You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Paź 2018, 06:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 75 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #314218 Wysłany: 04 Gru 2009, 14:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5181
Pomógł: 1
u mnie też tak jest, ale tylko jak sie tocze i chce wrzuć wsteczny to zazgrzyta, ale jak sie zatrzymam to spoxik :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #339700 Wysłany: 27 Lut 2010, 23:24; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: stołeczne
Rejestracja: 09 Gru 2007,
Posty: 19
Dobrze wiedzieć o tym sposobie na "zgrzyt". Spróbuję i ja :>

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #340582 Wysłany: 02 Mar 2010, 18:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 304
No o takich metodach na wsteczny w fiatach nigdy nie slyszalem. Jezdzilem CC, SC (malucha nie liczac) i w zadnym zgrzytow nie bylo. W moim GP zauwalylem ze zgrzyty wystepuja juz bardzo rzadko ale skoro wrzucenie jedynki przed wstecznym to sprawdzony sposob to moze i tego sprobuje.

_________________
Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #340604 Wysłany: 02 Mar 2010, 19:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB
Rejestracja: 24 Kwi 2008,
Posty: 917
ja nie wrzucam jedynki przed wstecznym i nic nie zgrzyta ,oczywiście bezwzględnie trzeba stać wsteczny nie jest zsynchronizowany.

_________________
Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #340612 Wysłany: 02 Mar 2010, 19:42; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Jarosław
Rejestracja: 12 Lis 2009,
Posty: 14
domin45670 napisał(a):
Fiaty tak mają niestety.

Nie jest tak źle, trzeba do spodu wciskać sprzęgło i wtedy zgrzytów nie ma


Góra
 Profil  
 
 
 Post #341040 Wysłany: 03 Mar 2010, 22:17; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 20 Wrz 2009,
Posty: 21
Kiedys ktos pisal zeby przy wrzucaniu wstecznego rowniez wcisnac hamulec, to tez dziala :) takie wrażenie jakby na silownik sprzegła wieksza sila działała (większe ciśnienie w układzie panuje.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #374708 Wysłany: 17 Cze 2010, 08:52; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 30 Mar 2010,
Posty: 26
mi w 1,3 MTJ zgrzyta wsteczy i to mocno (pozostałe biegi działają poprawnie).
jak wrzuce 1 i wsteczny to nie zgrzyta...
czy wystarczy odpowietrzyc układ hydrauliczny ?? (jesli tak to jak to zrobic??)
czy konieczna jest wymiana sprzegła ?? (jesli tak to gdzie kupic najtaniej??)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #374712 Wysłany: 17 Cze 2010, 09:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
charls napisał(a):
mi w 1,3 MTJ zgrzyta wsteczy i to mocno (pozostałe biegi działają poprawnie).
jak wrzuce 1 i wsteczny to nie zgrzyta...
....


Mam podobnie. Martwi mnie tylko, że kiedyś zgrzytanie zdarzało się bardzo rzadko, raz na 20 wrzucanych wstecznych, a teraz prawie zawsze, chyba że zastosuję "patent" z wrzuceniem 1-ki a potem wstecznego.

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #374723 Wysłany: 17 Cze 2010, 11:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 2570
Pomógł: 12
U mnie jest różnie..
Czasem wejdzie płynnie jak inne biegi a czasem nie chce a jak juz wskoczy to usłyszę zgrzyt.. :?
Mówicie by wrzucać z wciśniętym hamulcem??

_________________
Zacząłem od...
Fiat Bravo I limited

Następnie był...
Fiat Grande Punto Active
Fiat Grande Punto Sport
Abarth Grande Punto

Obecnie jest...
Abarth Punto Evo
1.4 16v 207KM 327Nm !

:twisted:... :twisted:... :twisted:... :twisted:...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375172 Wysłany: 19 Cze 2010, 08:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 304
Odkad zaczalem stosowac "patent" na 1 i wsteczny, nie zgrzytnął ANI RAZU! A robie tak od kilku miesiecy. Jak sie przesiadam do seja to juz odruchowo wrzucam jedynke przez wstecznym chociaz tam nigdy nic nie zgrzytalo.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #377258 Wysłany: 03 Lip 2010, 08:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
A czy ktoś wie, o co idzie? U mnie się to "zrobiło" od niedawna (wcześniej zgrzytał raz na pół roku). Co gorsza, patent z 1-ką nie zawsze jest skuteczny.

Dziwne jest też to, że jak wyjeżdżam tyłem z garażu albo po pracy z parkingu, to tuż po uruchomieniu silnika nigdy nie zgrzyta. Ale dzisiaj zanim ruszyłem to chwilę stałem z uruchomionym silnikiem (opuściłem szyby, włączyłem nawiew i wentylowałem auto dłuższą chwilę) to zgrzytnęło aż mnie ciary przeszły. Chyba się wybiorę do ASO z tym...

[ Dodano: 03 Lip 2010 08:39 ]
I mam odpowiedź: wg ASO kończy mi się sprzęgło przy przebiegu 101 000 km.

K@#$a m#ć, zawieszenie mam oryginalne, hamulce wciąż te same ale sprzęgło do wymiany :(

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #378606 Wysłany: 04 Lip 2010, 16:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 304
filip76 napisał(a):
K@#$a m#ć, zawieszenie mam oryginalne, hamulce wciąż te same ale sprzęgło do wymiany Sad

Nie ma co plakac :wink: Sa tacy co sprzeglo zajezdzaja po 40 tys. Ja wprawdzie w swoim seju mam juz 165 tys. na jednym sprzegle ale 100 tys. nie jest zle.

_________________
Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #378622 Wysłany: 04 Lip 2010, 18:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
kmarcin76 napisał(a):
100 tys. nie jest zle.

Za szybko. Wprawdzie wg tom-toma korki we Wrocławiu są na 2-gim miejscu w Europie po Brukseli ale miałem nadzieję, że ten problem spotka raczej kolejnego właściciela ;)

W marei sprzęgło poszło do wymiany przy 220 000 km :)

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #378634 Wysłany: 04 Lip 2010, 19:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 304
Jesli byles z tym problemem w jednym tylko ASO, warto pojechac do innego zeby potwierdzili diagnoze zeby nie bylo niepotrzebnej roboty.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #378640 Wysłany: 06 Lip 2010, 21:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
kmarcin76 napisał(a):
Jesli byles z tym problemem w jednym tylko ASO, warto pojechac do innego zeby potwierdzili diagnoze zeby nie bylo niepotrzebnej roboty.


Dobry pomysł. Akurat nie mam pod ręką ~950 peelenów (sprzęgło+robocizna)....

[ Dodano: 05 Lip 2010 20:07 ]
Magicy w innym ASO uznali, że to raczej pompa i siłownik sprzęgła po po "podpompowaniu pedałem" sprzęgła wsteczny nie zgrzyta. Czyli zgrzyta jak spada ciśnienie w układzie, bo sprzęgło nie rozłącza do końca.

Koszt jest też niższy bo ok 700 peelenów za pompę, siłownik i robotę.

Ktoś pisał, że hamulec jest na tej samej hydraulice co sprzęgło. Czy jest możliwe, że starte klocki powodują spadek ciśnienia? Mam 100 000 km na blacie i oryginalne klocki... W listopadzie jak zmieniałem opony to mechanik stwierdził, że jeszcze połowa jest... Kontrolka też jeszcze nie świeci...

Any idea?

[ Dodano: 06 Lip 2010 21:27 ]
Robi się coraz ciekawiej - wymiana siłownika i pompy sprzęgła nie pomogła i kropek wylądował w ASO na dłużej, bo trzeba zdemontować skrzynię biegów.
Ta usterka dyskwalifikuje to auto kompletnie.

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379080 Wysłany: 06 Lip 2010, 22:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5181
Pomógł: 1
coś z tym siłowinkiem mi nie pasowało za bardzo...
moim zdaniem sprzęgło albo coś w skrzyni/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379102 Wysłany: 07 Lip 2010, 08:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
lakikwap napisał(a):
coś z tym siłowinkiem mi nie pasowało za bardzo...
moim zdaniem sprzęgło albo coś w skrzyni/


Pożyjemy, zobaczymy.

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379154 Wysłany: 07 Lip 2010, 16:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5181
Pomógł: 1
nom, tak czy inaczej kiepska sprawa że przy tak małym przebiegu.. choć czy naprawde warto tyle kasy wydawać żeby bez problemu wrzucać ten wsteczny..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379172 Wysłany: 07 Lip 2010, 18:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Sądzisz, że powinienem jeździć aż rozwalę skrzynię?

Edyta: sprawa wygląda tak:
uszkodzony siłownik spowodował uszkodzenie sprzęgła, podobno jest miejscami przypalone. Wymiana sprzęgła, siłownika i pompy wyniesie mnie wstępnie ok. 900 PLN + robocizna.

Podobno na siłowniku widać ślady korozji, co spowodowane było złym stanem płyny hamulcowego. Dlaczego płyn był w złym stanie, skoro sprawdza się go w czasie przeglądów, a podobno nawet wymienia?

Nie, ja nie robię dziadowskich oszczędności, bo zmieniam olej co 15 000 km. Ale widać ktoś "zaoszczędził" za mnie na płynie hamulcowym....

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #406795 Wysłany: 25 Paź 2010, 11:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Żory
Rejestracja: 11 Sie 2009,
Posty: 245
Pomógł: 1
Koledzy, odgrzewam temat, ale problem trochę inny. Macie tak, że jak wrzucacie wsteczny to lewarek "grzęźnie gdzieś w powietrzu"?. Efekt taki, że wajcha wygląda prawie tak jakby bieg był wbity, ale jak się popuszcza sprzęgło to tylko taki lekki świst słychać, natomiast biegu nie ma.

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet 120 km (Black)
Fotki autka w galerii
http://fiatpunto.com.pl/topic17752.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #408082 Wysłany: 29 Paź 2010, 17:39; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 10 Paź 2010,
Posty: 8
Nie wrzucaj biegu na siłę wystarczy jeszcze raz wcisnąć sprzęgło i bieg wskoczy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #408914 Wysłany: 01 Lis 2010, 19:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Gdzie
Rejestracja: 08 Sie 2010,
Posty: 597
Pomógł: 2
Siemanko
Czy Aso da radę wyregulować bieg wsteczny żeby nie zgrzytało bo w moim zauważyłem że bardzo często słychać lekki zgrzyt ??
Jest to irytujące


Góra
 Profil  
 
 
 Post #408917 Wysłany: 01 Lis 2010, 20:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 736
Pomógł: 52
koola napisał(a):
Czy Aso da radę wyregulować bieg wsteczny żeby nie zgrzytało bo w moim zauważyłem że bardzo często słychać lekki zgrzyt ??

witam,
raczej nie da rady. o włączaniu wstecznego biegu dokładnie jest napiane w instrukcji obsługi. przy biegu wstecznym nie ma synchronizatora. Bardzo często pomaga włącznie na wciśniętym sprzęgle najpierw 1 biegu a następnie przełączenie na wsteczny. wtedy nie występuje zgrzyt.

_________________
GP. MY2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #408924 Wysłany: 01 Lis 2010, 20:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Gdzie
Rejestracja: 08 Sie 2010,
Posty: 597
Pomógł: 2
Ale chyba w tym temacie ktoś pisał że ASO reguluje wsteczny bieg i te zgrzyty ?

_________________
Image

Moja nowa Kropka :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #408930 Wysłany: 01 Lis 2010, 20:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 736
Pomógł: 52
Cytuj:
że ASO reguluje wsteczny bieg i te zgrzyty ?

ale co ASO ma regulować. regulować mogą gdy np. nie mógłbyś włączyć wstecznego biegu, a można włączyć tylko występują zgrzyty. I właśnie zgrzyty występują dlatego, że bieg wsteczny nie posiada symchronizatora. Przy szybkim włączeniu biegu wałki w skrzyni mają różne prędkości i przy włączeniu czyli zazębianiu kół następuje zgrzyt. Inaczej żeby nie było zgrzytu wałki muszą mieć tę samą "prędkość" obrotową. Wtedy zazębienie następuje płynnie.

_________________
GP. MY2008


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 75 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO