|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:33
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
irass |
#388195 Wysłany:
16 Sie 2010, 13:29; Temat postu: Koła, półosie, mech. różnicowy, skrzynia |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Sląsk Rejestracja: 26 Maj 2010, Posty: 19
|
Niech ktoś mnie uświadomi czy w trakcie jazdy wyłączając z biegu na luz obracają się już tylko same koła czy też półosie i cała ta reszta?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
domin45670 |
#388210 Wysłany:
16 Sie 2010, 13:56; Temat postu: Re: Koła , półosie ,mech. różnicowy, skrzynia |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
irass napisał(a): Niech ktoś mnie uświadomi czy w trakcie jazdy wyłączając z biegu na luz obracają się już tylko same koła czy też półosie i cała ta reszta?
Podczas jazdy wrzucając luz półosie dalej się kręcą, ponieważ nie ma między kołami, a nimi żadnej możliwości rozłączenia. Gdybyś stał, a nie jechał i miał luz, to półosie się nie obracają.
Luz jest "wrzucany" w skrzyni biegów.
Pytanie moim zdaniem bardziej dotyczy ogólnych spraw motoryzacyjnych, więc pewnie niebawem przeniosę temat do odpowiedniego działu.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
irass |
#388213 Wysłany:
16 Sie 2010, 14:03; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Sląsk Rejestracja: 26 Maj 2010, Posty: 19
|
No dobra ale koło jest na łożysku
|
|
Góra |
|
 |
oko21 |
#388229 Wysłany:
16 Sie 2010, 14:35; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
irass napisał(a): No dobra ale koło jest na łożysku
Co prawda jestem "technicznie sprawny inaczej", ale wydaje mi się, że nie koło, a piasta. Piasta jest ułożyskowana w zwrotnicy a do piasty na wieloklinie wchodzi półoś napędowa.
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#388233 Wysłany:
16 Sie 2010, 14:57; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
irass napisał(a): No dobra ale koło jest na łożysku
Żeby móc jakikolwiek wał, czy też koło zamocować w/na nieruchomej części konieczne jest zastosowanie łożyska. Bez łożyska daleko byś nie ujechał i nie jest ono absolutnie żadną przeszkodą do stosowania napędów kół. Tak jak oko21 wyżej napisał: półoś bezpośrednio kończy się na przegubie, za nim masz zwrotnicę, w której jest łożysko i dalej sama piasta. Jak już wyżej napisałem połączenie na linii koło-piasta-przegub-półoś jest "sztywne" (czyt. nierozłączne podczas normalnej eksploatacji pojazdu - wyjątek stanowią naprawy). Jak znajdę jakiś rysunek, to wrzucę, póki co natrafiłem na same zbliżone. [ Dodano: 16 Sie 2010 14:57 ]Na przykładzie Śkody Favorit

_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|