|
Obecny czas: 04 Maj 2025, 07:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Tecto |
#382434 Wysłany:
22 Lip 2010, 14:30; Temat postu: parę pytań dot. wymiany hamulców tylnych |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 12 Lip 2010, Posty: 29
|
Jako, że w weekend biorę się za hamulce z tyłu to mam co do tego parę pytań na które nie znalazłem odpowiedzi:
1. Będę wymieniał szczęki, bębny i cylinderki, w związku z tym chcę wymienić także płyn. Chciałem zrobić tak żeby spuścić w miarę możliwości cały płyn i zalać cały układ nowym. Kolega podpowiedział mi jednak,
żebym nie spuszczał całego płynu z układu tylko to co mi się uleje po wykręceniu cylinderków i wyciągnąć strzykawką płyn ze zbiorniczka. Reszta czyli to co zostanie w przewodach i pompie miałaby zostać. Mówił, że jak będę chciał wszystko max spuścić to będę miał później spory problem przy odpowietrzeniu. Czy ma rację i zrobić tak jak mówi?
Pytam również o to dlatego, że płyn który kupiłem jest inny niż ten który mam obecnie i nie wiem czy można mieszać?
2. Skąd wziąć wężyk do odpowietrzenia? Tzn. gdzie kupić? W aptece, markecie, w spożywczym czy w monopolowym...?
3. Co do ustawienia samoregulatora - są różne wersje zeznań jak go wstępnie ustawiać. Niektórzy piszą, że na minimum wychylenia szczęk a po założeniu bębna i wciśnięciu parę razy pedału hamulca sam się ustawi a inni z kolei piszą żeby ustawić go tak żeby ocierały się lekko o bęben przy jego zakładaniu. Która wersja jest poprawna?
4. Ile płynu hamulcowego kupić tzn. ile wchodzi do mojego kropka - PII 1.2 8V (bez ABS)
Dzięki za info.
_________________ Fiat Punto II
1.2 8V (2000 r.)
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Kamillo |
#382440 Wysłany:
22 Lip 2010, 14:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
co do pierwszego to nie słuchaj kolegi tylko wywal cały płyn - i może nawet nie chodzi o mieszanie z "innym" płynem, co raczej o właściwości tego, który jest w układzie już od, no właśnie??? dwóch, trzech, czterech... lat. wiadomo, że z czasem płyn hamulcowy zaczyna wrzeć przy coraz niższej temperaturze, więc po co nowy płyn od razu "osłabiać" resztką starego? Fakt, że później więcej się "napompujesz" żeby układ odpowietrzyć ale warto - ja robię wymiane płynu całego co 3 lata (choć niby mówią, że idealnie jest co dwa).
z samoregulatorem to rzeczywiście też różnie słyszałem, a ponieważ takiej 100% wiedzy nie posaidałem, to ustawiałem na znacznie mniej niż pół, ale więcej niż 1/4. powiedzmy ok. 1/3
z wężykami Ci nie pomogę - mi żona przyniosła z pracy:)
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
 |
Zbychu |
#382514 Wysłany:
22 Lip 2010, 20:12; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Niemce LUB Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 93
|
Co do wymiany płynu to ja wyciągnąłem ile się dało ze zbiorniczka tak żeby nie zapowietrzyć pompy potem zalałem nowy, "przepuściłem przez cylinderki i zaciski i jeszcze raz zalałem świeżym i gra.
Jak wymieniałem bębny i szczęki to samoregulatory ustawiłem na minimalne wychylenie a i tak było trochę zabawy z założeniem sprężyn, po zamontowaniu bębnów kilka razy nacisnąłem na pedał i słychać było trr, trr ..., i wszystko gra, ręczny lepiej trzyma niż przed wymianą
Wężyk do odpowietrzania można dostać w prawie każdym motoryzacyjnym tylko nie pamiętam jaka średnica, chyba coś ok. 5mm
Przy wymianie płynu kupiłem dwie butelki bo pół litra to chyba trochę mało.
_________________ Fiat Punto 1,2 8V 2001r.
|
|
Góra |
|
 |
Tecto |
#382557 Wysłany:
24 Lip 2010, 21:30; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 12 Lip 2010, Posty: 29
|
Dzięki za pomoc
[ Dodano: 24 Lip 2010 21:30 ]
Cholera i nici z roboty. Ukręciłem przewód hamulcowy podczas odkręcania nakrętki z cylinderka (nie wymieniane od nowości). Przewód wisi, zakleiłem go jakoś, żeby płyn nie zwiał:
Po okdręceniu/ukręceniu została mi w ręku tylko ta śrubo-nakrętka (wykręcona z cylinderka):
Z drugiej strony to samo, zacząłem odkręcać i przewód sam mi się już zaczął obracać wokół osi.
Muszę zakupić, no ale do poniedziałku/wtorku jestem uziemiony z robotą.
Wymiana tych przewodów wygląda na banalną. Czy spodziewać się jednak jakichś niespodzianek?
_________________ Fiat Punto II
1.2 8V (2000 r.)
Ostatnio edytowany przez Tecto 24 Lip 2010, 21:52, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#382979 Wysłany:
24 Lip 2010, 21:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
to normalne temu jak się wymienia cylinderki najlepiej odrazu zaopatrzyć się w drugi przewód  z drugiej strony zapewne będzie to samo
|
|
Góra |
|
 |
Tecto |
#382985 Wysłany:
24 Lip 2010, 22:06; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 12 Lip 2010, Posty: 29
|
Przewód, który ukręciłem był metalowy. Sprzedają je od razu wygięte tak jak trzeba z tymi "śrubo-nakrętkami" do mocowania?
_________________ Fiat Punto II
1.2 8V (2000 r.)
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#383361 Wysłany:
26 Lip 2010, 20:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
Bytuś |
#383530 Wysłany:
27 Lip 2010, 15:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
witam
przyłącze się do tematu  nie dawano wymieniałem szczęki i zauważyłem że jak zaciągnę ręczny to lewe koło jest zblokowane a prawe się kręci z trochę większym oporem niż bez zaciągniętego ręcznego. jak to wyregulować 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#383535 Wysłany:
27 Lip 2010, 16:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
BytuśRegulacja linek jest pod popielniczka z tyłu, wyjmujesz ją, wykrecasz to "miejsce" na nia i widzisz regulator naciągu linek.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
Ostatnio edytowany przez buladag, 27 Lip 2010, 17:00, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#383537 Wysłany:
27 Lip 2010, 16:49; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
Zbychu |
#383546 Wysłany:
27 Lip 2010, 17:54; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Niemce LUB Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 93
|
Bytuś
Ja bym stawiał na linkę bo ta regulacja pod popielniczką służy do kasowania luzu na dźwigni ręcznego tzn. na którym ząbku ma trzymać. Albo jedna linka jest zapieczona albo nadmiernie wyciągnięta.
_________________ Fiat Punto 1,2 8V 2001r.
|
|
Góra |
|
 |
Bytuś |
#383925 Wysłany:
29 Lip 2010, 13:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
wszystko działa  jak zdjąłem bęben i kazałek koledze zaciągnąć ręczny to wszstko działało
buladag
Cytuj: BytuśRegulacja linek jest pod popielniczka z tyłu, wyjmujesz ją, wykrecasz to "miejsce" na nia i widzisz regulator naciągu linek.
już tego prubowałem, i jak tam podciągne to lewe koło będzie ciężko chodzić
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|