|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 11:56
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Pakito007r |
#269405 Wysłany:
01 Lip 2009, 23:12; Temat postu: Kontrolka akumulatora |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 15 Wrz 2008, Posty: 51
|
Witam
Właśnie dziś zauwarzyłem coś dziwnego co wcześniej było inaczej, a mianowiecie wsiadam sobie do samochodu przekrecam kluczyk kontrolki wszystkie gasna i powinny zostać od oleju i akumulatora a tu wałek. Kontrolka od akumulatora zgasła  odpaliłem auto i też nie świeci. nie jest spalona żarówka ponieważ po przekręceniu kluczyka normalnie świeci sie tylko po chwili gaśnie z innymi... Miał ktoś taką sytuacje??
_________________ ...:::ODIUM:::...
|
|
Góra |
|
 |
|
|
buladag |
#269407 Wysłany:
01 Lip 2009, 23:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#269411 Wysłany:
01 Lip 2009, 23:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
|
Góra |
|
 |
Pakito007r |
#270008 Wysłany:
07 Lip 2009, 12:11; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 15 Wrz 2008, Posty: 51
|
No i niestety przez tą kontrolkę akumulator padł, nie dojechałem do roboty... Teraz jest już w naprawie i jestem ciekawy co w poniedziałek mi powiedzą z serwisu...
[ Dodano: 07 Lip 2009 12:11 ] Właśnie autko przywiozłem z naprawy jestem zły jak niewiem... oczywiście nie chodzi mi o auto bo chodzi jak złotko już... Niecierpie serwisu fiata to najgorsi zdiercy... zapłaciłem za nowy alternator z robotą 1100zł i jeszcze chcieli mnie wykiwać na alternator stary... wielki żal dla Nich masakra...
_________________ ...:::ODIUM:::...
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#270543 Wysłany:
07 Lip 2009, 13:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
czyli kwestia alternatora. co do kosztów to nie powidzieli ci wczesniej przed wymianą ile Ci za to wyjdzie?
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Pakito007r |
#270725 Wysłany:
07 Lip 2009, 22:34; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 15 Wrz 2008, Posty: 51
|
buladag napisał(a): czyli kwestia alternatora. co do kosztów to nie powidzieli ci wczesniej przed wymianą ile Ci za to wyjdzie?
Właśnie nie powiedzieli i to najgorsze... przy takiej kwocie to pierwsze powinni poimformować a nie przyjeźdżam i mówia, że auto już gotowe i taka kwota 
_________________ ...:::ODIUM:::...
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#270728 Wysłany:
07 Lip 2009, 22:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Pakito007r w takiej sytuacji to mozna sie dochodzic ze sie nie zgadzasz na taka cene i ze nie podali jej przed robota. Jak sadze zadnego papierka ze zgodą na naprawe i kosztami nie podpisywales wiec miales spore pole do popisu zeby sie z nimi dochodzić.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Pakito007r |
#271610 Wysłany:
11 Lip 2009, 11:43; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 15 Wrz 2008, Posty: 51
|
buladag Wiesz trochę to zbiedziłem jednym słowem, bo podpisałem tylko papier sprawdzenie alternatora nic więcej... no ale, że potrzebowałem na szybko autka i miałem przy sobie kasę to zapłaciłem, mój błąd niestety.... Co śmieszniejsze odzyskałem stary alternator i kumpel mi go zrobił okazało sie, że usterką był regulator napięcia koszt 60zł (wspominam mam wersje HGT  ) i koszt zrobienia 20zł a zamontowanie chciał 30zł czyli podsumowując 110zł... jak to usłyszałem to szczęka mi opadła... Jestem pewien nigdy już serwis fiata bo wtedy nasze kropki w utrzymaniu zmieniają się na bmw i mercedesy utrzymaniu 
_________________ ...:::ODIUM:::...
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#271672 Wysłany:
11 Lip 2009, 15:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
serwisy Fiata i tak są jednymi z tańszych. W Frodzie wymiana rozrządu 850zł 
_________________ Stilo 1.9 JTD 80KM 2004
Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
lukaszc |
#271892 Wysłany:
12 Lip 2009, 16:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: kraków Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 152 Pomógł: 1
|
ciesz się dzięki takim jak ty ASO prosperuje i ma się dobrze , na następny raz zastanowisz się przynajmniej dwa razy 
_________________ OlszaRallyGarage
|
|
Góra |
|
 |
posti |
#272768 Wysłany:
16 Lip 2009, 18:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Lut 2009, Posty: 639
|
Yacek napisał(a): Pakito007r napisał(a): Kontrolka od akumulatora zgasła odpaliłem auto i też nie świeci Witam, regulator napięcia http://www.allegro.pl/search.php?string ... onal_rec=0
witam, jak dziala ten regulator poniewaz mam ten sam problem, tylko ani aku sie nie rozladowywuje ani nic. zadnej roznicy tylko poprostu kontrolka gasnie ( dodam ze alternator to niemiecki zamiennik kupiony w sklepie z czesciami do wloskich samochodow )
_________________ "Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson
Moje obecne Punto - topic24359.html
|
|
Góra |
|
 |
Pakito007r |
#273885 Wysłany:
21 Lip 2009, 09:16; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 15 Wrz 2008, Posty: 51
|
Regulator ma prosty sposób działania::
1. jeśli akumulator jest niedoładowany to regulator ustawia się na ładowanie.
2. jeśli akumulator jest naładowany to wyłancza się inaczej.
Tobie prawdopodobnie mógł się zawiesić na ładowaniu i dlatego akumulator Ci nie pada. Jedź do elektryka i sprawdź  możesz też sam sprawdzić ale potrzebujesz wtedy miernika 
_________________ ...:::ODIUM:::...
|
|
Góra |
|
 |
Maniek4 |
#282613 Wysłany:
26 Sie 2009, 22:35; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Cze 2009, Posty: 23
|
Witam wszystkich i wstępnie chciałem się przywitać.
Mam ten sam problem co posti .
Pakito007r czy możesz powiedzieć jakim sposobem można to sprawdzić jakiś miernik mam i jakie napięcia powinny być
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#282637 Wysłany:
26 Sie 2009, 23:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
Maniek4 napisał(a): jakim sposobem można to sprawdzić jakiś miernik mam i jakie napięcia powinny być Witam, po uruchomieniu silnika ( alternator ładuje alumulator )napięcie na zaciskach akumulatora powinno być minimum 14V, najlepiej jak jest 14,4V. [ Dodano: 26 Sie 2009 22:34 ]Pakito007r napisał(a): Co śmieszniejsze odzyskałem stary alternator i kumpel mi go zrobił okazało sie, że usterką był regulator napięcia koszt 60zł (wspominam mam wersje HGT ) i koszt zrobienia 20zł a zamontowanie chciał 30zł czyli podsumowując 110zł... jak to usłyszałem to szczęka mi opadła... Jestem pewien nigdy już serwis fiata bo wtedy nasze kropki w utrzymaniu zmieniają się na bmw i mercedesy utrzymaniu
Witam,
w trzecim poscie dokładnie napisałem co jest. Kombinowałeś i sam widzisz do czego to prowadzi.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
Maniek4 |
#282813 Wysłany:
27 Sie 2009, 15:52; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Cze 2009, Posty: 23
|
Sprawdziłem dziś i oto wyniki u mojego kropka
1.Przed uruchomieniem silnika napięcie na zaciskach jest 12,66V.
2.Po uruchomieniu silnika napięcie na zaciskach jest 14,00V.
Według twojej wypowiedzi mieści się w normie chyba więc dlaczego ta kontrolka od ładowania gaśnie na nieuruchomionym silniku
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#282826 Wysłany:
27 Sie 2009, 16:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
Cytuj: Według twojej wypowiedzi mieści się w normie chyba więc dlaczego ta kontrolka od ładowania gaśnie na nieuruchomionym silniku
Ponieważ masz uszkodzony regulator napięcia. Regulator nie tylko reguluje napięcia ale oprócz tego "steruje" kontrolką ładowania. Zapala jak jest brak napięcia z alternatora, gasi jak alternator zaczyna ładować akumulator. Sa to regulatory tzw. elektroniczne w których się nic nie reguluje, ani nie naprawia. U Ciebie może być zwarcie wewnętrzne w regulatorze dlatego kontrolka sie tak zachowuje. Jesli wystepują anomalie wymienia się cały element.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#282840 Wysłany:
27 Sie 2009, 18:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Cytuj: dlaczego ta kontrolka od ładowania gaśnie na nieuruchomionym silniku
na forum kilku userów pisało że miało takie kłopoty z alternatorami-zamiennikami z allegro.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Maniek4 |
#282976 Wysłany:
28 Sie 2009, 06:27; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Cze 2009, Posty: 23
|
Po wstępnych oględzinach altka mam wrażenie że nie jest to orginalny altek.
Przeglądałem allegro i porównywałem zdjęcia z tym moim i prawdopodobnie jest wsadzony od pandy albo jakaś chińszczyzna. Czyto by wyjaśniało tą sytuacje z tą lampką czy nie ma znaczenia.
Jak wrócę z pracy to mam ochotę go wymontować i wrzucić parę fotek czy mam rację.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#283044 Wysłany:
28 Sie 2009, 13:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Maniek4 wlasnie juz pare osob pisało że z "chińszczyznami" miało wlasnie problemy z tą lampką.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Maniek4 |
#283919 Wysłany:
31 Sie 2009, 09:33; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Cze 2009, Posty: 23
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#283932 Wysłany:
31 Sie 2009, 10:04; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Maniek4 napisał(a): Zdjęcia z mojego altka. Mam jedno jeszcze pytanko czy jak wymontowałem altka i przekręcę kluczyk czy lampka od ładowania powinna się palić w moim przypadku bo ona gaśnie tak jak przed wymontowaniem
Dziwne.
Podejrzewam jednak, że gdybyś odpalił silnik to już na 100% się powinna zapalić.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#283954 Wysłany:
31 Sie 2009, 10:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Maniek4 jak mnie pamięc nie myli problem z tą kontrolką po wymianie altka miał user E.T., zapytaj go, może coś podpowie.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Maniek4 |
#284053 Wysłany:
31 Sie 2009, 19:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Cze 2009, Posty: 23
|
Jak wrócę do domu to odpale go bez altka i zobaczymy czy się zapali.
[ Dodano: 31 Sie 2009 19:48 ]
No więc tak: altek wymontowany przekręcam kluczyk zapalają się lampki w tym i od ładowania po chwili poszczególne gasną i ta od ładowania też gaśnie.Po odpaleniu kropka z wyjętym alternatorem lampka ładowania akumulatora nie zapala się.
Macie jakieś pomysły bo ja już nie wiem o co tu chodzi.
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#284168 Wysłany:
31 Sie 2009, 20:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
buladag napisał(a): miał user E.T., zapytaj go, może coś podpowie.
nie podpowie, bo tym się nie zajmował i śmiga tak, jakbyło! (głupie uczucie jechać na sznurku z działającym wspomaganiem!  )
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
Maniek4 |
#284951 Wysłany:
03 Wrz 2009, 08:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Cze 2009, Posty: 23
|
A ten cienki kabelek od alternatora to gdzie powinien iść do czego on służy
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|