|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 00:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
maxx_krk |
#312028 Wysłany:
27 Lis 2009, 16:57; Temat postu: hamulce tarczowe na tyl.. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 11 Sty 2008, Posty: 503
|
robil ktos taka modyfikacje ?
Z jakiego auta podchodza zaciski najlepiej ? Czy duzo trzeba kombinowac ?
Jesli ktos cos takiego ma prosze o info.
_________________ -------
Moje Punto Mk2 : http://fiatpunto.com.pl/post176091.html#176091
&
-->Grawerstwo ręczne i maszynowe/Pieczątki www.sieprawski.pl
-->GSM Telefony, Akcesoria, Sim-locki i naprawy
ZAPRASZAM !
|
|
Góra |
|
 |
|
|
pilot |
#312058 Wysłany:
27 Lis 2009, 18:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Mazowieckie Rejestracja: 01 Paź 2008, Posty: 1025 Pomógł: 2
|
Ja nie robilem bo mam seryjnie w hgt wiem tylko ze tarcza jest taka sama jak w cc/sc wymiar 240/11.
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#312077 Wysłany:
27 Lis 2009, 19:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
maxx_krk jest na forum opisana taka przerobka w p1 ![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif)
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#312162 Wysłany:
27 Lis 2009, 21:42; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
ewentualnie wymienić całą tylną belkę z Punto 2 HGT
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
Courage |
#312214 Wysłany:
27 Lis 2009, 23:23; Temat postu: Re: hamulce tarczowe na tyl.. |
|
 |
Kukurydza |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 2911 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
 |
skoro |
#312463 Wysłany:
28 Lis 2009, 19:33; Temat postu: Re: hamulce tarczowe na tyl.. |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 26 Maj 2009, Posty: 35
|
maxx_krk napisał(a): robil ktos taka modyfikacje ? Z jakiego auta podchodza zaciski najlepiej ? Czy duzo trzeba kombinowac ?  Jesli ktos cos takiego ma prosze o info.
nie chcę się wymądrzać ani pisać wykładów z teorii, jednak moim zdaniem grozi to blokowaniem tylnych kół przy hamowaniu
_________________ Fiat Punto II; 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#312805 Wysłany:
29 Lis 2009, 22:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Wstawianie tarczowych na tył do 1.2 8V to porażka, należy pamiętać że to dodatkoweo obciążenie.. nawet na luzie Tarcie jest większe niż w bębnach, mówimy o przypadku gdzie tu i tu jest wszystko w porządku z hamulcami. Jesli bęben jest ok to wogle nie dotyka okładziny, a klocki zawsze troche tarczy dotykają. Tarczówki to do 1.8 HGT lub diesli 1.9, bo te dużo ważą.. więc ciężej auto zatrzymać, to wtedy tak, ale w przypadku 1.2 8v i 1.1 w mk1, to heh.. przerost formy nad treścią, śmiech no. Ale to tylko moje zdanie, no 
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#312824 Wysłany:
29 Lis 2009, 23:00; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Adas: tarcze na tyle skracają hamowanie? Skracają. Więc nie ma w tym nic śmiesznego. Jak ktoś potrzebuje hamulców lepszych niż seryjne to montuje. [ Dodano: 29 Lis 2009 22:00 ]skoro napisał(a): jednak moim zdaniem grozi to blokowaniem tylnych kół przy hamowaniu
Niekoniecznie, bo korektor hamowania daje dużo mniejsze ciśnienie na tył (przy max hamowaniu stosunek p/t jest 10/3 przynajmniej w mk I).
Przy okazji tarcz z tyłu warto zainwestować w wieksze (257mm) tarcze z przodu, ale to trzeba felgi min. 14" mieć.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#312833 Wysłany:
29 Lis 2009, 23:05; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
STax napisał(a): Przy okazji tarcz z tyłu warto zainwestować w wieksze (257mm) tarcze z przodu, ale to trzeba felgi min. 14" mieć.
Przy zakładaniu tarcz na tył najpierw robimy większy przód. to samo z przodu i tyłu? szczyt głupoty.
Nie ma żadnego korektora tylko jest zwężka w przewodach, gdyby był korektor to hamowania i regulacja. Przy tarczach z tyłu i tak będzie zbyt duża siła hamowania na tyle przy seryjnym układzie hamulcowym.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
skoro |
#312856 Wysłany:
29 Lis 2009, 23:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 26 Maj 2009, Posty: 35
|
STax napisał(a): Adas: Niekoniecznie, bo korektor hamowania daje dużo mniejsze ciśnienie na tył (przy max hamowaniu stosunek p/t jest 10/3 przynajmniej w mk I).
zgadza się, jednak skuteczność tarczowego hamulca jest większa czyli nawet to zmniejszone ciśnienie może być wystarczające do blokowania tylnej osi. dodatkowo wyobraźmy sobie przypadek drogi mokrej albo ośnieżonej - wtedy z natury skuteczność hamowania jest mniejsza->przechył wzdłużny auta mniejszy->czyli stopień korekcji też mniejszy->hamulce tylne mogą dostać całkiem spore ciśnienie co przy takiej nawierzchni i ich większej skuteczności może blokować.
_________________ Fiat Punto II; 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#312858 Wysłany:
29 Lis 2009, 23:58; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Belzebub |
#313109 Wysłany:
30 Lis 2009, 20:55; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 8
|
Te żółte to zaślepki czy regulacja?[/quote]
Żółte idą na koła a to czarne z boku to z pompy sie podłącza.
Z tymi tarczami to będzie niezła jazda. Przerabiałem malucha z bębnów na tarcze zdaje się że z seicento były.
Maluszek zatrzymywał sie w miejscu przy dotknieciu pedału hamulca
Pytanie. Czy pompa w 1.2 i w HGT jest taka sama. Jeśli nie to, wiadomo że założenie tarcz na tył wygeneruje tylko kolejne problemy.
Druga sprawa że tylna belka nie jest tania.
_________________ Me, my self and I
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#313155 Wysłany:
30 Lis 2009, 22:38; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
Belzebub napisał(a): Druga sprawa że tylna belka nie jest tania.
można z allegro albo z rozbitka, o ile belka cała, ale ciężko na allegro znaleźć
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#313158 Wysłany:
30 Lis 2009, 22:43; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
STax napisał(a): Te żółte to zaślepki czy regulacja? to są te zwężki Belzebub napisał(a): Pytanie. Czy pompa w 1.2 i w HGT jest taka sama. Jeśli nie to, wiadomo że założenie tarcz na tył wygeneruje tylko kolejne problemy.
Nie jest. na 98,7%
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Belzebub |
#313353 Wysłany:
01 Gru 2009, 18:38; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 8
|
no to już wiadomo.
Inne ciśnienie w wężach i będzie problem z wystrojeniem tego wszystkiego.
_________________ Me, my self and I
|
|
Góra |
|
 |
EdiVip |
#328585 Wysłany:
23 Sty 2010, 11:38; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 29 Sty 2009, Posty: 17
|
Ja mam 1.2 8v i założyłem tarcze z tyłu i działa jak malina 
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#328687 Wysłany:
23 Sty 2010, 18:29; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
EdiVip napisz coś więcej na ten temat 
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
EdiVip |
#328723 Wysłany:
23 Sty 2010, 19:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 29 Sty 2009, Posty: 17
|
Więc tak. To nie jest teoretyczny rozważanie czy da się czy nie bo ja mam i działa spoko tak więc do rzeczy! Zacząłem od kupienia zacisków, tarcz, piast z łożyskami (od HGT) koszty są mniej więcej takie:
Zależy w jakim stanie kupisz piasty z tarczami, zaciskami i klockami... Ja kupiłem komplet za 300zł podobno w bardzo dobrym stanie z czego musiałem wymienić tarcze 60zł/szt , klocki 50zł/szt i łożyska od 110 do 160 zł/szt bo szumiało jak samolot  a łożysko razem z piastą.... linki od ręcznego 30zł/szt bo inne są przecież od bębnowych takie wężyki 30zł/szt, płyn hamulcowy (nie pamiętam ile). Czyli całkiem sporo mnie ta impreza kosztowała...  a i moja bezcenna praca  ale efekt jak dla mnie rewelacja!!!  Nawet w zimę tak jak któryś z kolegów pisał nie blokuje mi kół jest tak jak powinno być! Czyli najpierw przód a później tył... Pompy NIE wymieniałem może jest inna nie wiem ale ta seryjna spisuje się rewelacyjnie...
Jak ktoś chce coś więcej wiedzieć to pisać...
PS: Panowie szukanie nie boli bo już o tym pisałem... 
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#328746 Wysłany:
23 Sty 2010, 21:28; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
EdiVip a z przodu jakie hamulce masz 
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
EdiVip |
#329000 Wysłany:
24 Sty 2010, 21:16; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 29 Sty 2009, Posty: 17
|
Seria kolego... tylko wymieniłem tarcze i klocki na nowe.
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#329005 Wysłany:
24 Sty 2010, 21:28; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
EdiVip czyli tarcze na przód i tył ten sam rozmiar 
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
EdiVip |
#329056 Wysłany:
24 Sty 2010, 23:57; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 29 Sty 2009, Posty: 17
|
Tak kupowałem 4 takie same tarcze.
|
|
Góra |
|
 |
wałek |
#329062 Wysłany:
25 Sty 2010, 00:14; Temat postu: |
|
 |
Mr Schaft |
 |
Imię: Sławek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna Rejestracja: 29 Wrz 2008, Posty: 1691
|
no bo ma 8v tam sa tarcze 240 mm przod, w 16v juz sa 257mm a w diselkach i 1.4 257 wentylowane
|
|
Góra |
|
 |
GND |
#340573 Wysłany:
02 Mar 2010, 18:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 10 Paź 2007, Posty: 1541
|
takie pytanie, podobne w temacie czy HGT ma takie same tarcze, zaciski co GT ??
_________________ FIAT PUNTO II 1.2 8V topic6507.html
|
|
Góra |
|
 |
pilot |
#340751 Wysłany:
03 Mar 2010, 02:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Mazowieckie Rejestracja: 01 Paź 2008, Posty: 1025 Pomógł: 2
|
Tarcze tak 257/22 wentylowane przod tyl 240/11 co do zaciskow to sam nie wiem.
_________________ Było HGT topic14728.html Obecnie Grande Punto AirRide STANCE Megane Coupe I PHII topic32579-25.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|