|
Obecny czas: 02 Maj 2025, 05:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
mrider |
#30796 Wysłany:
30 Cze 2007, 17:46; Temat postu: Punto 75 6-speed - próbował ktoś? |
|
|
Pytanie czysto techniczne. Być może znajdzie się ktoś kto już tego próbował... Dokładnie chodzi o zastosowanie skrzyni biegów 6-speed do konkretnej wersji Punto 75 (1242ccm MPI). Zaletą tej konkretnej skrzyni w tym modelu byłaby lepsza jazda w trasie i zapewne mniejsze zużycie paliwa.
Według danych technicznych jest to możliwe gdyż przełożenia biegów 2,3,4,5 w "szóstce" jest takie same jak w seryjnej skrzyni kropki 75. Szósty bieg byłby typowym nadbiegiem (przełożenie grubo poniżej 1) zapewne nie zmieniającym prędkości jazdy ale za to zmniejszającym prędkość obrotową silnika. W obu konstrukcjach doszukałem się dwóch różnic: (Pomijam tutaj bieg wsteczny, gdyż jego przełożenie jest bez znaczenia)
- inne przełożenie biegu 1 (krótsza jedynka, bez znaczenia podczas jazdy)
- inne przełożenie główne - i tutaj może być problem...
Teoretycznie montując mechanizm różnicowy ze skrzyni Punto 75 do 6-speed problem byłby rozwiązany i auto zachowywałoby się tak jak na oryginalnej skrzyni (tylko krótsza "jedynka" i dodatkowy bieg) jednakże nie wiem jak to się przekłada na praktykę.
Gdyby ktoś miał jakieś doświadczenie w tej sprawie, dysponował schematami obu skrzyń itp. to prosiłbym o opis. Może ktoś z Was ma cała skrzynię 6-speed w kropce 75? Wszelkie sugestie wskazane  Mam okazję kupić skrzynię "szóstkę" ale wole się upewnić przed zakupem czy w ogóle jest sens.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
kgorka |
#30830 Wysłany:
01 Lip 2007, 10:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
Witam nie jestem pewnien ale skoro piszesz ze 6 to nadbieg to przełozenie chyba grubo powyzej 1 a nie ponizej. Tym bardziej ze piszesz ze ma to zmniejszyc predkosc obrotowa. POZDRAWIAM
|
|
Góra |
|
 |
skadubek |
#30833 Wysłany:
01 Lip 2007, 10:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
kgorka napisał(a): Witam nie jestem pewnien ale skoro piszesz ze 6 to nadbieg to przełozenie chyba grubo powyzej 1 a nie ponizej.
Nom nie jesteś pewien  grubo poniżej 
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#30844 Wysłany:
01 Lip 2007, 11:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
A zwróciłęś uwagę że przekładnia głowna też jest inna??
Zwróć uwage jakie są całkowite przełożenia.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#30864 Wysłany:
01 Lip 2007, 16:00; Temat postu: |
|
|
dzikidaniel napisał(a): A zwróciłęś uwagę że przekładnia głowna też jest inna??  Zwróć uwage jakie są całkowite przełożenia.
Przełożenie danego biegu + przełożenie główne i z tego wychodzi całkowite przełożenie na koła. Przekładnia główna ma odpowiednio 3,733 w "piątce" i 4,924 w "szóstce". Przełożenie główne z tego co mnie uczyli to przełożenie mechanizmu różnicowego, co można zmienić teoretycznie tak jak opisałem w pierwszym poscie (skrzynia "szóstka" + różnicówka z "piątki") tylko nie mam żadnych danych co do konstrukcji obu skrzyń i nie wiem czy da się tak to pozamieniać. Poza tym jestem ciekaw jak chodzi kropka 75 na standardowej 6-speed.
kgorka przełożenie bezpośrednie (stosunek obrotów silnika do obrotu kół wynoszący 1:1) występuje wtedy, gdy dany bieg ma przełożenie 1. Wszystkie przełożenia poniżej 1 są traktowane jako nadbiegi.
|
|
Góra |
|
 |
Patryk80 |
#30895 Wysłany:
01 Lip 2007, 21:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sieradz/Opole Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 366
|
Nie da rady polaczyc mechanizmu roznicowego ze skrzyni 5 i 6 . Poniez to male kolo zebate ktore napedza kolo talerzowe jest na wlaku . A na tym walku zamontowane sa zebatki wszystkich biegow . W 6-bieowce ten walek jest troche dluzszy zeby zamontowac jeszcze jedno przelozenie .
A przkladnia glowna jest tak spasowana ze licza sie zeby na duzym i malym kole . I one musza sie zazebiac idealnie . Jak zalozysz inne kolo talerzowe nie zazebi sie ono z kolem walka atakujacego .
_________________ www.team50.pl
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#30929 Wysłany:
02 Lip 2007, 00:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Cytuj: Poza tym jestem ciekaw jak chodzi kropka 75 na standardowej 6-speed.
Jak standardowa w 75-tce?? Standardowa była tylko i wyłącznie 5-cio stopniowa skrzynia. Ta omawiana jest tylko i wyłącznie montowana w 55KM Kropce.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#31009 Wysłany:
02 Lip 2007, 17:59; Temat postu: |
|
|
dzikidaniel napisał(a): Cytuj: Poza tym jestem ciekaw jak chodzi kropka 75 na standardowej 6-speed. Jak standardowa w 75-tce?? Standardowa była tylko i wyłącznie 5-cio stopniowa skrzynia. Ta omawiana jest tylko i wyłącznie montowana w 55KM Kropce.
Ale to nie zmienia faktu że kołnierz od strony sprzęgła w obu omawianych skrzyniach jest taki sam  Być może źle mnie zrozumiałeś... Tak jak napisałeś 75 ma tylko jednego manuala. 55 ma dwa * (5 i 6-speed) no i chodziło mi o to jak się zachowuje kropka z mocniejszym silnikiem na skrzyni 6-speed. Pisząc "standardowa" miałem na myśli skrzynię 6-speed wyjętą z kropki 55 6-speed.
Według fiatowskiej instrukcji przełożenia biegów (bez przełożenia głównego) są następujące:
Punto 55/60/75/HSD/90:
1 - 3,909
2 - 2,157
3 - 1,480
4 - 1,121
5 - 0,902
R - 3,818
Punto 6-speed:
1 - 3,545
2 - 2,157
3 - 1,480
4 - 1,121
5 - 0,902
6 - 0,744
* - Punto w wersjach karoserii:
55: 176BA53F, 176BA55F, 176BA53P, 176BA55P
ED/60: 176BB53F, 176BB55F, 176BB53P, 176BB55P
90: 176BL53A, 176BL55A, 176BL53P, 176BL55P
Posiadają skrzynie o innych przełożeniach.
Pomijam skrzynie Punto GT/TD gdyż są inne.
Jak widać pozostaje praktycznie tylko kwestia mechanizmu różnicowego i coraz bardziej jestem przekonany że zamiana różnicówek jest możliwa.
|
|
Góra |
|
 |
Patryk80 |
#31015 Wysłany:
02 Lip 2007, 18:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sieradz/Opole Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 366
|
mrider napisał(a): Jak widać pozostaje praktycznie tylko kwestia mechanizmu różnicowego i coraz bardziej jestem przekonany że zamiana różnicówek jest możliwa.
Teoretycznie jest mozliwosc zalozyc po skroceniu walka mechanizm roznicowy od 6 w 5 . Ale odwrotnie raczej nie bardzo . A co najwazniejsze ! Mechanizm musi miec dwie dopasowane zebatki przekladni glownej . Przy innym przelozeniu duzej nie zazebi sie ona z malym kolkiem . Zeby jakos pokazowo wyjasnic w czym sa roznice zrobilem takie szybkie rysunki .
 
_________________ www.team50.pl
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#31103 Wysłany:
03 Lip 2007, 13:25; Temat postu: |
|
|
Patryk80 napisał(a): mrider napisał(a): Jak widać pozostaje praktycznie tylko kwestia mechanizmu różnicowego i coraz bardziej jestem przekonany że zamiana różnicówek jest możliwa. Teoretycznie jest mozliwosc zalozyc po skroceniu walka mechanizm roznicowy od 6 w 5 . Ale odwrotnie raczej nie bardzo . A co najwazniejsze ! Mechanizm musi miec dwie dopasowane zebatki przekladni glownej . Przy innym przelozeniu duzej nie zazebi sie ona z malym kolkiem . Zeby jakos pokazowo wyjasnic w czym sa roznice zrobilem takie szybkie rysunki .  
No! Właśnie o to mi chodziło  Masz może więcej danych co do tych skrzyń? Np. ilość zębów i/lub średnica koła zębatego wałka głównego... Btw. rysunki z AutoCAD-a? 
|
|
Góra |
|
 |
Patryk80 |
#31117 Wysłany:
03 Lip 2007, 15:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sieradz/Opole Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 366
|
rysunki to zrobilem chwile wczesniej  . Nie mam wymiarow . Po prostu klika razy robilem u siebie skrzynie i wiem jak to wyglada w praktyce .
_________________ www.team50.pl
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#31126 Wysłany:
03 Lip 2007, 15:54; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
mrider napisał(a): tw. rysunki z AutoCAD-a? Smile
Raczej z painta 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Patryk80 |
#31129 Wysłany:
03 Lip 2007, 15:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sieradz/Opole Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 366
|
no dokladnie  chodzilo mi o wizualne pokazanie problemu ....
po lewo widac wspomniany walek z mala zebatka . Mozna dluzszy od 6-stki skrocic i wlozyc do 5-tki ale nie przedluzysz krotszego od 5-tki zeby go wlozyc do 6-stki .
_________________ www.team50.pl
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|