You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Paź 2014, 18:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #361228 Wysłany: 01 Maj 2010, 19:23; 
 Temat postu: Naprawa silniczka wentylatora chłodnicy
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 1787
Pomógł: 8
W silniczku tulejka zaczęła obracać się w swoim gnieżdzie, co powodowało głośną pracę. Postanowilem to przerobić i przy okazji wymienić tulejki na nowe.
Kolejność prac:
1/ zdemontowanie silniczka wraz z stelażem
- odkręcamy 4 śrubki na klucz 8 mm, są w bocznej części stalaża i jedną nad chłodnicą, odłączamy przewód
Image
-zaznaczone miejsce jednej ze śrubek
2/ odkręcenie silniczka
-miejsce odłączenia przewodu
-są 3 nakrętki, należy uważać, aby nie pogubić tulejek będących pod nakrętkami
Image
3/ po zdemontowaniu silniczka należy zdjąć śmigło
-zabezpieczone jest sprężystą blaszką, którą należy podważyć i wysunąć
-w przypadku zapieczenia się śmigła, przytrzymujemy ręką od spodu i stukamy w ośkę wirnika, powinno wyskoczyć
4/ odginamy'' ząbki'' i lekko wybijamy kopulki silniczka, w których znajdują się tulejki wraz z gniazdami, którymi z kolei są sprężyste blaszki
5/następnie należy wyjąć blaszki wraz z tulejkami
-wiercimy otwóry w blaszce i kopułce
-zakładamy je na swoje miejsce razem z tulejkami i najlepiej ściskamy nitami
Image
tak to wygląda po zamontowaniu, ponieważ nie miałem dostępu do nitownicy przykręciłem śrubkami 4 mm. Nastąpił mały problem, ponieważ musialem przyciąć śmigła,bo tarło o śrubki. Dlatego lepsze rozwiązanie to nity
-z drugiej strony robimy tak samo
-smarujemy tulejki smarem odpornym na conajmniej 120 stopni
6/na koniec wszystko montujemy
-przy demontażu ząbki się złamały, postanowiłem wyciąć z materiału odpornego na temp. obejmki, którymi skreciłem cały silniczek
tak to wygląda po skręceniu
Image
- należy wziąść pod uwagę, aby pozostawić miejsce na wtyczkę
7/ uwagi; podczas wyjmowania wirnika, uważać należy, aby nie obić jego uzwojenia
- ściśnięcie nitami lub śrubkami pozwala na mocne dociśnięcie tuleki, co uniemożliwia jej obrócenie
-w razie luzu ośki w tulejce, koniecznie należy zastosować nowe tulejki
- jest problem z zakupem nowych tulejek, więc postanowiłem je wytoczyć
-zawsze istnieje możliwość rozmontowania i przesmarowania tulejek
-naprawa ta ma sens w przypadku, gdy część elektryczna jest sprawna
-obejmki można zrobić wg własnych inicjatyw;np. można przyspawać nakrętki i podkładki do kopułek i skręcić.
-w razie jakichkolwiek wątpliwości pytać


Góra
 Profil  
 

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO