|
Obecny czas: 28 Kwi 2025, 09:21
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
tolekcacek |
#329479 Wysłany:
26 Sty 2010, 16:25; Temat postu: Ładowanie akumulatora Prostownikiem - klika pytań |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 01 Lis 2007, Posty: 105
|
Witam. Mam kilka pytań jak w temacie, ponieważ kupiłem wczoraj prostownik, a nie wiem dokładnie jak łądować nim akumulator, który z powodu mrozów i dystansów 1,5 kilometrowych raz na 3 dni coraz częściej rano mnie zawodzi.
Wymontowałem akumulator przyniosłem do domu. Akumulator firmy ZAP (roczny) 43ah 340en, prostownik masta 12/5.
dolałem elektrolitu do cel (łącznie jakies 200ml),zamknąłem wszystko i podłączyłem do ładowania. początkowo ładował się 8 amp, przez godzine amperaż ładowania powoli zszedł do 2,5 i ani trochę nie chce zejść niżej. Ponadto przy ładowaniu początkowo słychać tak jakby pienienie się wody, po 2 godzinach akumulator już bulgocze, natomiast amperaż cały czas równy 2,5. Boje się łądować go więcej, bo czytałem gdzieś że możę rozsadzić akumulator, z kolei wszędzie piszą że amperaż powinien zejśc aż na sam dół i wtedy aku jest nałądowany, co więcej ładowanie powinno trwać ok 10h. Czy powinienem może ładować przy otwartych celach? Licząc średnio 4amp w ciągu dwoch godzin naładował się ledwie 8amph nie licząc sprawności akumulatora, a rano rozrusznik obrócił 2 razy i koniec więc chyba był bardziej rozładowany.Może to wina oleju castrol magnatec 10w40? Czy wszystko robie dobrze? Pozdrawiam
_________________ Punto II FL Active 1.2 3D 2004r
Mam do sprzedania instalację LPG od tego modelu.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
czech22 |
#329528 Wysłany:
26 Sty 2010, 19:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Bardzo wysoki amperaż na początku ładowania. Korki możesz, a nawet powinno się odkręcić podczas ładowania. Nie ładuj w pomieszczeniu zamknietym, a tym bardziej gdzieś w pokoju, blisko ognia. Dlatego po 2 godzinach bulgocze, bo za szybko się ładuje, a to nie wpływa korzystnie na akumulator. Im mniejszy prąd, tym dłużej nalezy ładować. Kup sobie przyrząd do sprawdzenia stanu naładowania, a tym samym gęstości elektrolitu. Nazywa się areometr i jest naprawdę tani ok. 10 zl. Należy mierzyć nim w taki sposób, aby pływak pływał w elektrolicie, a nie wspierał się na dole lub górze.Naładowany akumulator poradzi sobie z obróceniem wału, obojętnie na jakim oleju jeżdzisz.
|
|
Góra |
|
 |
tolekcacek |
#329552 Wysłany:
26 Sty 2010, 20:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 01 Lis 2007, Posty: 105
|
No 8 amp jest przez pierwsze 2-3minuty pozniej spada do 6
a po 15 minutach nie przekracza 4amperow, po godzinie osiąga 2,5amp i takim prądem ładuje. cele odkręciłem akumulator jest na balkonie. Pytanie jak długo go ładować i czy istnieje możwliość przeładowania takiego akumulatoru?
_________________ Punto II FL Active 1.2 3D 2004r
Mam do sprzedania instalację LPG od tego modelu.
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#329569 Wysłany:
26 Sty 2010, 21:19; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Oj, dużo strasznie te 8A. Ja daję 5A tylko gdy się wyjątkowo spieszę. Generalnie zasada jest taka, że powinno się ładować jak najdłużej i jak najmniejszym prądem (zaleca się 1A). Masz w prostowniku regulację natężenia?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
tolekcacek |
#329575 Wysłany:
26 Sty 2010, 21:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 01 Lis 2007, Posty: 105
|
no włąsnie nie mam regulacji podłączam i tyle. Ale tak jak mówie te 8 amperów to tylko przez chwile i szybko spada do 4 amp więc może nic tam sie nie popsuje 
_________________ Punto II FL Active 1.2 3D 2004r
Mam do sprzedania instalację LPG od tego modelu.
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#329581 Wysłany:
26 Sty 2010, 21:37; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#329743 Wysłany:
27 Sty 2010, 14:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Ale dziwne rzeczy tu piszecie
1. Jak akumulator jedzie sobie w samochodzie i się ładuje, to korki wyjmujecie ?
Jeśli nie, to czemu chcecie wyjmować przy ładowaniu prostownikiem zewnętrznym ?
2. Gdybyście mieli amperomierz w samochodzie, to widzielibyście jaki jest prąd ładowania aku zaraz po rozruchu.
Żebyście nie musieli kupować amperomierza, to wam powiem: prąd jest taki, jaki alternator jest w stanie dostarczyć
W moim drugim autku, gdzie jest aku 95 Ah, alt 65 A, przez kilka/kilkanaście sekund po rozruchu aku ładowany jest prądem ponad 40A i nic mu się nie stanie.
3. Zaleca się, żeby prąd ładowania był 10 - 20% x poj. aku, czyli przy pojemności 40 Ah od 4 - 8A, ale jeśli w początkowej fazie będzie ponad 20A to nic się nie dzieje.

_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#329827 Wysłany:
27 Sty 2010, 19:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
tolekcacek chyba trochę przesadziłeś z tym bulgotaniem elektrolitu. Zazwyczaj delikatnie pokazują się pęcherzyki i chyba tak jest u Ciebie. Jeżeli ładuje się prądem 2.5 A, to może to trwać 15 godzin, aż się naladuje. Tak jak wyzej proponowalem, kup areometr i możesz sprawdzać stan naladowania.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#329853 Wysłany:
27 Sty 2010, 20:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
AF napisał(a): 1. Jak akumulator jedzie sobie w samochodzie i się ładuje, to korki wyjmujecie ? Jeśli nie, to czemu chcecie wyjmować przy ładowaniu prostownikiem zewnętrznym ?
przy długim ładowaniu małym prądem po pewnym czasie elektrolit będzie bulgotał, a w korkach odpowietrzniki sa na tyle małe że mogły by wystrzelić/wyskoczyć.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#329953 Wysłany:
27 Sty 2010, 23:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
buladag napisał(a): AF napisał(a): 1. Jak akumulator jedzie sobie w samochodzie i się ładuje, to korki wyjmujecie ? Jeśli nie, to czemu chcecie wyjmować przy ładowaniu prostownikiem zewnętrznym ? przy długim ładowaniu małym prądem po pewnym czasie elektrolit będzie bulgotał, a w korkach odpowietrzniki sa na tyle małe że mogły by wystrzelić/wyskoczyć.
To po ilu godzinach jazdy samochodem wyjmujesz korki z akumulatora ? 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
tolekcacek |
#330006 Wysłany:
28 Sty 2010, 00:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 01 Lis 2007, Posty: 105
|
Dzieki za odpowiedzi rozjasniliście mi troche sytuacje  Mam jeszcze jedno pytanie z tym związane czy to normalne że przy mocno rozładowanym akumulatorze silnik pracuje nierówno, obroty falują i się dusi ? Dzisiaj jak zamontowałem naładowany akumulator to wszystko było w porządku ale zanim kupiłem prostownik często po porannym odpaleniu tak sie działo szczególnie jak wyłączyło sie ssanie..
_________________ Punto II FL Active 1.2 3D 2004r
Mam do sprzedania instalację LPG od tego modelu.
|
|
Góra |
|
 |
Tomo |
#330110 Wysłany:
28 Sty 2010, 14:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#330120 Wysłany:
28 Sty 2010, 15:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Ja wiem, że tak piszą w poradnikach.
Różne rzeczy piszą.
W tym poradniku z drugiego linku piszą np. że napięcie ładowania może wynosić ponad 16 V
Może ktoś kiedyś napisał, żeby odkręcić korki w celu sprawdzenia poziomu elektrolitu i wszyscy uznali, że mają być odkręcone przy ładowaniu ?
W sumie mało istotny temat, kto chce niech odkręca, ja nie widzę powodu żeby to robić 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#330121 Wysłany:
28 Sty 2010, 15:07; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
AF napisał(a): To po ilu godzinach jazdy samochodem wyjmujesz korki z akumulatora ?
A co ma do tego jazda? W trakcie jazdy prąd jest nie tylko ładowany, ale i zużywany w przeciwieństwie do ładowania prostownikiem.
Korki z akumulatora dobrze jest zdjąć, nie wiem czy to jest 100% konieczne, ale na pewno nie szkodzi, a jak się np zostawia aku podłączony na noc to rano ewidentnie elektrolit sobie bulgocze (wrze) więc lepiej jak ma wentylację.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#330125 Wysłany:
28 Sty 2010, 15:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
STax napisał(a): AF napisał(a): To po ilu godzinach jazdy samochodem wyjmujesz korki z akumulatora ? A co ma do tego jazda? W trakcie jazdy prąd jest nie tylko ładowany, ale i zużywany w przeciwieństwie do ładowania prostownikiem.
Nieprawda. Po ok. 0,5 - 1 h jazdy prąd ładowania aku stabilizuje się na poziomie 3 - 5 A ( dla aku ok. 40 Ah ).
Widać to w każdym samochodzie z amperomierzem w układzie ładowania.
Akumulator w samochodzie gazuje tak samo, jak przy ładowaniu prostownikiem zewnętrznym, tylko że nikt tego nie sprawdza
Wyjmij kiedyś korki po zakończeniu dłuższej jazdy, przy pracującym silniku.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#330146 Wysłany:
28 Sty 2010, 17:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
tolekcacek jeżeli sytuacja z nierówną pracą nie bedzie się powtarzać, to widocznie rozładowany akumulator miał na to wpływ.
|
|
Góra |
|
 |
gawryszczakowy |
#789305 Wysłany:
26 Lis 2015, 10:32; Temat postu: Re: Ładowanie akumulatora Prostownikiem - klika pytań |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Star
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 24 Lis 2015, Posty: 3
|
Sorki za odkopanie tematu. Zbliża się zima i wiem, że będą zadawane różne pytania odnośnie ładowania akumulatora  dla tego też wstawiam zawczasu http://www.moto-uslugi.com/artykul/lado ... stownikiem aby uniknąć zbędnych pytań w temacie. Jak macie jakieś pytania to piszcie do mnie na pw!
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|