You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 07 Cze 2025, 11:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 60 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #255603 Wysłany: 19 Maj 2009, 00:09; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
ipIV napisał(a):
a na jedynce z 3 krotnym przełożeniem górka nie daje rady

Przełożenie ogólne* przełożenie 1. to coś koło 13-14 wychodzi chyba...

dain: ja bym na twoim miejscu dał to komuś do obejrzenia, tym bardziej jak piszesz, że inne auta w tym miejscu nie zjeżdżają.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 

 
 Post #255773 Wysłany: 19 Maj 2009, 14:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 446
ipIV gadasz głupoty,jakoś moje obydwa punta nie staczają sie z górki...ja myśle że jest słabe sprężanie i tyle,i nawet jak mi to policzysz na 1000 różnych sposobów to i tak się z tobą nie zgodze :E

_________________
Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #255784 Wysłany: 19 Maj 2009, 15:16; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3780
Pomógł: 5
Rozwiązanie w sumie proste. Postaw samochód na tej górce z podniesioną maską. Jak podczas staczanie będzie się przesuwał pasek alternatora, znaczy że kręci silnikiem. Jeśli będzie stał w miejscu to oznacza że sprzęgło popuszcza. A swoją drogą ręczny jest od tego żeby na wzniesieniu go zaciągać.

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”
Lada Niva - "Co ja zrobiłem"

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #255788 Wysłany: 19 Maj 2009, 15:19; 
 Temat postu:
hgt131 napisał(a):
ja myśle że jest słabe sprężanie i tyle


Gdyby sprężanie było tak niskie to auto przyspieszało by jak maluch. Sprzęgło "przepuszcza" kolego :)


Góra
  
 
 
 Post #255838 Wysłany: 19 Maj 2009, 17:32; 
 Temat postu:
Offline
Cesarz Bendzina
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E
Rejestracja: 05 Kwi 2007,
Posty: 2418
Pomógł: 3
panowie wdaje mi sie ze ipiv ma racje i to normalny objaw w przypadku małych silników bo moje gp ma 4 tys km zrobione i tez tak mam w poprzednim punciaku równiez tak było pozostaje tylko kwestia stromizny o której mowa;)

_________________
Image

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #255847 Wysłany: 19 Maj 2009, 17:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 446
mrider napisał(a):
Sprzęgło "przepuszcza" kolego
i zauważ że klega napisał że stacza się skokiem żaby wydaje mi się żę jak by sprżegło było padnięt to zjeżdżał by równo...jak by tak sprzegło przepuszczało to przyspieszenie było by porównywalne z moim na rowerze dziadka :E :E :E
w mk1 gdzie miałem zajechany silnik auto staczało się z górki teraz po wymianie silnika auto nie zjeżdża z tej samej górki, i sprzęgła nie wymieniałem tylko sam silnik z rozbiteko anglika

_________________
Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256294 Wysłany: 20 Maj 2009, 16:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 18 Maj 2009,
Posty: 5
otworzyłem maskę i sprawdziłem - alternator i pasek rozrządu się kręci. Pozostaje więc chyba kwestia ciśnienia, nie sprzęgła. Wie ktoś ile taki zabieg u mechanika mógłby kosztować?
hgt131 wątpię, żeby to była wina silnika, który od nowości przejechał ledwo 48000km..

_________________
Punto II ELX, 1.2 8V r. 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256317 Wysłany: 20 Maj 2009, 18:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
A tak było od początku, czy też ten objaw się pojawił niedawno?
Czy poza tym objawem silnik pracuje normalnie?

Z tego co możesz sam zrobić przed oddaniem do mechaniora (zapewne na grubszą kasę...) to... wymienić świece zapłonowe (przy 40kkm Autodata sugeruje wymianę). Może na świecach gubi to ciśnienie na tyle, że pozwala się obrócić :mysli: Bo jak nie, to ciśnienie może gubić tylko przez wtryski/pierścienie cylindrów/zawory (we wszystkich trzech musiałby być silnik mocno przegrzany, albo niesamowicie katowany...)

P.S. Pamiętaj, ze ja się zbytnio nie znam, ale swoje trzy grosze wtrącam - a nuż trafię :E

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256432 Wysłany: 20 Maj 2009, 22:13; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
mariuz napisał(a):
Może na świecach gubi to ciśnienie na tyle, że pozwala się obrócić

hmm faktycznie,swiece sa takie nieszczelne ....

nalezy pamietac tez,ze samochod NIE MA prawa,zjechac na biegu nawet pod katem 90 stopni ... po prostu NIE MA !!!

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256451 Wysłany: 20 Maj 2009, 22:40; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3780
Pomógł: 5
Zwłaszcza jak się dobrze zaprze na klapie. :) A ta wajcha między fotelami to dla ozdoby jest dodawana.

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”
Lada Niva - "Co ja zrobiłem"

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256470 Wysłany: 20 Maj 2009, 22:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
albo na masce :hahaha:

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256485 Wysłany: 20 Maj 2009, 23:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: ST ..... Tychy
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 336
Pomógł: 2
Jak dla mnie to puscza sprzeglo, jezdze autami i to roznymi i zostawiam je w roznych wzniesieniach bardzo rzadko uzywam recznego zostawiam tylko na biegu i nie spotkalem sie zeby auto sie staczalo. Jak dla mnie to ci pisze ipiv to cos sie ladu nie trzyma

_________________
Grande Punto 1.4 8V 77KM Active 5D

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256490 Wysłany: 20 Maj 2009, 23:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
Cytuj:
30* to nie tak stromo,

fajnie tylko że wg polskich przepisów 15 stopni to już stromy podjazd.

ipIV napisał(a):
To jest normalne

zgadzam się w stu procentach,
dain koledzy wymyślają ciśnienia sprężania, remonty silnika/sprzęgła. PII jest cieższe od PI/Yarisa ma minimalnie niższy stopien sprężania od PI, niższy od Yarisa, a Octavia raczej nie 1,4 tylko pewnie dieselek (to się napewno nie ztoczy) , jak autko jeździ poprawnie, zapomnij o problemie i zaciągaj ręczny.
Kurzcze nie jeden właściciel Punciaka chciałby mieć takie problemy :D
Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256493 Wysłany: 21 Maj 2009, 00:02; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
KusiK napisał(a):
nie spotkalem sie zeby auto sie staczalo

hmm z tego wynika,ze odplaic na pych samochodu tez nie odpalisz,a rozrusznik nie ma mozliwosci zakrecenia walem korbowym :E

[ Dodano: 21 Maj 2009 00:02 ]
KusiK wiesz co mowisz ?? bo z tego wynika,ze uklad korbowy jest na stale zatrzymany,tak,ze w ogole ruszyc nie idze ... powiedz mi jaki rozrusznik bys musial miec,ablo inaczej jego przelozenie ,albo czy bylaby mozliwosc odplaenia na pych ? ciezko ...
to nie jest nic niezwyklego,to ze samochod sie stacza to normalne,zalezy to tylko od stopnia wzniesienia... jezeli na bardzo malym wzniesieniu to sie dzieje... to moga byc problemy z silnikiem, jezeli jest to juz wieksze wzniesienie to normalne jest zeby samochod,nawet nowy zjechal ...

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256496 Wysłany: 21 Maj 2009, 00:29; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Ludzie Pomyślcie Proszę.... Silnik bez problemu można kręcić ręką za wał kluczem o długości 15cm...... jakby przy takim momencie obr sprzęgło popuszczało to gwarantuję że przy próbie normalnego ruszenia autem to by praktycznie nie drgnęło..... Na kołach na wzniesieniu może będzie duży moment obr, ale na wałku sprzęgłowym będzie już niewielki.

[ Dodano: 21 Maj 2009 00:14 ]
A z reszta po co to piszę, przecież nie ma takiej fizycznej możliwości, żeby auto zjechało. To zaprzecza prawom fizyki :rotfl: :E

[ Dodano: 21 Maj 2009 00:29 ]
dain Wyremontuj silnik, zmień sprzęgło.... hmmm może 200mm z 1,4 16V? :> I jak będzie dalej zjeżdżać wyślij fakturę tym od puszczającego sprzęgła czy niskiej kompresji :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256504 Wysłany: 21 Maj 2009, 00:42; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Powiem tak:
- na nauce jazdy z tego co pamiętam uczą, żeby na niewielkich wzniesieniach wrzucać bieg, a na większych zaciągnąć ręczny.
- Idąc dalej... Thomas pisze o odpalaniu na pych. Zapewne wiecie, że odpala się na 2 biegu, bo na 1 jest większy opór (to jak z hamowaniem biegami: im niższy tym bardziej hamuje). No ale czy nie próbowaliście? Ja jakiegoś grata próbowałem na 1 i 2 odpalić i silnik się normalnie kręcił. Skoro rozpędziłem nieznacznie i się kręcił to wystarczy żeby taka sama siła (lub nawet mniejsza, bo nie odpalamy) zadziałała w chwili pozostawienia samochodu na wzniesieniu.
Btw: dlaczego zostawiamy samochód na 1 biegu lub wstecznym? :>
Coś w tym jest, a skoro normalnie jeździ to zapewne nic się nie stało.
- Jeśli chodzi o sprzęgło: docisk tarcz czy to na włączonym silniku, czy nie... jest. I tu podobne doświadczenie: odpalił(a)byś silnik na pych gdyby tarcze przy wyłączonym silniku się ślizgały? ;)

Oczywiście abstrahując od tego, że kropków się na pych nie odpala ;D

Proszę mojej wypowiedzi nie traktować jako wojna na słowa czy coś :P Po prostu na logikę postarałem się ogarnąć sprawę i podeprzeć ją przykładami z życia ;)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256506 Wysłany: 21 Maj 2009, 00:47; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
domin45670 napisał(a):
Idąc dalej... Thomas pisze o odpalaniu na pych. Zapewne wiecie, że odpala się na 2 biegu, bo na 1 jest większy opór

no to byla taka mala dygresja co do tego,ze samochod nie moze zjechac z gorki pozostawiony na biegu :E a to,ze na 1 biegu sie nie odpala to wiem ;)

[ Dodano: 21 Maj 2009 00:47 ]
a w nowych samochodach trzeba unikac takiego odpalania :> a na wstecznym to jak ktos by chcial odpalac to moze wielka glupote zrobic ...

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256508 Wysłany: 21 Maj 2009, 00:52; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Thomas nie mówię, że czegoś nie wiesz (kwintesencją jest "odpalanie na pych", a nie bieg na jakim się to robi) ;) Po prostu Twoja wypowiedź mi nasunęła życiowe przykłady :)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256530 Wysłany: 21 Maj 2009, 08:29; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3780
Pomógł: 5
KusiK napisał(a):
Jak dla mnie to puscza sprzeglo

A Ty kolego czytasz wcześniejsze posty czy piszesz co ślina na język przyniesie??
dain napisał(a):
otworzyłem maskę i sprawdziłem - alternator i pasek rozrządu się kręci

Osobiście bym sprawdził jeszcze przewody wysokiego napięcia. Może one puszczają (jak wymyślać absurdalne powody to na całego). No można też zamiast ręcznego wsadzić ziemniaka w wydech, wówczas podczas suwu wydechu powietrze nie będzie miało gdzie ujść.

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”
Lada Niva - "Co ja zrobiłem"

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256664 Wysłany: 21 Maj 2009, 15:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 19 Maj 2007,
Posty: 141
Właśnie sprawdzałem u siebie i miałem to samo samochód stoczył się troszkę podskakując z 2 razy potem wyszedłem chciałem spróbować popchnąć i nie dałem rady go ruszyć z miejsca a wiem że mam problem ze sprzęgłem a dokładniej z siłownikiem jest do wymiany wiec faktycznie wina może leżeć po stronie sprzęgła gdyż po tym jak zgasiłem silnik to się stało.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256669 Wysłany: 21 Maj 2009, 15:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 20 Maj 2007,
Posty: 81
Oczywiście że samochód będzie się staczał, a to że inne się nie staczają to tylko świadczy o tym że one mają problem (mają wysokie tarcie pomiędzy elementami przeniesienia napędu ) albo mają znacznie większe silniki i ciężej je obrócić. Gdyby sprzęgło przepuszczało podczas postoju na górce to nie dało by się takim samochodem jeździć podczas jazdy siły są znacznie większe i by się sprzęgło usmażyło. Zaś ręczny zaciąga się zawsze żeby nie się nie zastał.

_________________
Moje Punto


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256671 Wysłany: 21 Maj 2009, 15:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 18 Maj 2009,
Posty: 5
Serdecznie dziękuję wszystkim użytkownikom za gorącą rozmowę i pomoc w rozwiązaniu tej "zagadki" :)
Właśnie odebrałem autko od mechanika, który powiedział "panie! co pan?! to normalne! nie przejmować się!". Mimo to poprosiłem o dokładniejsze rzucenie na to oka na silnik, sprzęgło i skrzynię biegu, łącznie z olejami - wszystko gra! Sam fakt, że auto odpala bez problemu od razu po przekręceniu kluczyka świadczy, że nie ma problemu ze sprężaniem. Tłoki są niewielkie w wersji 1,2... gdyby to był większy silnik, pewnie by nie drgnął. Do tego jeszcze masa samochodu, o której wspomniał krzysiek_pere - pełny bak paliwa, skrzynka z narzędziami, zapasowy kanister i masa kierowcy, co zwiększa masę samochodu o ok. 150 kg. Podobnie dostałem radę (i to chyba był żart), żeby nie zostawiać na podjeździe auta na biegu bez ręcznego, bo jakby ktoś go popchnął, auto samo by ruszyło "na pych".
summa summarum: cieszyć się, że to nic takiego i zbierać pieniądze na wypadek prawdziwej awarii...

_________________
Punto II ELX, 1.2 8V r. 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256723 Wysłany: 21 Maj 2009, 17:21; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
dain napisał(a):
Serdecznie dziękuję wszystkim użytkownikom za gorącą rozmowę i pomoc w rozwiązaniu tej "zagadki" :)
Właśnie odebrałem autko od mechanika, który powiedział "panie! co pan?! to normalne! nie przejmować się!". Mimo to poprosiłem o dokładniejsze rzucenie na to oka na silnik, sprzęgło i skrzynię biegu, łącznie z olejami - wszystko gra! Sam fakt, że auto odpala bez problemu od razu po przekręceniu kluczyka świadczy, że nie ma problemu ze sprężaniem. Tłoki są niewielkie w wersji 1,2... gdyby to był większy silnik, pewnie by nie drgnął. Do tego jeszcze masa samochodu, o której wspomniał krzysiek_pere - pełny bak paliwa, skrzynka z narzędziami, zapasowy kanister i masa kierowcy, co zwiększa masę samochodu o ok. 150 kg. Podobnie dostałem radę (i to chyba był żart), żeby nie zostawiać na podjeździe auta na biegu bez ręcznego, bo jakby ktoś go popchnął, auto samo by ruszyło "na pych".
summa summarum: cieszyć się, że to nic takiego i zbierać pieniądze na wypadek prawdziwej awarii...


Zaraz ktoś wypali z tekstem, że masz zmienić mechanika :lol2: ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256742 Wysłany: 21 Maj 2009, 18:07; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3780
Pomógł: 5
dain napisał(a):
Serdecznie dziękuję wszystkim użytkownikom za gorącą rozmowę i pomoc w rozwiązaniu tej "zagadki" :)
Właśnie odebrałem autko od mechanika, który powiedział "panie! co pan?! to normalne! nie przejmować się!". Mimo to poprosiłem o dokładniejsze rzucenie na to oka na silnik, sprzęgło i skrzynię biegu, łącznie z olejami - wszystko gra! Sam fakt, że auto odpala bez problemu od razu po przekręceniu kluczyka świadczy, że nie ma problemu ze sprężaniem. Tłoki są niewielkie w wersji 1,2... gdyby to był większy silnik, pewnie by nie drgnął. Do tego jeszcze masa samochodu, o której wspomniał krzysiek_pere - pełny bak paliwa, skrzynka z narzędziami, zapasowy kanister i masa kierowcy, co zwiększa masę samochodu o ok. 150 kg. Podobnie dostałem radę (i to chyba był żart), żeby nie zostawiać na podjeździe auta na biegu bez ręcznego, bo jakby ktoś go popchnął, auto samo by ruszyło "na pych".
summa summarum: cieszyć się, że to nic takiego i zbierać pieniądze na wypadek prawdziwej awarii...

No ja nie wiem czy on Cię nie podpuszczał... :E Swoją drogą to jest fenomenalne. Trzy strony pisania o czymś co w zasadzie jest oczywiste.

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”
Lada Niva - "Co ja zrobiłem"

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256776 Wysłany: 21 Maj 2009, 20:05; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
dain napisał(a):
Podobnie dostałem radę (i to chyba był żart), żeby nie zostawiać na podjeździe auta na biegu bez ręcznego, bo jakby ktoś go popchnął, auto samo by ruszyło "na pych".


Chyba żart? :E
Gdyby jednak ktoś potraktował to poważnie to od razu mówię, że nie odpali na pych. No, chyba że by jakimś cudem stacyjka była włączona :>

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 60 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO