Cześć
Mam problem ze swoim Fiatem Punto 1.1 S. Silnik ma nierówną pracę i zbyt wysokie spalanie więc zacząłem oględziny co i jak. Ze względu na dziwny wyciek spod okolic uszczelki doprowadzania powietrza, zdjąłem puszkę od zasilania powietrzem i oczom ukazał się potworny syf, którego się nie spodziewałem. Wykryłem że uszczelka od Układu zasilania powietrzem jest w jednym miejscu jakby spłaszczona (nadtopiona jak zwał tak zwał).
Analizując dalej zauważyłem że silnik krokowy jest mocno zapocony tym czymś i nie działa prawidłowo (rezystancja 48 ohm zamiast 55)
Ale skąd to się wzięło? Sprawdziłem puszkę od dolotu powietrza (tą którą bezpośrednio zakłada się na układ wtryskowy) i proszę.
Winowajca (chyba) to rura idąca od pokrywy zaworów do puszki układu powietrza.
I teraz pytania:
1. Co to za rura i do czego służy? Czy to ona jest winowajcą, a jeżeli tak to jak się to mogło stać i czemu?
2. Czym doczyścić układ wtryskowy (o ile trzeba go czyścić)
3. Czy w tym przypadku silniczek krokowy można jakoś wyczyścić (oczywiście po wykręceniu

) tak żeby sprawnie działał, czy trzeba zamontować nowy?
Na razie tyle. Proszę o pomoc.