|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 01:03
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
ralf |
#365744 Wysłany:
17 Maj 2010, 16:53; Temat postu: przygnita podłoga Punto 1.2 sx 1995 |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Bełchatów Rejestracja: 17 Maj 2010, Posty: 32
|
Witam, ostatnio kupiłem Punto (jak w temacie) z LPG, do zrobienia sprzęgło,zawieszenie, drobne kwestie przy blacharce, niestety przy kupnie nie sprawdziłem stanu podłogi (w sumie za 700 zł to po co miałem sprawdzać:/) dziś mnie natchnęło i zobaczyłem jak to wygląda no i niestety okazało się że jest trochę przygnita nie w całości tylko miejscami są dziury (pod fotelami) i tak jakby brało w okolicach progów. jak wjadę na kanał to porobię zdjęcia. Jaki będzie orientacyjny koszt naprawy, samej tylko podłogi, czy musi być wymieniona cała czy tylko wspawanie elementów wchodzi w grę?? Kupiony za małą kasę ale jest w nim trochę do zrobienia, a chcę zrobić z niego z CZASEM fajny samochodzik dlatego jestem uparty. Prosiłbym o pomoc w tym temacie. [ Dodano: 17 Maj 2010 16:53 ]
|
|
Góra |
|
 |
|
|
malpi004 |
#365751 Wysłany:
17 Maj 2010, 17:09; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 22 Maj 2008, Posty: 54
|
wystarczy wymiana progów i wspawanie blachy 5mm w miejsca przeggnitej podłogi (tak jak u mnie) koszt 1300pln tylko znajdź dobrego blacharza bo u mnie spierdzielił robotę i już raz (po 6m-ca) musiał poprawiać progi bo przebijała rdza(idiota)ale te rzeczy to normalka, pamiętaj o dobrym zabezpieczeniu podłogi  jak coś się "urodzi" to pisz
_________________ Kropek 1.2 8V 3D Stile 99'
Czarna Strzała
5,6l/100km.
|
|
Góra |
|
 |
0125gd |
#365882 Wysłany:
17 Maj 2010, 22:10; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: GDAŃSK Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 84
|
malpi004 napisał(a): wspawanie blachy 5mm
czołg
chyba 0.5mm albo nawet lepiej 0.7mm bo lepiej się spawa, ale nie pół centymetrową 
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#365885 Wysłany:
17 Maj 2010, 22:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Hej. Ja przygotowałem sobie blachę 1,25mm oraz 1,5mm. Do naprawy mam spody progów i typowo dziury w podłodze pod siedzeniami oraz niestety dziury w tylnym nadkolu w kierunku bagażnika. Co również radzę Ci sprawdzić w Twoim Kropku i oby ich tam nie było. Pozdro.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
0125gd |
#365886 Wysłany:
17 Maj 2010, 22:22; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: GDAŃSK Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 84
|
AndyPol napisał(a): Do naprawy mam spody progów i typowo dziury w podłodze pod siedzeniami oraz niestety dziury w tylnym nadkolu w kierunku bagażnika. Co również radzę Ci sprawdzić w Twoim Kropku i oby ich tam nie było. Pozdro.
U mnie tez zaczyna tam rudy wyłazić, zwłaszcza przy połączeniu progu wewnętrznego z zewnętrznym. Ostatnia zima chyba nad nikim nie miała litości. Dziś robiłem trzy letniego Peżota i też miał mocno pordzewiałą podłogę.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#365902 Wysłany:
17 Maj 2010, 22:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Widziałem już kilka Fiatów Punto i prawie we wszystkich rdza pojawia się w tych samych miejscach. Wychodzi po prostu brak konserwacji. Mam jeszcze Uno z 1994 roku i regularnie staram się dbać o konserwację. Nie ma na nim rdzy a podłoga jest ok. Profile zamknięte wypełnione Elaskonem a ranty drzwi wyglądają jak nowe. Jeśli Robisz auta to Wiesz o co mi chodzi. Pozdro.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
Banka666 |
#365927 Wysłany:
18 Maj 2010, 00:51; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 97
|
Ja mialem z tyłu strasznie duza dziure z dwoch stron ( prawa i lewa) spawanie blacha kosztowalo 400zł reszte konserwacje i skladanie auta zrobilem sam:)
|
|
Góra |
|
 |
Courage |
#365930 Wysłany:
18 Maj 2010, 01:01; Temat postu: |
|
 |
Kukurydza |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 2911 Pomógł: 5
|
Ja mam do roboty nadkola tył (nie będę spawał, tylko zakleje je włóknem szklanym  ), potem założę plastikowe nadkola na zadek, coby praca nie poszła na marne.
A na koniec konserwacja podłogi... Plan na lepszą pogodę za oknem... Bo teraz nie ma się co brudzić...
_________________ 2010-12 = FIAT PUNTO Mk1 1.1 55KM "S" topic24306.html 2012-obecnie = FIAT PUNTO Mk2 1.2 60KM "SX" topic37122.html
Czy masz już darmowe FFP Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
ralf |
#366004 Wysłany:
18 Maj 2010, 13:40; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Bełchatów Rejestracja: 17 Maj 2010, Posty: 32
|
Myślałem o kupnie kilku arkuszy blachy powiedzmy 3mm, wywaleniu wszystkiego z kropka i wyczyszczeniu i wspawaniu. Jak napisał malpi004 0,5 cm to dość gruba blacha,standardowo tyle nie ma chyba. i cena 1300 zł  jest dość wygórowana, chociaż mam kilku znajomych spawaczy z Elektrowni w Bełchatowie, myślę że jeśli dam materiał to by sobie któryś poradził (szpecjaliści  ) ale nie wiam jak będzie potem z przeglądem, w sumie dojdzie jeszcze konserwacja tak owo zrobionej podłogi, żeby na parę latek był spokój, bardzo źle nie jest ale jednak jest dyskomfort psychiczny i chcę żeby to było zrobione. Zostanie do zrobienia sprzęgło i zawieszenie + plastiki różniaste w środku (kolega trochę je dobił). Trochę się boję o koszty.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#366062 Wysłany:
18 Maj 2010, 17:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
ralf
Jedna drobna sprawa. Zakup blachy ( jej grubości) uzgodnij sobie ze spawaczem. Bo wydaje mi się, że nie każdy podejmie się obróbki blachy 3 mm i jej prawidłowego połączenia z blachą z której zbudowany jest Punciak. Oczywiście, nie ma co uciekać w bardzo cienkie blachy. Choć fachowcy pewnie wolą montować cieńsze blachy. Powiem Ci szczerze, ostatnio wymieniałem koła w aucie kolegi i mieliśmy nie lada problem z podniesieniem auta. Ktoś, kto spawał mu Opla, chyba dopiero się uczył i zapomniał o wzmocnieniach na podnośnik. Blacha była cienka i odkształcała się.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
0125gd |
#366065 Wysłany:
18 Maj 2010, 17:55; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: GDAŃSK Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 84
|
ralf napisał(a): Myślałem o kupnie kilku arkuszy blachy powiedzmy 3mm
No, kolejny czołgista  Panowie, blacha 3mm to conajmniej o połowę (!) za gruba blacha. Pamiętajcie że przecież to trzeba jakoś giąć i spawać i kształtować przy spawaniu. Jeśli do blachy mniej więcej 0.8 a miejscami 1.0 jaka jest na podłodze w Punto chcecie przyspawać blachę 3mm to szacun, a ja chciałbym później obejrzeć te efekty  Kiedyś w starym busie, zrobiłem podłogę z blachy 1.5 mm i auto targało lekko 3 tony, a to nawet nie drgnęło.
|
|
Góra |
|
 |
ralf |
#366077 Wysłany:
18 Maj 2010, 18:19; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Bełchatów Rejestracja: 17 Maj 2010, Posty: 32
|
No racja, wstawianie elementów z blachy 3 mm, to chyba przesada. a 5mm to możliwe że przeżyłbym zamach terrorystyczny podczas wjazdu na minę  Ale do rzeczy, będę musiał porozmawiać jeszcze, jednak podłoga nie jest prosta tylko wyprofilowana, a zaginanie nawet takiej jest dość trudne. więć trzeba pomyśleć o 1mm przykładowo i dobrze zakonserwować, mam nadzieję że człowiek z którym wcześniej rozmawiałem nie spartoli mi niczego.
_________________ Punto 1.2 MPI 95' 75 KM REACTIVATION
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#366080 Wysłany:
18 Maj 2010, 18:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Dobrze by było zobaczyć jego „robotę”. Może na gotowym aucie. Kiedyś oglądałem fragment progu w samochodzie i zobaczyłem ciekawą łatkę na spodzie tego elementu. Była solidnie pokryta konserwacją, ale zaciekawiły mnie napisy na niej.  Po sprawdzeniu z bliska okazało się, że jest to fragment dętki z malucha naklejony od spodu.  Pod nim była okazała dziura. 
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#366086 Wysłany:
18 Maj 2010, 18:45; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
malpi004 napisał(a): wystarczy wymiana progów i wspawanie blachy 5mm w miejsca przeggnitej podłogi
Jak zbudujesz czołg marki Fiat Punto daj znać  , a tak na serio to tak jak mówią wyżej blacha około/max 1,5 mm starczy na 100%
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
ralf |
#366218 Wysłany:
19 Maj 2010, 00:35; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Bełchatów Rejestracja: 17 Maj 2010, Posty: 32
|
AndyPol napisał(a): fragment dętki z malucha naklejony od spodu
Ja też widziałem różne rzeczy w samochodach, no ale tego jeszcze nigdy. Faktem jest to, że rzeba pilnować tego typu prac, więc wolę przy tym być  Często można trafić na kogoś kto najmniejszym kosztem próbuje coś naprawić, a potem się człowiek za głowę łapie, szczególnie tyczy się to niektórych mechaników  Wiadomo... kasa...
_________________ Punto 1.2 MPI 95' 75 KM REACTIVATION
|
|
Góra |
|
 |
0125gd |
#366236 Wysłany:
19 Maj 2010, 10:06; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: GDAŃSK Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 84
|
ralf napisał(a): AndyPol napisał(a): fragment dętki z malucha naklejony od spodu Ja też widziałem różne rzeczy w samochodach, no ale tego jeszcze nigdy. Faktem jest to, że rzeba pilnować tego typu prac, więc wolę przy tym być  Często można trafić na kogoś kto najmniejszym kosztem próbuje coś naprawić, a potem się człowiek za głowę łapie, szczególnie tyczy się to niektórych mechaników  Wiadomo... kasa... mistrzostwo tego typu które mi wpadło w ręce, to był maluszek, który miał wyciętą podłogę, od progów to tunelu miał położone deseczki i na tym ślicznie położoną papę i przesmarowane lepikiem. Normalnie ekipa dekarska by tak nie ładnie nie zrobiła. Problem pojawił się gdy konstrukcja zaczeła się zapadać gdyż puściła pianka montażowa z której składała sie znaczna część progów.
Także kolego ralf, pilnuj blacharza, bo staniesz się kolejnym królikiem doświadczalnym ambicji niespełnionego pomysłowego Dobromira 
|
|
Góra |
|
 |
ralf |
#366290 Wysłany:
19 Maj 2010, 14:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Bełchatów Rejestracja: 17 Maj 2010, Posty: 32
|
No myślę, że postąpię tak jak pisze 0125gd. Dziękuję za zainteresowanie. Trzeba popatrzeć jak to wszystko dokładnie wygląda i dać to pod opinię "znawcy" i pilnwać takiego żeby wszystko było ok. Jak znajdę chwilę czasu to porobię jeszcze fotki, żeby pokazać Wam jak wygląda ta podłoga. Potem kolejne etapy reaktywacji Kropka:) Szykuje się kolejny temat, tym razem dotyczący sprzęgła [ Dodano: 19 Maj 2010 14:44 ]Podziękowania również dla AndyPol'a 
_________________ Punto 1.2 MPI 95' 75 KM REACTIVATION
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#366828 Wysłany:
20 Maj 2010, 22:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Dzięki.  Po robocie zawsze można sprawdzić magnesem, czy jest tam blacha czy też płytka PCV.  Myślę, że ze swoje strony Możesz rozebrać tapicerki i przygotować autko do naprawy blacharskiej, bo to też zajmuje czas. Przy okazji sam ogarniesz wszystkie punkty zapalne i Będziesz Wiedział, jak zastały one naprawione. Życzę sprawnego załatwienia tematu.  Pozdrawiam. 
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
Maciej36 |
#821901 Wysłany:
12 Kwi 2017, 12:16; Temat postu: Re: przygnita podłoga Punto 1.2 sx 1995 |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 30 Sty 2017, Posty: 1
|
Czesc,jest ktoś z Bydgoszczy bo szukam dobrego blacharza do wymiany progów w Punto 2 5d z 2000roku?????
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|