You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 04 Maj 2024, 22:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #332497 Wysłany: 08 Lut 2010, 22:05; 
 Temat postu: Do 2500obr zamulony.. Przepływomierz powietrza? Grande 1.9
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 20 Wrz 2009,
Posty: 120
Witam,

Mam problem od kilku dni..

Fiat Grande Punto 1.9 JTD 130km

Do uzyskania ok. 2500obr. samochód jest ospały, strasznie muli a reakcja na pedał gazu praktycznie nie istnieje..

Kiedy silnik przekroczy 2500obr wszystko wraca do normy. Auto rwie do przodu jak szalone!
To zapewne zasługa załączenia turbiny ale wcześniej od dołu ładnie przyśpieszał, był elestyczny.. Teraz jakby coś go "hamowało" do czasu uzyskania tych obrotów.

Byłem w ASO

Diagnosta przeprowadził rutynowy odczyt z centralki.

Oto wskazane błędy:

P0401 - zawór EGR
Zgodność; Błędnie obliczony sygnał - Przerywany

P0564 - Cruise control (dezaktyw. nieodwracalna)
Komunikat / Bus błędny;Odebrane dane błędne - Przerywany

U0405 - Sygnał modułu cruise control
Defekt ogólny; Komunikat / Bus błędny - przerywany

U0426 Klucz elektroniczny
Zgodność; Zabezpieczenie komponentu / obwód time out - Przerywany

U1700 - Siec CAN (NCM - NBC)
Komunikat / Bus błędny;Komunikat nie odebrany - Przerywany

U1706 - Sieć CAN (NCM - NFR)
Komunikat / Bus błędny;Komunikat nie odebrany - Przerywany

Diagnosta celuje, że za stan tej rzeczy jest odpowiedzialny przepływomierz powietrza lecz nie mają go na stanie aby go podmienić i sprawdzić czy to na pewno To!

Z wersji silnikowej pasuje (dokładnie taki mam Boscha)
oznaczenie: 55350048
http://www.moto.allegro.pl/item90372987 ... bosch.html

Dla ciekawostki wspomne, że w ASO kosztuje 1600zł :shock: !!

Oczywiście nie zamówią na samo sprawdzenie tylko powedzieli, że będą szukać aby wyciągnąć z innego auta i zadzwonią... czyli moge sobie czekać..

Prośba do Was Panowie.

Kto ma pojęcie co się dzieje??

Auto poza tym nie wykazuje żadnych usterek czy niedogliwości..

Po prostu silnik nie ma mocy i ospale wkręca się na obroty do uzyskania prędkości obrotowej ok 2500 obr/min

Dodam:

Na desce nie wyświetla się żadna kontrolka

Auto pali na dotyk

Nie dymi

Pracuje równo na biegu jałowym


Czy to aby na pewno ten czujnik przepływu powietrza?!

Nie wiem czy w ciemno kupić..

A może ktoś z okolic lubuskiego, wielkopolskiego lub dolnośląskiego jest w stanie mi pomóć i na chwile podminić.. Wtedy wszystko byłoby jasne.

Prosze o jakies konkretne diagnozy.

Pozdrawiam

[ Dodano: 08 Lut 2010 22:05 ]
Usterka została namierzona! :D

Image


Jak widać na foto trzpień elektrozaworu nie do końca się chowa, co spowodowało, że egr był lekko cały czas otwarty!

Co powodowało zamulenie..

Rozgrzałem silnik i niestety to ustrojstwo w ogóle nie pracuje, czyli czas szukać nowego.

Zastanawiam się jeszcze nad dodatkową podkładką ale nie wiem jak będzie zachowywał się silnik kiedy w obiegu nie będzie pracował EGR.


Przy okazji zaprzeczam tezy jakoby egr pozostawał otwarty to samochód miałby kopcić..
U mnie nic takiego nie miało miejsca!

Może to po prsotu kwestia tego, że mam filtr cząstek stałych :lol:


Góra
 Profil  
 

 
 Post #337014 Wysłany: 20 Lut 2010, 16:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
daj zać czy po wymianie pomogło , moze przez fpp Ci muli ?

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #337120 Wysłany: 20 Lut 2010, 23:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 20 Wrz 2009,
Posty: 120
Filtr cząstek (jeśli takowy mam) nic nie zamula..

Przyczyną był sterownik (elektryczny) sterujący zaworem egr.

Po wymianie problem ustąpił.

Można też odkręcić i auto będzie śmigać normalnie ale komp zgłosi usterkę uszkodzonego sterownika.

_________________
Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #337124 Wysłany: 20 Lut 2010, 23:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
a jakbym zaslepil egr pomogloby ?

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #337143 Wysłany: 21 Lut 2010, 00:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 20 Wrz 2009,
Posty: 120
Nie.. z tym daj sobie spokój;)

Najpierw sciągnij "sterowniik", zobacz jak chodzi zawór i zobacz jak pracuje silnik bez tego.

_________________
Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351248 Wysłany: 02 Kwi 2010, 07:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec
Rejestracja: 26 Sie 2009,
Posty: 251
Pomógł: 3
Pundzak po wymianie sterownika znikły wszystkie błędy z centralki czy tylko te związane z EGR?

_________________
GP 1.3 MultiJet 110 KM ; 230 Nm EGR OFF
Dołożone : dodatkowe ogrzewanie PTC, ogrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania PDC
, ABS/ESP/ASR/MSR/HBA/HHC-w trakcie
P II 1.2 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351625 Wysłany: 02 Kwi 2010, 23:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 20 Wrz 2009,
Posty: 120
nissanek_3 napisał(a):
Pundzak po wymianie sterownika znikły wszystkie błędy z centralki czy tylko te związane z EGR?


Czy wszystkie nie wiem..

Od tamtej pory bynajmniej nic sie nie dzieje, a Grandziak śmiga, że aż miło 8)

_________________
Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #370168 Wysłany: 01 Cze 2010, 11:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Witam,

coś zaczyna się dziać u mnie (1,3 MJ 90KM). Zaniepokoiły mnie 2 objawy:

1) Ze 2-3 miesiące temu po ostrej, autostradowej jeździe zjechałem na węźle, zatrzymałem się przed znakiem stop, ruch był spory, więc trochę odczekałem zanim ruszyłem. Normalne jest, że z tym silnikiem auto rusza ospale ze względu na turbodziurę (zwłaszcza jak postoi chwilę na wolnych obrotach i turbina zwolni) ale od 2000 rpm auto normalnie i raźnie przyspiesza. Tym razem jednak było inaczej - auto ruszyło tak, jakbym miał zaciągnięty ręczny, powyżej 2000 rpm nic się nie działo i "przyspieszał" tak, jakbym turbiny nie miał, dopiero w okolicach 3000 rpm zaczęło coś się dziać - ale bardzo wolno wkręcał się na obroty.

Nawet w korku, na luzie trudno było rozkręcić silnik, nawet brzmiał jakby inaczej ale wiedziałem już, że nie jadę na ręcznym :)

Przejechałem tak kilka świateł i skrzyżowań i problem ustąpił - miałem wprawdzie wrażenie, że zamula ale nie było już tego efektu "ruszania na ręcznym" albo jakbym ciągnął przyczepę.

Zacząłem podejrzewać turbinę albo ... paliwo - bo zatankowałem na nowym szelu w mojej okolicy. Ostatecznie uznałem winę paliwa, bo z czasem problem zniknął i nie wrócił do dziś. Żadna kontrolka się nie zapaliła.

2) Wczoraj, po długiej i dynamicznej (40 km, autostrada) jeździe trafiłem na roboty drogowe i ruch wahadłowy. Zatrzymałem auto ale nie gasiłem silnika. Na zielonym ruszyłem, 1 i 2 przez kilkadziesiąt metrów. Ponieważ pojazd poprzedzający zaczął przyspieszać, wcisnąłem gaz na 2-ce ale zamiast przyspieszać auto zaczęło szarpać - jakby silnik się krztusił. W pierwej chwili znów pomyślałem o paliwie ale to szarpanie było inne - jakby zwariował pedał gazu i błędnie odczytywał położenie. Kto ma 1,3 ten wie, że na 1 i 2 auto szarpie jeśli wcisnąć a potem nagle odpuścić pedał gazu - i to szarpanie tak wyglądało, jakbym "pompował" pedałem gazu: do dechy i w górę, do dechy i w górę - z tym że działo się to bardzo szybko, a pedał był wciśnięty do podłogi. W efekcie auto podskakiwało jak żabka tocząc się do przodu. Po ok. 100 - 200 m. pedał zadziałał prawidłowo i auto przyspieszyło. Przez następne kilometry ani dziś, problem się nie powtórzył. Nic nie kopci, żadnych kontrolek.

Jakieś pomysły? Dla mnie wygląda to jak szwankująca elektronika.

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #370169 Wysłany: 01 Cze 2010, 11:12; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
Pundzak najlepiej usuń EGR, potem chiptuning. Ale to kosztuje.

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #370215 Wysłany: 01 Cze 2010, 14:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
xONx napisał(a):
Pundzak najlepiej usuń EGR, potem chiptuning. Ale to kosztuje.


usunac egr a potem chip ? jak usunie to ma blad murowany ... takze polecam zrobic jedno z drugim

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #370216 Wysłany: 01 Cze 2010, 14:39; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
kazaa napisał(a):
xONx napisał(a):
Pundzak najlepiej usuń EGR, potem chiptuning. Ale to kosztuje.


usunac egr a potem chip ? jak usunie to ma blad murowany ... takze polecam zrobic jedno z drugim


miałem to samo na myśli, tylko inaczej to napisałem ;)

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #370218 Wysłany: 01 Cze 2010, 14:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
filip76 napisał(a):

Jakieś pomysły? Dla mnie wygląda to jak szwankująca elektronika.


mozesz sprawdzić na egzaminerze ,ale podejrzewam ,że błędu nie będzie , najgorsze jest to ,że dzieje CI sie to raz na jakiś czas , jeżeli mialbys caly czas ten sam problem to byłoby ławiejsze do zdiagnozowania , jednak znajac zycie bedzie Ci sie to pojawiac tylko czesciej , wiec polecam auto zlogowac , kompa podlaczasz i jazda ... nie ma innego sposobu , chyba ze chcesz w ciemno polowe elementow wymienic , bo moze przeplywka , moze egr , moze pompa paliwa etc. zaczalbym najpierw od wyjecia egr , wyczyszczenia i zobaczenia jak dziala

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #370244 Wysłany: 01 Cze 2010, 16:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec
Rejestracja: 26 Sie 2009,
Posty: 251
Pomógł: 3
filip76 wyczyść styki na przepływomierzu i powinno pomóc chyba że już całkiem padł!Ale najpierw zrób to i sprawdź(napisz czy styki były zaśniedziałe).Mam ten sam silnik i około 3 razy w ciągu roku miałem takie objawy jak ty,zakończyło się to zaświeceniem lampki check engine(awaria przepływki).
Jeden styk był zaśniedziały,wyczyściłem i narazie cisza

_________________
GP 1.3 MultiJet 110 KM ; 230 Nm EGR OFF
Dołożone : dodatkowe ogrzewanie PTC, ogrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania PDC
, ABS/ESP/ASR/MSR/HBA/HHC-w trakcie
P II 1.2 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #370437 Wysłany: 02 Cze 2010, 08:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
kazaa napisał(a):
mozesz sprawdzić na egzaminerze ,ale podejrzewam ,że błędu nie będzie ,


Pan w ASO powiedział mi przy innej okazji, że jak nie ma kontrolki na blacie, to nie ma komunikatu.



nissanek_3 napisał(a):
filip76 wyczyść styki na przepływomierzu i powinno pomóc chyba że już całkiem padł!Ale najpierw zrób to i sprawdź(napisz czy styki były zaśniedziałe).Mam ten sam silnik i około 3 razy w ciągu roku miałem takie objawy jak ty,zakończyło się to zaświeceniem lampki check engine(awaria przepływki).
Jeden styk był zaśniedziały,wyczyściłem i narazie cisza


A który miałeś objaw - bardzo wolne wkręcanie na obroty czy szarpanie?

Może faktycznie styki? Coś mam z elektryką, bo kiedyś radio mi zdechło - wyświetlał się komunikat
Kod:
CAN check

Miałem tak ze 2,3 razy i problem przechodził samoistnie np. po 3, 4 uruchomienia silnika. W ASO usłyszałem właśnie wtedy, że
Cytuj:
komputer nic nie wykaże, bo kontrolki się nie palą..

Problem przestał wracać, gdy przestałem używać za każdym razem alarmu (nie uzbrajam go za każdym razem, tylko na obcym terytorium).

Mam też powracający problem z przepalającą się żarówką oświetlenia tablicy rejestracyjnej - tę po prawej stronie wymieniałem już z 5x.

2 razy wymieniałem już górną żarówkę od świateł pozycyjnych z tyłu, po lewej - właśnie tam był niezły syf - styki były zaśniedziałe jak cholera.

Zdechły mi też na raz 4 żaróweczki od 3-go światła stop.

Zdechła mi żaróweczka konsoli środkowej (podświetlenie pokrętła temperatury nawiewu) ale czekam z demontażem konsoli na większą okazję. :)

Na co dzień nie kręcę silnika wyżej niż 3000 rpm ale dziś pociągnąłem na niższych biegach do 4000 rpm - może trzeba było "przedmuchać" wydech? :)

W końcu optymalny zakres obrotów to 1750 - 4000 rpm (max moment - max moc) i może trzeba z nich korzystać (choć nie widzę sensu w kręceniu powyżej 3000 rpm - "zapas" obrotów jest taki, że po wkręceniu na 4000 rpm na 3-ce mogę śmiało wrzucić na 5-kę).

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #370441 Wysłany: 02 Cze 2010, 08:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
to że masz taki zakres to nie znaczy ,że musisz korzystać do odcinki , w instrukcji nie pisze ,że masz pałować aż T będzie pompowalo z max cisnieniem , bynajmniej w mojej tak nie pisze ....

musisz zlogowac auto , bo inaczej nikt nie wywróży z fusów

btw żarówki coś za często padają , może coś faktycznie zrąbali podczas instalacji alarmu , jedź do elektryka i sprawdź co jest z przepalającą się żarówką tablicy rejestracyjnej

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #370448 Wysłany: 02 Cze 2010, 09:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Przecież 4000 rpm to nie jest odcięcie. Nie napisałem też nigdzie, że kręcę do odcięcia, więc mi tego proszę nie imputuj :) Napisałem tylko to, co napisałem i nic więcej :)
Przy 4000 rpm silnik osiąga - wg wykresu - max moc. Zatem teoretycznie jest to "bezpieczny" zakres obrotów. Ja nie widzę potrzeby ani nawet sensu korzystania z takich obrotów. Ale na innym forum zostałem za to obsobaczony, bo zapiekę sobie łopatki turbiny.

Co do alarmu - myślę, że zostawianie auta codziennie na kilka godzin z alarmem rozładowywało akumulator do takiego poziomu, że jako pierwsze reagowało radio.

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #370456 Wysłany: 02 Cze 2010, 10:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
moze byc ze rozladowauje aku , zobacz jakie masz napiecie podczas rozruchu , przy tych temp. nie powinno byc poniżej 10V

co do krecenie nie mówie ,że nie można ,ale tak nie naprawisz samochodu , odcinka może jest faktycznie wyżej ,ale T w 1,3 podejrzewam ,że pompuje naprawdę max do 4k obr.

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #370464 Wysłany: 02 Cze 2010, 11:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
kazaa napisał(a):
moze byc ze rozladowauje aku , zobacz jakie masz napiecie podczas rozruchu , przy tych temp. nie powinno byc poniżej 10V
Niestety nie mam narzędzi, musiałbym podjechać do ASO albo do Mietka.

kazaa napisał(a):
co do krecenie nie mówie ,że nie można ,ale tak nie naprawisz samochodu , odcinka może jest faktycznie wyżej ,ale T w 1,3 podejrzewam ,że pompuje naprawdę max do 4k obr.


daras chyba sprawdzał, kiedy jest odcięcie, ja nie sprawdzałem. Na niższych biegach chyba tylko raz poza dzisiejszym dniem kręciłem do 4000 rpm.

Zastanawiam się, czy jakość paliwa+zamulanie auta jazdą w korkach może mieć wpływ na zalepianie "smołą" układu wydechowego w tym tych EGR-ów itp. (efekt taki, jak w tym wątku: http://fiatpunto.com.pl/topic22078.html)?

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #370467 Wysłany: 02 Cze 2010, 11:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
narzędzie to miernik za 6zł do sprawdzenia napięcia , a jeśli chodzi o egr może mieć wpływ , nie ma co wróżyć , wyjmij i wyczyść

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #440502 Wysłany: 14 Lut 2011, 08:45; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 23 Maj 2010,
Posty: 17
co do wszystkich opisanych "dziwnych" zachowan - to EGR :)

a zaslepic mozna ale nie calkowicie.
mozna dostac taka zaslepke jak sie poszuka (taka z 3 dziurkami coby komputer nie zglaszal bledu)
osiagi? - bardziej zwawy i mniejsza turbodziura przy kolo 2300-2500obr.

pozdrawiam
aXon


Góra
 Profil  
 
 
 Post #440526 Wysłany: 14 Lut 2011, 10:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
aXon napisał(a):
co do wszystkich opisanych "dziwnych" zachowan - to EGR :)

a zaslepic mozna ale nie calkowicie.
mozna dostac taka zaslepke jak sie poszuka (taka z 3 dziurkami coby komputer nie zglaszal bledu)
osiagi? - bardziej zwawy i mniejsza turbodziura przy kolo 2300-2500obr.

pozdrawiam
aXon


Niestety, ale jak zamotałem u siebie to cudo to też mulił podobnie , pomyśl logicznie - przepływ nadal jest więc jak był u mnie zacięty to i tak dostawał za dużo powietrza na dodatek gorącego i mulił.

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #440531 Wysłany: 14 Lut 2011, 11:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009,
Posty: 246
odczep wtyczkę przepływki i sie przejedź,jak bedzie poprawa to napraw przepływkę,da radę ja podratować

[ Dodano: 14 Lut 2011 10:27 ]
http://zapodaj.net/96f2add067ec.jpg.html


http://zapodaj.net/8cab9baff215.jpg.html

[ Dodano: 14 Lut 2011 10:30 ]
na przykładzie mjet 1.3,trzeba zrobic dziurkę na osi wlotu,ale po przeciwnej stronie,skrócisz obieg powietrza i oszukasz czujnik,zawsze można zakleić jakby co


Góra
 Profil  
 
 
 Post #440865 Wysłany: 15 Lut 2011, 09:52; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 23 Maj 2010,
Posty: 17
nie chodzi o czesc mechaniczna egr'a tylko o elektronike w nim.
jest spalona a co sie z tym wiaze zle odczyty do glownego cpu i muli :)

podaje ci tylko jedna z mozliwosci :)

pozdr,


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO