You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 01:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #317458 Wysłany: 15 Gru 2009, 16:18; 
 Temat postu: Ciężko kręci poniżej 5 stopni
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Witam, mam nawrót problemu sprzed roku. W zeszłą zimę ciężko odpalał przy niskich temperaturach....diagnoza akumulator. Pod maską wylądowała nowa Centra Plus i było ok.
Teraz sytuacja się powtarza. Z ledwością kręci gdy temp spada poniżej 5 stopni. Aku ok, złodzieja nie mam bo co ciekawe ma problemy tylko i wyłącznie przy niskich temp. Moge go zostawić na tydzień i jak bedę go odpalał przy temp powyżej 5 stopni to będzie ok a jak będzie mróż to nie da rady. Miał ktoś może podobny przypadek?
Zastanawiam się czy czasami wina nie leży po stronie rozrusznika.
Jedynie nie sprawdzałem jeszcze prądu ładowania alternatora bo napięcie jest ok.

Pozdrawiam i proszę o sugestie.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 

 
 Post #317462 Wysłany: 15 Gru 2009, 16:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Napisałeś, że akumulator w porządku, ale czy na pewno jest wystarczająco naladowany :?: Spróbuj go naładować i wtedy go wykluczysz lub nie. Poza tym sprawdż wszystkie połączenia rozrusznika, masy i samych klem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317477 Wysłany: 15 Gru 2009, 17:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 17 Sty 2008,
Posty: 361
u mnie w sumie też tak jest że na mrozie(ale to już mowa o pozycjach grubiej minusowych),ciężko kręci,aku wymieniony itd. tylko że ja wysnułem sobie taką teorię że silnik jest skostniały olej(półsyntetyk)mocniej gęsty od zimna,olej w skrzyni gęsty,i ta pierwsza faza obrotu wału jest utrudniona,ale pali na dotyk .

_________________
Punto 97r 1.2 75 KM SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317503 Wysłany: 15 Gru 2009, 18:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
No generalnie to też jak zakreci to zapali na dotyk ale ma po prostu ciężko, jak się rozgrzeje nawet troszeczkę to kreci jak szalony.

Aku ładowałem i było to samo, ma rok czasu. Na pokrywie ma wskaźnik naładowania i zawsze jest zielone no chyba że ten wskaźnik nie jest nic warty.

Chyba kolejna diagnoza punto: ten typ tak ma . Co prawda olej mam mineralny więc na pewno ma jeszcze ciężej.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317517 Wysłany: 15 Gru 2009, 19:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 17 Sty 2008,
Posty: 361
mineralny?? nie szkoda Ci chłopie silnika?? na mineralnym to duże fiaty śmigały albo śmigają zarżnięte calibry,ale nie punciak z tego roku ;) no ale nieważne nie o tym temat prawda :) tylko że mineralny jest najrzadszy ze wszystkich to powinien mieć lżej

_________________
Punto 97r 1.2 75 KM SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317533 Wysłany: 15 Gru 2009, 19:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Zalałem bo nie miałem pewności jaki był, a teraz troche ryzyko lać półsyntetyk żeby nie rozszczelnić układu chociaż i tak stało się to bo poszła mi uszczelka wału korbowego od strony skrzyni choć nie wiem czy to wina oleju czy padła ze starości.

A niej jest czasami na odwrót że olej mineralny jest najbardziej gęstym olejem? :>

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317539 Wysłany: 15 Gru 2009, 20:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 17 Sty 2008,
Posty: 361
pogubiłem się,może to mnie się coś pomyliło :E mnie to się zawsze wydawało że na zimno gęstsze są syntetyki,i półsyntetyki od minerala...widocznie za dużo M jak Miłość oglądam i mi się na głowę szkodzi :E :E :E

_________________
Punto 97r 1.2 75 KM SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317555 Wysłany: 15 Gru 2009, 21:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Bochnia/Kraków
Rejestracja: 06 Maj 2009,
Posty: 157
devon58 a próbowałeś dłubać coś z swoim rozrusznikiem ewentualnie kablami ?? Jeśli aku jest ok (najlepiej areometrem sprawdzić) to kable albo szczotki lub styk do silnika rozrusznika nasmarować wszystko może gdzieś jest wilgoć i podmarza


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317578 Wysłany: 15 Gru 2009, 22:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
No właśnie nic nie grzebałem, rozrusznik jest starawy bo już się bendix odzywa, sparwdze. Dzieki za podpowiedzi.

