You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Sty 2017, 15:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 114 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #187330 Wysłany: 08 Lis 2008, 14:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: kraków
Rejestracja: 05 Lip 2007,
Posty: 27
dzięki za szybkie odpowiedzi, będę zmieniał koła na zimówki to sprawdzę piasty, mocowanie czujników itp to dam znać

_________________
hlx


Góra
 Profil  
 

 
 Post #187343 Wysłany: 08 Lis 2008, 14:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 03 Lut 2008,
Posty: 77
mrider napisał(a):
rybus czujnik daje zły odczyt i komputer zdiagnozuje jego uszkodzenie. W rzeczywistości w Twoim przypadku czujnik był sprawny tylko poleciała piasta na której znajduje się koronka mechaniczna (uzębienie) lub magnetyczna (magnes na obwodzie piasty). Czujnik "patrzy" na pierścień piasty i wysyła impulsy do centralki. Jeśli piasta jest uszkodzona to czujnik nie daje impulsów i podczas naciśnięcia hamulca centralka dostaje sygnał że jedno koło jest zablokowane i włącza się ABS. Po puszczeniu hamulca czujnik dalej daje sygnał że koło zablokowane i centralka wyłącza system sygnalizując to kontrolką na desce.

Uszkodzony czujnik powoduje sygnalizację awarii zaraz po skończeniu samodiagnostyki po przekręceniu kluczyka, kontrolka wtedy nie gaśnie, mruga itp.

Reasumując. Po przekręceniu stacyjki nie gaśnie kontrolka ABS - uszkodzenie elektryczne (centralka, czujnik, elektrozawory pompy hamulcowej, okablowanie). Kontrolka zapala się podczas normalnej jazdy - uszkodzenie mechaniczne (piasta, mocowanie czujnika, zabrudzenia/korozja pomiędzy czujnikiem a piastą)


mi sie kontrolka zapalila podczas jazdy.. potem byla diagnoza, wykasowanie bledu i po doslownie ruszeniu autem znow sie zaswiecila.. czy wg Ciebie to jednoznacznie oznacza uszkodzony czujnik? dodam ze od strony mechanicznej - sprawdzano -wszystko jest ok !? :roll:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #187352 Wysłany: 08 Lis 2008, 15:22; 
 Temat postu:
fati75 napisałem że jeśli zaświeci się kontrolka podczas jazdy to oznacza uszkodzenie mechaniczne. Kontrolka po kluczyku gaśnie i zapala się podczas ruchu samochodu więc to nie jest problem elektryczny. Spotkałem się już z przypadkiem rozmagnesowania koronki na piaście w tylnym kole. Akurat w tym przypadku było to spowodowane tarciem linki ręcznego o piastę. Czujnik dawał taki sam odczyt jak przy uszkodzeniu, czyli zero sygnału i centralka ześwirowała bo w ruchu tylko 3 koła dawały sygnał. W przypadku czujników i pierścieni magnetycznych (większość PII) ruch piasty promieniowy czy poosiowy (luźne/wybite łożysko piasty) powoduje błędy odczytu.


Góra
  
 
 
 Post #187374 Wysłany: 08 Lis 2008, 16:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 03 Lut 2008,
Posty: 77
[quote="mrider"]fati75 napisałem że jeśli zaświeci się kontrolka podczas jazdy to oznacza uszkodzenie mechaniczne. Kontrolka po kluczyku gaśnie i zapala się podczas ruchu samochodu więc to nie jest problem elektryczny. Spotkałem się już z przypadkiem rozmagnesowania koronki na piaście w tylnym kole. Akurat w tym przypadku było to spowodowane tarciem linki ręcznego o piastę. Czujnik dawał taki sam odczyt jak przy uszkodzeniu, czyli zero sygnału i centralka ześwirowała bo w ruchu tylko 3 koła dawały sygnał. W przypadku czujników i pierścieni magnetycznych (większość PII) ruch piasty promieniowy czy poosiowy (luźne/wybite łożysko piasty) powoduje błędy odczytu.[/quo

nie wiem czy dobrze sie rozumiemy.. mi zapalila sie pdczas jazdy i pali sie non stop.. gosc mi podpiol pod kompa, blad uszkodzony czujnik abs, nastepnie skasowal blad, po uruchomieniu silnika kontrolka zgasla i po ruszeniu ponownie sie zapalila. Potem rozebralismy beben, sciagnelismy piaste z lozyskiem, zostalo wyczyszczone ponownie zlozone i dalej kontrolka sie swieci non stop.. Dodam ze jest to prawy tyl, czujnik jest trudno dostepny jedynie w aso i troche kosztuje.. Chcialbym uniknac niepotrzebnych wydatkow dlatego sie wacham z kupnem.. Pare osob sugerowalo mi ze to jednak wina łozyska piasty i pierscienia magnetycznego.. Co Ty na to? Co mi radzisz?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #187600 Wysłany: 09 Lis 2008, 02:34; 
 Temat postu:
fati75 no ja właśnie też stawiam na pierścień magnetyczny/łożysko piasty. Tak jak napisałem, uszkodzone łożysko powoduje zakłócanie odczytu ze względu na luzy. Uszkodzony pierścień to wiadomo, również zły odczyt. Oba przypadki centralka ABS-u zdiagnozuje jako uszkodzenie czujnika.

W miarę możliwości spróbuj zrobić tak: Kup w sklepie nową piastę ale zapytaj przed zakupem czy jeśli nie będzie pasować to możesz zwrócić... Jeśli się zgodzą to załóż tę piastę i sprawdź. Na 99% problem zniknie. W każdym bądź razie w przypadku uszkodzenia pierścienia czy łożysk trzeba wymienić całą piastę gdyż ona jest nierozbieralna.


Samodiagnostyka ABS-u przy przekręceniu kluczyka polega na włączeniu czujników i otwarciu elektrozaworów i jest ona wykonywana tylko wtedy. Jeśli któreś z tych urządzeń się nie włączy (np. przerwa w obwodzie), centralka zgłosi awarię i nie zgaśnie kontrolka. Następnie po ruszeniu samochodu i przekroczeniu ok. 2-5km/h centralka zaczyna pobierać impulsy z czujników. Gdy któryś czujnik nie daje impulsu to centralka traktuje to jako zablokowane koło i wyłącza się sygnalizując awarię. Czujniki są sprawne, a impulsu z jednego koła brak więc coś się dzieje nie tak z pierścieniem.
Ekstremalny przypadek spotykany tak często jak szóstka w totku to nietypowe uszkodzenie czujnika. Niby czujnik obwód zamyka, a z jakichś powodów impulsu nie daje... To jest właśnie ten 1% mojej niepewności co do Twojego przypadku :)


Góra
  
 
 
 Post #188028 Wysłany: 10 Lis 2008, 12:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 03 Lut 2008,
Posty: 77
chyba tak zrobie.. mysle ze ciezko bedzie z zwotem, ale jakby co to chyba zawsze latwiej jest sprzedac piaste z lozyskiem niz czujnik.. a jaka firme polecasz osobiscie? i jeszcze jedno.. czy takie sprawdzenie polegajace na rozpieciu wtyczki, podlaczeniu amperomierza pod wtyczke czujnika zakrecenie kolem da jakis wynik na podstawie ktorego bedziemy w stanie stwierdzic usterke czujnika?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #188059 Wysłany: 10 Lis 2008, 14:21; 
 Temat postu:
Co do sprawdzenia to nie wiem czy da radę amperomierzem bo nigdy takim sprzętem nie próbowałem... W innym Twoim temacie czytałem że masz problemy z łożyskiem tylnego koła (huczenie) więc piastę i tak musisz wymienić bo jest w całości z łożyskami. Polecam piastę firmy SKF. Drogo kosztuje, ale cena jest adekwatna do jakości i wytrzymałości.


Góra
  
 
 
 Post #188067 Wysłany: 15 Lis 2008, 14:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 03 Lut 2008,
Posty: 77
zgadza sie pisałem.. przypuszczałem ze to odglosy z tego samego kola, prawy tył.. jednak to nie tył a przod huczy.. kilka problemow sie nawarstwilo w jednym czasie stad brak zdecydowania z mojej strony zeby niepotrzebnie kase nie wydac..

[ Dodano: 15 Lis 2008 13:55 ]
dzis zmieniajac kola na zimowe poruszalem kablem od czujnika i odziwo po przekreceniu kluczyka kontrolka ktora od ponad miesiaca (wtedy nastapila usterka) swiecila sie non stop zgasla i dopiero po przejechaniu kilku metrow znow sie zapalila!? o czym to swiadczy? czyzby jednak problem faktycznie dotyczyl czujnika a nie piasty z łozyskiem? co Wy na to?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #190113 Wysłany: 15 Lis 2008, 21:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 29 Wrz 2008,
Posty: 202
Pomógł: 4
Może kabelek od czujnika nie styka za dobrze.
Poruszyłeś, złapał styk, przejechałeś parę kilometrów, potrzepało i się rozpięło.
Prozaiczne acz może się okazać prawdziwe.

_________________
Moja HoGaTa :D
Jeździć trzeba tak, żeby się nie dać trafić ! ;)
Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #190213 Wysłany: 30 Lis 2008, 11:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 03 Lut 2008,
Posty: 77
Pawian napisał(a):
Może kabelek od czujnika nie styka za dobrze.
Poruszyłeś, złapał styk, przejechałeś parę kilometrów, potrzepało i się rozpięło.
Prozaiczne acz może się okazać prawdziwe.


pare metrow.. moze tak jak piszesz.. a gdyby to nie kabelek to co mogloby wskazywac, jak to sobie tlumaczyc ze tak sie stalo a przyczyna lezy jednak po stronie piasty z lozyskiem?!?!?!?!?!?!

[ Dodano: 30 Lis 2008 10:16 ]
mrider napisał(a):
fati75 no ja właśnie też stawiam na pierścień magnetyczny/łożysko piasty. Tak jak napisałem, uszkodzone łożysko powoduje zakłócanie odczytu ze względu na luzy. Uszkodzony pierścień to wiadomo, również zły odczyt. Oba przypadki centralka ABS-u zdiagnozuje jako uszkodzenie czujnika.

W miarę możliwości spróbuj zrobić tak: Kup w sklepie nową piastę ale zapytaj przed zakupem czy jeśli nie będzie pasować to możesz zwrócić... Jeśli się zgodzą to załóż tę piastę i sprawdź. Na 99% problem zniknie. W każdym bądź razie w przypadku uszkodzenia pierścienia czy łożysk trzeba wymienić całą piastę gdyż ona jest nierozbieralna.


Samodiagnostyka ABS-u przy przekręceniu kluczyka polega na włączeniu czujników i otwarciu elektrozaworów i jest ona wykonywana tylko wtedy. Jeśli któreś z tych urządzeń się nie włączy (np. przerwa w obwodzie), centralka zgłosi awarię i nie zgaśnie kontrolka. Następnie po ruszeniu samochodu i przekroczeniu ok. 2-5km/h centralka zaczyna pobierać impulsy z czujników. Gdy któryś czujnik nie daje impulsu to centralka traktuje to jako zablokowane koło i wyłącza się sygnalizując awarię. Czujniki są sprawne, a impulsu z jednego koła brak więc coś się dzieje nie tak z pierścieniem.
Ekstremalny przypadek spotykany tak często jak szóstka w totku to nietypowe uszkodzenie czujnika. Niby czujnik obwód zamyka, a z jakichś powodów impulsu nie daje... To jest właśnie ten 1% mojej niepewności co do Twojego przypadku :)


no niestety.. Twoje rady okazały się chybione.. wymienilem piaste na nowa i problem dalej istnieje, kontrolka swieci.. czy w tej sytuacji moze cos oprocz czujnika jeszcze przyczyna takiego stanu? czy kupowac czujnik czy probowac jeszcze w jakis sposob szukac przyczyny? co Wy na to?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210821 Wysłany: 21 Sty 2009, 21:49; 
 Temat postu: Kontrolka ABS !!!
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: kraków
Rejestracja: 21 Sty 2009,
Posty: 7
Witam posiadam kropeczka 1,9jtd z 2000r i mam problemik gdy pszekrencam ras kluczyk i czekam jak kontrolki zgasna zauważyłem że nie pali mi sie kontrolka abs a niby powinna przez 3 sekundy sie palic i zgasnac testowalem na lodzie chamulce niby łapie na 4 koła abs sie nie zapala chamowac prosto leci jaka może być pszyczyna niezapalajacej sie kontrolki porzed zapaleniem silnika


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210844 Wysłany: 21 Sty 2009, 22:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jaworzyna Śl (50km Wrocław)
Rejestracja: 26 Gru 2008,
Posty: 347
spalona dioda :> :?: :?: :?:

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic12805.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210867 Wysłany: 21 Sty 2009, 23:04; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: kraków
Rejestracja: 21 Sty 2009,
Posty: 7
he dioda ale na czym ta dioda jak na stacyjce to chyba niema sensu wymiany


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210898 Wysłany: 22 Sty 2009, 00:25; 
 Temat postu:
Napisz tego posta po polsku bo ciężko cokolwiek rozszyfrować... Jeśli kontrolka się nie zapala po stacyjce i przy depnięciu w hamulec pedał nie terkocze to ABS-u nie ma albo jest uszkodzony i ktoś to w sposób druciarski ukrył.


Góra
  
 
 
 Post #211082 Wysłany: 22 Sty 2009, 21:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jaworzyna Śl (50km Wrocław)
Rejestracja: 26 Gru 2008,
Posty: 347
Kontrolka przed zapaleniem silnika powinna się zapalić i zgasnąć u niego tak się nie dzieje lecz abs-y działają normalnie pyta o to dlaczego nie zapala się ta kontrolka przed włączeniem silnika : :?:

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic12805.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211332 Wysłany: 23 Sty 2009, 17:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Brzeszcze
Rejestracja: 12 Kwi 2008,
Posty: 190
nic nie napisal ze ABS dziala, tylko napisal ze lapie 4 kola, ja tez mam problem z rozszyfrowaniem tego postu.

_________________
Punto HGT, 131KM, czego chciec wiecej...

http://fiatpunto.com.pl/topic7358.html

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211406 Wysłany: 23 Sty 2009, 20:57; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: kraków
Rejestracja: 21 Sty 2009,
Posty: 7
no właśnie chodzi mi o to że ABS działa jak hamuje bo słychać tylko mnie kontrolka interesuje czemu nie pali sie przed odpaleniem silnika


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211499 Wysłany: 24 Sty 2009, 01:10; 
 Temat postu:
convi napisz dokładnie jak działa ten ABS u Ciebie i proszę, zlituj się i użyj sprawdzania pisowni. Aż źle się czyta posty z tyloma błędami :(


Góra
  
 
 
 Post #240467 Wysłany: 14 Kwi 2009, 20:13; 
 Temat postu: dziwne działanie ABS-u
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 28 Paź 2008,
Posty: 73
Witam od miesiąca mam taki problem ze podczas hamowania włącza mi sie ABS jest to o tyle dziwne ze nawet przylekkim naciśnięciu zaraz sie włącza nie jest to takie mocne bicie jak przy np hamowaniu na śniego tylko poprostu lekko bije na pedał i słychać jaksie ten mechanizm uruchamia dodam ze były wymieniane 2 tygofdnie temu tarcze klocki i płyn hamulcowy ale to i tak nic nie dało


Góra
 Profil  
 
 
 Post #240485 Wysłany: 14 Kwi 2009, 20:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 09 Sty 2009,
Posty: 74
A co z tylnymi hamulcami? To one są główną przyczyną nieprawidłowego działania abs-u. Jeżeli i one są sprawne to zapewne wina leży po stronie łożyska, uszkodzony pierścień magnetyczny. Uszkodzenie widać "gołym okiem" (pierścień zniszczony, poszarpany itp.).

_________________
1.9 JTD 2001r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #240493 Wysłany: 14 Kwi 2009, 20:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 28 Paź 2008,
Posty: 73
z tylnymi kołami narazie nic jutro moze pojde je odpowietrzyć i zobacze czy tam jest wszystko ok a tylne koła też mogą "popsuć" coś z absem ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #240496 Wysłany: 14 Kwi 2009, 20:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 09 Sty 2009,
Posty: 74
No jasne. Abs dotyczy 4 kół. Polecam poczytać poprzednie wątki o absie. Tam są wszystkie potrzebne informacje.

_________________
1.9 JTD 2001r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #240503 Wysłany: 14 Kwi 2009, 20:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 28 Paź 2008,
Posty: 73
jutro zobacze te tylnie koła ale jeżeli to nie bedzie to to juz nie mam pojęcia co ... moze jakiś czujnik tylko który ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #240507 Wysłany: 14 Kwi 2009, 20:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 09 Sty 2009,
Posty: 74
Czujnik na 99,9% nie będzie winien. To na pewno łożysko albo słabo działające hamulce. W poprzednim temacie o absie napisałem jak sprawdzić, który czujnik jest uszkodzony nie płacąc za to ani grosza. Poczytaj trochę!

_________________
1.9 JTD 2001r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #240627 Wysłany: 14 Kwi 2009, 22:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 28 Paź 2008,
Posty: 73
aha dodam ze jak sie włącza abs to kontrolka sie nie świeci


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 114 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO