You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 07:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #265380 Wysłany: 17 Cze 2009, 08:34; 
 Temat postu: Nowe standardy bezpieczeństwa
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
Mercedes-Benz słynie z rozwiązań służących poprawie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. W tym roku koncern obchodzi kilka ważnych rocznic.70 lat temu zaprojektowana została strefa kontrolowanego zgniotu, która dziś znajduje się w każdym produkowanym pojeździe. Pół wieku temu otwarte zostało pierwsze centrum służące do przeprowadzania kontrolowanych testów zderzeniowych. Z kolei 35 lat temu koncern Mercedes-Benz zaprezentował pierwszy eksperymentalny samochód łączący najnowsze wynalazki w dziedzinie bezpieczeństwa podróżowania. Teraz pokazana została jego współczesna wersja ESF 2009, oparta na modelu S 400 Hybrid, a systemy w niej zawarte mają realne szanse znaleźć się w nowoprojektowanych samochodach.

Jednym z ciekawych pomysłów jest "Braking Bag", czyli poduszka powietrzna umieszczona pod stalową płytą umieszczoną od spodu pojazdu. W momencie nagłego hamowania, kiedy system uzna, że kolizja jest nieunikniona, wystrzeliwuje poduszka, która z kolei dociska stalową osłonę do drogi, pomagając w bardziej efektywnym wytracaniu prędkości.

Kolejną innowacją jest system komunikacji między pojazdami IVC (Interactive Vehicle Communication), którego działanie polega na przekazywaniu istotnych informacji o załamaniu pogody lub przeszkodach na drodze pomiędzy mijający się samochodami.

Mercedes jak twierdza ( zdjęcia: 17 ) System PRE-SAFE z kolei aktywuje się podczas bocznego uderzenia przesuwając fotele kierowcy i pasażera o 50 mm w kierunku środka pojazdu. Pomaga to zmniejszyć siły działające na ciała. Aby zapobiec zderzeniu głów kierowcy i pasażera, uruchamia się poduszka powietrzna umieszczona pomiędzy siedzeniami. Jednocześnie zmianie ulega struktura drzwi, w których umieszczono „stalowe” poduszki powietrzne. Przy uderzeniu napełniają się one gazem i absorbują część energii uderzenia.

Inny pomysł to diodowe światła mające za zadanie doświetlać miejsce potencjalnego zagrożenia bezpieczeństwa, które znajduje się poza obszarem, jaki obejmują tradycyjne reflektory.

Przed pasażerem umieszczona jest poduszka powietrzna o zmiennej pojemności, która automatycznie dostosowuje się do jego wzrostu i masy. Również w pasach bezpieczeństwa znajdują się poduszki powietrzne, które napełniają się w momencie wypadku, zmniejszając obrażenia. Specjalny fotelik dziecięcy opracowany przez inżynierów Mercedesa zapewnić ma przeżycie i zminimalizować obrażenia u najmłodszych pasażerów.



http://moto.onet.pl/1561695,1,nowe-stan ... ml?node=23



DLA MNIE BOMBOWE TE PODUCHY :)

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 

 
 Post #265407 Wysłany: 17 Cze 2009, 11:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
oooo to widze że niedługo będzie więcej tematów w zrób to sam :P
kto zaczyna pierwszy i z czym doposarzać swojego kropka :?: :twisted:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #266034 Wysłany: 19 Cze 2009, 09:28; 
 Temat postu: Re: Nowe standardy bezpieczeństwa
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 13 Kwi 2009,
Posty: 378
mario-sz napisał(a):
(...)Kolejną innowacją jest system komunikacji między pojazdami IVC (Interactive Vehicle Communication), którego działanie polega na przekazywaniu istotnych informacji o załamaniu pogody lub przeszkodach na drodze pomiędzy mijający się samochodami.(..)
A Polacy/Rosjanie przerobia soft tego systemu tak, ze oprocz w/w bedzie przekazywal rowniez info o suszarkach, fotoradarach, czy tajniakach :D :hahaha: :lol:

_________________
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ
Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie
http://www.syslink.pl


Ostatnio edytowany przez patefoniq, 19 Cze 2009, 18:05, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #266050 Wysłany: 19 Cze 2009, 11:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Genewa
Rejestracja: 04 Maj 2009,
Posty: 208
Jeszcze brakuje kotwicy która będzie wbijała się w asfalt i zatrzymywała pojazd.
Wszystkie te pomysły na pewno są dobre, ale jednak rozwaga jest najlepszym zabezpieczeniem.

_________________
Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO