|
Obecny czas: 14 Maj 2025, 06:42
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
otasz |
#334926 Wysłany:
11 Lut 2010, 22:59; Temat postu: silnik gaśnie po przełączeniu na gaz |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: aktualnie Rzeszów Rejestracja: 24 Sty 2010, Posty: 33
|
Witam,
Ponieważ zbliżał się termin przeglądu, postanowiłem jechać na regulację gazu, tym bardziej że kupiłem ten samochód kilka miesięcy temu, więc nie wiem kiedy tam coś było oglądane. Przez jakiś czas po regulacji wszystko było ok. Dopiero po dwóch tygodniach zaczęły się problemy. Polegało to na tym że po zapaleniu ciepłego silnika (tj. przyjechałem skądś np i po jakiejś godzinie chciałem go odpalić) na benzynie wszystko OK ale gdy przełącza się na gaz od razu gaśnie, nie pomaga nawet przygazowanie. Rano gdy był po nocy i przełączał się na gaz było ok. Po trzech tygodniach pojawił się taki problem, że nawet rano jak był silnik zimny i po rozgrzaniu przełączał się na gaz zaczyna go strasznie dławić i muszę szybko przełączyć na benzynie i dopiero po rozpędzeniu przełączam na gaz i jedzie. Gdy jest rozgrzany nadal to samo przełącza się i gaśnie. Zadzwoniłem do gazownika to powiedział mi że to wina reduktora (samochód prawdopodobnie przejechał na nim ok 111000 km), tylko że koleś jest trochę podejrzany bo już podczas regulacji zaczął coś ściemniać o tym reduktorze. Tylko że zanim do niego pojechałem wszystko było ok. Na pewno skorzystam z rady jakiegoś innego eksperta, chciałem tez jednak zaczerpnąć Waszych opinii.
A tak na marginesie żeby dopełnić pełni mojego pecha na przeglądzie okazało się że poprzedni właściciel nie dał mi świadectwa homologacji na zbiornik LPG. Pan kontroler polecił mi swojego "kolegę" który mi to może załatwić. Po zadzwonieniu do niego okazało się że życzy sobie za to 150 zł  . Na szczęście nie dałem się wyrolować tylko napisałem do TDT i dostałem kwitek za 49,95  .
_________________ Punto II FL, 1,2 8V 2004 r
|
|
Góra |
|
 |
|
|
greg505 |
#334945 Wysłany:
11 Lut 2010, 23:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
nie napisales ktorej generacji masz instalacje
problem moze lezec w membranach reduktora,
przy jakiej temperaturze przelaczasz na gaz?
najlepiej podjedz do innego gazownika i zweryfikuj diagnoze pierwszego
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
otasz |
#334984 Wysłany:
12 Lut 2010, 08:28; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: aktualnie Rzeszów Rejestracja: 24 Sty 2010, Posty: 33
|
Szczerze to nie wiem, która to generacja. Wiem, że nie jest to instalacja sekwencyjna. Na gaz przełącza się sam jak się silnik trochę rozgrzeje.
_________________ Punto II FL, 1,2 8V 2004 r
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#334989 Wysłany:
12 Lut 2010, 09:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
waldasnn |
#334993 Wysłany:
12 Lut 2010, 09:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: I-sza stolica Rejestracja: 24 Lip 2009, Posty: 207
|
hmm, ja mam 118 tys zrobione i nie mam problemu (odpukać) z membranami, może dlatego że mi się dopiero na lpg przełączna po nagrzaniu
otasz Tobie na zimnym silniku się od razu przełącza na gaz? 
_________________ moja kropa -->> http://fiatpunto.com.pl/topic17100.html
|
|
Góra |
|
 |
otasz |
#335002 Wysłany:
15 Lut 2010, 19:37; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: aktualnie Rzeszów Rejestracja: 24 Sty 2010, Posty: 33
|
Nie, przełącza się dopiero jak się rozgrzeje i przy tym przełączaniu strasznie szarpie aż muszę ponownie na benzynę przerzucić i dopiero po jakiś czasem przełączam na gaz i wtedy jedzie. Ale jak go odpalę jak jest jeszcze ciepły to po przełączeniu na gaz gaśnie od razu.
[ Dodano: 15 Lut 2010 18:37 ] Byłem w sobotę u innego gazownika. Najpierw powiedział, że to raczej nie reduktor bo trzyma parametry, które mu zadaje. Podregulował coś tam:) wymienił i zostawiliśmy go na godzinkę żeby ostygł. Podpiął go jeszcze raz i stwierdził że po ostygnięciu jednak nie trzyma dobrze parametrów. I że puki co będzie przez jakiś czas chodził ale trzeba się liczyć z wymianą reduktora. I tu moje pytanie. Mam instalacje Tartarini, zakład w którym byłem nie posiada tych podzespołów, ale gazownik powiedział że założy jakiś tam inny i że to nie ma znaczenia i nic się nie stanie. Także chciałem zasięgnąć Waszej opinii czy to naprawdę nie zaszkodzi i można założyć inny reduktor. W sumie zależało by mi żeby to u nich wymienić (chociaż musiałem dojechać 40 km do Dębicy bo w Rzeszowie to ciężko ponoć o dobry zakład) ponieważ widać że koleś się starał i chciał to zrobić. Sprawdzał wszystko naprawdę dokładnie i widać że mu zależało i spędził nad naprawą naprawdę sporo czasu. Koleś z Rzeszowa, który mi to spaprał "załatwił" sprawę chyba w 10-15 min.
_________________ Punto II FL, 1,2 8V 2004 r
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#335807 Wysłany:
15 Lut 2010, 21:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
zamiast wymiany calego reduktora, mozesz im zlecic wymiane samych membran
dowiedz sie jakie sa koszty w obydwu przypadkach i sam zdecyduj
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#335822 Wysłany:
15 Lut 2010, 21:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
otasz |
#335857 Wysłany:
15 Lut 2010, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: aktualnie Rzeszów Rejestracja: 24 Sty 2010, Posty: 33
|
To może podacie jakiegoś linka do aukcji z Allegro, bo nie chce kupić złego zestawu.
_________________ Punto II FL, 1,2 8V 2004 r
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#335868 Wysłany:
15 Lut 2010, 23:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Ja mam Reduktor włoskiej firmy Lovato, dokładnie RG92 Elektronik, są wersje pneumatik, i do mojego idzie taki, jaki ty masz reduktor? wpisujesz to w allegro i masz:). Polecam tą firmę, znaja się. Cały zestaw, 2 membramy i potrzebne uszczelniacze, a nawet filtr, oryginalny z metalową siatką w środku, bo tak to rzemieśniki się kupuję. [ Dodano: 15 Lut 2010 23:08 ]http://allegro.pl/item911865753_orygina ... ronik.html
To do mojego:) [ Dodano: 15 Lut 2010 23:11 ]Dokładnie mój to ten Lovtec, starszy typ, o ten:)
http://www.autogaz-market.com.pl/images ... lovtec.jpg
Musisz znaleźć swój, albo przyjrzeć sie dokładnie swojemu i go odnaleźć na allegro, lub odczytać z niego jaki to model.
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
otasz |
#335873 Wysłany:
15 Lut 2010, 23:21; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: aktualnie Rzeszów Rejestracja: 24 Sty 2010, Posty: 33
|
Ja mam Tartarini i widzę że na Allegro jest tylko G79 wiec dlatego pytam, czy tylko jeden rodzaj jest czy po prostu tylko jeden rodzaj sprzedają. Muszę jeszcze znaleźć kogoś kto to zrobi bo ja to raczej wolę nie próbować:)
[ Dodano: 15 Lut 2010 22:21 ] Tzn. są G79, G79SE no i do sekwencji ale to mnie nie dotyczy.
_________________ Punto II FL, 1,2 8V 2004 r
|
|
Góra |
|
 |
jurekkalisz1988 |
#336472 Wysłany:
18 Lut 2010, 15:46; Temat postu: podobny problem |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Nowy Sącz Rejestracja: 18 Lut 2010, Posty: 1
|
witam.nie otwieram nowego tematu bo nie chce zaśmiecać forum:) mam podobny problem. po przełaczeniu na gaz zaczyna szarpać i najczęściej na wolnych obrotach po wciśnieciu sprzegła silnik gąśnie. gaz jest sekwencyjny a retuktor nazywa się magic I. problem polega na tym ze nie moge znaleźć zestawu naprawczego na allegro;/ czy spamo przeczyszczenie może cos pomóc? inna sprawa jest taka że nie mam regulacji ciśnienia w reduktorze a na komputerze wyszło że ciśnienie jest za wysokie bo wynosi 2 atmosfery a powinno wynosić około 1,2. czy moge coś z tym zrobić czy pomoże tylko wymiana reduktora?
|
|
Góra |
|
 |
otasz |
#339983 Wysłany:
28 Lut 2010, 20:56; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: aktualnie Rzeszów Rejestracja: 24 Sty 2010, Posty: 33
|
_________________ Punto II FL, 1,2 8V 2004 r
|
|
Góra |
|
 |
waldasnn |
#340082 Wysłany:
28 Lut 2010, 23:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: I-sza stolica Rejestracja: 24 Lip 2009, Posty: 207
|
|
Góra |
|
 |
otasz |
#340085 Wysłany:
28 Lut 2010, 23:56; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: aktualnie Rzeszów Rejestracja: 24 Sty 2010, Posty: 33
|
No właśnie nie mam żadnej. Ja już jestem zdecydowany żeby kupić nowy tylko nie wiem co zrobić: wymienić reduktor na oryginalny Tartarini (czyli taki jak jest zamontowany) w zakładzie, który jak słyszałem i sam sprawdziłem na własnej skórze jest bardzo kiepski, czy wymienic go na reduktor innej firmy w zakładzie, w którym wiem że znają się na robocie.
_________________ Punto II FL, 1,2 8V 2004 r
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|