You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 04 Maj 2025, 07:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #382434 Wysłany: 22 Lip 2010, 14:30; 
 Temat postu: parę pytań dot. wymiany hamulców tylnych
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 12 Lip 2010,
Posty: 29
Jako, że w weekend biorę się za hamulce z tyłu to mam co do tego parę pytań na które nie znalazłem odpowiedzi:
1. Będę wymieniał szczęki, bębny i cylinderki, w związku z tym chcę wymienić także płyn. Chciałem zrobić tak żeby spuścić w miarę możliwości cały płyn i zalać cały układ nowym. Kolega podpowiedział mi jednak,
żebym nie spuszczał całego płynu z układu tylko to co mi się uleje po wykręceniu cylinderków i wyciągnąć strzykawką płyn ze zbiorniczka. Reszta czyli to co zostanie w przewodach i pompie miałaby zostać. Mówił, że jak będę chciał wszystko max spuścić to będę miał później spory problem przy odpowietrzeniu. Czy ma rację i zrobić tak jak mówi?
Pytam również o to dlatego, że płyn który kupiłem jest inny niż ten który mam obecnie i nie wiem czy można mieszać?
2. Skąd wziąć wężyk do odpowietrzenia? Tzn. gdzie kupić? W aptece, markecie, w spożywczym czy w monopolowym...? :) ;)
3. Co do ustawienia samoregulatora - są różne wersje zeznań jak go wstępnie ustawiać. Niektórzy piszą, że na minimum wychylenia szczęk a po założeniu bębna i wciśnięciu parę razy pedału hamulca sam się ustawi a inni z kolei piszą żeby ustawić go tak żeby ocierały się lekko o bęben przy jego zakładaniu. Która wersja jest poprawna?
4. Ile płynu hamulcowego kupić tzn. ile wchodzi do mojego kropka - PII 1.2 8V (bez ABS)

Dzięki za info.

_________________
Fiat Punto II
1.2 8V (2000 r.)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #382440 Wysłany: 22 Lip 2010, 14:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
co do pierwszego to nie słuchaj kolegi tylko wywal cały płyn - i może nawet nie chodzi o mieszanie z "innym" płynem, co raczej o właściwości tego, który jest w układzie już od, no właśnie??? dwóch, trzech, czterech... lat. wiadomo, że z czasem płyn hamulcowy zaczyna wrzeć przy coraz niższej temperaturze, więc po co nowy płyn od razu "osłabiać" resztką starego? Fakt, że później więcej się "napompujesz" żeby układ odpowietrzyć ale warto - ja robię wymiane płynu całego co 3 lata (choć niby mówią, że idealnie jest co dwa).
z samoregulatorem to rzeczywiście też różnie słyszałem, a ponieważ takiej 100% wiedzy nie posaidałem, to ustawiałem na znacznie mniej niż pół, ale więcej niż 1/4. powiedzmy ok. 1/3
z wężykami Ci nie pomogę - mi żona przyniosła z pracy:)

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #382514 Wysłany: 22 Lip 2010, 20:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Niemce LUB
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 93
Co do wymiany płynu to ja wyciągnąłem ile się dało ze zbiorniczka tak żeby nie zapowietrzyć pompy potem zalałem nowy, "przepuściłem przez cylinderki i zaciski i jeszcze raz zalałem świeżym i gra.
Jak wymieniałem bębny i szczęki to samoregulatory ustawiłem na minimalne wychylenie a i tak było trochę zabawy z założeniem sprężyn, po zamontowaniu bębnów kilka razy nacisnąłem na pedał i słychać było trr, trr ..., i wszystko gra, ręczny lepiej trzyma niż przed wymianą :E
Wężyk do odpowietrzania można dostać w prawie każdym motoryzacyjnym tylko nie pamiętam jaka średnica, chyba coś ok. 5mm
Przy wymianie płynu kupiłem dwie butelki bo pół litra to chyba trochę mało.

_________________
Fiat Punto 1,2 8V 2001r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #382557 Wysłany: 24 Lip 2010, 21:30; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 12 Lip 2010,
Posty: 29
Dzięki za pomoc :mrgreen:

[ Dodano: 24 Lip 2010 21:30 ]
Cholera i nici z roboty. Ukręciłem przewód hamulcowy podczas odkręcania nakrętki z cylinderka (nie wymieniane od nowości). Przewód wisi, zakleiłem go jakoś, żeby płyn nie zwiał:
Image
Po okdręceniu/ukręceniu została mi w ręku tylko ta śrubo-nakrętka (wykręcona z cylinderka):
Image
Z drugiej strony to samo, zacząłem odkręcać i przewód sam mi się już zaczął obracać wokół osi.
Muszę zakupić, no ale do poniedziałku/wtorku jestem uziemiony z robotą.
Wymiana tych przewodów wygląda na banalną. Czy spodziewać się jednak jakichś niespodzianek?

_________________
Fiat Punto II
1.2 8V (2000 r.)


Ostatnio edytowany przez Tecto 24 Lip 2010, 21:52, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #382979 Wysłany: 24 Lip 2010, 21:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
to normalne temu jak się wymienia cylinderki najlepiej odrazu zaopatrzyć się w drugi przewód :) z drugiej strony zapewne będzie to samo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #382985 Wysłany: 24 Lip 2010, 22:06; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 12 Lip 2010,
Posty: 29
Przewód, który ukręciłem był metalowy. Sprzedają je od razu wygięte tak jak trzeba z tymi "śrubo-nakrętkami" do mocowania?

_________________
Fiat Punto II
1.2 8V (2000 r.)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #383361 Wysłany: 26 Lip 2010, 20:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Ten metalowy przykręca się do Gumowego, oby tam się odkręciło bez problemów. Kupisz w ASO :). I najlepiej to oryginał :). Raz do roku można odpowietrzyć sobie hamulce i przyokazji, przeruszać te nakrętki, pół obrotu wystarczy i znów możemy dokręcić:)

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #383530 Wysłany: 27 Lip 2010, 15:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1029
Pomógł: 11
witam
przyłącze się do tematu :E nie dawano wymieniałem szczęki i zauważyłem że jak zaciągnę ręczny to lewe koło jest zblokowane a prawe się kręci z trochę większym oporem niż bez zaciągniętego ręcznego. jak to wyregulować :?:

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #383535 Wysłany: 27 Lip 2010, 16:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
BytuśRegulacja linek jest pod popielniczka z tyłu, wyjmujesz ją, wykrecasz to "miejsce" na nia i widzisz regulator naciągu linek.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Ostatnio edytowany przez buladag, 27 Lip 2010, 17:00, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #383537 Wysłany: 27 Lip 2010, 16:49; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
Bytuś Ja miałem podobnie, i po wymianie linek jest wszystko ok. I też mogło się zapiec to "ramie" na szczęce co wbija się linkę u mnie nie dało się go ruszyć, i regulacja pod popielniczką nic nie pomagało.

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #383546 Wysłany: 27 Lip 2010, 17:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Niemce LUB
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 93
Bytuś
Ja bym stawiał na linkę bo ta regulacja pod popielniczką służy do kasowania luzu na dźwigni ręcznego tzn. na którym ząbku ma trzymać. Albo jedna linka jest zapieczona albo nadmiernie wyciągnięta.

_________________
Fiat Punto 1,2 8V 2001r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #383925 Wysłany: 29 Lip 2010, 13:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1029
Pomógł: 11
wszystko działa :E jak zdjąłem bęben i kazałek koledze zaciągnąć ręczny to wszstko działało :)
buladag
Cytuj:
BytuśRegulacja linek jest pod popielniczka z tyłu, wyjmujesz ją, wykrecasz to "miejsce" na nia i widzisz regulator naciągu linek.

już tego prubowałem, i jak tam podciągne to lewe koło będzie ciężko chodzić


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO