|
Obecny czas: 02 Maj 2025, 06:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
nanshan |
#265760 Wysłany:
18 Cze 2009, 15:12; Temat postu: Regulacja luzu zaworowego. |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 08 Mar 2009, Posty: 15
|
Zwracam się z prośbą o pomoc bo już zupełnie zgłupiałem
W instrukcji obsługi mojego punto mk2 1.2 8v przeczytałem że po 40 tyś km należy przeprowadzić regulację luzu zaworowego. No to pojechałem do mojego mechanika, a ten stwierdził że: "tam są samoregulujące się zawory i łap się tam nie wtyka"  W związku z tym proszę o jasną odpowiedź jak to w końcu jest?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
lakikwap |
#265763 Wysłany:
18 Cze 2009, 15:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
zmień mechanika, albo poucz że tylko w 16 zaworowych są samoregulujące.
jedź do ASO tam zrobią ci to dobrze i z tego co wiem to nie drogo 
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#265774 Wysłany:
18 Cze 2009, 16:40; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
lakikwap dobrze prawi. 16v mają hydrauliczne kasowanie luzu zaworowego, natomiast w 8v ręcznie się to robi przy pomocy szczelinomierzy.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
DaRoN |
#265856 Wysłany:
18 Cze 2009, 19:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
 |
nanshan |
#265954 Wysłany:
18 Cze 2009, 23:01; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 08 Mar 2009, Posty: 15
|
A zna ktoś koszt takiej zabawy i dobre ASO w okolicy Katowic? [ Dodano: 18 Cze 2009 22:01 ]DaRoN napisał(a): Niech jeszcze jedna osoba to powie - tak, żebym miał co pokazać ojcu, bo ten jest święcie przekonany, że się tego nie robi w silniku 8V.
Ja to ojcu tłumaczyłem już 5 razy. Nie ma sensu on wie lepiej 
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#265963 Wysłany:
18 Cze 2009, 23:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
przecie nawet w instrukcji pisze chyba!
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#265965 Wysłany:
18 Cze 2009, 23:12; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
DaRoN napisał(a): bo ten jest święcie przekonany, że się tego nie robi w silniku 8V.
Instrukcji obsługi nie masz?  jest napisane wyraźnie w tabelkach z tyłu 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
DaRoN |
#265975 Wysłany:
18 Cze 2009, 23:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#266347 Wysłany:
20 Cze 2009, 04:41; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
DaRoN napisał(a): Nie idzie? Weź młotek. Dalej nie idzie? Weź wiekszy...
No bo w praktyce  Jak grzebiesz przy aucie to tak sie robi 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#266357 Wysłany:
20 Cze 2009, 08:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
magikgliwice |
#266417 Wysłany:
20 Cze 2009, 14:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 18 Mar 2008, Posty: 135
|
hej mi tez mechanik powiedzial że u mnie sa hydraulicznie regulowane ;/ punto takie same 8v - wiec tez nie wiem co myslec  P
_________________
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#266432 Wysłany:
20 Cze 2009, 15:26; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
nie co myśleć tylko zmienić mechanika a nie pisać takie bzdury na forum 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#266456 Wysłany:
20 Cze 2009, 16:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Sprawdzić, ewentualnie wyregulować luz popychaczy (wersja 1.2 8V), instrukcja nie powinna kłamać, stary miał rację. co 40tyś km. U mnie instrukcja kończy się na 160tyś, później o ile dobrze rozumiem nie trzeba już serwisować samochodu...
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#266457 Wysłany:
20 Cze 2009, 16:42; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
remind napisał(a): U mnie instrukcja kończy się na 160tyś, później o ile dobrze rozumiem nie trzeba już serwisować samochodu...
Później to na szrot 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
DaRoN |
#266493 Wysłany:
20 Cze 2009, 19:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#266540 Wysłany:
20 Cze 2009, 22:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
wczoraj pytałem w ASO o koszt regulacji zaworów
regulacja zaworów 90zł
uszczelka pod pokrywę zaworów 20zł
płytka 16zł
koszt całkowitej regulacji zależy ile będziemy mieć wymienianych płytek
_________________ Stilo 1.9 JTD 80KM 2004
Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
nanshan |
#266550 Wysłany:
20 Cze 2009, 23:06; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 08 Mar 2009, Posty: 15
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#266829 Wysłany:
21 Cze 2009, 22:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
No myślę, że w każdym ASO ceny powinny być podobne. Ja pytałem w ASO w Żorach
_________________ Stilo 1.9 JTD 80KM 2004
Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
konraf |
#266930 Wysłany:
22 Cze 2009, 14:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 04 Lip 2008, Posty: 47
|
magikgliwice napisał(a): hej mi tez mechanik powiedzial że u mnie sa hydraulicznie regulowane ;/ punto takie same 8v - wiec tez nie wiem co myslec  P
Mój to samo powiedział, a warsztat teoretycznie renomowany i polecany 
_________________ Punto II GO!, 1.2, 8V, 2001
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#266931 Wysłany:
22 Cze 2009, 14:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
To trzeba było mu powiedzieć, żeby pokazał popychacze hydrauliczne od 1,2 8V 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
konraf |
#266933 Wysłany:
22 Cze 2009, 14:15; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 04 Lip 2008, Posty: 47
|
No tak, tylko widzisz, jedzie człowiek do takiego warsztatu (bo polecony, bo niby dobrze robią) i takie jajca wychodzą. Naprawdę ciężko dzisiaj znaleźć dobrego fachowca.
_________________ Punto II GO!, 1.2, 8V, 2001
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#266950 Wysłany:
22 Cze 2009, 16:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Adas napisał(a): A wogóle słyszałem od mechanika z ASO co ustawiał mi luz takie cudo, że jak masz LPG, to generalnie luzu się nie reguluje, ponieważ minimalnie zużywa się osadzenie zaworu, przez co się podnosi, więc zrównuje się z żużywającym się wałkiem. No ale, ja bym tu polemizował. Niestety często zawór wydechowy i gniazdo zużywają się na tyle szybko na lpg że luz się zmniejsza, a wtedy zawór nie ma czasu się "wystudzić" o gniazdo i zjawisko kasowania luzu następuje jeszcze bardziej gwałtownie. DaRoN napisał(a): Niech jeszcze jedna osoba to powie - tak, żebym miał co pokazać ojcu, bo ten jest święcie przekonany, że się tego nie robi w silniku 8V.
Tu masz zdjęcie co prawda GP 1,4 8V na którym widać płytki regulacyjne

|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#266981 Wysłany:
22 Cze 2009, 17:09; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#266996 Wysłany:
22 Cze 2009, 18:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|