You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 12 Maj 2024, 06:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #261635 Wysłany: 04 Cze 2009, 16:31; 
 Temat postu: 1,2 MPI 75km a 1,2 MPI 60 (PII)
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
Witam. Nic nie mogę znaleźć na forum o tym czy niektóre elementy osprzętu silnika od Punta II 1,2 60 pasują do mojego 1,2 75...
Już dłuższy czas borykam się z problemem nierównej pracy na wolnych obrotach i mam okazję przełożyć kilka na pewno sprawnych elementów z punta II. Silniki są identyczne, różnica to plastikowy kolektor, inny filtr powietrza itp. Generalnie chodzi mi o to czy identyczny jest map sensor, krokowiec i czujnik położenia wału oraz wtryski.
I jeszcze jedno pytanie: Co może powodować taki objaw że dodaje minimalnie i powoli gazu to silnik nie reaguje a już milimetr głębiej i od razu wchodzi gdzieś na 2 tys i jak trzymam mu równo gaz to obroty nie są stabilne i czasami idą w górę, czasami w dół... Objaw ten nie występuje zawsze, czasem jest dobrze a innym razem się nasila.

Z góry dziękuję za odpowiedź!

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #261896 Wysłany: 05 Cze 2009, 11:41; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Płock
Rejestracja: 23 Wrz 2008,
Posty: 5
przeczysc lub wymien silnik krokowy. a co do osprzetu to napewno pasuje tylko blok silnika, glowica z tego wszystkiego co jest pod maska. wtryski nie pasuja jak i caly kolektor dolotowy. wiem bo probowalem takiej przerobki w efekcie mam silnik (blok+glowica) od pandy 2006r a moj kropek to rok 1997r. caly osprzet zostawilem stary i dziala wszystko dobrze
badanie na hamowni: 73 KM/4500obr a niby panda miala 60km czyli wniosek ze to zalezy od osprzetu.

_________________
Punto I SX 1.2 8v 73KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261915 Wysłany: 05 Cze 2009, 12:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: KROSNO
Rejestracja: 18 Mar 2008,
Posty: 28
Kolego. Ja od ponad roku borykłame sie z problemem nierownych obrotów i trudnego zapalania silnika po postoju okolo 30 minutowym w Punto 1.2 MPI.
Bylem w ASO u niezaleznych mechaników i nikt nie potrafil zdiagnozowac co sie dzieje, na forum kazdy pisal o krokowym, przepustnicy, kablach,swiecach, map sensorze.
Sam doszedlme po tym jak juz mialem dosc tego problemu.
Okazało sie ze silnik jest zalewany benzyna przez zepsuty regulator cisnienia paliwa, poniewaz w MPI wtryskiacze chodza full-group i ilość wtryśnietego paliwa zalezy od czasu otwarcia wtryskiwaczy a cisnienie paliwa w listwie jest regulowane przez regulator ktory posiada wezyk od podcisnienia połączony z kolektorem ssący.
Jesli masz LPG to można to łatwo zdiagnozowac bo auto strasznie truje. Podwyższone sa weglowodory-HC i CO.
W twoim przypadku moze byc rownież lejący ktoryś wtryskiwacz.
Na poczatku zrób to co jest najtansze i mozesz zrobci czyli poczyscick krokowca i przepustnice, zobaczyc czy po odłaczeniu wezyka od map sensora praca silnika sie zmienia, a na koniec sciegnij wezyk z regulatora i jesli tam pojawi sie paliwo to nie dobrze!!!!

_________________
Punto 1.2 75 KM ELX 96r. do szkoły.
Audi A6 1.8 T 98r. w weekend.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261958 Wysłany: 17 Cze 2009, 16:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
Dziękuje bardzo koledzy, postaram się przez weekend wszystko sprawdzić.
Pazi bardzo mnie przekonuje twoja teza że się zalewa. A co do krokowego to był czyszczony i przepustnicę też rozbierałem i naprawdę dokładnie wyczyściłem ale za wiele to nie dało.

[ Dodano: 17 Cze 2009 16:36 ]
Pazi sprawdziłem co sugerowałeś. Po odłączeniu wężyka od map sensora nic się nie zmienia oprócz tego że obroty się podnoszą do ok. 1000.
Dopiero po odłączeniu wtyczki od mapa silnik zaczyna wariować.
Regulator też sprawdzałem, przez wężyk nic się nie leje, rozebrałem go, w środku czysto, oringi całe.
A może mi ktoś powiedzieć jak wyciągnąć wtryskiwacze? Zabezpieczenie zdejmuję i co dalej? Należy je w którąś stronę wcisnąć czy jak? Nie próbowałem na siłe bo się bałem że jeszcze je uszkodzę...

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO