You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #388195 Wysłany: 16 Sie 2010, 13:29; 
 Temat postu: Koła, półosie, mech. różnicowy, skrzynia
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Sląsk
Rejestracja: 26 Maj 2010,
Posty: 19
Niech ktoś mnie uświadomi czy w trakcie jazdy wyłączając z biegu na luz obracają się już tylko same koła czy też półosie i cała ta reszta?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #388210 Wysłany: 16 Sie 2010, 13:56; 
 Temat postu: Re: Koła , półosie ,mech. różnicowy, skrzynia
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
irass napisał(a):
Niech ktoś mnie uświadomi czy w trakcie jazdy wyłączając z biegu na luz obracają się już tylko same koła czy też półosie i cała ta reszta?

Podczas jazdy wrzucając luz półosie dalej się kręcą, ponieważ nie ma między kołami, a nimi żadnej możliwości rozłączenia. Gdybyś stał, a nie jechał i miał luz, to półosie się nie obracają.
Luz jest "wrzucany" w skrzyni biegów.

Pytanie moim zdaniem bardziej dotyczy ogólnych spraw motoryzacyjnych, więc pewnie niebawem przeniosę temat do odpowiedniego działu.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #388213 Wysłany: 16 Sie 2010, 14:03; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Sląsk
Rejestracja: 26 Maj 2010,
Posty: 19
No dobra ale koło jest na łożysku


Góra
 Profil  
 
 
 Post #388229 Wysłany: 16 Sie 2010, 14:35; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
irass napisał(a):
No dobra ale koło jest na łożysku

Co prawda jestem "technicznie sprawny inaczej", ale wydaje mi się, że nie koło, a piasta. Piasta jest ułożyskowana w zwrotnicy a do piasty na wieloklinie wchodzi półoś napędowa.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #388233 Wysłany: 16 Sie 2010, 14:57; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
irass napisał(a):
No dobra ale koło jest na łożysku

Żeby móc jakikolwiek wał, czy też koło zamocować w/na nieruchomej części konieczne jest zastosowanie łożyska. Bez łożyska daleko byś nie ujechał i nie jest ono absolutnie żadną przeszkodą do stosowania napędów kół. Tak jak oko21 wyżej napisał: półoś bezpośrednio kończy się na przegubie, za nim masz zwrotnicę, w której jest łożysko i dalej sama piasta. Jak już wyżej napisałem połączenie na linii koło-piasta-przegub-półoś jest "sztywne" (czyt. nierozłączne podczas normalnej eksploatacji pojazdu - wyjątek stanowią naprawy). Jak znajdę jakiś rysunek, to wrzucę, póki co natrafiłem na same zbliżone.

[ Dodano: 16 Sie 2010 14:57 ]
Na przykładzie Śkody Favorit
Image

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO