|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 01:17
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
dzialus |
#307583 Wysłany:
12 Lis 2009, 21:23; Temat postu: lambda a spalanie |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: KATOWICE Rejestracja: 21 Mar 2009, Posty: 59
|
Witam wszystkich
Zamierzam kupić na allegro nową sonde lambda by zmniejszyc spalanie lpg lub nową centralke autronica al700.Obecnie spala mi ponad 10 L miasto-trasa.Czy słuszne są moje przypuszczenia ,ze to prawdopodobnie uszkodzonej centralki lub lambdy ?dodam ,ze na regulacji bylem juz dwa razy
http://allegro.pl/item816012315_sonda_l ... punto.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Puntez |
#307776 Wysłany:
13 Lis 2009, 07:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 10 Maj 2009, Posty: 334
|
Hm ja też byłem na regulacji, sprawdzałem kilka rzeczy i są sprawne i została mi sonda (spalanie 11-13 LPG) spróbuje ją sam zdiagnozować odepnę ją i sprawdzę ile mi wtedy spali...
|
|
Góra |
|
 |
dzialus |
#307973 Wysłany:
13 Lis 2009, 20:41; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: KATOWICE Rejestracja: 21 Mar 2009, Posty: 59
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#307984 Wysłany:
13 Lis 2009, 20:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Koledzy, odpięcie sondy to nie najlepszy pomysł.
Generalnie komputer od gazu steruje silniczkiem krokowym na wężu (zamyka go lub otwiera) w zaleznosci od wskazań sondy. Jeżeli ją odłączycie to napiecie spadnie do 0V czyli komputer zacznie otwierać krokowy by wzbogacić mieszanke i zwyczajnie zacznie zalewac silnik gazem.
Wg mnie rozsądniej jest założyć register ręczny i niech wyregulują. Jeżeli sonda świrowała to powinno się poprawić a jeżeli nie to zapewne kończy się już reduktor.
Bardzo dużo zależy od rodzaju sterownika i ustawień do niego wprowadzonych.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
dzialus |
#308135 Wysłany:
14 Lis 2009, 15:36; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: KATOWICE Rejestracja: 21 Mar 2009, Posty: 59
|
devon58 piszesz ,że możliwe ,że reduktor się kończy a ja chciałem zapytać czy w reduktoże moze się zużyć coś jeszcze prócz membran?
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#308143 Wysłany:
14 Lis 2009, 16:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
Witam wszystkich .
Podepnę się do tematu ,otóż próbowałem zdiagnozować swoją sondę powodem jest gigantyczne spalanie 13-14l gazu ,na benzynie jest jeszcze gorzej ,gdzie jeszcze rok temu jak go kupiłem palił góra 9 . Więc badałem sondę woltomierzem jak silnik był dobrze rozgrzany, tylko nie wiedziałem w którym miejscu gdyż są 4 przewody kolejno od lewej: czarny, szary, i dwa białe i wyszło mi że napięcie pomiędzy czarnym i szarym wynosi 0.88V , pomiędzy czarnym a pierwszym białym 0.88V a pomiędzy czarnym a drugim białym 12.8V czy to są właściwe wskazania dla działającej sondy??? Dodam też że silnik nie reaguje na odłączanie jej od złączki , nie zauważyłem żadnej różnicy w jego pracy czy to dobrze czy źle???
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#308147 Wysłany:
14 Lis 2009, 16:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
napiecie powinno sie zmieniac od 0.1-0.9V
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#308167 Wysłany:
14 Lis 2009, 18:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
Powinno się zmieniać 0.1 na zimnym i 0.9 na gorącym tzn. że działa bo mam 0.88 i jest stałe nie skacze.Więc dlaczego chla ponad13l/100km i dlaczego silnik nie reaguje na jej odłączanie wymieniłem filtr powietrza, przewody WN, świece, gaz regulowałem 3 razy i lipa ciągle chla 
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#308178 Wysłany:
14 Lis 2009, 18:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
juma napisał(a): Powinno się zmieniać 0.1 na zimnym i 0.9 na gorącym tzn. że działa bo mam 0.88 i jest stałe nie skacze.Więc dlaczego chla ponad13l/100km i dlaczego silnik nie reaguje na jej odłączanie wymieniłem filtr powietrza, przewody WN, świece, gaz regulowałem 3 razy i lipa ciągle chla 
bullshit
napiecie zmienia sie w zaleznoci od mieszanki, niskie napiecie - mieszkanka uboga,
wysokie (do 1V) - bogata.
jezdzisz caly czas na bogatej mieszance wiec stad wysokie spalanie.
jezeli poprawnie zmierzyles, tzn ze twoja sonda nadaje sie do wymiany.
przy okazji, sonde powinno sie mierzyc na oscyloskopie, aby zbadac jej 'przebieg'
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#308192 Wysłany:
14 Lis 2009, 18:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
dzialus Tak, rzadko zdarza się że zużywa się sprężynka od regulacji napięcia membrany.
juma Napięcie na sondzie mierz między przewodem szarym (masa) a czarnym (sygnałowym). Sprawdz czy masz oscylacje sondy na benzynie.
jeżeli masz wciągle powyżej 0,5V na lpg nie oznacza to że sonda jest walnięta, mozesz mieć wciągle bogatą mieszanke choć krokowy powinien to kompensować.
Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele. Krokowy się zacina, sterownik źle ustawiony lub padnięty, uszkodzona sonda.
Sprawdz czy na benie tez Ci dużo pali no iczy sonda działa prawidłowo na benzynie albo podjedz do jakiegoś warsztatu żeby ci sprawdzili sonde oscyloskopem tak jak pisał kolega greg
Zmien gazownika bo ten widac reguluje ale budżet w swoim portfelu.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#308524 Wysłany:
15 Lis 2009, 20:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
Na benzynie chla na maxa prawie widać jak wskazówka opada
jak raz przyszło mi przejechać 40km na benzynie to straciłem kreskę na wskaźniku szok !! Co do gazownika to się zgadzam bo w ch... wali jak się patrzy, ale w okolicy innego nie ma więc biorąc pod uwagę że na benzynie jest to samo to się nie czepiam . Jutro sprawdzę napięcie na benzynie i na gazie na zimno i się odezwę.
|
|
Góra |
|
 |
dzialus |
#308745 Wysłany:
16 Lis 2009, 15:27; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: KATOWICE Rejestracja: 21 Mar 2009, Posty: 59
|
jezeli w parowniku moze sie zuzyc tylko sprezynka i membrana to po co pakowac kase w nowy parownik i czekać niewiadomo ile by sie zwrucił , przeciez wystarczy wymienic ewentualnie sprezynke no i membrany . ja wymieniłem membrany i spalanie spadło o 1,5 L
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#308767 Wysłany:
16 Lis 2009, 16:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
To załatw mi oryginalną sprężynkę do reduktora emmegas E1R  chętnie kupię (w zestawie jej nie ma)
Kwestia sporna, nie zawsze po regeneracji wszystko działa jak należy, jednym sie udaje a innym nie bo np trafili na kiepski zestaw naprawczy, kupuje wtedy drugi i ta różnica w cenie już nie jest tak drastyczna. Nie ma gwarancji że po regeneracji będzie wszystko hulać!
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#309736 Wysłany:
19 Lis 2009, 20:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
Cytuj: bullshit ![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif) napiecie zmienia sie w zaleznoci od mieszanki, niskie napiecie - mieszkanka uboga, wysokie (do 1V) - bogata. jezdzisz caly czas na bogatej mieszance wiec stad wysokie spalanie.
Tu się nie mogę zgodzić ponieważ jest odwrotnie niskie napięcie mieszanka bogata wysokie (0.9V) mieszanka uboga. Sprawdziłem na benzynie napięcia są takie same jak na gazie zaraz po odpaleniu napięcie w ciągu 2 minut osiąga 0.9V a on ciągle chla  pojadę na komputer może tam coś znajdą .
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#310056 Wysłany:
21 Lis 2009, 00:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
juma napisał(a): Tu się nie mogę zgodzić ponieważ jest odwrotnie niskie napięcie mieszanka bogata wysokie (0.9V) mieszanka uboga.
Nie wiem skąd masz takie informacje
Pozdrawiam.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#310087 Wysłany:
21 Lis 2009, 10:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
Z podręcznika napraw do fiata punto

|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#310096 Wysłany:
21 Lis 2009, 11:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
A czy książka serwisowa do Punto dotyczy instalacji LPG? Wiesz to nie są te same paliwa....chyba że już się totalnie pogubiłem i nie wiem o czym tu jest mowa.
To zależy jak to się patrzy bo są różne opinie.
Załóżmy że badamy stosunek paliwo-powietrze przy 0,8V wiecej jest paliwa i ktos napisze ze jest mieszanka bogata ale gdybysmy napisali ze sonda mierzy stosunek powietrze-paliwo to wtedy napiecie 0,8V oznacza ze jest mało powietrza i mieszanka jest uboga. Co forum to widze sprzeczne opinie, ustalmy jaki stosunek chcemy mierzyć.
W książce napisane że sonda mierzy poziom tlenu czyli jak jest za dużo powietrza i mało paliwa to napiecie jest np 0,2V czyli duzzoo tlenu = bogata mieszanka w tlen a ktos napisze że jest mało paliwa i mieszanka jest uboga bo mało paliwa.
Kwestia dogadania się, mam nadzieje że nic nie pomieszałem 
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#310107 Wysłany:
21 Lis 2009, 12:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#310109 Wysłany:
21 Lis 2009, 12:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
I o to mi właśnie chodzi bo jeżeli komputer i urządzenie sterujące lpg korzystają ze wskazań sondy to jej uszkodzenie znacznie zwiększyło by spalanie na obu paliwach tak jest właśnie u mnie, ale skoro 0.9V to mieszanka uboga to dlaczego tyle chla czy jest coś jeszcze co sprawiłoby że spalanie tak rośnie na obu paliwach ,czy komputer lpg korzysta jaszcze z jakiegoś czujnika?? A może napięcie sondy to nie wszystko z czego korzystają komputery słyszałem coś o jakimś przebiegu ale co dokładnie to nie wiem. Może ktoś ???
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#310114 Wysłany:
21 Lis 2009, 13:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
ale czego nie rozumiesz?
napiecie na sondzie ma sie zmieniac<- to jest ten 'przebieg' , u ciebie jest stale wiec sonda nie dziala poprawnie
eg.
dodajac gazu otwiera sie przepustnica -> wiecej powietrza
w tym momencie sonda to mierzy i podawana jest wieksza dawka paliwa
upuszczajac gazu przymyka sie przepustnica -> mniej powietrza
sodna mierzy i podawana jest mniejsza dawka paliwa
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#310131 Wysłany:
21 Lis 2009, 13:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
juma napisał(a): I o to mi właśnie chodzi bo jeżeli komputer i urządzenie sterujące lpg korzystają ze wskazań sondy to jej uszkodzenie znacznie zwiększyło by spalanie na obu paliwach tak jest właśnie u mnie, ale skoro 0.9V to mieszanka uboga to dlaczego tyle chla
tak uboga ale w powietrze a nie w paliwo
Już o tym pisałem, na benzynie masz wtryskiwacz tak? a na lpg mozna powiedziec ze masz ten krokowy na wezu. Oby dwa korzystają m.in z sondy.
ECU od samochodu gdy wykryje ze za duzo jest powietrza (dodajesz gazu, otwiera sie przepustnica) daje przez wtryskiwacz wiecej paliwa. Podobnie działa krokowy na wężu tylko w mniejszym zakresie bo teoretycznie odpowiednia ilość gazu jest zasysana przez podcisnienie z reduktora a ten krokowy np "widzi" poprzez sonde ze za duzo idzie gazu i sie przymyka, a gdy np jest go za malo to sie dodatkowo otwiera dając więcej, jednakże krokowy od gazu powinien chodzić w jak najmniejszym zakresie. Dlatego masz różne dodatkowe ustawienia w sterowniku lpg takie jak chwilowe wzbogacenie mieszanki (czyt. wiecej gazu) ktory otwiera krokowy gdy wykryje ze nacisnales gaz itp więc wiele zależy od ustawien w sterowniku.
Napisz moze jaką masz instalacje i jaki reduktor.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#310134 Wysłany:
21 Lis 2009, 14:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
Więc skoro u mnie jest stale 0.9V to teoretycznie powinien mniej palić i mieć mniej mocy ,gasnąć po odpaleniu na zimno, a nie brać 13-14l/100 a na moc nie narzekam jak na 75KM oczywiście . Mam instalację 2 gen. lecho z reduktorem tomasetto (świeżo po regeneracji) ale spalanie spadło góra o 0.5-1L
nie winił bym instalacji skoro na benzynie jest to samo
Ostatnio edytowany przez juma, 21 Lis 2009, 14:09, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#310135 Wysłany:
21 Lis 2009, 14:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#310145 Wysłany:
21 Lis 2009, 14:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
Podziękował kolego za łopatologiczne wytłumaczenie problemu ,rozejrzę się za nową sondą 
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#310155 Wysłany:
21 Lis 2009, 14:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
juma napisał(a): Więc skoro u mnie jest stale 0.9V to teoretycznie powinien mniej palić i mieć mniej mocy
Dlaczego tak sądzisz? masz wg ciebie ubogą mieszanke w powietrze czyli za duzo paliwa leci! dlatego tyle pali Bardziej zauważalne jest gdy paliwa jest za mało to wtedy trzesie gasnie itp niz gdyby było go za dużo.
Weź zaznacz sobie położenie srubek regulacji na reduktorze. Podłącz miernik do lambdy odpal na gaz i przykrecaj srube regulacji biegu jałowego. jak zacznie sie dusić to mieszanka bedzie zbyt uboga a na sondzie powinno spaść poniżej 0,5 jak tak nie bedzie i dalej bedzie 0,8-0,9 to masz sonde do wymiany
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|