A można dorwać się do elektrolitu w centrze plus żeby sprawdzić areometrem? Bo niby bezobsługowy jest i żadnych korków nie ma.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317750 Wysłany: 16 Gru 2009, 19:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Olej mineralny na pewno utrudnia kręcenie, bo gęstnieje. Ale czy do tego stopnia, że o wiele trudniej kręci :?:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318076 Wysłany: 17 Gru 2009, 20:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: SWD
Rejestracja: 05 Lut 2008,
Posty: 328
Ja mam identyczny problem co devon58 mam tez drugi aku 3 miesieczny wiec prawie nowy. Ja tlumacze to sobie tym, ze mam tube w bagaju, dosyc ostro jej uzywam i to jest przyczyna ale oczywiscie moge sie mylic. Dzis ja odlaczylem i podlaczylem oryginalne glosniki, zobacze co bedzie sie dziac za pare dni.

_________________
Punto S 1.1 55 KM 97r

http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895

Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #318271 Wysłany: 18 Gru 2009, 14:31; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: kraków
Rejestracja: 13 Paź 2009,
Posty: 47
Ja też mam problem z odpalaniem... niby zakręci ale zgaśnie po 2sekundach.. za drugim razem juz niegaśnie i powoli chodzi równo tak z 15sekund pochodzi jakby był "zaspany" zastanawiam się czy niedodawać gazu przy odpalaniu??

[ Dodano: 18 Gru 2009 14:31 ]
aha.. dzis niechciał odpalic.. za 3 razem odpalil jak chwile pochodził juz odpalal normalnie. (mozliwe ze bedzie o niebo lepiej na takim mrozie jak zatankuje 98-ke? )

_________________
Punto mk1 1.2 : 75 kunia :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318296 Wysłany: 18 Gru 2009, 15:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 17 Sty 2008,
Posty: 361
paliwo może coś mieć ale czy to 95 czy 98 to bym raczej nie myślał,skupiłbym się raczej na elektryce,może gdzieś przebicie ma? przy sprawnym osprzęcie silnika nie ma prawa być czegoś takiego jak efekt zaspania :) i z tym dodawaniem gazu przy odpalaniu bym uważał bo komputer zacznie Ci głupieć jeszcze

_________________
Punto 97r 1.2 75 KM SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318357 Wysłany: 18 Gru 2009, 17:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Proponowałbym również sprawdzic świece. Jak z paliwem , czy nie zatankowałeś jakiegoś fatalnego.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318606 Wysłany: 19 Gru 2009, 18:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: z nad morza
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 52
Sto procent że ciężko kręci od gęstego oleju na skutek mrozu,
devon58 napraw uszczelniacz i zmień na półsyntetyk nic się nie stanie to znaczy będzie lepiej.

syntetyki są rzadkie na zimno i "gęstsze" w ekstremalnie wysokich temperaturach a mineralne dokładnie odwrotnie, półsyntetyki to taki najrozsądniejszy kompromis, nie ma co się bać zmiany oleju z mineralki na półsyntetyk.

_________________
Punto 1,9D + seicento 900


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318677 Wysłany: 19 Gru 2009, 22:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 07 Lut 2009,
Posty: 151
Panowie jest kilkanaście stopni mrozu więc jeżeli spodziewacie się normalnego rozruchu aut to radzę poczekać do wiosny a nie narzekać że trochę za wolno trybi, bo to się zdarza nawet nowym samochodom i nie narzekajmy, bo nasze kropki odpaliły w przeciwieństwie do wielu innych... pozdrawiam!

_________________
PUNTO 1.2 75KM
A MIAŁO BYĆ TAK PIĘKNIE...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318881 Wysłany: 20 Gru 2009, 20:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
No myśle że przedwcześnie się spinałem bo tak jak napisałeś juma mój z ledwością kręci ale nie zawiódł mnie ;)

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319123 Wysłany: 21 Gru 2009, 15:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań-Wlkp
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 74
devon58 napisał(a):
alałem bo nie miałem pewności jaki był, a teraz troche ryzyko lać półsyntetyk żeby nie rozszczelnić układu chociaż i tak stało się to bo poszła mi uszczelka wału korbowego od strony skrzyni choć nie wiem czy to wina oleju czy padła ze starości.


Olej nie ma na to żadnego wpływu i nie powielaj mitów mechaników od siedmiu boleści, którzy po 150 tyś wlewali by mineralny olej. Ten ostatni jest tylko dla samochodów w stanie agonalnym-w zimie robi się z niego glut w misce i silnik chodzi na sucho przez parę sekund(panewki) do paru minut-wałek rozrządu.
Uszczelki są w 3/4 z gumy, która parcieje z wiekiem, niezależnie od przebiegu samochodu i przepuszcza.

_________________
Z poważaniem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319149 Wysłany: 21 Gru 2009, 16:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: z nad morza
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 52
barthezz napisał(a):
devon58 napisał(a):
alałem bo nie miałem pewności jaki był, a teraz troche ryzyko lać półsyntetyk żeby nie rozszczelnić układu chociaż i tak stało się to bo poszła mi uszczelka wału korbowego od strony skrzyni choć nie wiem czy to wina oleju czy padła ze starości.


Olej nie ma na to żadnego wpływu i nie powielaj mitów mechaników od siedmiu boleści, którzy po 150 tyś wlewali by mineralny olej. Ten ostatni jest tylko dla samochodów w stanie agonalnym-w zimie robi się z niego glut w misce i silnik chodzi na sucho przez parę sekund(panewki) do paru minut-wałek rozrządu.
Uszczelki są w 3/4 z gumy, która parcieje z wiekiem, niezależnie od przebiegu samochodu i przepuszcza.


Dokładnie mineralka w zimie to masakra a na półsyntetyk zawsze można zmienić jeśli silnik oczywiście tak jak napisał barthezz nie jest 100km przed remontem, na pewno posłuży dłużej na półsyntetyku nie wspominając już o kulturze pracy, niż ma niby nie ciec na mineralce (na półsyntetyku też nie będzie bez obaw)

_________________
Punto 1,9D + seicento 900


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319198 Wysłany: 21 Gru 2009, 18:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: RZ / RP
Rejestracja: 29 Sty 2008,
Posty: 886
Pomógł: 3
U mnie jak było ostatnio -14 to też ciężko kręcił.Olej niestety mineralka (ale za pierwszym razem zaskoczył).Akumulator jednoroczny.Podejrzewam,że jakby było z -25 to by nie odpalił.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319241 Wysłany: 21 Gru 2009, 19:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: łódzkie
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 55
moze coś ci zżera prąd. na noc odłącz (-) od akumulatora i po prostu porównaj.
poza tym wiadomo że na mrozie pojemność aku spada i to nie mało + opory w silniku rosną.

_________________
Fiat Punto 1.1 55 KM, 95r, lpg


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319349 Wysłany: 21 Gru 2009, 22:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań-Wlkp
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 74
Do tego trzeba dopisać opór skrzyni biegów, która stawia w jakimś tam procencie nawet po rozłączeniu jej pedałem sprzęgła, opór na przewodach alternator-rozrusznik, alternator-akumulator i na samym alternatorze.

_________________
Z poważaniem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319511 Wysłany: 22 Gru 2009, 12:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 17 Sty 2008,
Posty: 361
saimon500 napisał(a):
nie ma co się bać zmiany oleju z mineralki na półsyntetyk.



oj czy to aby nie jest lekka przesada?? półsyntetyk ma w składzie środki nie pamiętam jak to fachowo się nazywa,ale chodzi o to że silnik oprócz tego że jest smarowany to jeszcze coś w rodzaju płukania,tzn. że ma jakieś środki co oczyszczają silnik,i mineralny tego nie ma i jak się na mineralu długo już jeździ to chyba ta operacja może być ryzykowna dlatego że może silnik wypłukać i będzie z niego leciało z każdej możliwej strony

_________________
Punto 97r 1.2 75 KM SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319532 Wysłany: 22 Gru 2009, 13:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: z nad morza
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 52
Włodar napisał(a):
saimon500 napisał(a):
nie ma co się bać zmiany oleju z mineralki na półsyntetyk.



oj czy to aby nie jest lekka przesada?? półsyntetyk ma w składzie środki nie pamiętam jak to fachowo się nazywa,ale chodzi o to że silnik oprócz tego że jest smarowany to jeszcze coś w rodzaju płukania,tzn. że ma jakieś środki co oczyszczają silnik,i mineralny tego nie ma i jak się na mineralu długo już jeździ to chyba ta operacja może być ryzykowna dlatego że może silnik wypłukać i będzie z niego leciało z każdej możliwej strony



Widzisz kolego z całym szacunkiem dla ciebie ale:
ma jakieś środki?
mineralny nie ma środków?

Nie chce mi się każdemu z osobna wyjaśniać o co chodzi było o tym na forum już kilka razy więc jeśli kolega jest zainteresowany to proszę poszukać :D
pozdrawiam.

_________________
Punto 1,9D + seicento 900


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319545 Wysłany: 22 Gru 2009, 15:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 17 Sty 2008,
Posty: 361
Poszukałem :lol: i wsparłem się internetem i wywnioskowałem że jest to kwestia sporna :shock: bo jednym silnik wypłukało a innym go nie wypłukało...i że dobry olej mineralny potrafi wypłukać tak samo silnik jak olej syntetyczny...to skoro każdy olej jest tak samo dobry to po kiego grzyba jest ich tyle rodzai? nie może być jeden uniwersalny w takim razie?? może i to wynika z mojej niewiedzy,ale jak dla mnie olej mineralny to dobry jest do jeźdżących padlin a nie do zdrowych silników i wolę przy tym pozostać ;) u mnie jest 148kkm i lata na półsyntetyku i wszystko gra jak należy i na mineralny na pewno nie zmienię :) jak zacznie lecieć z usczelniaczy to znaczy że trza je wymienić a nie zmieniać na mineralny żeby je "zatkać" :roll: hmmm ...

_________________
Punto 97r 1.2 75 KM SX


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO