|
Obecny czas: 30 Kwi 2025, 06:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
PrzemekN |
#285830 Wysłany:
06 Wrz 2009, 17:48; Temat postu: Moment dokręcania śrub pokrywy zaworów |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 09 Sie 2007, Posty: 147
|
Czy ktoś wie z jakim momentem należy dokręcać śruby pokrywy zaworów w P2 1.2 8v? Wymieniłem uszczelkę, nawet lekko podpiłowałem stopki, a tu z okolic przedniej prawej stopki sączy się olej :-/
Wytrę, wystarczy przejechać kilkanaście km i już widać na krawędzi uszczelki trochę oleju. Boję się mocniej dokręcić, żeby nie zerwać gwintu w głowicy (mam klucz o ramieniu ok. 18cm i dość mocno ręką dokręcałem).
_________________ -- Przemek
|
|
Góra |
|
 |
|
|
danaga1 |
#285840 Wysłany:
06 Wrz 2009, 18:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 222
|
Może krzywo podpiłowałeś stopki. Słyszałem, że wystarczy niewielki kąt pochyły i już się leje,że hej!!! 
_________________ /F/I/A/T/ Punto II FL 2005r.czarny met.+KLIMA
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#285841 Wysłany:
06 Wrz 2009, 18:41; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Kup śruby m6x20 o klasie 10.9 prędzej zerwiesz gwint w głowicy niż śrubę urwiesz
Właściwie przy setupie uszczelka + silikon bez piłowania wystarczy dokręcić na tyle, żeby stopki dotknęły głowicy. 20Nm to o dużo za dużo bo przy około 15-stu czuć ze seryjna śruba zaczyna się zrywać, mi bez piłowania seryjna się urwała zanim klucz kliknął - ustawiony na 20  . 10Nm to Max (wg skążki chyba też) ale czy to wystarczy po spiłowaniu nie wiem, bo po spiłowaniu masz dodatkowe naprężenia śruby działające pionowo a to też ma wpływ na moment zerwania. [ Dodano: 06 Wrz 2009 18:41 ]Dokręć tak żeby stopki dotknęły  Może najpierw sprawdź bez uszczelki czy równo spiłowałeś. Jak się zerwie to katastrofy nie ma bo delikatnie gwint wykręcisz http://fiatpunto.com.pl/post263725.html#263725 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
PrzemekN |
#285843 Wysłany:
06 Wrz 2009, 18:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 09 Sie 2007, Posty: 147
|
Rozumiem, że silikon powinien być jakiś ekstra? odporny na wysokie temperatury? ile kosztuje takie cudo?
Daje się go na całe obie powierzchnie uszczelki?
_________________ -- Przemek
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#285854 Wysłany:
06 Wrz 2009, 19:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
ja za wysokotemperaturowy (czerwony) dalem 7.5zl
nakladasz tylko z jednej strony
dokrecalem na 'oko' i po 1kkm nic nie cieknie ani sie nie poci 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#285857 Wysłany:
06 Wrz 2009, 19:28; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
PrzemekN napisał(a): Daje się go na całe obie powierzchnie uszczelki?
Na powierzchnie która styka się z głowicą, pasek o średnicy 1-1,5mm wystarczy.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#285859 Wysłany:
06 Wrz 2009, 19:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
ja u siebie palcem nakladalem, bo z tubki mi nie szlo 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|