You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Lis 2018, 05:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #275415 Wysłany: 28 Lip 2009, 15:32; 
 Temat postu: FIAT Punto II 1,9 JTD (1999-2003)
Offline
Ojciec założyciel
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 613
SILNIK / o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką z chłodzeniem powietrza doładowanego, z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail do komory półotwartej w tłoku, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika 188A2.000
Średnica cylindra 82 mm
Skok tłoka 90,4 mm
Pojemność skokowa 1910 cm3
Stopień sprężania 18,5
Moc maksymalna 59 kW (80 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 3000 obr/min
Moment maksymalny 196 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 1500 obr/min

Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny
Fazy rozrządu
- otwarcie zaworu ssącego 0° (ZZ)
- zamknięcie zaworu ssącego 26° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 40° przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 2° po ZZ
Luz roboczy zaworów (na zimno)
- zawór ssący 0,30 ± 0,05 mm
- zawór wydechowy 0,35 ± 0,05 mm
Regulacja luzu zaworów / za pomocą podkładek o grubości 3,25 do 4,90 mm stopniowanej co 0,05 mm
Częstość regulacji luzu / po 20 000 km i po 40 000 km, potem co 40 000 km
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu, pompy wtryskowej i pompy cieczy chłodzącej, napinacz paska mechaniczny półautomatyczny
- częstość wymiany / sprawdzanie stanu i naciągu co 60 000 km, wymiana co
120 000 km

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, jeden wentylator elektryczny (wersje bez klimatyzacji) lub dwa wentylatory elektryczne (wersje z klimatyzacją) sterowany (sterowane) przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika
Termostat / umieszczony w obudowie zamontowanej z tyłu głowicy
- temperatura początku otwarcia 86...90°C
- temperatura pełnego otwarcia 101...105°C
- skok zaworu 9,5 mm
Ciśnienie otwarcia zaworu korka zbiornika wyrównawczego 140 kPa
Wentylator (wentylatory) / elektryczny (elektryczne), o dwóch prędkościach, sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika
- temperatura włączenia
- 1. prędkości 90...94°C
- 2. prędkości 95...99°C
- temperatura wyłączenia
- 1. prędkości 85...89°C
- 2. prędkości 90...94°C

Układ smarowania / pod ciśnieniem, z chłodnicą oleju i natryskiem oleju na denka tłoków
Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, z zaworem przelewowym wbudowanym w obudowę pompy, umieszczona na przednim końcu wału korbowego i napędzana bezpośrednio
Ciśnienie minimalne oleju (w temperaturze 100°C)
- na biegu jałowym 0,11 MPa
- przy 4000 obr/min 0,41 MPa
Filtr oleju / wymienny

Układ zasilania / wtryskowy zasobnikowy, Bosch Common Rail, z doładowaniem turbosprężarką i chłodzeniem powietrza doładowanego, sterowany elektronicznie
Kolejność wtrysku 1-3-4-2
(cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu)
Pompa zasilająca / niskiego ciśnienia, elektryczna, zintegrowana z czujnikiem poziomu paliwa, zanurzona w zbiorniku paliwa, sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika poprzez przekaźnik
Filtr paliwa / z wymiennym wkładem kartonowym, zintegrowany z podgrzewaczem paliwa sterowanym termowyłącznikiem, włączanym w temperaturze poniżej 6°C, umieszczony w przedziale silnika
Pompa wysokiego ciśnienia / promieniowa rozdzielaczowa o trzech tłoczkach, Bosch, zawierająca regulator wysokiego ciśnienia, sterowana elektronicznie
Ciśnienie minimalne zasilania 500 kPa
Prędkość obrotowa biegu jałowego
(nie regulowana ręcznie) 800 ± 20 obr/min
Prędkość obrotowa maksymalna (bez obciążenia) 6000 obr/min
Regulator ciśnienia paliwa / mechaniczno-elektryczny, regulujący wysokie ciśnienie paliwa dostarczane do zasobnika paliwa, zamontowany na pompie wysokiego ciśnienia, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika
Zasobnik paliwa wysokiego ciśnienia / połączony z przewodami paliwa wtryskiwaczy, zawierający czujnik ciśnienia paliwa, zamocowany do głowicy
Wtryskiwacze / elektromagnetyczne, Bosch, sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika
Ciśnienie wtrysku 15...135 MPa
Świece żarowe / Bosch
Zespół regulacji podgrzewania wstępnego / Bosch, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem
- częstość wymiany / co 20 000 km
Turbosprężarka / Garrett GT 15, z zaworem elektromagnetycznym regulacji ciśnienia doładowania sterowanym przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika
Chłodnica powietrza doładowanego / typu powietrze-powietrze

Układ sterowania silnika / elektroniczny, Bosch EDC-15C Common Rail, zawierający:
- elektroniczne urządzenie sterujące,
- czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego,
- czujnik położenia wałka rozrządu,
- przepływomierz powietrza,
- wyłącznik bezwładnościowy,
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
- czujnik temperatury powietrza zasilającego,
- czujnik temperatury paliwa,
- czujnik położenia pedału przyspieszenia,
- czujnik ciśnienia paliwa,
- czujnik ciśnienia atmosferycznego,
- czujnik ciśnienia doładowania,
- czujnik położenia pedału sprzęgła,
- czujnik położenia pedału hamulca,
- zawór elektromagnetyczny recyrkulacji spalin,
- zawór pneumatyczny recyrkulacji spalin,
- zespół podgrzewania wstępnego silnika,
- przekaźniki sterowania,
- lampkę kontrolną,
- złącze diagnostyczne.
Elektroniczne urządzenie sterujące / Bosch EDC-15C, o złączu 121-stykowym (podzielonym na 2 sekcje), umieszczone z tyłu przedziału silnika w środkowej części (pod szybą przednią)
Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / indukcyjny, współpracujący z tarczą nadajnika impulsów zamocowaną do wału korbowego przed kołem zamachowym
- rezystancja (przy 20°C między stykami „1” i „2” złącza
czujnika) 860 ± 86 W
- odstęp czoła czujnika od zębów nadajnika impulsów
(nieregulowany) 0,8...1,5 mm
Czujnik położenia wałka rozrządu / wykorzystujący efekt Halla, Bosch, umieszczony przy kole zębatym wałka rozrządu
Przepływomierz powietrza / masowy z termoanemometrem warstwowym, Bosch, umieszczony w przewodzie ssącym za filtrem powietrza
Wyłącznik bezwładnościowy / umieszczony we wnętrzu nadwozia, po prawej stronie pod tablicą rozdzielczą, przerywający obwód zasilania elektrycznego pompy zasilającej w razie zderzenia samochodu poruszającego się z prędkością powyżej 25 km/h, z możliwością przywrócenia zasilania po wciśnięciu przycisku umieszczonego na wyłączniku
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / termistancyjny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w obudowie termostatu
- napięcie zasilania 5 V
- rezystancja (między stykami złącza czujnika)
- przy 20°C 2,5 kW
- przy 100°C 0,186 kW
Czujnik temperatury powietrza zasilającego / termistancyjny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w przepływomierzu powietrza
- napięcie zasilania (między stykami „1” i „2” złącza
przepływomierza) 5 V
- rezystancja (między stykami „1” i „3” złącza przepływomierza)
- przy -40°C 39,26...43,76 kW
- przy -30°C 22,96...25,31 kW
- przy -20°C 13,85...15,12 kW
- przy -10°C 8,61...9,31 kW
- przy 0°C 5,50...5,89 kW
- przy +10°C 3,60...3,83 kW
- przy +20°C 2,42...2,55 kW
- przy +30°C 1,66...1,75 kW
- przy +40°C 1,17...1,24 kW
- przy +50°C 0,83...0,89 kW
- przy +60°C 0,61...0,65 kW
- przy +70°C 0,45...0,49 kW
- przy +80°C 0,34...0,37 kW
- przy +90°C 0,26...0,29 kW
- przy +100°C 0,20...0,22 kW
- przy +130°C 0,10...0,11 kW
Czujnik temperatury paliwa / termistancyjny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w przedziale silnika na przewodzie powrotu paliwa
- rezystancja (między stykami złącza czujnika)
- przy +20°C 2,5 kW
- przy +100°C 0,19 kW
Czujnik położenia pedału przyspieszenia / potencjometryczny, podwójny, zamocowany do pedału przyspieszenia
Czujnik ciśnienia paliwa / piezoelektryczny, Bosch, wkręcony w środkowej części zasobnika paliwa wysokiego ciśnienia
- napięcie zasilania (między stykami „1” i „3” złącza
czujnika) 5 V
- napięcie sygnału (między stykami „2” i „3” złącza czujnika)
- przy 0 MPa 0,5 V
- przy 150 MPa 4,5 V
Czujnik ciśnienia atmosferycznego / piezoelektryczny, zintegrowany z elektronicznym urządzeniem sterującym silnika
Czujnik ciśnienia doładowania / zamocowany na środku kolektora ssącego
- napięcie zasilania (między stykami „1” i „2” złącza
czujnika) 5 V
Czujnik położenia pedału sprzęgła / umieszczony przy pedale sprzęgła
Czujnik położenia pedału hamulca / umieszczony przy pedale hamulca, zintegrowany z włącznikiem świateł hamowania
Zawór elektromagnetyczny recyrkulacji spalin / otwierający dopływ podciśnienia do zaworu pneumatycznego recyrkulacji spalin, umieszczony na kolektorze wydechowym, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące
- napięcie zasilania 12 V
Zawór pneumatyczny recyrkulacji spalin / podciśnieniowy, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika za pośrednictwem zaworu elektromagnetycznego recyrkulacji spalin

Podwozie

Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane hydraulicznie
Średnica tarczy
- zewnętrzna 228,6 mm
- wewnętrzna 155 mm

Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ C510
Przełożenia
- I bieg 3,909
- II bieg 2,238
- III bieg 1,444
- IV bieg 1,029
- V bieg 0,767
- bieg wsteczny 3,909
- przekładnia główna 2,850

Przeniesienie napędu / półosie o równej długości połączone z obu stron za pomocą
przegubów równobieżnych kulowych, z wałkiem pośrednim, połączonym z prawą półosią, ułożyskowanym w łożysku kulkowym mocowanym do obudowy skrzynki przekładniowej z prawej strony, z masą wyrównoważającą umieszczoną na prawej półosi

Układ kierowniczy / mechaniczny ze wspomaganiem elektrycznym Delphi EPS (Electrical Power Steering) sterowany elektronicznie, o dwóch trybach pracy („city” i „normal”) tzw. Dualdrive, zawierający:
- elektroniczne urządzenie sterujące EPS,
- silnik elektryczny połączony za pośrednictwem przekładni ślimakowej z górną
częścią wału kierownicy,
- czujnik momentu obrotowego,
- czujnik prędkości,
- przełącznik trybu pracy na tablicy rozdzielczej, którego włączenie przez kierowcę
uruchamia tryb „city” o znacznie większej sile wspomagania (podczas
manewrowania i jazdy z małą prędkością).
Przekładnia kierownicza / zębatkowa, o zmiennym przełożeniu, ze wspomaganiem elektrycznym sterowanym elektronicznie
Liczba obrotów koła kierownicy 2,75
Promień skrętu 5,25 m

Zawieszenie przednie / niezależne, typu pseudo Mac Pherson, z dolnymi wahaczami poprzecznymi trójkątnymi, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 22 mm
Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony)
- zbieżność (regulowana) 0 ± 1 mm (0° ± 10¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) -1°27¢...-0°27¢
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 1°55¢...2°55¢
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym

Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych połączonych
rurową belką skrętną, na sprężynach śrubowych i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach hydraulicznych teleskopowych dwustronnego działania
Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony)
- rozbieżność (nieregulowana) 2,2 ± 2 mm (0°22¢ ± 20¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) -0°45¢ ± 30¢
Piasta koła tylnego / na łożysku tocznym

Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym, z układem przeciwblokującym ABS
Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczą wentylowaną
Średnica zewnętrzna tarczy 257 mm
Grubość tarczy
- nominalna 19,9...20,1 mm
- minimalna po obróbce 18,55 mm
- minimalna dopuszczalna 18,2 mm
Grubość minimalna dopuszczalna nakładek ciernych
(bez płytki podstawy) 1,5 mm
Średnica cylindra zacisku 54 mm
Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk
Średnica robocza bębna
- nominalna 180...180,25 mm
- maksymalna po obróbce 180,95 mm
- maksymalna dopuszczalna 181,35 mm
Grubość minimalna dopuszczalna okładzin 1,5 mm
Średnica cylinderków 22,22 mm

Pompa hamulcowa / w układzie tandem
Średnica tłoków 22,22 mm
Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, typu Isovac
Średnica tłoka 203,2 mm (8²)
Pompa podciśnienia / łopatkowa, umieszczona na głowicy, napędzana od wałka rozrządu
Podciśnienie minimalne 60 kPa

Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych

Układ przeciwblokujący ABS / Bosch 5.3, połączony z układem przeciwpoślizgowym TCS (Traction Control System), zawierający elektroniczne urządzenie sterujące połączone z zespołem hydraulicznym o czterech elektrozaworach układu ABS i czterech elektrozaworach układu TCS, cztery czujniki prędkości obrotowej każdego z kół oraz lampkę kontrolną układu ABS (w zestawie wskaźników)
Czujniki prędkości obrotowej kół / indukcyjne

Koła i ogumienie
Obręcze / tłoczone z blachy 5,5 J 14 lub odlewane ze stopu aluminium 6 J 14, koło zapasowe 4 B 14
Ogumienie / 185/60 R 14 H, koło zapasowe 135/80 R 14 P
Ciśnienie w ogumieniu
- samochód nie obciążony
- przód 0,22 MPa
- tył 0,21 MPa
- obciążenie całkowite
- przód 0,24 MPa
- tył 0,23 MPa
- koło zapasowe 0,42 MPa

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

Akumulator / 12 V 48 A×h/350 A, minus na masie

Alternator
- wersje bez klimatyzacji / Magneti Marelli 85 A
- wersje z klimatyzacją / Magneti Marelli 100 A
Alternator Magneti Marelli 85 A
Napięcie znamionowe 14 V
Prąd maksymalny 85 A
Rezystancja wirnika 2,47...2,73 W
Typ regulatora napięcia RTM
Napięcie regulowane przy 6000 obr/min 14,05...14,35 V
Alternator Magneti Marelli 100 A
Napięcie znamionowe 14 V
Prąd maksymalny 100 A
Rezystancja wirnika 2,47...2,73 W
Typ regulatora napięcia RTM
Napięcie regulowane przy 6000 obr/min 14,05...14,35 V

Pasek wieloklinowy / napędu alternatora i sprężarki klimatyzacji (w wersjach z klimatyzacją)
- naciąg
- wersje bez klimatyzacji / mierzony za pomocą specjalnego przyrządu FIAT
1.895.762.000 wynosi 400...620 N
- wersje z klimatyzacją / regulowany automatycznie
- sprawdzanie naciągu / co 20 000 km
- wymiana / co 120 000 km

Rozrusznik
- wersje bez klimatyzacji / Magneti Marelli M70R
- wersje z klimatyzacją / Bosch DIA 78,5
Rozrusznik Magneti Marelli M70R
Napięcie znamionowe 12 V
Moc znamionowa 1,8 kW
Liczba biegunów 4
Sprzęgło / jednokierunkowe
Włącznik / elektromagnetyczny
Wartości kontrolne pod obciążeniem
- prąd 370 A
- napięcie 8,15 V
- prędkość obrotowa 1150 obr/min
- moment obrotowy 13 N×m
Wartości kontrolne na biegu jałowym
- prąd 60...80 A
- napięcie 11 V
- prędkość obrotowa 4040 obr/min
Wartości kontrolne podczas rozruchu (wirnik zahamowany)
- prąd 690 A
- napięcie 4,9 V
- moment obrotowy 31 N×m
Rozrusznik Magneti Bosch DIA 78,5
Napięcie znamionowe 12 V
Moc znamionowa 2 kW
Liczba biegunów 6
Sprzęgło / jednokierunkowe
Włącznik / elektromagnetyczny
Wartości kontrolne pod obciążeniem
- prąd 400 A
- napięcie 9,6 V
- prędkość obrotowa 2330 obr/min
- moment obrotowy 9,5 N×m
Wartości kontrolne na biegu jałowym
- prąd 40...50 A
- napięcie 11,5 V
- minimalna prędkość obrotowa 7500 obr/min
Wartości kontrolne podczas rozruchu (wirnik zahamowany)
- prąd 1000 A
- napięcie 6 V
- minimalny moment obrotowy 25 N×m

Bezpieczniki
- w centralce elektrycznej z lewej strony tablicy rozdzielczej / 6 ´ (12 V, 7,5 A), 7 ´
´ (12 V, 10 A), 4 ´ (12 V, 15 A), 2 ´ (12 V, 20 A), 2 ´ (12 V, 25 A), 4 ´ (12 V, 30 A)
- w skrzynce bezpieczników i przekaźników w przedziale silnika / 4 ´ (12 V, 7,5 A),
3 ´ (12 V, 10 A), 4 ´ (12 V, 15 A), 3 ´ (12 V, 20 A), 3 ´ (12 V, 40 A), 1 ´ (12 V,
50 A), 2 ´ (12 V, 60 A), 1 ´ (12 V, 70 A)

Żarówki
- świateł mijania H7 55 W
- świateł drogowych H1 55 W
- świateł pozycyjnych przednich 5 W
- świateł przeciwmgłowych przednich H3 55 W
- kierunkowskazów przednich 21 W
- kierunkowskazów bocznych 5 W
- kierunkowskazów tylnych 10 W
- świateł hamowania 21 W
- dodatkowego światła hamowania 5 W
- świateł pozycyjnych tylnych 5 W
- świateł cofania 21 W
- świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W
- oświetlenia tablicy rejestracyjnej 5 W

Momenty dokręcania
- śrub głowicy (gwint powleczony olejem)
- 1. etap 25 N×m
- 2. etap 65 N×m
- 3. etap dokręcić o 90°
- 4. etap dokręcić o 90°
- 5. etap dokręcić o 90°
- pokryw łożysk wałka rozrządu 13...16 N×m
- pokrywy głowicy 10 N×m
- pokryw łożysk głównych
- 1. etap 25 N×m
- 2. etap dokręcić o 100°
- pokryw łożysk korbowych
- 1. etap 25 N×m
- 2. etap dokręcić o 60°
- śrub koła zamachowego 160 N×m
- koła zębatego wału korbowego (gwint lewoskrętny) 340 N×m
- koła pasowego wału korbowego 25 N×m
- koła zębatego wałka rozrządu 120 N×m
- przedniej pokrywy kadłuba 9 N×m
- tylnej pokrywy kadłuba 9 N×m
- napinacza paska zębatego 50 N×m
- napinacza paska wieloklinowego
- wersje bez klimatyzacji 25 N×m
- wersje z klimatyzacją 50 N×m
- filtru paliwa 24 N×m
- miski olejowej
- śruby M6 7...9 N×m
- śruby M8 21...26 N×m
- korka spustu oleju silnika 20 N×m
- kolektora ssącego 25 N×m
- kolektora wydechowego 25 N×m
- przedniej rury wydechowej do kolektora 30 N×m
- czujnika ciśnienia oleju 30 N×m
- obudowy termostatu 25 N×m
- pompy cieczy chłodzącej 25 N×m
- koła zębatego pompy cieczy chłodzącej 25 N×m
- wtryskiwaczy do głowicy 30 N×m
- pokrywy paska zębatego napędu rozrządu 9 N×m
- turbosprężarki 25 N×m
- wspornika pompy wysokiego ciśnienia 25 N×m
- koła zębatego pompy wysokiego ciśnienia 50 N×m
- złączy przewodów wtryskowych od strony wtryskiwaczy 23 N×m
- złączy przewodów wtryskowych od strony zasobnika
paliwa wysokiego ciśnienia 32 N×m
- złączy przewodu paliwa łączącego pompę wysokiego
ciśnienia z zasobnikiem paliwa 32 N×m
- śrub kół
- obręcze tłoczone 86 N×m
- obręcze odlewane 98 N×m

Masy
- własna
- wersja 3-drzwiowa 1040 kg
- wersja 5-drzwiowa 1055 kg
- całkowita
- wersja 3-drzwiowa 1550 kg
- wersja 5-drzwiowa 1565 kg
- maksymalna przyczepy niehamowanej 400 kg
- maksymalna przyczepy hamowanej 1000 kg

Pojemności
- zbiornik paliwa 49 dm3
- układ smarowania 4,3 dm3 (z filtrem)
- układ chłodzenia
- wersje bez klimatyzacji 6,2 dm3
- wersje z klimatyzacją 5,9 dm3
- skrzynka przekładniowa 1,98 dm3
- układ hamulcowy i sterowania sprzęgła 0,45 dm3

Materiały eksploatacyjne
Paliwo / olej napędowy
Olej silnikowy / wg API SJ, ACEA A1, SAE 10W 40, wymiana co 20 000 km lub co 1 rok (z filtrem)
Olej przekładniowy / wg API GL5, MIL-L2105 D, SAE 75W 90 EP, sprawdzanie poziomu co 80 000 km (nie wymaga się okresowej wymiany)
Płyn chłodzący / płyn niskokrzepnący, mieszanina 50% wody destylowanej i Paraflu 11, sprawdzanie poziomu co 20 000 km lub co 1 rok (nie wymaga się okresowej wymiany)
Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, np. Tutela Top 4, sprawdzanie poziomu co 20 000 km lub co 1 rok, wymiana co 60 000 km lub co 2 lata

Zużycie paliwa
(według normy UE 93/116)
- w mieście 6,6 dm3/100 km
- poza miastem 4,0 dm3/100 km
- średnie 4,9 dm3/100 km

Prędkość maksymalna 170 km/h

_________________
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny


Góra
 Profil  
 

 
 Post #543529 Wysłany: 02 Lut 2012, 17:23; 
 Temat postu: Re: FIAT Punto II 1,9 JTD (1999-2003)
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Lis 2011,
Posty: 6
witam mam problem ze skrzynia biegow przy tych mrozach nie wchodzi mi 5 i wsteczny a reszta normalnie co to moze byc?

_________________
Image

PuntoMazowszeTeam


Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #718115 Wysłany: 25 Lut 2014, 00:52; 
 Temat postu: Re: FIAT Punto II 1,9 JTD (1999-2003)
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
A orientuje się ktoś, jakie jest maxymalne ciśnienie doładowania dla silnika 1.9JTD 80KM. Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedź, gdyż brakuje mi tej informacji do kompletu w celu wykonania obliczeń silnika na uczelnię. Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #718573 Wysłany: 27 Lut 2014, 09:53; 
 Temat postu: Re: FIAT Punto II 1,9 JTD (1999-2003)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łask
Rejestracja: 01 Maj 2010,
Posty: 100
Pomógł: 5
0,95 bara nadciśnienia w serii

_________________
Image
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO