|
Obecny czas: 01 Maj 2025, 06:24
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Modyfikator |
#319387 Wysłany:
21 Gru 2009, 23:17; Temat postu: 2.0 16v turbo do Punto II |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 6
|
Witam mam Punto II 1.2 8v poczciwe autko, lecz brak mi mocy w nim i chciałbym to zmienić. Wiem, że do Punto 1 dało rade włożyć silnik 2.0 16v turbo z Fiata coupe. Myślałem o tym również, lecz nie wiem czy to jest możliwe. Jeśli tak to, co jest potrzebne by dokonać takiej podmianki, jakie są problemy czy jest to opłacalne oraz czy z tym silnikiem występowała 6 stopniowa skrzynia biegów. Byłbym wdzięczny za szczegółowy opis oraz opinie na temat tej modyfikacji.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#319397 Wysłany:
21 Gru 2009, 23:27; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
bez 20-30kzl nie podchodź do tematu
Kolega Zoltar ogarnia coś takiego 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#319398 Wysłany:
21 Gru 2009, 23:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Masz ponad 10kzł na to? To możesz przejżeć temat Zoltara. Dojdziesz do paru wniosków jak to że dać się da, kwestia kto i za ile Ci to zrobi.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
fajgi |
#319403 Wysłany:
21 Gru 2009, 23:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
 |
Modyfikator |
#319421 Wysłany:
22 Gru 2009, 00:11; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 6
|
Myślałem nad HGT, lecz są dwie kwestie, które mnie bolą. Autko mam w nienagannym stanie bezwypadkowe nieciśnięte pierwszy właściciel. Znam je jak własna kieszeń a sprzedać i kupić HGT z niepewnego źródła Np. z Niemiec cofane 100 tysi. Tak miałem z poprzednim autkiem. Fajnie fajnie kupe kasy dałem niby wszystko tip top a potem wychodziło tu to tu tam, dlatego jestem skłonny ku przeróbce tego. Jak chodzi o pieniądze to jest to drugorzędna kwestia. Rozważam również nad uturbionym silnikiem z HGT, lecz mam obawy, co do wytrzymałości takiej jednostki. Gdy turbo jest w serii to zupełnie inna bajka…
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#319424 Wysłany:
22 Gru 2009, 00:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Kup HGT, zakuj pod turbo. Wyjdzie taniej niż wstawianie 16VT do P2.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
lukaszc |
#319543 Wysłany:
22 Gru 2009, 15:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: kraków Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 152 Pomógł: 1
|
z zaszłyszanych informacji wiem że w krakowie u znajomego stroili ostatnio 2,0 20vt także wszystko się da tylko oszty sa spore jesli nie jestes w stanie zrobić większości sam to musisz mieć spory budżet 
_________________ OlszaRallyGarage
|
|
Góra |
|
 |
voodzia |
#319548 Wysłany:
22 Gru 2009, 15:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Sie 2009, Posty: 131
|
dzikidaniel napisał(a): Kup HGT, zakuj pod turbo. Wyjdzie taniej niż wstawianie 16VT do P2.
Ciekawe co wyjdzie taniej 
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#319549 Wysłany:
22 Gru 2009, 15:43; Temat postu: Re: 2.0 16v turbo do Punto II |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Modyfikator napisał(a): Witam mam Punto II 1.2 8v poczciwe autko, lecz brak mi mocy w nim i chciałbym to zmienić. Wiem, że do Punto 1 dało rade włożyć silnik 2.0 16v turbo z Fiata coupe. Myślałem o tym również, lecz nie wiem czy to jest możliwe. Jeśli tak to, co jest potrzebne by dokonać takiej podmianki, jakie są problemy czy jest to opłacalne oraz czy z tym silnikiem występowała 6 stopniowa skrzynia biegów. Byłbym wdzięczny za szczegółowy opis oraz opinie na temat tej modyfikacji.
Pomijając fakt że jest to kolejny z rzędu prawie identyczny temat, wypowiem się w kwestii opłacalności. Jeśli jesteś w stanie wydać kasę za którą mógłbyś np kupić dobrze wypasioną Lancię Lybrę 1,9JTD w świeżym roczniku lub jakąś niezgorszą Alfę Romeo i żyć z myślą że dalej jeździsz Punto to jest to jak najbardziej opłacalne.
Ja poniekąd tak zrobiłem i jestem zadowolony 
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#319571 Wysłany:
22 Gru 2009, 16:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
voodzia napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Kup HGT, zakuj pod turbo. Wyjdzie taniej niż wstawianie 16VT do P2. Ciekawe co wyjdzie taniej 
Taniej może nie chociaz i tak zależy od tego co docelowo chce się osiagnąć ale nie będzie trzeba rzeźbyć by wstawić silnik.
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#319575 Wysłany:
22 Gru 2009, 17:03; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
Modyfikator albo zamontuj turbo/kompresor w tym silniku co masz  , oczywiście trzeba to zrobić tak żeby to miało ręce i nogi, to by kosztowało minimum około 10.000 zł
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#319581 Wysłany:
22 Gru 2009, 17:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
|
Góra |
|
 |
Modyfikator |
#319589 Wysłany:
22 Gru 2009, 17:50; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 6
|
He he moje poprzednie autko to była Alfa, w którą pakowałem mase kasy. Stać mnie na takie przeróbki i dużo byłbym wstanie zrobić sam, ale faktem jest ze tym autkiem jeździłbym, na co dzień wiec uturbienie HGT było by niekorzystne gdyż nigdy by ten silnik nie był już tak wytrzymały jak Np. seryjnie zrobiony 2.0 t. A zabawę w 2 auta już przerabiałem. 130 koni z seryjnego HGT to mało jak dla mnie. Z o wiele mocniejszego auta przesiadłem się na Punto i mam wrażenie jak bym stał w miejscu a nie jechał 
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#319597 Wysłany:
22 Gru 2009, 19:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
tak rzezbione autko niestety do codziennej jazdy sie nie nadaje
btw
jaka alfe miales? 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Modyfikator |
#319654 Wysłany:
22 Gru 2009, 22:06; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 6
|
Gtv 2.0 v6 turbo wiec wiesz... awans na punto to nie jest szczyt moich mażeń 
|
|
Góra |
|
 |
hgt131 |
#319663 Wysłany:
22 Gru 2009, 22:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Siennica Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 446
|
2.0 v6 yyyy....nie było takiego silnika
_________________ Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#319668 Wysłany:
22 Gru 2009, 22:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
hgt131 napisał(a): 2.0 v6 yyyy....nie było takiego silnika
oj byl byl
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
hgt131 |
#319673 Wysłany:
22 Gru 2009, 22:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Siennica Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 446
|
3.0 v6 to tak wiem ale 2.0 v6 jeszcze nie spotkałem jeśli możesz to pokaż jakiegoś linka ,chtnie zobacze
_________________ Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#319676 Wysłany:
22 Gru 2009, 22:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
2.0 TB, szukaj 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#319681 Wysłany:
22 Gru 2009, 22:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Modyfikator napisał(a): ...na co dzień wiec uturbienie HGT było by niekorzystne gdyż nigdy by ten silnik nie był już tak wytrzymały jak Np. seryjnie zrobiony 2.0 t. A zabawę w 2 auta już przerabiałem. 130 koni z seryjnego HGT to mało jak dla mnie...
Powiem tak: zakute 1.8 z HGTy powinno wytrzymać tyle co seryjne 2.0 16VT, koszt zakucia 16V powinien być niższy bądź porównywalny do kosztu wsadzenia 16VT do P2. Poza tym o wiele łatwiejsza droga jest by wstawić T do seryjnego silnika niż rzeźbić coś od początku.
|
|
Góra |
|
 |
Modyfikator |
#319721 Wysłany:
23 Gru 2009, 00:41; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 6
|
Dzięki za porady rozważę wszystkie za i przeciw. Jeśli cos skleję to na pewno dam znać. 
|
|
Góra |
|
 |
Melon |
#319742 Wysłany:
23 Gru 2009, 02:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: WARSZAWA/NADARZYN Rejestracja: 11 Paź 2008, Posty: 221
|
tylko wątpie w to zeby silnik 1.8 z hgt długo wytrzymał na ST
_________________ I <3 my H
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#319748 Wysłany:
23 Gru 2009, 07:45; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
fajgi |
#319837 Wysłany:
23 Gru 2009, 15:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
Modyfikator napisał(a): Gtv 2.0 v6 turbo wiec wiesz... awans na punto to nie jest szczyt moich mażeń Sad
no to troszkę nie rozumiem dlaczego się przesiadłeś z takiej maszyny na MK II z małą mocą??.........ja na twoim miejscu tylko T bym wsadził do tego  albo sprzedać, dołożyć 10 k ( tyle w sumie minimum kosztuje uturbienie ) i kupic coś z dobrą mocą 
_________________ Twardo i nisko...jak mówi Pismo... Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu
|
|
Góra |
|
 |
GrimlocK |
#319948 Wysłany:
23 Gru 2009, 22:27; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 08 Wrz 2008, Posty: 94 Pomógł: 4
|
dzikidaniel napisał(a): Modyfikator napisał(a): ...na co dzień wiec uturbienie HGT było by niekorzystne gdyż nigdy by ten silnik nie był już tak wytrzymały jak Np. seryjnie zrobiony 2.0 t. A zabawę w 2 auta już przerabiałem. 130 koni z seryjnego HGT to mało jak dla mnie... Powiem tak: zakute 1.8 z HGTy powinno wytrzymać tyle co seryjne 2.0 16VT, koszt zakucia 16V powinien być niższy bądź porównywalny do kosztu wsadzenia 16VT do P2. Poza tym o wiele łatwiejsza droga jest by wstawić T do seryjnego silnika niż rzeźbić coś od początku.
W przypadku HGT to chyba zakucia wymagałoby wszystko, ten silnik jest gumowy i potrafi się w serii nawet ukręcić także  Nie mówiąc już o kompie hitachi, który z tego co słyszałem nie ma ochoty współpracowac ze świniami.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|