|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 04:04
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Thomas |
#272968 Wysłany:
17 Lip 2009, 12:45; Temat postu: Konserwacja podwozia |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
Zabieramy się za konserwację podwozia  ciepło jest jako,że to lato więc nie ma problemu
Korzystałem z :
śrubokręt płaski, torxy do odkręcenia zderzaka na dole, papier ścierny, szczotka druciana , wiertarka i nakładka druciana do wiertarki 2 różne typy : doczołowa i taka płaska jakby
poza tym rozpuszczalnik Nitro i benzynowy oraz denaturat, środek do konserwacji podwozia z formy Boll, środek do konserwacji profili zamkniętych też z firmy Boll, podkład Corrina i do tego grunt ( taki preparat antykorozyjny wchodzący w rekację z rdzą ) Cortanin F  oczywiście pędzle też się przydadzą i dużo szmatek
tak więc zaczynamy :
oczywiście przyda się nam kanał  ,np. takie coś -->
pora na pierwsze oględziny :
trochę rdzy jest  i to nie wszystko na pierwszy rzut oka nie widać zbyt wiele ...
zabieramy się czyszczenie rdzy i kompleksowy przegląd podwozia, sprawdzanie czy gdzieś nie jest napuchnięta seryjna konserwacja, bo często jest tak,że nie widać rdzy ,która się chowa pod konserwacja, dopiero jak się zerwie to się zdziwić można  dlatego też całe podwozie dokładnie "obmacałem", sprawdzałem też jaki dźwięk wydaje powierzchnia, jak taki jakby przez papier to na 100% jest tam rdza, poza tym to samo zrobiłem śrubokrętem i dzięki temu odkryłem mnóstwo miejsc gdzie kryła się rdza
pozostało więc jej oczyszczenie, do tego użyłem właśnie płaskiego śrubokręta,którym zrywałem konserwację do momentu,aż seryjna będzie się tak trzymała,żebym nie mógł jej zerwać,albo z dużym problemem
następnie wiertarka w ruch i szczotka druciana na wiertarce
po taki oczyszczeniu papier ścierny w rękę i oczyszczenie całości
następnie szmatka i rozpuszczalnik,żeby odtłuścić całość i pozbyć się pyły
po takich zabiegach wziąłem Cortanin F i pomalowałem nim wszystkie powierzchnie gdzie była rdza, jest to środek ,który wchodzi w reakcję z rdzą, spala jej warstwę i przygotowuje w ten sposób do podkładu,a zarazem tworzy ochronną warstwę
tak wygląda powierzchnia po oczyszczeniu i zastosowaniu Cortaninu -->
widać takie ciemne,czarne miejsca i to właśnie tam
poza tym postanowiłem całkowicie zdjąć osłonę tłumika z tyłu oraz odkręciłem jeszcze osłonę tłumika środkowego,abym miał lepszy dostęp do powierzchni podwozia
teraz trzeba odczekać dobę,żeby to wyschło  później powtórzyłem całą operację jeszcze raz  tutaj już potrzebowałem prawie 2 dni na te operacje,aby to dobrze wyschło i dnia kolejnego zabrałem się za malowanie podkładem
tutaj najlepiej widać ile było rdzy i to nie wszystko bo jeszcze nadkola z tyłu ( tak to jest jak się nie zakłada nadkoli plastikowych) ...
i przychodzi pora na zastosowanie zastosowanie środka konserwacyjnego do podwozia, w międzyczasie zabezpieczyłem wszystkie profile zamknięte środkiem do ich konserwacji
tak wygląda to po zakończeniu całego procesu
poza tym miska olejowa wyglądała strasznie -->
tak więc za miskę też się zabrałem ....
