|
Obecny czas: 01 Lis 2024, 02:12
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
ziomal2005 |
#287951 Wysłany:
13 Wrz 2009, 22:01; Temat postu: Podwyższone obroty podczas jazdy na paliwie |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Małe 3miasto Rejestracja: 18 Sie 2008, Posty: 58
|
Witam !!!!
Mam punto II FL 1.2 B/G 2004r
Jeżdżę dużo na gazie ale raz na jakiś czas staram się przejechać do 100 km na benzynie tak jak piszą w instrukcji!!! Dzisiaj właśnie jadąc na paliwie zatrzymując się na światłach obroty wskoczyły na 1600 do 1800 obr. Myślałem że po kilku chwilach unormuje się to wszystko ale niestety NIE przełączyłem go na gaz i też obroty wskoczyły na 1200 do 1400 obr. Zatrzymałem się na godzinę przy markecie i po tym odpoczynku zapaliłem go na paliwie i wszystko było okej na gazie też oki
Nie wiem co to może być w sumie już drugi raz tak mi zrobił. Macie może jakieś pomysły
dzieki i pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
|
|
STax |
#287960 Wysłany:
13 Wrz 2009, 22:05; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
posti |
#287982 Wysłany:
13 Wrz 2009, 22:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Lut 2009, Posty: 639
|
Mialem podobna sytuacje ale w moim przypadku bylo to zwiazane z alternatorem. Otoz maly bialy kabelek dochodzadzy do alternatora byl luzny przez co moim zdaniel komputer zwiekszal obroty silnika zeby ladowanie bylo w normie nie wiem czy to mozliwe ale po przykreceniu tega kabelka ( oczywiscie zanim wpadlem na to ze to kabelek to zdazyl sie calkowicie odpiac i aku rozladowac )problem ustal calkowicie Nie wiem czy to pomoze ale warto zobaczyc
_________________ "Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson
Moje obecne Punto - topic24359.html
|
|
Góra |
|
|
ziomal2005 |
#288055 Wysłany:
14 Wrz 2009, 09:19; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Małe 3miasto Rejestracja: 18 Sie 2008, Posty: 58
|
Dzieki za odp
Oczywiście sprawdze ten kabelek koło alternatora i pytanie o ten Czujnik położenia przepustnicy dzie tego szukać i jak to sprawdzić ???
pozdro
|
|
Góra |
|
|
posti |
#288059 Wysłany:
14 Wrz 2009, 09:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Lut 2009, Posty: 639
|
znaczy jezeli dobrze rozumiem to czujnik polozenia przepustnicy to Aprat Krokowy ale moge sie myslic. Jezeli mam racje to jest on wbudowany w przepustnice i nistety jego uszkodzenie jest rownoznaczne z kupnem calej przepustnicy. Wydzialem gdzies fotki tego na forum ale nie moge skojarzyc jaki Topic
_________________ "Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson
Moje obecne Punto - topic24359.html
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#288063 Wysłany:
14 Wrz 2009, 10:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
czujnik przepustnicy da sie sprawdzic za pomoca multimetra.
moze ci sie linka przyblokowala
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
STax |
#288072 Wysłany:
14 Wrz 2009, 10:42; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
posti napisał(a): znaczy jezeli dobrze rozumiem to czujnik polozenia przepustnicy to Aprat Krokowy
silnik krokowy to silnik krokowy i odpowiada za utrzymanie obrotów na luzie i niskich obrotach, a czujnik przepustnicy to czujnik przepustnicy i on odpowiada za przenisienie wciśnięcia pedału na otwarcie przepustnicy
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#288079 Wysłany:
14 Wrz 2009, 11:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
no prawie
z tym ze sam czujnik nie odpowiada za otwieranie i zamykanie przepustnicy, od tego jest linka.
czujnik jedynie pobiera dane w jakiej pozycji jest przepustnica
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
STax |
#288082 Wysłany:
14 Wrz 2009, 12:05; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
greg505: no właśnie w końcu nie wiem jak to jest. W mk I przepustnica jest normalnie na linkę, a w mk II nie jest czasem elektronicznie sterowana?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#288084 Wysłany:
14 Wrz 2009, 12:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
w 8v napewno jest linka
wiem ze w dieslach jest elektroniczna,
w 16v chyba tez, ale nie jestem pewien
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#288154 Wysłany:
14 Wrz 2009, 18:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Podwyższone obroty na biegu jałowym często powoduje nieszczelność za przepustnicą.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
Kamillo |
#288489 Wysłany:
15 Wrz 2009, 17:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
16 V nie miał linki. zarówno w Punto, w Albei/Palio Weekend tak też w Stilo 1.2 16V. Elektroniczna przepustnica to chyba nazywa sie system drive-by-wire, czy coś w tym stylu. ziomal2005 jeśli u Ciebie okaże się że uszkodzony masz czujnik położenia przepustnicy to masz szczęście - ten element w przepustnicy jest wymienialny (w przeciwieństwie do silniczka krokowego).
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
|
STax |
#288664 Wysłany:
16 Wrz 2009, 08:02; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Kamillo napisał(a): ten element w przepustnicy jest wymienialny (w przeciwieństwie do silniczka krokowego).
Krokowy w mkII jest niewymienialny?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#288676 Wysłany:
16 Wrz 2009, 08:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
nie, jest w calosci z przepustnica
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
Kamillo |
#288831 Wysłany:
16 Wrz 2009, 18:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
i kosztuje w ASO cały milion złotych, jak to w ASO. A dokładniej ok. 2400 zł, z regenerowany jakieś 1300 zł. dlatego lepiej raz w roku czyścić korpus przepustnicy i mieć spokój:)
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
|
ziomal2005 |
#289899 Wysłany:
19 Wrz 2009, 19:53; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Małe 3miasto Rejestracja: 18 Sie 2008, Posty: 58
|
Panowie wczoraj skończył mi się gaz w drodze zdarza się!! to przełączyłem na paliwko i pomykałem jakieś około 35 km i nic wszystko okej!!! już sam nie wiem albo cud !!! albo miałe szczęscie i do nastepnego razu
pozdro
|
|
Góra |
|
|
|