|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 01:13
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Wirkowski |
#352919 Wysłany:
06 Kwi 2010, 10:55; Temat postu: Tłumik końcowy |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 02 Lip 2007, Posty: 75
|
Witam Forumowiczów.
Przyszła wiosna, a wraz z nią... szykuje się wymiana tłumika końcowego - sól zrobiła swoje. Niestety taka przyjemność w ASO to 630 zł za sam tłumik dla GP 1,4 77KM - hurtownie niestety nie mają jeszcze zamienników "zbyt nowe auto"
Niestety nie planowałem takiego wydatku w swoim budżecie - zamierzam zakupić zestaw naprawczy (taśma lub mata z włókna szklanego + cement) i zaklajstrować ową rozwarstwioną blachę z boku tłumika, dlatego chciałbym się dowiedzieć czegoś bliżej o takim zabiegu (trwałość i przepuszczalność)
Za wszystkie opinie dziękuje z góry - może ktoś z Was ma już magika, który sprzedaje zamienniki? 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
K3 |
#352940 Wysłany:
06 Kwi 2010, 12:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010, Posty: 748 Pomógł: 1
|
ciut taniej: Ulter...
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Wirkowski |
#352955 Wysłany:
06 Kwi 2010, 13:24; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 02 Lip 2007, Posty: 75
|
Napisałem do nich o wycenę wersji standard - bez końcówek chromowych - czekam na odpowiedź... najtańszy z końcówką to ok 500 zł
|
|
Góra |
|
 |
autofan |
#352960 Wysłany:
06 Kwi 2010, 13:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 1009 Pomógł: 20
|
Wiesz jedź do magików ktrzy zakładają zamienniki (wiesz warsztaty co reklamują sie z wymianą tłumików) i dorobią Tobie nieorginalny przespawają uchwyty i bedzie lepszy jak klejony ten co masz, ale jeśli różnica w cenie niewielka to lepiej dedykowany załozyć bo wtedy idealnie wszystko pasuje nic nie stuka itd, choć jeśli rzemieśnik bedzie wprawiony zrobi też to dobrze  .
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#353009 Wysłany:
06 Kwi 2010, 16:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
dokładnie,jedz do jakiegoś serwisu tłumików,albo ci to profesionalnie zasmarkają albo dorobią coś bo cena rzeczywiście przerażająca
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
Mekl |
#353042 Wysłany:
06 Kwi 2010, 18:52; Temat postu: Re: Tłumik końcowy |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 42
|
Co dokładnie stało się z tym tłumikiem?? Masz dziurę na wylot i "pierdzący" wydech?? Jeżeli odpadła Ci tylko zewnętrzna blacha to podejrzewam, że jak ją obetniesz to jeszcze trochę pośmigasz na tym tłumiku. Dopóki nie ma przedmuchów to ja bym nic nie łatał, a tłumik składa się z kilku warstw blachy, więc zanim się rozpadnie do reszty to pewnie chwile potrwa.
_________________ FIAT Grande Punto 1,4 8V Energy Blue&Me 2007, przebieg: 155.000 km FIAT Grande Punto 1,4 8V Estiva Blue&Me 2010, przebieg:35.000 km
|
|
Góra |
|
 |
kris2k |
#353359 Wysłany:
07 Kwi 2010, 18:50; Temat postu: Re: Tłumik końcowy |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 06 Mar 2010, Posty: 132
|
Mekl napisał(a): tłumik składa się z kilku warstw blachy
O czym ty kloego piszesz? Gdzie ty widziałeś kilka warstw blachy w tłumiku? Akurat budowa tłumika nie jest bardziej skomplikowana niż budowa cepa: głowne elementy to rura odpowiednio ponawiercana otoczona JEDNĄ warstwą blachy z dwoma denkami. Jeśli nie znasz tak podstawowych spraw jak budowa tłumika to lepiej nie radź nikomu bo takie porady akurat przyniosą więcej szkody niż pożytku.
A co do meritum postu:
tak jak pozostali koledzy pisali, jedź do warsztatu specjalizującego się w wymianie tłumików, jeśli nawet nie będą mieli zaminnika (w co wątpię) to dobry tłumikarz dorobi ci za max 200zł. łatanie taśmami bądź spawanie w takiej sytuacji to reanimacja trupa.
_________________ Estiva Blue&Me 1.4 8V Niebieski Rock&Roll
|
|
Góra |
|
 |
Mekl |
#353371 Wysłany:
07 Kwi 2010, 19:13; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 42
|
kris2k napisał(a): O czym ty kloego piszesz? Gdzie ty widziałeś kilka warstw blachy w tłumiku? Akurat budowa tłumika nie jest bardziej skomplikowana niż budowa cepa
Tak się składa, że widziałem dziesiątki tłumików z których odpadła wierzchnia warstwa blachy, a pod spodem była jeszcze jedna i nie powodowało to głośniejszej pracy układu wydechowego. Takie tłumiki działały jeszcze paręnaście miesięcy. Tak więc proszę Cie nie pouczaj mnie jak mam się zachować bo jak widać budowa tłumika nie jest tak prosta jak Ci się wydaje. Wiem, że zdecydowanie lepiej jest to naprawić lub wymienić, ale czasem przy dziurze budżetowej można trochę przyoszczędzić.
_________________ FIAT Grande Punto 1,4 8V Energy Blue&Me 2007, przebieg: 155.000 km FIAT Grande Punto 1,4 8V Estiva Blue&Me 2010, przebieg:35.000 km
|
|
Góra |
|
 |
Bahama70 |
#353435 Wysłany:
07 Kwi 2010, 21:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
Nie ma się co unosić od razu
Tłumiki bardzo często mają podwójne płaszcze.
Nie wiem jakby to było jakby ten pierwszy przeżarło, ale fakt faktem można spotkać w nich warstwy blachy.
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
 |
Sebooo |
#353458 Wysłany:
07 Kwi 2010, 21:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2559 Pomógł: 12
|
Wirkowski jeśli byłaby konieczna wymiana to dasz oryginalny czy sportowy tłumik z homologacją?
|
|
Góra |
|
 |
kris2k |
#353501 Wysłany:
07 Kwi 2010, 22:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 06 Mar 2010, Posty: 132
|
Nikt się nie unosi. Ale GP to nie Lexus, proponuję niedowiarkom obejrzeć tłumik od GP po jego przecięciu na pół.
_________________ Estiva Blue&Me 1.4 8V Niebieski Rock&Roll
|
|
Góra |
|
 |
Mekl |
#353517 Wysłany:
07 Kwi 2010, 23:07; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 42
|
Pewnie, że nikt się nie unosi  A co do tłumika to na prawdę kris2k uwierz mi, że to nie były marki typu Lexus, tylko np. Opel, Peugeot itp. więc żadna rewelacja 
_________________ FIAT Grande Punto 1,4 8V Energy Blue&Me 2007, przebieg: 155.000 km FIAT Grande Punto 1,4 8V Estiva Blue&Me 2010, przebieg:35.000 km
|
|
Góra |
|
 |
kukis89 |
#353699 Wysłany:
08 Kwi 2010, 18:25; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Maciej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 17 Mar 2008, Posty: 63
|
Ja tak miałem w pandzie, zaczął się odrywać kawałek jednej warstwy od puszki i nic wielkiego się nie stało nadal śmiga do dziś na tym tłumiku dopóki całkiem nie padnie 
|
|
Góra |
|
 |
yacagp |
#353783 Wysłany:
08 Kwi 2010, 20:53; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: gliwice Rejestracja: 27 Maj 2008, Posty: 57
|
a tak a propos to ile ten tłumik ci wytrzymał - dokładniej,ile lat ma autko i ile jeżdzisz ,bo to też ma znaczenie
_________________ GP 1,4 8V Estiva
|
|
Góra |
|
 |
quong |
#353869 Wysłany:
08 Kwi 2010, 22:02; Temat postu: |
|
 |
Birdkiller |
 |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Esseesse
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Żory Rejestracja: 01 Maj 2009, Posty: 951
|
|
Góra |
|
 |
Tomo |
#354315 Wysłany:
10 Kwi 2010, 12:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
|
Góra |
|
 |
GrandeM |
#354340 Wysłany:
10 Kwi 2010, 13:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 17 Paź 2009, Posty: 108
|
Tomo napisał(a): Wcale nie takie dziwne. Takie są prawa rynku. Tłumik zamontowany fabrycznie powinien wytrzymać dużo dłużej niż 4 lata więc jaki jest sens produkować coś na co nie będzie zbytu?
Większej bzdury dawno nie słyszałem.
Nadwozie obecnych samochodów jest w całości ocynkowane i powinno wytrzymać najmniej 10lat. Czyli wg. Ciebie do tego momentu nie powinno się zamienników produkować ani nawet części oryginalnych?
A co w przypadku wypadku?
To samo z tłumikami. Pojedziesz po polnej drodza, uszkodzisz tłumik o wystający korzeń. i co wtedy? Spawanie?
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#354349 Wysłany:
10 Kwi 2010, 14:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
GrandeM napisał(a): Pojedziesz po polnej drodza, uszkodzisz tłumik o wystający korzeń.
No to już trzeba mieć "farta". Zajrzyj pod spód.
Ale jeśli do takiego najechania dojdzie to myślę, że na wymianie tłumika się nie skończy.
|
|
Góra |
|
 |
Makaron |
#354420 Wysłany:
10 Kwi 2010, 16:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Pablo
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Banbury UK Rejestracja: 24 Wrz 2009, Posty: 22
|
Nietrudno. Miałem takiego "farta"... przywaliłem na zadupiu nawet nie wiem o co, bo była noc. W moim Punto II nadłamałem spaw przed pierwszym tłumikiem. Po kilkunastu kilometrach spaw puścił i musiałem jechać baaardzo powolii do najbliższego warsztatu w miasteczku. Maszynka robiła rumor jak dragster 
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#354464 Wysłany:
10 Kwi 2010, 18:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Nie wiem jak jest w PII ale w Grande, jeśli dobrze pamiętam, rura tłumika nie wystaje ponad poziom podłogi. Więc umiejętne najechanie na korzeń, tak żeby trafić tłumik, skończyć się może źle ale nie dla tłumika. Zahaczenie tylną puszką tłumika też może być bardzo trudne, bo dostęp do niej chroni belka tylnego zawiasu, zbiornik paliwa i wnęka na zapas. Jedynie w wersjach z DPF, ten filtr nieco odstaje pod podwoziem.
Wyprostujcie mnie jak coś nie tak 
|
|
Góra |
|
 |
K3 |
#354847 Wysłany:
11 Kwi 2010, 21:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010, Posty: 748 Pomógł: 1
|
GrandeM napisał(a): Tomo napisał(a): Wcale nie takie dziwne. Takie są prawa rynku. Tłumik zamontowany fabrycznie powinien wytrzymać dużo dłużej niż 4 lata więc jaki jest sens produkować coś na co nie będzie zbytu? Większej bzdury dawno nie słyszałem. Nadwozie obecnych samochodów jest w całości ocynkowane i powinno wytrzymać najmniej 10lat. Czyli wg. Ciebie do tego momentu nie powinno się zamienników produkować ani nawet części oryginalnych? A co w przypadku wypadku? To samo z tłumikami. Pojedziesz po polnej drodza, uszkodzisz tłumik o wystający korzeń. i co wtedy? Spawanie? Nawet nie musi być korzeń... W moim poprzednim aucie tłumik został uszkodzony przy strzale w tył auta... [ Dodano: 11 Kwi 2010 20:19 ]Tomo napisał(a): Wcale nie takie dziwne. Takie są prawa rynku. Tłumik zamontowany fabrycznie powinien wytrzymać dużo dłużej niż 4 lata więc jaki jest sens produkować coś na co nie będzie zbytu?
Przecież i tak tłumiki muszą produkować, w końcu fabryka też tłumików potrzebuje... 
|
|
Góra |
|
 |
kmarcin76 |
#355321 Wysłany:
13 Kwi 2010, 08:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
Jak jest fabryczny tłumik to ja bym to zaspawał. Mialem kiedyś podobna sprawę w seju. Wyskoczyła mała dziurka i zamiast zaspawać wymieniłem na nowy (tzw rzemiosło), który już po roku cały byl pokryty rdza. Tamten z dziurka przeleżał kilka lat na kupce złomu nie zmieniając wyglądu podczas gdy jak zdarzyłem mieć już dwa tłumiki. Znajomy mechanik powiedzial mi później, ze zawsze lepiej zalepić fabryczny niż wyrzucać go i montować jakieś prywaciarskie dziadowstwo (pod warunkiem, ze dziura nie jest zbyt duza).
|
|
Góra |
|
 |
Wirkowski |
#360030 Wysłany:
27 Kwi 2010, 14:55; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 02 Lip 2007, Posty: 75
|
Witam ponownie,
autko ma 3 lata i 122.000 km przejechane - co do tłumika, to nic nie przedmuchuje - tzn przedmuchuje, ale oryginalną dziurką, która jest poniżej rury wlotowej tłumika od strony przodu autka (dokładnie się przyjrzałem, bo juz ją chciałem kleić)
Co do tłumików ASO vs ULTER (bo chyba tylko taki jest dostępny) - w silniku benzynowym za 630 zł w ASO dostaniemy cały zestaw - ponieważ tłumik jest wraz z rurą oraz tłumikiem drgań przykręcany bezpośrednio pod katalizator pod silnikiem - natomiast na stronie ULTER jest dostępny tylko tłumik końcowy - bez rury katalizatora - przegląd już załatwiony, więc będę spokojnie czekał, aż jakiś magik skomponuje zamiennik za ok 300 zł - bo po tyle chodzą całe zestawy do innych aut.
Jeśli chodzi o temat firm specjalizujących sie w produkcji tłumików - obdzwoniłem kilka w Katowicach i niestety nie mają ich jeszcze w ofercie - swoją drogą prawdopodobnie przypuszczam, że dopóki autko będzie produkowane nie będą dostepne zamienniki, książki serwisowe itp materiały oficjalne.
|
|
Góra |
|
 |
piasek_71 |
#536212 Wysłany:
10 Sty 2012, 16:13; Temat postu: Re: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko-Kamienna Rejestracja: 06 Gru 2010, Posty: 567 Pomógł: 3
|
Wirkowski napisał(a): przedmuchuje, ale oryginalną dziurką, która jest poniżej rury wlotowej tłumika od strony przodu autka (dokładnie się przyjrzałem, bo juz ją chciałem kleić) czy ta oryginalna dziurka jest w tym miejscu gdzie u mnie ta kropelka wody ? bo nijak nie mogę jej znaleźć zastanawiam się skąd tyle rdzy na moim tłumiku i czemu kapie woda w tym miejscu 
_________________ GP 1.2 8V 69 KM blue suggestivo 2011 3D TSK Poland http://www.youtube.com/watch?v=3jD2eENE6r8 - kilometrów powoli przybywa ...
|
|
Góra |
|
 |
Sebooo |
#536562 Wysłany:
11 Sty 2012, 21:31; Temat postu: Re: Tłumik końcowy |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2559 Pomógł: 12
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|