdziwe Very Happy


twoje doswiadzczenie jest oprate na naprawie aut. Jest wiele ludzi takich jak ja, ktorzy kupili nowego GP zamiast uzywanego Merca, przejezdza 2-3 lata i 100 tys km i sprzedaja samochod poki jest cos warty. W takim przypadku te wszystkie "zapobiegawcze akcje serwisowe" sa sztucznym generowaniem kosztow. Owszem, moze masz racje ze wymiana oleju co 5 tys km jest lepszym rozwiazaniem niz co 30 tys ale to kosztuje 6xdrozej. Tak samo z rozrzadem i pompa wody.... Malo mnie obchodzi co nastepny wlasciciel bedzie robil z moim kropkiem. Dla mnie zalozenie jest proste - zrobic ok 100 tys km tym autem w tym 3 przeglady i do sprzedania. Bede postepowal dokladnie tak jak mowi producent. Po co mam inwestowac w profilaktyczne wymiany pomp wody i innych rzeczy?? Bez sensu inwestowac w samochod na przyszlosc. Wole te pieniadze dolozyc do nowego. Nastepny wlasciciel niech sie martwi, a ty bedziesz mial co robic... :wink:

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267995 Wysłany: 25 Cze 2009, 22:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
olos47 napisał(a):
Bez sensu inwestowac w samochod na przyszlosc. Wole te pieniadze dolozyc do nowego. Nastepny wlasciciel niech sie martwi, a ty bedziesz mial co robic...

I tym optymistycznym akcentem proponuje zamknąć dyskusję o rozrządach. Myślę że wszystko zostało powiedziane :D
Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268082 Wysłany: 26 Cze 2009, 10:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 906
olos47 napisał(a):
... Bede postepowal dokladnie tak jak mowi producent. Po co mam inwestowac w profilaktyczne wymiany pomp wody i innych rzeczy....

A znasz procedury serwisowe dotyczące wymiany rozrządu? Poprawcie mnie jeśli się mylę ale to chyba właśnie producenci zalecają wymianę pompy wody przy każdej wymianie paska rozrządu? Tak przynajmniej mi wmawiali wszyscy serwisanci z którymi miałem do czynienia i tak zawsze robiłem w Seju. Zresztą to były groszowe sprawy bo za pompę płaciłem coś około 50PLN w Intercarsie a wymiana wliczona w koszt wymiany rozrządu.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268099 Wysłany: 26 Cze 2009, 11:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 555
rozrzad przy 120 tys km, czyli 4tym przegladzie, lub 5 latach. Nie bede trzymal fiata wiecej niz 100 tys km bo po pierwsze nie chce dokladac do auta, ktore jest juz niewiele warte a po drugie po tym przebiegu to poza rozrzadem i ewnetualna pompa (jesli bedzie koniecznosc) napewno bedzie do robienia zawieszenie i pare innych rzeczy. Niech nastepny wlasciciel sie martwi.
A co do pompy to u znajomego wymieniali rozrzad i pompe zostawili bo byla ok. Oczywisicie mozna profilaktycznie wymienic jezeli zamiezasz jezdzic tym autem znacznie dluzej (to samo powiedzial mechanik w ASO).

[ Dodano: 26 Cze 2009 09:22 ]
poza tym jezeli masz auto po gwarancji i jedziesz do ASO wymienic rozrzad i pompa jest ok, a mechanik chce wymieniac, to jezeli sie nie zgodzisz to i tak ci jej nie wymienia. Ty jestes klientem i placisz - decyzja nalezy do ciebie a "procedury serwisowe" nie maja tu nic do rzeczy.

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #269900 Wysłany: 04 Lip 2009, 21:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
Pompe wymieniamy przy każdym rozrządzie jeśli jest ona jego częścią, może wyglądać idealnie i paść po paru tysiącach km. Po co sobie zostawiać słaby punkt w tak ważnym miejscu w aucie jak rozrząd. Jak ktoś ma na Grande a żydzi 200zł na pompe to dla mnie jest druciarzem i tyle.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275287 Wysłany: 28 Lip 2009, 00:39; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 11 Lip 2009,
Posty: 8
Tak bo VW skończył się na Golfie III reszta to straszne "padła" im nowsze tym gorsze np nowe tuaregi ładne ale kopa straszliwa.

_________________
Punto II 1.2 16v 80 w wersji HLX 2000r. SPRZEDAM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275833 Wysłany: 29 Lip 2009, 22:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 161
Zdania jak zwykle będą podzielone... Osobiście wymieniałem kiedyś w Seicento rozrząd po 105 tys (tak jak zalecała instrukcja) i nikt nawet nie wspominał mi o pompie. Rozrząd był "na oko" w bardzo ładnym stanie. Na moje pytania mechanicy odpowiedzieli: profilaktycznie to my możemy wymienić Panu wszystko - tylko po co? Jak się zepsuje to Pan przyjedzie i zrobimy a tak to możemy wymieniać jedno za drugim, po kolei. Oczywiście to część racji i każdy będzie bronił swojego. Sztuką jest aby poszukac złotego środka - nie wydać zbyt wiele ale wymienić wszystko co takowej wymiany wymaga.

_________________
GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299232 Wysłany: 16 Paź 2009, 13:03; 
 Temat postu: 1,4 77KM i zmienne fazy rozrządu
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
Kilka razy na forum "obiło" mi sie o uszy (czy tez raczej oczy) stwierdzenie, ze 1,4 77KM posiada zmienne fazy rozrzadu. Czy to prawda?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299233 Wysłany: 16 Paź 2009, 13:20; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 15 Paź 2007,
Posty: 3936
Cytuj:
1,4 77KM posiada zmienne fazy rozrzadu

nie, bo tak naprawdę 1.4 77HP to zwykły, prosty silniczek 8 zaworowy. Dopiero wersja 1.4 16v StarJet posiada zmienne fazy rozrządu :wink:

_________________
Jest :)
Fiat Panda Easy 1.2 8v 69KM
Dacia Logan MCV Laureate 0.9 TCe 12v 90KM
było :/
Fiat Punto Sporting 1.2 16v 80KM
Fiat Bravo Dynamic Sport 1.4 T-Jet 16v 120KM
Fiat Seicento Sound almost Sporting 1.1 8v 54KM
Suzuki SX4 Comfort 1.6 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299235 Wysłany: 16 Paź 2009, 13:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
No wlasnie tak tez myslalem, ale zglupialem po przeczytaniu kilku postow.

_________________
Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 412 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO