|
Obecny czas: 05 Cze 2024, 06:40
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Kamilbike |
#369166 Wysłany:
28 Maj 2010, 19:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Lis 2008, Posty: 458
|
Przywolany do tablicy, melduje sie
Po zalozeniu brembo do Punto pierwsze co zrobilem to bym wysadzil moja narzeczona oknem, na podworku dojezdzalismy do bramy ja przyzwyczajony ze trzeba mocniej depnac hebel mocno depnalem, zapomnialem o tym ze hamulec jest juz inny Majka akurat zdejmowala sweter wiec nie zapiela pasow skonczylo sie tym ze usiadla miedzy fotelem a deska :] Reakcja na dotkniecie hamulca jest o niebo lepsza.
Co do samego dzialania hamulca. Na starytm heblu nie rozpedzalem sie wielokrotnie do 170-200 bo balem sie ze nie wyhamuje, jedno hamowanie konczylo sie tym ze heble juz grzechotaly, po 3 hamowania z okolic 200 hebla juz nie bylo, moze to tez wina starego plynu, cholera to wie. Po wymianie hebla na nowy efekt byl taki ze na testach na race logicu w ciagu 2min zrobilem ok 4 hamowania z okolic 200kmh. Za 4 razem dopiero cos tam bylo czuc ze hamuje inaczej, ale moglem spokojnie jechac jeszcze piaty a i tak bym wyhamowal. Jedyny minus tych hebli to to ze klocki pyla jak 150
_________________ www.g-force.pl
Valeting, Detailing, czyszczenie srodka samochodu. ZAPRASZAMY Warszawa, Bydgoszcz i okolice
|
|
Góra |
|
|
|
|
ipIV |
#369169 Wysłany:
28 Maj 2010, 19:56; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
dzikidaniel napisał(a): tylko ja zwracam uwagę na to że np. dla Brembo ta kreska na wykresie dojdzie wyżej niż w przypadku seryjnych hamulców. ... "Kreska" Dojdzie tak wysoko na ile pozwoli zawiecha, opona i nawierzchnia drogi. dzikidaniel napisał(a): liczę na to że teraz użyjesz swojego inżynierskiego myślenia i to poprawnie skompilujesz. Opona (właściwie guma) nie musi się topić by się paliła. Ciągle występuje jedna i ta sama rzecz potężne tarcie gererujące ogromne ilości ciepła, które powodują topienie, ścieranie i palenie. W przypadku hamowania co gorsza punktowe. dzikidaniel napisał(a): Przeczytaj co pisałeś wcześniej a potem odpowiadaj bo zgubiłeś kontekst tej wymiany zdań. Jak chcesz wyrywać zdania z kontekstu to szkoda mojego czasu... Ja kontekstu nigdzie nie zgubiłem Mówię od kilku postów o wpływie temperatury na skuteczność hamowania a Ty gadasz, ze równie dobrze można dać lepsze serwo malutkie tarcze, które nie są w stanie dobrze oddawać ciepła, szybciej się nagrzewają i efekt bedzie taki sam... no genialnie dzikidaniel napisał(a): Jak dla Ciebie nie ma różnicy to nie ma o czym gadać. Układ chłodzenia silnika chłodzi silnik, układ chłodzenia nie pozwoli się przegrzać silnikowi. Jak widzisz różnicę w sensie 1 i drugiej części zdania to faktycznie nie ma o czym rozmawiać, bo nie rozumiesz kompletnie fizyki. [ Dodano: 28 Maj 2010 19:56 ]Kamilbike napisał(a): . Na starytm heblu nie rozpedzalem sie wielokrotnie do 170-200 bo balem sie ze nie wyhamuje, jedno hamowanie konczylo sie tym ze heble juz grzechotaly, po 3 hamowania z okolic 200 hebla juz nie bylo Prawidłowo, bo od kiedy przegrzany hamulec hamuje ipIV napisał(a): stwierdzenie że nie hamuje coś co bez problemu blokuje koła jest bzdurą, no chyba, ze sie wszystko przegrzeje... ------------------------------- Kamilbike napisał(a): Majka akurat zdejmowala sweter wiec nie zapiela pasow skonczylo sie tym ze usiadla miedzy fotelem a deska :] Reakcja na dotkniecie hamulca jest o niebo lepsza. ipIV napisał(a): A ze przy okazji jest większy tłoczek, klocek, tarcza większa przez co przy takim samym nacisku klocka powstaje większy moment hamujący, to z mniejszą siłą trzeba pedał naciskać. vs. dzikidaniel napisał(a): ipIV napisał(a): A ze przy okazji jest większy tłoczek, klocek, tarcza większa przez co przy takim samym nacisku klocka powstaje większy moment hamujący, to z mniejszą siłą trzeba pedał naciskać. Wstaw sobie większą pompę lub lepsze serwo i efekt identyczny a koszta o niebo mniejsze. tu nie czytasz ze zrozumieniem... bo mi chodzi nie o to z jaką siłą pedał naciskam tylko o to kiedy hamulec się sfajczy. ------------------------------- kamilbike napisał(a): Po wymianie hebla na nowy efekt byl taki ze na testach na race logicu w ciagu 2min zrobilem ok 4 hamowania z okolic 200kmh. Za 4 razem dopiero cos tam bylo czuc ze hamuje inaczej ipIV napisał(a): A samochody wyczynowe dodatkowo mają większe dlatego, zeby szybciej oddać ją do otoczenia, dzięki czemu nie jarają się po pierwszych 3 hamowaniach, oraz same w sobie dłużej się nagrzewają przez większą pojemność cieplną. I tylko dlatego mam większe hamulce, wentylowane bo czasami mam zajawkę sportowej jazdy a po 2 hamowaniach ze 150 do 30 240-tka lita nie daje rady już. ipIV napisał(a): Każdy hamulec zdolny do zabokowania koła dochodzi do tej granicy - img niżej. Później na to wpływ ma na to zdolność hamulca do przyjmowania, oddawania energii i odpornosci na temperaturę. Nic dodać nic ująć. --------------------- --------------------- Kompilując wszystko do kupy co mam do przekazania: Prawda jest, że większy hebel: - Nie przegrzewa sie tak szybko, przez co można zachować dłużej maksymalną sprawnosć hamulców - Zwiększa moment hamujacy przy takim samym nacisku na pedał Nie prawdą jest, że wiekszy hebel zwieksza jakimś cudem hmm jak to nazwać... zacytuję: dzikidaniel napisał(a): tylko ja zwracam uwagę na to że np. dla Brembo ta kreska na wykresie dojdzie wyżej niż w przypadku seryjnych hamulców.
zwiększa współczynnik tarcia opona - asfalt.
bo od tego akurat jest zawiecha, opona, nawierzchnia a nie hebel.
Hebel który hamuje to taki który jest w stanie zablokować koło/włączyć abs, jednocześnie taki który szybko się w tej sytuacji nie przegrzeje.
ABS:
Sucho: lepiej
mokro: podobnie
szuter/lód/śnieg: gorzej
Przewaga absu jest to, że kierowca nie musi umieć hamować, tylko wbije pedał w podłogę a problem sterowności z głowy.
tyle ode mnie w tym temacie
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV 28 Maj 2010, 20:49, edytowano w sumie 6 razy
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#369181 Wysłany:
28 Maj 2010, 20:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
STax napisał(a): Konkretne dane nt długości drogi hamowania z abs i bez w różnych warunkach http://www.technikajazdy.info/nauka-jaz ... wanie-abs/
wszystko sie zgadza,
tylko na lodzie auto z ABSem, ma jedna, niezaprzeczalna zaleta:
nie doprowadzi do zgaszenia silnika
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#369187 Wysłany:
28 Maj 2010, 20:40; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
greg505 napisał(a): nie doprowadzi do zgaszenia silnika
jak nie wcisniesz sprzęgła,no to nieźle wytarga tarczą sprzęgła (tłumikami drgań) i rozrządem... (chociaż sprzęgło chyba zacznie się delikatnie ślizgać wiec to co napiszę może dotyczyc jakiegos idealnego sprzęgła )
Abs blokuje koła odpuszcza i tak w koło macieju, bez wysprzęglenia to samo będzie sie dziać z silnikiem (jedynie ciut zneutralizują ten efekt tłumiki drgań skrętnych). Choć przy awaryjnym priorytetem jest hamowanie Należy w drugiej kolejności wcisnąć sprzęgło lub jednocześnie wdepnąć obydwa pedały.
Nie wykluczone, że jeszcze pogorszy to skuteczność absu, bo abs zaczyna hamować po odzyskaniu jako takiej przyczepności a tu przy wprawieniu koła w ruch będzie jeszcze przeszkadzać prawie stojący silnik. Różnica imo bedzie minimalna ale jednak.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#369210 Wysłany:
28 Maj 2010, 21:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
tylko bedziesz mial czas wcisnac to sprzeglo.
prosta sytuacja, jedziesz po sniegu, naciskajac lekko hamulec, aby zwolnic,
nawierzchnia zmienia sie w lod, wciaz z tak samo, lekko wcisnietym hamulcem blokujesz calkowicie kola i gasisz silnik.
nawet nie zdazysz dotknac sprzegla, czy odpuscic
podobna sytuacja na asfalcie czy mokrym, nie powoduje zadnych problemow, bo po odpuszczniu hamulca silnik ponownie bedzie pracowal
a na lodzie tylko nerwowe szukanie stacyjki
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#369221 Wysłany:
28 Maj 2010, 21:35; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
greg505 napisał(a): nawierzchnia zmienia sie w lod, wciaz z tak samo, lekko wcisnietym hamulcem blokujesz calkowicie kola i gasisz silnik.
niby tak ale nie zdarzyło mi się tak... jak jest kiepsko z nawierzchnią to hamuję silnikiem a hamulcem po to, żeby dochamować z tych 10-20km/h do 0
No chyba ze jestem niepewny standu drogi czy to woda czy lód to sprzęgło + hamulec ciut mocniej jak zaczynają się blokować to znaczy że jest źle I trzeba zwolnić hamujac silnikiem, dostosowując do warunków.
ale w sumie jak sie zgasi silnik (nie wiedząc o tym że zgasł) i odpusci hamulec bez dotykania sprzęgła to silnik zaskoczy na nowo. Nie zdrowe dla silnika ale cóż jak się nie skumało bo hałas, bo radio i jeszcze ogień sytuacja
Na b. śliskiej drodze jest niezłe kuku. ABS nic nie jest warty 2x wydłuża drogę hamowania, bez absu zacznie sie bączki kręcić... hamowanie silnikiem wchodzi w gre tylko. "+" no abs jest tylko taki że jak będzie bardzo źle to się przydzwoni z mniejszą prędkością. [ Dodano: 28 Maj 2010 21:35 ]2x zdarzyło mi się wjechać na taką szklankę że położenie nogi na hamulcu blokowało koła.... dosłowne lodowisko... sytuację jedynie dało się opanować operując gazem... bo puszczenie gazu powodowało poślizg
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#369248 Wysłany:
28 Maj 2010, 22:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
mi sie tak zdarzylo tylko raz, przy 80km/h
jechalem sobie po w miare przyczepnym sniegu i na odcinku jakis 20-30m totalne oblodzenie, silnik nie zalapal, hamulec po 3 'pompowaniach' zrobil sie twardy i zonk
na szczesie szybko zlokalizowalem kluczyk w stacyjce
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|