You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #291541 Wysłany: 23 Wrz 2009, 14:37; 
 Temat postu: obroty w punto 1.1 94 r
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 22 Wrz 2009,
Posty: 19
Witam wszystkich.
Mam pytanie, jak wyregulować obroty w punto 1.1 kat. 94 r ?
Nie mam niestety obrotomierza ale na oko ( a raczej na ucho ) wydaje mi się że są za wysokie. Czy jest jakaś możliwość ?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #291543 Wysłany: 23 Wrz 2009, 14:42; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Na zimnym silniku mogą być ciut wyższe (ssanie) potem powinny opaść. Jeśli są za duże to może silniczek krokowy wariować albo wogóle regulator biegu jałowego. Regulacji jako takiej chyba nie ma.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #291548 Wysłany: 23 Wrz 2009, 14:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 22 Wrz 2009,
Posty: 19
A jest może jakiś sposób sprawdzenie obrotów bez obrotomierza ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #291550 Wysłany: 23 Wrz 2009, 14:47; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Nie jestem na 100% pewien czy w punto, ale w niektórych autach przez komputer diagnostyczny można odczytac obroty.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #291551 Wysłany: 23 Wrz 2009, 14:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 362
wojtas12124 napisał(a):
A jest może jakiś sposób sprawdzenie obrotów bez obrotomierza ?


Osobiście takiego sposobu nie znam i wątpię, żeby taki był :).

_________________
"Co masz zrobić jutro, zrób pojutrze! Będziesz miał dwa dni wolnego."

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #291557 Wysłany: 23 Wrz 2009, 15:04; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 22 Wrz 2009,
Posty: 19
Też tak mi się zdaje żę przez komputer da rade. Tylko że to kosztuje 50 zł (nie jest to majątek ale zawsze coś). Hmm.. sam nie wiem. Auto pali 10/100 więc trochę za dużo. Sonda chyba działa bo sprawdzałem ją miernikiem i wskazuje ok. Nic narazie dziękuje, chyba że jeszcze ktoś wie jak je wyregulować( coś mi się o uszy obiło że przepustnicą można ale to chyba nie w tym modelu )
dzięki :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #291573 Wysłany: 23 Wrz 2009, 16:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Obrotów nie reguluje się. wszystkim steruje elektronika. Jak auto tyle pali, to warto jechać do serwisu i szukać przyczyny.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #291608 Wysłany: 23 Wrz 2009, 17:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: łódzkie
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 55
podłącze się pod temat.
u mnie natomiast na rozgrzanym silniku w czsie np. dojazdu do skrzyżowswania, po wciśnięciu sprzęgła obroty bardzo spadają a silnik przez moment się "męczy" i stabilizuje obroty. wydaję mi się, że są one teraz troche niższe niż były wcześniej na biegu jałowym.
czy wina leży po stronie silnika krokowego czy może to coś innego.

_________________
Fiat Punto 1.1 55 KM, 95r, lpg


Góra
 Profil  
 
 
 Post #291695 Wysłany: 23 Wrz 2009, 21:13; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
set95: raczej jest to krokowy, ewentualnie może to być chwilowy zanik iskry (mi tak spadały obroty jak miałem problem z cewkami).

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #291719 Wysłany: 23 Wrz 2009, 21:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: SWD
Rejestracja: 05 Lut 2008,
Posty: 328
set95 Mam to samo co u Ciebie tylko ze nie zawsze tak sie dzieje i mecze sie z tym juz od zeszlej zimy. W lato mialem spokoj, teraz przyszly juz troche chlodniejsze dni i znowu powraca.

[ Dodano: 23 Wrz 2009 20:44 ]
A mozna jakos sparwdzis sprawnosc cewek??

_________________
Punto S 1.1 55 KM 97r

http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895

Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #291735 Wysłany: 23 Wrz 2009, 22:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: łódzkie
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 55
cewki mam nowe, łączenie z przewodami i świecami (no, prwaie nowe :) ) może coś zaczyna padać, sam nie wiem.

_________________
Fiat Punto 1.1 55 KM, 95r, lpg


Góra
 Profil  
 
 
 Post #291742 Wysłany: 23 Wrz 2009, 22:15; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 27 Gru 2008,
Posty: 39
Można sprobować krokowy wyczyścić, myślę ze to może być powód podwyższonych obrotów. Sprawdzanie sondy miernikiem to bardzo mało dokładna diagnoza ja jednak proponował bym oscyloskop. Wysokie spalanie może być spowodowane jeszcze czujnikiem temperatury lub czujnikiem podciśnienia w kolektorze ssącym (map)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #291745 Wysłany: 23 Wrz 2009, 22:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
wojtas12124 napisał(a):
coś mi się o uszy obiło że przepustnicą można ale to chyba nie w tym modelu


Jakby się uprzeć to mozna zmienić kąt uchylenia przepustnicy ale nie radze próbować bo skonczy się to falowaniem obrotów i wogóle zacznie dziwnie pracować (inny TPS itp.)

Tak tylko pisze gdyby kolega czasami zapragnąłby pokręcić sobie tą śrubką :E

A jeśli chodzi o obroty to stawiam doobre piwko jak ktos mi powie dlaczego silnik mi nierowno pracuje na jałowym po przekroczeniu pierwszej kreski temp. a po pierwszym wlaczeniu wentyla to juz wogole sie dusi.

Wymieniłem juz cewki, kable, swiece, sonde, krokowy, tps, czyjnik temp cieczy, termostat i pewnie cos jeszcze ale tyle tego było że już nie pamietam.

Na razie nauczyłem się z tym jeździć ale denerwujące to jest :?

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #291803 Wysłany: 24 Wrz 2009, 08:38; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
devon58: a może regulacja zaworów by pomogła?

wojtas12124 napisał(a):
chyba że jeszcze ktoś wie jak je wyregulować( coś mi się o uszy obiło że przepustnicą można ale to chyba nie w tym modelu

W dieslach zdaje się tak można ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #291923 Wysłany: 24 Wrz 2009, 17:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Regulacja była zrobiona :E

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #291961 Wysłany: 24 Wrz 2009, 18:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
można przez kompa sprawdzić obroty, taniej wychodzi jak się pojedzie na regulację LPG - tam też pokazuje, a jest średnio o 15-20 zł taniej :P
no ale trzeba mieć LPG ;]

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292125 Wysłany: 24 Wrz 2009, 22:48; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 27 Gru 2008,
Posty: 39
Kiedyś spotkałem sie z takim przypadkiem klient wymienił prawie wszystko okazało sie ze filtr paliwa prawie zapchany a w baku można babki z piasku lepić. Sprawdził bym ciśnienie paliwa na zimnym i ciepłym silniku. Dodam ze obroty biegu jałowego były wtedy bardzo niestabilne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292166 Wysłany: 24 Wrz 2009, 23:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Barak napisał(a):
filtr paliwa prawie zapchany a w baku można babki z piasku lepić.


Odpada bo na LPG jest to samo :)

Mi się pomysły naprawde juz skonczyły.

Generalnie jest to zagadka dla mnie:

Dzieję się to zarówno na LPG jak i na benzynie (nie wiem ktore czujniki moga miec wplyw na prace lpg 2 generacji na biegu jałowym), jest zwiazane z temp. silnika im cieplejszy tym gorzej.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO