|
Obecny czas: 10 Cze 2024, 11:25
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Nika |
#28558 Wysłany:
15 Cze 2007, 21:05; Temat postu: Padł akumulator |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Nottingham Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 4
|
Witam, światło działa i wymieniłam wycieraczki ale mam kolejny problem mianowicie chodzi o akumulator. Odpala mi tylko jak puszczę go z górki. Dolałam wody destylowanej ale nie pomogło, myślę, że padł już całkiem. Problem polega na tym, że nie wiem jakiego mam szukać, podam numery które tam znalazłam i jeśli możecie to powiedzcie mi co to są za numery.
W202SE
225CCA
32Ahr
Wielkie dzięki za pomoc
_________________ Nika
|
|
Góra |
|
|
|
|
ipIV |
#28563 Wysłany:
15 Cze 2007, 21:26; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
Kup akumulator myślę 40Ahr (ampero-godziny) będzie ok.
W pl koszt dobrego to około 150zł.
Najlepiej podjechać do motoryzacyjnego i dobiorą jakiś odpowiedni najlepiej zeby miał jak najwięcej Ah, i zmieścił się do doniczki
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
mwas |
#28588 Wysłany:
15 Cze 2007, 23:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 03 Kwi 2007, Posty: 359
|
Dokładnie tak jak mówi ipIV, czeka Cię zakup nowego aku i moja rada: WYSTRZEGAJ SIĘ ODPALANIA "OD KOPA", czyli z górki lub z popchnięcia. Najlepiej sprawdzić rozmiary aku (u mnie np jest taki mniejszy, kwadratowy, ale nie pamiętam rozmiarów, ale pamiętam, że kupiłem Centrę 40 AH) oraz sprawdzić po której stronie jest biegun +/-, inaczej można żle podłączyć aku i będzie lipa
_________________ Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM
|
|
Góra |
|
|
Xyś |
#28591 Wysłany:
16 Cze 2007, 00:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 613
|
akumulator ma byc o pojemnosci 10 % wiekszej niz fabryczny jak fabryczny był 40 Ah toteraz proponuje 45 albo 48 nie wiekszy aby sie mógł naładowac
_________________ Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
|
|
Góra |
|
|
dymny |
#28607 Wysłany:
16 Cze 2007, 11:37; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: RPZ Rejestracja: 12 Kwi 2007, Posty: 59
|
Xyś napisał(a): akumulator ma byc o pojemnosci 10 % wiekszej niz fabryczny
a czemu tak skad masz takie dziwne informacje przeciez jak ma 40Ah to 40-stka starczy
Ja mam Centre 40Ah od nowosci czyli od '01 108 000km w tym roku na zime bede wymienial i pewnie na taka sama, za bardzo nie widze sensu na zmienianie na wiekszy, ale jesli masz jakies konkretne argumenty to prosze o przetoczenie.
_________________ PII 1.2 8v+ LPG
2001r. 105kkm
Prawie jak SX
|
|
Góra |
|
|
Xyś |
#28609 Wysłany:
16 Cze 2007, 11:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 613
|
takie sa zalecenia, tak mówi teoria i to stosuje sie w praktyce ... nie podwazaj zdania zaufanego mechanik (sprawny alternator i napięcie ładowania pomiędzy 13,8 a 14,4) to stosujemy wiekszy bo zazwyczaj producent obliczył jakie pojemności będą potrzebne do konkretnego modelu i choć prawdopodobnie, z oszczędności wyposażył auto w najmniejszy (choć zapewne wystarczający) akumulator, to ze względów ekonomicznych sensowne będzie zastosowanie akumulatora o jeden stopień większy niż fabryczny (np. zamiast 45 Ah - 50 Ah). Podobnie jest z katalogami - podają na ogół najmniejsze, dopuszczalne pojemności, ale wystarczy wybrać akumulator o pojemności trochę większej, aby efekt był optymalny. Jeżeli z akumulatorem nie mamy problemów, to zastosowanie dużo większego akumulatora nie pociągnie żadnych negatywnych skutków (oprócz jego wyższej ceny w momencie zakupu i większej masy przez cały okres użytkowania). Wręcz przeciwnie - większy akumulator na srogim mrozie zapewni większy zapas pojemności i ułatwi rozruch. Jeśli natomiast z akumulatorem miewamy kłopoty, to znaczy że mamy ujemny bilans energetyczny w samochodzie (zakładając oczywiście, że mamy sprawną instalację elektryczną i sam akumulator) i większa pojemność akumulatora problemu nie rozwiąże. Bilans elektrycznego w aucie, zależy od wielu czynników: czy jeździmy na światłach, czy auto jest użytkowane na krótkich odcinkach czy w trasie (jak często następuje rozruch silnika), od temperatur (czy auto jest garażowane lub czy są duże mrozy), czy w aucie są dodatkowe urządzenia popierające znaczne ilości energii (system audio, elektryczne wspomaganie kierownicy, elektryczne sterowanie szybami, lusterkami, szyberdachem, fotelami, ogrzewanie lusterek, foteli itd.). W przypadku, gdy prądu brakuje nie uciekniemy od doładowywania akumulatora zewnętrzną ładowarką. Większy akumulator teoretycznie może wydłużyć okresy pomiędzy kolejnymi ładowaniami, ale istnieje ryzyko, że będzie on ciągle niedoładowany. Taki stan grozi zasiarczeniem akumulatora i straci on część pojemności. I takie jest moje skromne zdanie.
_________________ Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
|
|
Góra |
|
|
mwas |
#28640 Wysłany:
16 Cze 2007, 16:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 03 Kwi 2007, Posty: 359
|
Specjalnie dla koleżanki wygrzebałem papiery od mojego aku Fabrycznie miałem Magneti Marelli chyba 35AH (nie pamiętam dokładnie). Wymieniłem na: Centra Plus 40AH 320A z klemą + po prawej stronie, model akumulatora: CP202 (szczegółowe info można uzyskać w katalogu produktów Centry - http://www.centra.com.pl/pub/uploaddocs ... sobowe.zip). Z mocniejszym aku był by problem ze względu na jego wymiary (175x175x190). Zaznaczam, że mój kropek to 1.2 8V z 2000r, inne wersje silnikowe zapewne mają inne akumulatory.
_________________ Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM
|
|
Góra |
|
|
Nika |
#28734 Wysłany:
17 Cze 2007, 12:29; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Nottingham Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 4
|
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc. Kupiłam nowy akumulator i jeszcze wczoraj go zamontowałam
_________________ Nika
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|