|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 04:14
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
sylwek30 |
#323614 Wysłany:
05 Sty 2010, 17:08; Temat postu: znikający płyn chłodniczy |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 20 Paź 2009, Posty: 93
|
Panowie ponad miesiąc temu wlałem płynu chłodniczego miedzy minimum a maximum,dzis jest lekko pod minimum czy to normalne,ze płyn chłodniczy sie tak zużywa?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
xONx |
#323619 Wysłany:
05 Sty 2010, 17:15; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
pewnie masz gdzieś wyciek, sprawdź zbiorniczek, wężyki, chłodnicę
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
fajgi |
#323623 Wysłany:
05 Sty 2010, 17:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
albo uszczelka pod głowicą do wymiany ......ale najpierw tak jak pisze xONx szukałbym wycieku...
_________________ Twardo i nisko...jak mówi Pismo... Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu
|
|
Góra |
|
 |
sylwek30 |
#323628 Wysłany:
05 Sty 2010, 17:37; Temat postu: z |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 20 Paź 2009, Posty: 93
|
czyli płyn chłodniczy ma trzymać cały czas ten sam poziom? jeśli nawet nie ma wycieku?
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#323630 Wysłany:
05 Sty 2010, 17:44; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
sylwek30 płyn chłodniczy musi trzymać cały czas ten sam poziom
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
fajgi |
#323640 Wysłany:
05 Sty 2010, 18:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
sylwek30 a sprawdziłeś już, że nie ma wycieku ???
_________________ Twardo i nisko...jak mówi Pismo... Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu
|
|
Góra |
|
 |
sylwek30 |
#323643 Wysłany:
05 Sty 2010, 18:12; Temat postu: w |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 20 Paź 2009, Posty: 93
|
jeszcze nie bo nie wiem od czego zaczynac
|
|
Góra |
|
 |
Nakatomi |
#323659 Wysłany:
05 Sty 2010, 18:41; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 17 Paź 2009, Posty: 36
|
Mam podobny problem gdyz ostatnio zauważyłam że jest troszkę poniżej minimum Ale dobry wujek powiedział żebym sprawdzila stan płynu na rozgrzanym silniku i o dziwo okazało sie że jest pomiędzy min i max wiec chyba wszystko wporządku co o tym myślicie ?
_________________ Fiat Punto II FL 2003 1,2 - 8V
|
|
Góra |
|
 |
Bahama70 |
#323661 Wysłany:
05 Sty 2010, 18:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
Nakatomi napisał(a): Mam podobny problem gdyz ostatnio zauważyłam że jest troszkę poniżej minimum Ale dobry wujek powiedział żebym sprawdzila stan płynu na rozgrzanym silniku i o dziwo okazało sie że jest pomiędzy min i max wiec chyba wszystko wporządku co o tym myślicie ?
Płyn chłodniczy rozszerza się pod wpływem ciepła, jednak sprawdzać powinno się na zimnym.
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
 |
Nakatomi |
#323675 Wysłany:
05 Sty 2010, 19:31; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 17 Paź 2009, Posty: 36
|
Ok ale jesli auto stoi na zewnatrz i sprawdzałam na zimnym (temp. na polu -10 ) to ma to jakieś znaczenie czy nie :0 ( a tak na marginesie ile kosztuje uszczelka pod głowice punto IIFl 2003 8 zaworowy )
_________________ Fiat Punto II FL 2003 1,2 - 8V
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#323677 Wysłany:
05 Sty 2010, 19:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
dolej na zimnym i za jakis czas tez sprawdz na zimnym
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
pawelstany |
#323700 Wysłany:
05 Sty 2010, 21:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Oświęcim Rejestracja: 12 Paź 2009, Posty: 137
|
U mnie ten sam problem. Dolałem płynu do max wymieniłem uszczelkę i po ok. miesiącu płynu jest mniej niż minimum;/ Ostatnio chciałem sprawdzić wyciek ale miałem garaż tylko udostępniony na 2 godziny i nie wiem czy to był roztopiony śnieg czy płyn chłodniczy;/
_________________ Im wolniej jedziesz tym dłużej na ciebie patrzą;)
Moja kropka:
http://fiatpunto.com.pl/topic19322.html
|
|
Góra |
|
 |
fajgi |
#323703 Wysłany:
05 Sty 2010, 21:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
pawelstany zamontuj między silnik a podłogę karton.....na silniku sniegu nie masz więc nie może z silnika lecieć nic innego ...a jak leci tzn, że masz wyciek...
_________________ Twardo i nisko...jak mówi Pismo... Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu
|
|
Góra |
|
 |
pawelstany |
#323720 Wysłany:
05 Sty 2010, 22:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Oświęcim Rejestracja: 12 Paź 2009, Posty: 137
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#323840 Wysłany:
06 Sty 2010, 11:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
A ja mam tak ze jak zaleje pod MAX to mi plyn wywala przez wlew i spada do MIN (na zimnym silniku) na goracym jest w polowie skali, co doleje to ucieknie wiec po prostu jezdze na takim stanie jaki sie autko podoba;) Co jakis czas tylko sprawdzam czy trzyma;)
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
Nakatomi |
#323915 Wysłany:
06 Sty 2010, 16:42; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 17 Paź 2009, Posty: 36
|
Fak dolałam za duzo jest z 2 , 3 cm powyżej max moje pytanie brzmi co sie stanie teraz starać się to jakoś wyciągnąć czy teź nic się nie stanie?
_________________ Fiat Punto II FL 2003 1,2 - 8V
|
|
Góra |
|
 |
Kamillo |
#323937 Wysłany:
06 Sty 2010, 17:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
hm, auto nie lubi mieć za dużo płynów eksploatacyjnych - czy to płynu chłodniczego, czy oleju w silniku. należy uważać żeby nie przelać powyżej max. teraz Nakatomi zrób tak:
1. na chłodnicy - po drugiej stronie niż zbiorniczek - masz takiego "motylka", śróbkę, którą wykręć. dość długi ma gwint więc trzeba trochę palcami pobrzebierać.
2. odpal autko i niech chwilkę pochodzi - wówczas "wypluje" trochę płynu. tylko za długo nie, bo znów będzie za mało (tu przedałaby się pomoc drugiej osoby, która patrzyłaby ile się wylało, bądź trzeba mieć szybkie nogi: odpalić autko, wyskoczyć z niego (hamulec ręczny i na luzie  ), pognać do przodu, popatrzeć jak się płyn wylewa.
3. zakręcić śróbkę najlepiej na pracującym silniku - nie zapowietrzy się wówczas układ chłodzenia.powodzenia:)
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
 |
Nakatomi |
#323990 Wysłany:
06 Sty 2010, 20:22; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 17 Paź 2009, Posty: 36
|
Poradziłam sobie w inny sposób teraz mam około 5 cm poniżej maks . ( ale lepiej żebyście nie wiedzieli jak to zrobiłam  Kamillo dzieki za chęci 
_________________ Fiat Punto II FL 2003 1,2 - 8V
|
|
Góra |
|
 |
gundzik |
#323995 Wysłany:
06 Sty 2010, 20:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008, Posty: 265 Pomógł: 1
|
U mnie płyn już ciekł z pompy, termostatu, z miejsca gdzie wchodzi taki wężyk od płynu gdzieś tam, a ostatnio gdzieś tam z tyłu za silnikiem gdzie jest taka zapinka. Pytanie za 10 pkt. Skąd będzie ciekł następnym razem? [ Dodano: 06 Sty 2010 20:36 ]Kamillo napisał(a): hm, auto nie lubi mieć za dużo płynów eksploatacyjnych - czy to płynu chłodniczego, czy oleju w silniku. należy uważać żeby nie przelać powyżej max. teraz Nakatomi zrób tak: 1. na chłodnicy - po drugiej stronie niż zbiorniczek - masz takiego "motylka", śróbkę, którą wykręć. dość długi ma gwint więc trzeba trochę palcami pobrzebierać. 2. odpal autko i niech chwilkę pochodzi - wówczas "wypluje" trochę płynu. tylko za długo nie, bo znów będzie za mało (tu przedałaby się pomoc drugiej osoby, która patrzyłaby ile się wylało, bądź trzeba mieć szybkie nogi: odpalić autko, wyskoczyć z niego (hamulec ręczny i na luzie  ), pognać do przodu, popatrzeć jak się płyn wylewa. 3. zakręcić śróbkę najlepiej na pracującym silniku - nie zapowietrzy się wówczas układ chłodzenia.powodzenia:)
A nie lepiej użyć strzykawki?
_________________ Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html
Przebieg 329000
|
|
Góra |
|
 |
yogi.g |
#324111 Wysłany:
07 Sty 2010, 00:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Radom Rejestracja: 14 Sty 2008, Posty: 114
|
Cytuj: A ja mam tak ze jak zaleje pod MAX to mi plyn wywala przez wlew i spada do MIN (na zimnym silniku) na goracym jest w polowie skali, co doleje to ucieknie wiec po prostu jezdze na takim stanie jaki sie autko podoba;) Co jakis czas tylko sprawdzam czy trzyma;)
makkak a nagrzewnice odpowietrzyłeś??
|
|
Góra |
|
 |
pawelstany |
#324213 Wysłany:
07 Sty 2010, 14:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Oświęcim Rejestracja: 12 Paź 2009, Posty: 137
|
Dziś wykryłem ten wyciek. Pod zbiornikiem mokro. No i cały czas mokro jest na silniku, ale niedawno wymieniłem uszczelkę pod głowicą tak więc ten płyn chłodniczy może być też tego przyczyną. Ale pytanie jak zwalczyć ten wyciek pod zbiornikiem "metodą domową" aby nie jechać do mechanika?

_________________ Im wolniej jedziesz tym dłużej na ciebie patrzą;)
Moja kropka:
http://fiatpunto.com.pl/topic19322.html
|
|
Góra |
|
 |
Bahama70 |
#324215 Wysłany:
07 Sty 2010, 14:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
Nakatomi napisał(a): Ok ale jesli auto stoi na zewnatrz i sprawdzałam na zimnym (temp. na polu -10 ) to ma to jakieś znaczenie czy nie :0 ( a tak na marginesie ile kosztuje uszczelka pod głowice punto IIFl 2003 8 zaworowy )
Zobacz sobie na zbiornik przy -10 i przy np. 0 C - zobaczysz jednak różnicę w poziomach.
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#325971 Wysłany:
13 Sty 2010, 16:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
yogi.g Nie na to nie patrzylem, nagrzewnica grzeje az milo, problemow z temperatura brak, wyglada na to ze jak zaleje plynu na ok. max to na goracym silniku sie plyn rozszerza i po prostu przekracza max i sie wylewa przez korek woewu (tam widzialem wycieki). Jak juz sie wyleje tyle co chce to na zimnym plynu mam min a na goracym blisko max. Tak jezdze i nic z tym nie robie:)
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
gundzik |
#326178 Wysłany:
14 Sty 2010, 15:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008, Posty: 265 Pomógł: 1
|
pawelstany napisał(a): Dziś wykryłem ten wyciek. Pod zbiornikiem mokro. No i cały czas mokro jest na silniku, ale niedawno wymieniłem uszczelkę pod głowicą tak więc ten płyn chłodniczy może być też tego przyczyną. Ale pytanie jak zwalczyć ten wyciek pod zbiornikiem "metodą domową" aby nie jechać do mechanika?  
Jakby zdjęcia były wyraźniejsze, to bym może pomógł.
_________________ Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html
Przebieg 329000
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#326276 Wysłany:
14 Sty 2010, 22:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
To ja mam lepszy motyw. W grudniu wymieniłem uszczelkę pod głowicą, jak do tej pory zrobiłem tylko 2000km. Dolałem w międzyczasie ~4L płynu. Jak dam po obrotach to zawsze płyn się pieni. Chłodnica się zapowietrza po każdej jeździe. Przewody robią się twarde tylko na zimnym silniku po przejechaniu się i nagrzaniu. Na gorącym silniku, po niewielkim ostudzeniu i po odkręceniu korka podnosi się poziom płynu prawie pod korek. Nie mam pojęcia gdzie to ucieka. W serwisie Fiata powiedzieli, że trzeba dodać środek do uszczelniania chłodnic. Nie mam pojęcia co z tym zrobić.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|