|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:16
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
mbc85 |
#300426 Wysłany:
20 Paź 2009, 15:53; Temat postu: Nagrzewanie sie silnika.. |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: kraków Rejestracja: 13 Paź 2009, Posty: 47
|
Mam takie pytanie : po jakim czasie o tej porze roku nagrzewa wam sie kropek tak żeby wiatrak sie włączył?? (na postoju-z rana jak jest całkiem zimny), tak czasowo ok. 20min??
_________________ Punto mk1 1.2 : 75 kunia
|
|
Góra |
|
 |
|
|
czech22 |
#300445 Wysłany:
20 Paź 2009, 17:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Nie napisałeś jaki Twój problem, ale tak 20 min potrwa.
|
|
Góra |
|
 |
mbc85 |
#300450 Wysłany:
20 Paź 2009, 18:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: kraków Rejestracja: 13 Paź 2009, Posty: 47
|
Pytam dlatego bo sie zastanawiałem czy termostat mi niesiadł przypadkiem i ze np. cały czas jest otwarty i że silnik może niechce sie nagrzać... albo że wiatrak puzno się włancza, a wskaznik temperatury na desce mam popsuty.
_________________ Punto mk1 1.2 : 75 kunia
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#300453 Wysłany:
20 Paź 2009, 18:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Kropy nie lubią się grzać za bardzo.
Zimą to cięzko go rozgrzać żeby się wentylator włączył. Od czasu do czasu zaleca się nawet przytrzymanie go troche po dłuższej jeździe zeby się wentyl uruchomił bo potem może być problem wiosną jeśli przez całą zimę wicher nie ruszył nawet na chwile.
Dzis jak wracałem z pracy to trwało to 30min w korku i jakos nie udało mi sie go rozgrzać do włączenia wentylatora.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
mbc85 |
#300458 Wysłany:
20 Paź 2009, 18:23; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: kraków Rejestracja: 13 Paź 2009, Posty: 47
|
aha.. dziękuje za informacje.
_________________ Punto mk1 1.2 : 75 kunia
|
|
Góra |
|
 |
Lotos |
#300464 Wysłany:
20 Paź 2009, 18:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
nie mam pojecia bo nei rozgrzewam auta na postoju. Odpalam i jade od razu (tzn czekam tylko jak obroty po odpaleniu spadną) czyli jakieś 10 sekund
|
|
Góra |
|
 |
cuspis |
#300597 Wysłany:
20 Paź 2009, 23:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chwaszczyno Rejestracja: 01 Lip 2007, Posty: 489
|
Tak sie zastanawiam czy TD normalnie wolniej się nagrzewają, ponieważ jak odpalibym samochód i tak zostawił przy ok 10 st temp zewnetrzenej to chyba godzinę bym czekał, żeby wentylator się włączył, dodam, że jak ruszam po odpaleniu zimnego silnika to po 3 km temp osiaga stała wartość pod środkową kreską i naprawdę bardzo rzadko jest powyżej (np korek 30 st temp zewnętrzna, wtedy wiatraczek na 10 s i temp spada do swojej wartości), dodam, ze chłodnica ma poł roku.
_________________ Jarosław --> Szczecin --> Gdynia --> Gdańsk -->Chwaszczyno
Wcześniej MK1 1.7 TD 1994
Obecnie GP 1.9 MJ 2008
|
|
Góra |
|
 |
Cygan |
#300629 Wysłany:
21 Paź 2009, 09:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Gru 2008, Posty: 137
|
Dokładnie tak jest,też mam nową chłodnicę,średnią kreskę łapie po ok.3 km a o wentylatorze już zapomniałem.
|
|
Góra |
|
 |
kropek1999 |
#300646 Wysłany:
21 Paź 2009, 10:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: woj. pomorskie Rejestracja: 26 Wrz 2009, Posty: 103
|
uu.. u mnie prawie średnią kreskę łapie dopiero po ok 30 minut, termostat wymieniałam, ale mechanik mi powiedział jeszcze przed wymianą, że wcale nie będzie lepiej, bo po 1sze- nie jest oryginalny ten termostat, po 2 - w sklepach nie obchodzą się z nimi jak z jajkami a wystarczy, że ktoś rzuci kartonik i już on traci na wartości, po 3cie - to on sam w swoim samochodzie dopiero przy trzeciej zmiane term. trafił na właściwy...
no i u mnie temp do 1/4 dochodzi szybko a potem się powolutku kula....
_________________ Cult'owy punciak 1 z 1999 r. 1.2 60KM, czarniutki, pięciodrzwiowy
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#300684 Wysłany:
21 Paź 2009, 13:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
A powiedzcie mi co ma nagrzewanie się silnika na postoju do sprawności układu chłodzenia? Temat bez sensu i tylko o bzdurach puki co...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
mbc85 |
#300723 Wysłany:
21 Paź 2009, 15:57; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: kraków Rejestracja: 13 Paź 2009, Posty: 47
|
dzikidaniel napisał(a): A powiedzcie mi co ma nagrzewanie się silnika na postoju do sprawności układu chłodzenia? Temat bez sensu i tylko o bzdurach puki co... A na postoju jak silnik pracuje to się nienagrzewa?? Czyli jak wymieniasz borygo i chcesz odpowieczyć układ to jeżdzisz po mieście autem a kolega schowany pod maską odpowiecza wsio podczas jazdy?? 
_________________ Punto mk1 1.2 : 75 kunia
|
|
Góra |
|
 |
Cygan |
#300733 Wysłany:
21 Paź 2009, 16:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Gru 2008, Posty: 137
|
Tylko musisz tam zmieścić kumpla z baniaczkiem,co by po odpowietrzeniu dolał cudownego płynu. 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#300748 Wysłany:
21 Paź 2009, 17:48; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
A co ma odpowietrzanie do tego tematu?
Silnika nie powinno się grzać na postoju. Jak chce się sprawdzić, czy coś jest nie tak z temperaturą to obserwuje się wskaźnik temp i czas nagrzewania w czasie jazdy.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
mbc85 |
#300757 Wysłany:
21 Paź 2009, 18:24; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: kraków Rejestracja: 13 Paź 2009, Posty: 47
|
1. O odpowietrzaniu było do tego "dzikidaniel napisał:
A powiedzcie mi co ma nagrzewanie się silnika na postoju do sprawności układu chłodzenia?" to na postoju chyba sie nagrzewa silnik aby odpowieczyć żeby mógł sprawnie chłodzić puzniej. A 2. gdyby silnik niegrzał sie na postoju to np. w kropkach niewłanczał by sie wiatrak np. po tych 20-30min. bo niebyło by potrzeby... jak sie stoi w korkach jakimkolwiek autem wiatraki też niepowinny sie włanczać bo sie stoi prawie w miejscu...? to prędzej wiatrak niepowinien sie włanczać jak jest zimno jedziemy i pęd zimniego powiecza chłodzi płyn w chłodnicy i z tego względu czasami niektórzy wkładają karton w gril aby silnik sie nagrzał w zimie szybciej. [ Dodano: 21 Paź 2009 18:24 ]a temat o czasie nagrzewania był do tego czy przypadkiem niezacioł mi sie termostat i jest cały czas otwarty czego skutkiem było by że woda by krążyła już od pierwszych sekund po odpaleniu, bo termostat powinien się otwierać dopiero jak silnik jest już nagrzany i ten obieg cieczy chłodzącej jest potrzebny. Proste? 
_________________ Punto mk1 1.2 : 75 kunia
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#300888 Wysłany:
21 Paź 2009, 21:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
mbc85, dalej nie rozumiesz. Piszesz o tym jak długo auto się nagrzewa na postoju, podajesz czas nagrzania się u Ciebie i się zastanawiasz czy masz niesprawny układ. Jaka jest logika tego?
Co do Twoich kontr to: odpowietrzasz układ, więcej nie grzejesz auta na postoju. Co to ma do Twojego pierwszego postu?
Jeśli wentlator by sie nie włączył tak jak mówiłeś to albo (w zależności od wersji) by Ci zaświeciła się kontrolka albo byś obserwował wskazówke od temperatury. W razie konieczności gasisz silnik.
O kartonie na chłodnicy była już rozmowa. Poszukaj...
O termostacie tez niejedno krotnie. Jeśli byłby ciagle otwarty to po kilku chwilach mozesz sprawdzić czy wąż od chłodnicy robi się ciepły. Nie musisz dogrzewać auta do włączenia się wentylatoru. Również czas narzewania sie układu na postoju nic Ci nie powie o jego sprawności (najwyzej o termowłączniku wentylatora).
Tak jak mówiłem temat o dupie maryny i nie prowadzi do niczego. Czemu nikt jeszcze nie zamknął???...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
mbc85 |
#300907 Wysłany:
21 Paź 2009, 22:11; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: kraków Rejestracja: 13 Paź 2009, Posty: 47
|
To już moje szuste auto i kropek sie nagrzewa najdużej.. wydało mi sie to dziwne więc poruszyłem temat.. A logika jest min. taki ze jeśli np. wskaznik niepokazuje prawdziwej temp. a silnik by sie niedogrzewał z jakiegoś powodu to chyba wszyscy wiemy jak sie po jakimś czasie konczy jazda na niedogrzanym silniku.. dlatego spytałem o dogrzewanie sie auta na postoju dla porównania bo jest rużnica w nagrzewaniu sie silnika jek np. przez 5-10min. sie pałuje auto zeby dojechać do pracy szybko a niedzielną przejażdzką do supermarketu więc na postoju jest optymalnie. Poprostu sie nierozumiemy..
_________________ Punto mk1 1.2 : 75 kunia
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#300914 Wysłany:
21 Paź 2009, 22:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
A ja Ci powtarzam że nagrzewanie na postoju nic nie mówi o sprawności układu. To że długo się nagrzewa wynika raczej z oszczędności silnika (mały silnik mniej pali - mniej jest paliwa zamieniane w ciepło). Jeśli masz powiedzmy uszkodzony termowyłącznik i masz uszkodzony czujnik temp to też sie dowiesz dopieru jak para zacznie buchać Ci z pod maski. Jak dla mnie temat można zamknąć. Chyba że masz jeszcze pytania zwiazane z tematem.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Pawel1304 |
#301135 Wysłany:
22 Paź 2009, 18:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 31 Paź 2008, Posty: 189
|
Może troszkę nie na temat a;e mam pytanie:
Na komputerze pokazało mi, że czujnik temp. jest uszkodzony i przy rzeczywistej temp. cieczy 85st. mierzonej termometrem, czujnik daje sygnał na komputer że jest ok67st. Czy może to powodować jakieś zakłócenia w pracy silnika np. zwiększone spalanie itp.? Czy można śmiało tak jeździć jeśli nic złego się nie dzieje?
_________________ Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#301151 Wysłany:
22 Paź 2009, 18:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
Pawel1304 napisał(a): Czy może to powodować jakieś zakłócenia w pracy silnika np. zwiększone spalanie itp
witam
komputer na podstawie danych z czujników ustala dawkę paliwa. Jeśli czujnik stwierdza za niską temperaturę komputer zwiększa dawkę paliwa ( dawne ssanie w silnikach gaźnikowych).U ciebie może być zwiększone zużycie paliwa. Przy cenie nowego czujnika i montażu inwestycja zwraca się po kilku tankowaniach. Więc nie ma się co zastanawiać tylko wymienić
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|