You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 30 Kwi 2025, 06:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #285830 Wysłany: 06 Wrz 2009, 17:48; 
 Temat postu: Moment dokręcania śrub pokrywy zaworów
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia
Rejestracja: 09 Sie 2007,
Posty: 147
Czy ktoś wie z jakim momentem należy dokręcać śruby pokrywy zaworów w P2 1.2 8v? Wymieniłem uszczelkę, nawet lekko podpiłowałem stopki, a tu z okolic przedniej prawej stopki sączy się olej :-/
Wytrę, wystarczy przejechać kilkanaście km i już widać na krawędzi uszczelki trochę oleju. Boję się mocniej dokręcić, żeby nie zerwać gwintu w głowicy (mam klucz o ramieniu ok. 18cm i dość mocno ręką dokręcałem).

_________________
--
Przemek


Góra
 Profil  
 

 
 Post #285840 Wysłany: 06 Wrz 2009, 18:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 222
Może krzywo podpiłowałeś stopki. Słyszałem, że wystarczy niewielki kąt pochyły i już się leje,że hej!!! :E

_________________
/F/I/A/T/ Punto II FL 2005r.czarny met.+KLIMA


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285841 Wysłany: 06 Wrz 2009, 18:41; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Kup śruby m6x20 o klasie 10.9 prędzej zerwiesz gwint w głowicy niż śrubę urwiesz :)
Właściwie przy setupie uszczelka + silikon bez piłowania wystarczy dokręcić na tyle, żeby stopki dotknęły głowicy. 20Nm to o dużo za dużo bo przy około 15-stu czuć ze seryjna śruba zaczyna się zrywać, mi bez piłowania seryjna się urwała zanim klucz kliknął - ustawiony na 20 :E. 10Nm to Max (wg skążki chyba też) ale czy to wystarczy po spiłowaniu nie wiem, bo po spiłowaniu masz dodatkowe naprężenia śruby działające pionowo a to też ma wpływ na moment zerwania.

[ Dodano: 06 Wrz 2009 18:41 ]
Dokręć tak żeby stopki dotknęły :P Może najpierw sprawdź bez uszczelki czy równo spiłowałeś. Jak się zerwie to katastrofy nie ma bo delikatnie gwint wykręcisz :E http://fiatpunto.com.pl/post263725.html#263725 :)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285843 Wysłany: 06 Wrz 2009, 18:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia
Rejestracja: 09 Sie 2007,
Posty: 147
Rozumiem, że silikon powinien być jakiś ekstra? odporny na wysokie temperatury? ile kosztuje takie cudo?
Daje się go na całe obie powierzchnie uszczelki?

_________________
--
Przemek


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285854 Wysłany: 06 Wrz 2009, 19:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
ja za wysokotemperaturowy (czerwony) dalem 7.5zl ;)
nakladasz tylko z jednej strony

dokrecalem na 'oko' i po 1kkm nic nie cieknie ani sie nie poci ;)

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285857 Wysłany: 06 Wrz 2009, 19:28; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
PrzemekN napisał(a):
Daje się go na całe obie powierzchnie uszczelki?

Na powierzchnie która styka się z głowicą, pasek o średnicy 1-1,5mm wystarczy.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285859 Wysłany: 06 Wrz 2009, 19:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
ja u siebie palcem nakladalem, bo z tubki mi nie szlo ;)

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO