|
Obecny czas: 17 Kwi 2024, 23:25
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kamilszach |
#367581 Wysłany:
23 Maj 2010, 19:03; Temat postu: HGT i dziwne stuki w silniku.... |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Stalowa Wola Rejestracja: 29 Mar 2010, Posty: 7
|
Witam mam problem z fiatem punto II HGT. Otóż, zrobilem kilkanaście kilometrów po czym z komory silnika zaczely wydobywac sie stuki... po 2-3 kilometrach auto stanęło, poprostu sie wylaczył. Probowałem odpalic lecz nie udalo mi sie... nie gasła kontrolka akumulatora.... Otworzylem maskę i zasmierdziało spalonym plastikiem...po kilkunastu minutach auto odpalilo lecz stukot w silniku pozostal. Nie slychac go na wolnych obrotach silnika. Po dodaniu gazu zaczyna stukać... Proszę o jakies propozycje co to moze być.
|
|
Góra |
|
|
|
|
greg505 |
#367595 Wysłany:
23 Maj 2010, 19:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
auto na lawete i do mechanika, nie probuj juz go wiecej odpalac, na odleglosc ciezko cos stwierdzic
kiedy byl rozrzad robiony
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#367637 Wysłany:
23 Maj 2010, 21:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#367647 Wysłany:
23 Maj 2010, 21:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
buladag napisał(a): Stawiam na alternator i spuchnięte uzwojenia.
oby
mi to bardziej wyglada na stukajace zawory
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#367656 Wysłany:
23 Maj 2010, 21:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
spalony plastik wskazywałby na przypalony pasek z zablokowanego alternatora, kontrolka ładowania również, dziwne tylko czemu nie dało sie uruchomić silnika, czy alternator byłby w stanie go aż tak zablokować? Nie wiem jak to tam się ma w hgt.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
Kufell |
#367695 Wysłany:
23 Maj 2010, 23:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Zablokowany alternator nie pozwala na uruchomienie silnika, znam to z autopsji. Kiedyś mi się zawiesiły szczotki i nie mogłem odpalić, przekręcenie kluczyka w stacyjce wywoływało tylko stuknięcie w komorze silnika i na tym cały proces odpalania się kończył. Przyjechał były właściciel zakręcił kołem pasowym przy altku i odpaliłem bez problemu. Zdarzają się takie rzeczy... Mam 1.2 8v nie HGT ale alternator funkcjonuje chyba w ten sam sposób?
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
|
kamilszach |
#370893 Wysłany:
03 Cze 2010, 20:09; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Stalowa Wola Rejestracja: 29 Mar 2010, Posty: 7
|
Witam. Kilka dni temu rozebrałem dół silnika. Zdejmując misę olejową zauważyłem drobny kawałek metalu oraz zmielone kawałki metalu. Okazało się ze to zamek do panewki i jej części. Wymieniłem panewki i złożyłem wszystko łudząc się iż to załatwi sprawę...wymieniłem filtr oleju i zalałem nowym olejem Castrol Magnatec 10W40. Odpaliłem i stukot nadal jest. Na wolnych obrotach nic nie tłucze lecz przy dodaniu gazu zaczyna klepać. Nie wiem czy dobrze mi się wydaje, ale skoro zmieliło panewkę a biorąc pod uwagę fakt iż elementy które tam pracują nie maja luzu to będę miał wał do wymiany? stukot nadal występuje ponieważ nadal jest luz?? Orientuje się ktoś gdzie mógłbym nabyć taki wał i co jeszcze będę musiał wymienić?
|
|
Góra |
|
|
PshemoHGT |
#371197 Wysłany:
04 Cze 2010, 22:01; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Niepołomice Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 96
|
a to może nasz wspaniały wariator tak klekocze
|
|
Góra |
|
|
kamilszach |
#371322 Wysłany:
05 Cze 2010, 16:57; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Stalowa Wola Rejestracja: 29 Mar 2010, Posty: 7
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#371325 Wysłany:
05 Cze 2010, 17:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
kamilszach napisał(a): Witam. Kilka dni temu rozebrałem dół silnika. Zdejmując misę olejową zauważyłem drobny kawałek metalu oraz zmielone kawałki metalu. Okazało się ze to zamek do panewki i jej części. Wymieniłem panewki i złożyłem wszystko łudząc się iż to załatwi sprawę...wymieniłem filtr oleju i zalałem nowym olejem Castrol Magnatec 10W40. Odpaliłem i stukot nadal jest. Na wolnych obrotach nic nie tłucze lecz przy dodaniu gazu zaczyna klepać. Nie wiem czy dobrze mi się wydaje, ale skoro zmieliło panewkę a biorąc pod uwagę fakt iż elementy które tam pracują nie maja luzu to będę miał wał do wymiany? stukot nadal występuje ponieważ nadal jest luz?? Orientuje się ktoś gdzie mógłbym nabyć taki wał i co jeszcze będę musiał wymienić?
Bezsensu żeś w ogóle wymieniał panewki, skoro wcześniejszą sproszkowało to automatycznie masz wał do szlifu lub w gorszym przypadku do wymiany. Jak się da to zrób remont tego a nie kupuj g... ze szrotu, obróbka tego co masz wyjdzie kwotowo podobnie albo mniej niż używany silnik a przynajmniej będziesz wiedział że wszystko jest tip top.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|