|
Obecny czas: 27 Kwi 2024, 15:58
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
icephoenix |
#387348 Wysłany:
13 Sie 2010, 11:04; Temat postu: Małe problemy z silnikiem - falujące obroty, przerywanie? |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 13 Sie 2010, Posty: 7
|
Witam wszystkich,
jestem nowym użytkownikiem forum i byłbym niesamowicie wdzięczny za pomoc lub chociaż podpowiedź, wskazówkę:)
Niedawno kupiłem Fiata Punto II FL. Rok produkcji 2004. Przebieg na liczniku 103 tysiące ( śmiem twierdzić, że oryginał bo na fakturze zakupu przez poprzedniego właściciela widnieje 50tyś. przebiegu - sprowadził go w 2005 roku z Niemiec. Jeździła nim kobieta co widać w środku - pozostałości po jakimś brokacie, pudrach itp, było to trzecie auto w rodzinie). Jednakże mniejsza z tym. Autko posiada także instalację gazową. Silnik 1.2 8V.
Od pewnego czasu zauważyłem, że silnik na benzynie faluje, z początku myślałem, że mam jakieś urojenia,ale nie. Oczywiście nie za każdym razem tak jest. Podczas jazdy nie ma problemu, ale np. na światłach silnik zaczyna swoją melodię, obroty spadają tak nisko czasami, iż światełka nawet słabiej świecą. Oczywiście po przerzuceniu na gaz także się to pojawia ( filtry oraz regulacja gazu została zrobiona jakiś tydzień temu). Czym takie coś może być spowodowane?
Kolejny mały problem jaki zauważyłem to to, że autko na benzynie czasami ma problem taki, iż jadąc na niskim biegu tj. 1,2 potrafi zacząć lekko szarpać jeśli jadę jednostajnie.
Zaraz po zakupie auto miało wymieniony wahacz oraz zwrotnicę a przy okazji podpięty pod komputer, ale wszystko wyszło ok.
Zdziwiło mnie także to, że w samochodzie wlany jest olej Castrol Magnatec 15w/40, który jest olejem mineralnym? Czy nie powinien być jakiś półsysntetyk czy też syntetyk? Wiadomo , nie przerzucę się na inny tylko będę lać taki, ale czy wedle Waszej opinii jest to dobry olej?
Co możecie mi doradzić bo mam nadzieję, iż nie jestem sam z takim problemem?
Dzięki Wam za każdą sugestię oraz cierpliwość przy czytaniu moich wypocin:)
|
|
Góra |
|
|
|
|
Kamillo |
#387350 Wysłany:
13 Sie 2010, 11:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
masz Kolego do przeczyszczenia korpus przepustnicy - wszyscy właściciele Kropków II i II FL to pprzechodzą - miłe zajęcie, a manual masz a dziale zrób to sam:) [ Dodano: 13 Sie 2010 11:20 ]http://fiatpunto.com.pl/topic10725.html tu sobie poczytaj jak to zrobić:)
a skoro ktoś go zalał 15W to miał ku temu jakieś powody... albo był sknerą jak cholera, albo a silnika mocno olej uciakał i załadował mu gęściejszy (co mogłby wskazywać, że albo nie dbał i nie chciało mu się wymienić uszczelki np. pod miską olejową, ew. uszczelniacza wału korbowego, albo autko ma jednak więcej niż 103 tys km). co do tego oleju to możesz zaryzykować i wlać 10W40, ale nie decyduj się na 5W... i z Castrola polecam przejście na Shell Helix Plus 10W/40.
a szarpanie - hm, wiesz u mnie też się to zdarzało, po czyszczeniu przepustnicy o wiele, wiele rzadziej, ale jednak... może to lekkie przy tym przebiegu zużycie takich elementów jak przeguby, półosie? (mają większy luz niż początkowo?) z ostatnim problemem może ktoś z Forumowiczów Ci więcej powie.
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#387368 Wysłany:
13 Sie 2010, 12:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
Kamillo napisał(a): co do tego oleju to możesz zaryzykować i wlać 10W40, ale nie decyduj się na 5W... i z Castrola polecam przejście na Shell Helix Plus 10W/40.
Kamillo pamietaj że może to nie wyjść na dobre, osobiście polecam shella 10W40 Czy 15W40
przeczyść przepustnice jak kolega napisał, co do szarpania to na jakiś obrotach jeździsz? może są za niskie ? warto by było też świece wymienić
|
|
Góra |
|
|
icephoenix |
#387370 Wysłany:
13 Sie 2010, 12:25; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 13 Sie 2010, Posty: 7
|
Na dniach zrobię tę przepustnicę oraz wymianę świec, oleju, filtru . Myślę jeszcze czy warto zmienić kable od świec? Jakie świece możecie polecić?-wolę dać parę groszy więcej a auto ma się odpłacić mi dobrą jazdą:) Jak ewentualnie sprawdzić czy przebieg jest oryginalny? - czy jest w ogóle taka możliwość?
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#387375 Wysłany:
13 Sie 2010, 12:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
kable też możesz wymieć
świece dedykowane do tego silnika to NGK – BKR5EZ
|
|
Góra |
|
|
Kamillo |
#387376 Wysłany:
13 Sie 2010, 12:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
świece polecam NGK BKR5EZ, tak podaje katalogowo Fiat i są dobre, także dla silnika z gazem. a kable obowiązkowo - raz w roku (przy LPG niedobrze mieć jakies przebicia) więc kable jak najbardziej mogą być NGK RC-FT601, a jak masz więcej kasy (ok. 120 zeta) to oryginalne MagnettiMarelli:)
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#387377 Wysłany:
13 Sie 2010, 12:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
Przebieg to jedynie w ASO choć kto wie co mogło być na kombinowane
|
|
Góra |
|
|
Kamillo |
#387394 Wysłany:
13 Sie 2010, 15:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
icephoenix napisał(a): Jak ewentualnie sprawdzić czy przebieg jest oryginalny? - czy jest w ogóle taka możliwość?
możliwości są dwie: w ASO w którym Kropek był serwisowany - o ile był, albo w komputerze silnika... o ile i tam ktoś nie cofnął (zakładając że było cofane...) większość oszustów zmienia tylko w kompie wyświetlacza (bardzo szybko, bardzo prosto... łatwiej o dużo niż w licznikach analogowych), i nie grzebie już w kompie silnika. ale trafiają się i tacy, któzy dokonują włamań do kompa silnika i zmieniają i tu i tam.
w sumie to najwięcej Ci powie wygląd auta: stopień wytarcia wieńca kierownicy, jak bardzo wysiedziane jest siedzisko fotela kierowcy, itp.
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#387413 Wysłany:
13 Sie 2010, 17:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
nie zmiapomnij o wymianie rozrzadu
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
icephoenix |
#387421 Wysłany:
13 Sie 2010, 18:00; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 13 Sie 2010, Posty: 7
|
Właśnie po wyglądzie jestem w stanie uwierzyć, iż auto ma oryginalny przebieg. Kierownica zero przetarć, fotele ok, pasy bezpieczeństwa nie są zniszczone, tylna kanapa jak nowa, plastiki bez rys, ogólnie auto było jedynie zakurzone, ale to sobie z grubsza ogarnąłem. Rozrząd wymieniony miał jeszcze u poprzedniego właściciela miesiąc temu bo mam fakturę na to na szczęście także ten wydatek mnie ominie. Mam takie punto w firmie dla porównania i ma przejechane 170tysięcy, tak jak pisaliście patrzyłem wysokość siedziska itp, moje jest o niebo lepiej utrzymane mimo tego, iż o firmowe dbają.
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#387505 Wysłany:
13 Sie 2010, 20:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#387506 Wysłany:
13 Sie 2010, 20:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
nie które elementy można podmienić albo doprowadzić aby wyglądały lepiej
|
|
Góra |
|
|
Kamillo |
#387522 Wysłany:
13 Sie 2010, 21:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
buladag
icephoenix napisał(a): liczniku 103 tysiące
Kolega pisze, że nie ma przetarć, a nie że nie jest lekko wyślizgana:)
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
|
BOBO |
#387526 Wysłany:
13 Sie 2010, 21:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: MIKOŁÓW Rejestracja: 02 Lis 2008, Posty: 106
|
u mnie przy tch objawach okazało się że świece były nie te.Po wymianie na prawidłowe od razu OK.
|
|
Góra |
|
|
icephoenix |
#387543 Wysłany:
13 Sie 2010, 22:12; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 13 Sie 2010, Posty: 7
|
wojtass18 napisał(a): nie które elementy można podmienić albo doprowadzić aby wyglądały lepiej
ale wątpię czy komuś chciałoby się wymieniać fotel itp itd, sprężyny są naciągnięte odpowiednio, boki także nie spadły z drutów co widziałem w niektórych oglądanych przeze mnie punto, które miały przebieg niby 80tysięcy. Sprawdzałem większość rachunków i faktur, które były do auta i na 99% będzie oryginalny. W sumie nawet jeśli był cofany to mam nadzieję, że będzie dawać radę przez najbliższy czas Raczej dbam o autko także źle mieć nie będzie:) w sumie to moje drugie punto-wcześniej było mk1:) taki mały sentyment mam do tego modelu Jednakże co najważniejsze dla mnie autko nie było po nauce jazdy:)
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#387558 Wysłany:
13 Sie 2010, 23:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
u mnie boczek spadl z fotela przy 100k
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
icephoenix |
#387587 Wysłany:
14 Sie 2010, 11:48; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 13 Sie 2010, Posty: 7
|
no tutaj jeszcze tego problemu nie ma, rozbierałem fotel patrzeć czy coś było naprawiane, ale wszystko jak fabryka dała
|
|
Góra |
|
|
mpj |
#394792 Wysłany:
10 Wrz 2010, 18:44; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Maj 2009, Posty: 8
|
icephoenix - pomoglo Ci to czyszczenie korpusu przepustnicy? ja to robilem niedawno w zakladzie i uczciwie powiedzial mi gość że juz to w 2 punto robil i nic nie pomoglo a pomogla dopiero wymiana calego korpusu przepustnicy. I o ile latem to jeszcze nie daje u mnie takich strasznych objawow o tyle zimą auto zaczyna gasnąć i staje się to uciążliwe - więc w tym roku muszę to zrobić.
Inna kwestia to czy przerywanie ustąpiło u Ciebie? Ja mam jakieś dziwne ostatnio objawy ze auto przyspiesza troche nierowno tak jakby delikatnie szarpie wczesniej tego nie bylo (moje punto ma w tej chwli lekko ponad 100 000) i nie bardzo wiem czego to moze byc przyczyna?!
Jak myślicie bo kojarzę takie zdarzenie z niedawna że jechalem podczas ostrej burzy praktycznie po zarąbistym deszczu i kaluzach i nagle auto zaczęło tracić moc a do tego hałasowało przy zwiększaniu obrotów. Jak się warunki pogodowe uspokoily to ustąpił ten hałas i moc jest jakby ok ale jednak to nierówne przyśpieszanie ostatnio mnie martwi wczesniej tego nie bylo? Jak myslicie z czym to moze miec zwiazek? moze cos tam sie zalalo i nalezaloby to wymienic? ma ktos jakis pomysl?
[ Dodano: 10 Wrz 2010 18:44 ] Tak sobie myślę jeszcze, że wymienię na dniach świece, przewody wysokiego napięcia i to chyba tyle. Bo świece mają koło 25000 przebiegu a przewodow nigdy nie ruszalem. Poza tym tez mam auto na gaz i moze to jakos wplywa na te przeowdy - rozne w kazdym razie slyszalem opinie. Moj mechanik ostatnio stwierdzil ze podczas tego zamokniecia gdzies sie woda mogla do cewki dostac i przez to moze tak bylo?! ale nie bardzo sie znam na elektryce nie wiem czy tą cewkę się da wymienić czy warto to robić ? Ma ktoś podobne doświadczenia po przekroczeniu 100 000?
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#394798 Wysłany:
10 Wrz 2010, 18:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
mpj skoro na deszczu masz problemy to ewidentnie swiece+kable, jak to nie pomoze to cewki
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
mpj |
#394810 Wysłany:
10 Wrz 2010, 19:31; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Maj 2009, Posty: 8
|
no od tego zaczne itak ale z tym deszczem to jest tak ze nigdy na zadnym problemow nie bylo tym razem jechalem po prostu podczas ulewy gdzie kilkanascie aut stalo na poboczu nie powiem zeby sie zalal ale mysle ze woda mogla gdzies tam sie dostac , no tak czy siak zaczne od swiec i kabli moze to wystarczy jak nie to zrobie jak mowisz te cewki ? oreitnuejsz sie ile moze wymiana tych cewek kosztowac i same cewki drogie to ? jest jedna czy kilka? akurat sie na tym szczerze mowiac nie znam
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#394818 Wysłany:
10 Wrz 2010, 20:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
wymiana cewek to kilka minut roboty
jak masz 8v to sa dwie
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
james |
#531100 Wysłany:
21 Gru 2011, 14:23; Temat postu: Re: Małe problemy z silnikiem - falujące obroty, przerywanie |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 30 Sie 2010, Posty: 117
|
Podepnę się pod temat.
Objawy - falowanie obrotów. Krokowiec przeczyszony, wymienione świece oraz kable.
Falowanie występuje przy włączonych światłach mijania, przy wyłączonych lub postojowych silnik się uspokaja. Jest to więc wg mnie związane z większym obciążeniem silnika poprzez pobór prądu.
Proszę o sugestie uwzględniające te objawy.
_________________ Punto II FL 1.2 60
|
|
Góra |
|
|
Testus1973 |
#531131 Wysłany:
21 Gru 2011, 16:13; Temat postu: Re: Małe problemy z silnikiem - falujące obroty, przerywanie |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tarnowskie Góry Rejestracja: 13 Cze 2011, Posty: 39
|
Mam podobnie Troszkę pomogło wyczyszczenie masy na skrzyni ale idealnie jeszcze nie jest. Alternator sprawdzony. Akumulator również. Już nie mam pomysłów
_________________ '04 Punto 1.2 V8
'08 Mitsubishi Lancer
|
|
Góra |
|
|
STax |
#531133 Wysłany:
21 Gru 2011, 16:18; Temat postu: Re: Małe problemy z silnikiem - falujące obroty, przerywanie |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
james |
#531154 Wysłany:
21 Gru 2011, 16:56; Temat postu: Re: Małe problemy z silnikiem - falujące obroty, przerywanie |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 30 Sie 2010, Posty: 117
|
Dla pewności wyczyszczenie masy na jakiej skrzyni?
A co do czujnika położenia przepustnicy są jakieś domowe metody jej sprawdzenia?
_________________ Punto II FL 1.2 60
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|