podobnie jak podwozie oczyściłem , zagruntowałem , później poszła warstwa Hammerite'u ,a na koniec dałem czarna farbę akrylową
i tak wygląda
to,że jest trochę pokarbowana to wina rdzy  ta już nie chciała schodzić ,a mocno nie chciałem bo i tak duże płaty odeszły, bałem się,że dziura się zrobi
cała operacja zajęła mi ponad 3,5 dnia i 5 litrów wody mineralnej  , a także ponad 3 kg środka do konserwacji podwozi  + dwie 750ml puszki środka do konserwacji profili zamkniętych, 250ml farby podkładowej, 150ml Hammerite'u na miskę i tyle samo akrylu  ,a także 0.5 litra rozpuszczalnika Nitro i ok 200ml rozpuszczalnika benzynowego i jakieś 150ml denaturatu  dobrze,że jest ciepło to wszystko ładnie schnie 
_________________ Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly <-- Klik  "A passion for perfection" Punto II FL 1.2 16V Butterfly II <-- KLIK 
<-- Punto II FL 1.2 16V Essence Of Shine  https://www.facebook.com/EssenceOfShine/
Ostatnio edytowany przez Thomas, 18 Lip 2009, 23:42, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
|
|
hgt131 |
#273009 Wysłany:
17 Lip 2009, 14:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Siennica Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 446
|
Thomas dobra robota, czego używasz do profili zamkniętych?
_________________ Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#273011 Wysłany:
17 Lip 2009, 15:00; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#273084 Wysłany:
17 Lip 2009, 20:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
fajnie Ci to wyszło. ja robiłem podobny zabieg jakies 2 miechy temu ale miałem kanał jedynie na pare godzin wiec pojechałem na myjke bezobsługową i tak przy pomocy długiej wygietej lancy "wymyłem" podwozie. na kanale poskrobałem tyle ile dostrzegłem (panował jakby to nazwac lekki półmrok). nawaliłem tego bola wszedzie tam gdzie sie dało (zeszło mi mniej niz Tobie bo niecała puszka 1 kg) a tam gdzie nie mogłem dotrzec pędzlem popsikałem baranem w srayu tez bolla. do progów, drzwi, tylniej klapy i wszedzie tam gdzie sie dostałem tez uzyłem srodka do profili zamknietych (konserwując drzwi nie podniosłerm szyb i jak juz skonczyłem ucieszony wyjechałem z warsztatu i zamknałem okna i miałem zajebistą niespodzianke  ) co do nadkoli to przy prawym miałem dziure wielkosci piesci. odkreciłem kolo oraz rure wleu paliwa, wyciałe/wyrwałem tyle ile dałem rady zgnitej blachy a dziure zatkałem blaszka aluminiową jakies 15x10cm przy pomocy blachowkrętów dosc gesto wkręconych. oczywiscie na wewnętrzna strone blaszki nawaliłem silikonu  . jak juz wszystko zaschło pomazałem zardzewiałe miejsca srodiem do rdzy (nazwy nie znam ale firmy 3V3) na to wszystko srebrna farbę antykorozyjną a na to blachogum (taka alternatywa do bolla). a na koniec zainstalowałem plastikowe nadkole firmy rezerw-plast za 24zł. z lewym nadkolem zrobiłem podobnie z tym ze nie było dziur tylko lekkie wrzery ale bez tragedii. acha zamin zatkałem dziure blacha to nawaliłem do srodka tej konserwacja do profili zamknietych.
taka troche fuszera ale zawsze to cos i samemu zrobione a to cieszy najbardziej
w pszyszłym roku w miare mozliwosci zrobię tak jak Ty.
pozdroo
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#273133 Wysłany:
17 Lip 2009, 23:35; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
na szczęście ja miałem kanał na prywatnej posesji znajomego, tak więc mogłem tam stać ile tylko chciałem, spokój, cisza, nikt się nie kręci  tak więc rob,iłem to wszystko powoli , i dokładnie , żeby też dobrze wyschło
właściwie jutro dopiero zjeżdżam nim z kanału  stoi już od początku tygodnia  dobrze,że pogoda też była to nie było najmniejszego problemu ,aby robić  oczywiście lampka tak czy siak była przydatna,aby wszystko dobrze obejrzeć  koła też ściągane były, nadkola czyszczone, rdza usunięta i konserwacja poszła tak jak na podwozie ... teraz by zdało się założyć nadkola plastikowe,ale to już zależy od właściciela  ja miałem tylko wykonać konserwacje  wiec moja rola się skończyła  chyba,że kupi nadkola to mu założę  bo wg mnie warto mieć nadkola,one bardzo dużo dają 
_________________ Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly <-- Klik  "A passion for perfection" Punto II FL 1.2 16V Butterfly II <-- KLIK 
<-- Punto II FL 1.2 16V Essence Of Shine  https://www.facebook.com/EssenceOfShine/
|
|
Góra |
|
 |
rafał79 |
#273156 Wysłany:
18 Lip 2009, 08:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
te nasze fiaciki to rdza uwielbia chrumkać....chyba fiat podpisał jakaś umowę z Rudą 
_________________ Fiat 500L 1.4 95KM Pop Star - jest Fiat Stilo 1.4 95 KM Dynamic - był Fiat Punto II - był Fiat Punto I 1.1 SX - był Fiat Seicento 0.9 - był
|
|
Góra |
|
 |
HIPER |
#273325 Wysłany:
18 Lip 2009, 22:58; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Daniel
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 11 Sie 2007, Posty: 91
|
lol jakbym widział swoją robotę - dokładnie to samo i tak samo robiłem rok temu. Konserwację robiłem, środkiem BOLL - kapał jeszcze przez dwa dni i capiło trochę w samochodzie - ale potem wywietrzało - trzyma bez wykwitów. Podkład to UNIKOR ?
_________________ Punto MK2 2000r 1,2 8V ELX... wszytsko co instalowali wtedy...
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#273340 Wysłany:
19 Lip 2009, 00:57; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#274211 Wysłany:
22 Lip 2009, 17:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Ten mk2 niebieski, to 1.2 16V ??, ma tłumik środkowy.. Który rocznik, bo rdzy dużo, mój kupowany od lewego właściciela, nie miał w ogóle rdzy, ja go dopiero konserwowałem. Ja do profili zamkniętych mam środek innego producenta niż boll (taki niby trochę lepszy). Ale tak ogólnie, najlepiej to raz do roku, umyć tapicerkę vanishem:E...i delikatnie, środek drzwi, na dole w drzwiach są dziury przez które odpływa woda...wiec spokojnie:). Najgorsza to sól zimą, oczywiście, najlepiej szlauchem dokładnie spłukać wypłukać, a później jak już suchutkie, można użyć suszarki  , cyknąć do profili zamkniętych. I najważniejsze, gdy zauważymy z latarka w ręce ubytek odprysk lakieru, to uzupełniamy, dajemy zaprawkę. U mnie odprysło trochę w samym rogu drzwi na dole.. i widać było ocynk, to ja benzynką, oryginalny lakier i tak od 2 lat się trzyma śladu po operacji nie widać.
P.S. Poniżej Najlepszy Vanish do tapicerkowatych operacji, malutka torebka starczy na 4 tapicerki  .

_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#274436 Wysłany:
23 Lip 2009, 21:45; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
pers5 |
#275852 Wysłany:
30 Lip 2009, 00:29; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: opole Rejestracja: 03 Sty 2008, Posty: 37
|
Też robie konserwacje w moim Punto '94 rok i jak patrze na podłoge z PII, to z moja chyba jest w podobnym stanie ( a auto dużo starsze).
Ach te Punta... 
|
|
Góra |
|
 |
rafales83 |
#304356 Wysłany:
02 Lis 2009, 21:38; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: łodzkie Rejestracja: 29 Mar 2009, Posty: 28
|
Witam
Mam pytanie odnośnie konserwacji drzwi w punto2 2000r, czy konserwacje ,,robi'' się przez te otwory w drzwiach? czy trzeba ściągnąć tapicerkę i nalać od góry? Gość który robił mi konserwacje w aucie powiedział mi że nie konserwuje się prze te otwory bo to jest do odpływu wody i że jak je zatkam tą konserwacją to będzie mi śmierdzieć w aucie, no i ze ogólnie to w żadnych nowych autach takich konserwacji się nie robi. Co wy na to??
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek82 |
#313317 Wysłany:
01 Gru 2009, 16:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
rafales83 napisał(a): Gość który robił mi konserwacje w aucie powiedział mi że nie konserwuje się prze te otwory bo to jest do odpływu wody i że jak je zatkam tą konserwacją to będzie mi śmierdzieć w aucie, no i ze ogólnie to w żadnych nowych autach takich konserwacji się nie robi. Co wy na to??
gadał głupoty, możesz przez te otwory, nadmiar wycieknie reszta zostanie, otwory jeśli się zapchają możesz je przepchać i po problemie. Przecież po zdjęciu boczku, jak zaczniesz pryskać, także zacznie nimi zlatywać fluidol.
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
|
|
Góra |
|
 |
fajgi |
#313517 Wysłany:
02 Gru 2009, 00:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#313528 Wysłany:
02 Gru 2009, 00:51; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Coś podobnego widziałem z maluchem. Gościu deski ułożył od skarpy (po której na nie wjechał) do... cegieł. Czyli malacz stał na 2 deskach, które były na cegłach.
fajgi, jeszcze rozumiem pchać się pod auto na fabrycznym podnośniku, ale pod to bym się bał nawet rękę wsadzić 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
fajgi |
#313535 Wysłany:
02 Gru 2009, 00:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
 |
Wijek*aWc |
#349981 Wysłany:
29 Mar 2010, 20:13; Temat postu: CBR |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 8
|
fajgi Witam kolegę z Brodnicy mijałem Cię kilka razy i powiem szczerze że świetnie się prezentuje twoje autko 
|
|
Góra |
|
 |
dawid781 |
#350042 Wysłany:
29 Mar 2010, 21:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Leżajsk Rejestracja: 07 Paź 2009, Posty: 625 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
tomPB1920 |
#355375 Wysłany:
13 Kwi 2010, 13:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 07 Maj 2008, Posty: 227
|
Najlepiej chyba zrobic konserwacje przed zima ? -tak mowia,ale chyba to nie ma znaczenia bo zrobic trzeba,a co ile sie robi ?
|
|
Góra |
|
 |
rahol |
#355555 Wysłany:
13 Kwi 2010, 21:21; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 08 Sie 2009, Posty: 92
|
Hammerite to do płotów co najwyżej 
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#382342 Wysłany:
21 Lip 2010, 22:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#383665 Wysłany:
28 Lip 2010, 12:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Hammerite jest całkiem dobry i do płotów i do podwozia
Ja osobiście el. lekko ruchome takie jak półosie , wahacze itp. pomalowałem narazie jako podkłąd jakąś "minią okrętową" ( tak to mój tata nazywa  ) teraz walnę na to hammerite i będzie ok
U kolegi takie połączenie od 3 lat działa idealnie.
El. nagrzewające się czyli tłumiki, rurę, kolektor, a też głowicę i część silnika srebrzanką żaroodporną prosto z "wielkich pieców" 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
4toku |
#383680 Wysłany:
28 Lip 2010, 14:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 141
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#384920 Wysłany:
02 Sie 2010, 20:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
redbull |
#388757 Wysłany:
18 Sie 2010, 00:39; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: olkusz Rejestracja: 16 Sie 2010, Posty: 5
|
witam
a czy fabrycznie były montowane tylne nadkola w modelach 99-03 np 1.2 S, SX ???
własnie patrzałem u siebie z tyłu i pusto, szczególnie prawa strona mnie dobiła, nie ma rdzy ale ze dwie łopatki piachu wybrałem , nad wlewem paliwa, i spod plastikowej osłony , dlatego przed jesienną konserwacja mam zamiar założyć nadkola i zabudować alternator
chce wyczyścic cały spód potem Cortanin F, i Boll lub mysle o Noxudol 900
który lepszy ????
z gory dzięki
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|