You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 01:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #272321 Wysłany: 14 Lip 2009, 12:49; 
 Temat postu: Skaczące Obroty Punto I 1.2 75 km PILNE ! :!: :!: ! :!: :!
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 75
Witam od pewnego czasu mam problem ze swoim punciakiem !
Sam podkręca obroty czy stoję czy jadę czy nawet jak się dmuchawa włączy.
Obroty skaczą od 900do 1500 a nawet 2000
Dziś nawet mi się marchewa zaświeciła .

To co mogłem zrobić to zrobiłem
-Zmieniłem filtr powietrza
-Wyczyściłem silniczek krokowy (nie rozbierałem na części pierwsze)
-Wyczyściłem przepustnice z brudu
-Naprawiłem kolektor wydechu (tam gdzie sonda lambda wraz z siatką)

Co może być przyczyną skakania obrotów ?????
(SILNICZEK KROKOWY JEST WYTARTY NA GŁÓWCE CZY TO MOŻE BYĆ PRZYCZYNA SKAKANIA OBROTÓW)

Proszę o pomoc może ktoś z was miał taki problem ! :!: :!:! :!: :!: ! :!: :!:


Góra
 Profil  
 

 
 Post #272340 Wysłany: 14 Lip 2009, 15:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
A to sie dzieje jak jest rozgrzany? Bo nie wiem czy ci chodzi o dmuchawe powietrza do kabiny? czy o wentylator chlodnicy?

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #272357 Wysłany: 14 Lip 2009, 16:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
Spróbuj odpiąć akumulator na około pół godziny, mi na przykład to pomogło jak po czyszczeniu krokowego obroty mi skakały.

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #272379 Wysłany: 14 Lip 2009, 20:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
jak czysciłes przepustnice bez rozbierania to szkoda ze to w ogóle zrobiłeś .
To trzeba wziąść na stół rozebrac w drobny mak i myć.
możesz mieć lewe powietrze w kolektorze ssacym musisz go uszczelnić.

_________________
Praktyka - jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego
Teoria - jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
Kiedy połączymy praktykę i teorię to: nic nie działa i nie wiemy dlaczego


Góra
 Profil  
 
 
 Post #272514 Wysłany: 15 Lip 2009, 12:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 75
A ma ktoś. może jakąś instrukcje do czyszczenia przepustnicy .
A dmuchawa chłodnicy się włącza


Góra
 Profil  
 
 
 Post #272922 Wysłany: 17 Lip 2009, 09:25; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Dolnośląskie
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 45
Przyłacze sie do tematu
ostanio mialem podobną sytuację na trasie aż mi ciśnienie wzrosło ze szlag trafilo autko

chwile postałem i ruszylem , potem jakoś sie ustabilizowalo
mam pytanka

-gdzie jest silniczek krokowy i przepustnica? (i do czego służą)
wybaczcie ale nie jestem mechanikiem :oops:
pozdrawiam :)

_________________
------------------------------------------------------
posiadacz czerwonego punciaka I 75 wersja HSD + LPG
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273061 Wysłany: 17 Lip 2009, 18:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 75
Jeszcze słyszałem że przyczyną może być czujnik temperatury oleju czy jakoś tak tam szło czy może ktoś coś ma już na to sposób co mi się z autkiem dzieje!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273238 Wysłany: 18 Lip 2009, 16:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
szczypior8509 dobrze będzie jak podłączysz silnik pod komputer. Powinien wykazać błąd. Poza tym przyczyną wkręcania się obrotów może być czujnik temperatury, który znajduje się obok termostatu w głowicy. Poza tym poszukaj na forum, bo na ten temat jest sporo.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273246 Wysłany: 18 Lip 2009, 17:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 75
A czy czujnik temperatury mógł się zalać przy wlewaniu oleju i dlatego świruje !????


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273258 Wysłany: 18 Lip 2009, 17:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
Z komputerem jest tak ze może pokazać błąd albo i nie. nie jest to złoty środek na wszystko. jeśli mas np przedmuchy na kolektorze ssącym albo zasyfiona przepustnicę to nie licz ze ci cos wyjdzie. może Ci też szwankować czujnik dolotu bo myśli że jest zimno i Ci obroty podnosi. Jeśli wypniesz drugą wtyczkę przy przepustnicy to zobaczysz jak obroty skoczą. Jeśli nie bedzie reakcji tzn że to. A le ja bym obstawiał na przepustnicę zasyfiałą. wiele razy próbowałem czyścić przepustnicę bez rozbierania i kilka razy jeszcze gorzej było po takim zabiegu.

_________________
Praktyka - jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego
Teoria - jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
Kiedy połączymy praktykę i teorię to: nic nie działa i nie wiemy dlaczego


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273298 Wysłany: 18 Lip 2009, 20:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Napełnianie olejem nie ma tu nic wspólnego. Miałem podobne problemy i przyczyną był czujnik temperatury płynu chłodzącego, nie oleju [ takiego nie ma]. Jednak zgodzę się z powyższymi opiniami, to może być jeden z wielu powodów problemów.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273320 Wysłany: 18 Lip 2009, 22:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: korczyna k krosna
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 487
czech22 napisał(a):
Napełnianie olejem nie ma tu nic wspólnego. Miałem podobne problemy i przyczyną był czujnik temperatury płynu chłodzącego, nie oleju [ takiego nie ma]. Jednak zgodzę się z powyższymi opiniami, to może być jeden z wielu powodów problemów.


mialem to samo obroty falowaty ok 2300 do 2500 i wystarczylo czujnik zmienic wszystko dziala.

i jak tez niestety przylacze sie do tematu bo mam obroty 1400 na luzie jak sie rozgdzeje, takie mialem na ssaniu w zimie jak byl zimny ale teraz chodzi jakby caly czas na ssaniu i czy moze to byc ten czujnik dolotu o ktorym pisze wyzej??

_________________
GP 1.4 8v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273491 Wysłany: 19 Lip 2009, 18:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 75
dobra teraz pytanie gdzie ten czujnik dolotu cholerny sie znajduje


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO