You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #393892 Wysłany: 06 Wrz 2010, 21:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
koller napisał(a):
jackyl
mowie i powtarzam ze to jest rzecz normalna w dieslach

to ja wole miec tak 'zepsute' autko i cieszyc sie ciepelkiem w zimie ;]
z ciekawosci spytam po jakim czasie leci ci gorace powietrze z nawiewow?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #393893 Wysłany: 06 Wrz 2010, 21:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień
Rejestracja: 29 Mar 2007,
Posty: 499
koller napisał(a):
duzo bo masz chlodnice klimatyzacji i chlodnica klimatyzacji mus byc bardziej odslonieta a co za tym idzie chlodnica jest bardziej na wierzchu i wpada do niej wiecej zimnego powietrza to tak tyle inzynierii
zagrzewanie sie kropka jest w normie kazdy diesel sie dluzej zagrzewa i jak jest zimniej to tak musi byc
bzdury piszesz>czy jest klima czy nie chłodnica jest w tym samym miejscu a przedni zderzak jest taki sam!podjedź lepiej do mechanika i niech obada termostat

_________________
Było>>>1.9 JTD<<<
Było>>>GP 1.4 <<<
Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<<
Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393908 Wysłany: 06 Wrz 2010, 21:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
to napewno termostat bo jadac z gorki to nawet mi tam wskazowka drgnie mikel
odpal go i niech pochodzi chwilke i wezyk sprawdzisz ten co idzie do silnika tam jest termostat od chlodnicy rzecz jasna

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #399330 Wysłany: 27 Wrz 2010, 10:28; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Gru 2009,
Posty: 33
Odebrałem auto od mechanika i ....

to nie termostat.

Otwiera i zamyka się przy zalecanych temperaturach. Układ odpowietrzony, jednak nadal przy 10 C nie nagrzeje się do połowy skali. Ponoć wiele Diesli ma z tym kłopot. Jedyna rada - zasłonienie chłodnicy.

Czy ktoś z forum zakłada zwykły karton czy jakąś bardziej "profesjonalną" osłonę ?


Pozdrawiam

_________________
1


Góra
 Profil  
 
 
 Post #399347 Wysłany: 27 Wrz 2010, 11:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 357
Pomógł: 5
nic ci to nieda zasłonięcie chłodnicy w dieslu a zasłonisz przy okazji intercooler i osiągi spadną,wydaje się mi ze temperaturę masz ok. jak termostat sprawny tylko te zegary mogą lekko przekłamywać mam tak w lanci y tam 85-90 stopni jest na wskażniku na ćwierć skali ,połowa to już załącza sie wentylator ,diesle mają większą sprawność i mniej oddają ciepło ,moje grande 1.3 jak jadę powoli nagrzewa sie wyrażniej dłużej niż benzynka ale jak troszkę depnę na gaz to szybciej ,ale jak się nagrzeje to trzyma równo 90 stopni i ani drgnie zegary sa bardzo dokładnie wyskalowane


Góra
 Profil  
 
 
 Post #399523 Wysłany: 27 Wrz 2010, 19:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
mikel Ja chce kupic na zime to:
http://allegro.pl/oslona-wlotu-heko-zim ... 54628.html
moj punciak ma ten sam problem i sie tym zbytnio nie przejuje chodzi normalnie nagrzewnica cieplo daje jedyne to w zimie nagrzewnica nie daje takie ciepla i chce kupic takowa oslone

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #399683 Wysłany: 27 Wrz 2010, 23:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
koller wykasowałem posta, teraz widzę że nie potrzebnie. Powtórzę więc jeszcze raz koller sorry ale pieprzysz głupoty. Po wymianie termostatu mój 1.9 JTD grzeje się do połowy skali po ok. 6km. W zimie jak było prawie -20 była zagrzany jak dojeżdżałem do pracy (około 8km) więc nie wprowadzaj ludzi w błąd tymi herezjami.

Na temat zasłaniania chłodnicy to już w ogóle nie ma sensu odpowiadać bo napisano o tym wiele, ale jak widać niektórzy mają swoje teorie i nic nie przetłumaczysz.

Gdy silnik się zagrzewa to otwarty jest tylko mały obieg i chłodnica nie ma tu nic do rzeczy.

Nie gazuje auta, jeżdżę spokojnie i nie gwałtownie a mimo to nie mam problemów z temperaturą. Podobnie z tym zjeżdżaniem z górki to brednie, wielokrotnie w różnych warunkach zjeżdżałem z górki (zawsze na biegu bez gazu) i jak silnik jest zagrzany to wskazówka naprawdę stoi w miejscu.

[ Dodano: 27 Wrz 2010 23:23 ]
mikel: dobrze sprawdzili ten termostat? Może jednak puszcza? Skoro mówią że nie to zrób samodzielnie test, jak chwile pojeździsz i silnik nadal się jeszcze nie zagrzał to otwórz maskę i sprawdź czy wąż do chłodnicy jest ciepły, jeśli tak to termostat się otwiera czyli jest uszkodzony. Nie bardzo mam pomysł co innego to może być, mój zachowywał się podobnie po zakupie, wymieniłem termostat i jest spokój.

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #399712 Wysłany: 28 Wrz 2010, 08:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
mikel napisał(a):
Klimę mam, ale oczywiście przy tych temp. jej nie używam.

Te 15 km to we Wrocławiu, więc bliższe to toczeniu się, niż jeździe.
Zresztą na trasie nie jest lepiej.

Kojarzę że po temperaturze którychś wężyków można sprawdzić czy termostat działa ok, ktoś może mi wyjaśnić na co zerknąć ?

Pzdr


Nie napisałeś czy w trasie spada temperatura czy utrzymuje poziom, jak spada no to termostat kaput.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #400383 Wysłany: 30 Wrz 2010, 12:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 357
Pomógł: 5
makkak napisał(a):
Gdy silnik się zagrzewa to otwarty jest tylko mały obieg i chłodnica nie ma tu nic do rzeczy.


kolega dobrze pisze,gdy silnik się nagrzewa ciecz chodzi tylko w silniku ew.jak jest ustawiane pokrętło na grzanie jeszcze nagrzewnica i chłodnica nic niema do tego po otwarciu termostatu ciecz krąży już w pełnym obiegu tzn.z chłodnicą i przy zasłonięciu chłodnicy może przy większym obciążeniu silnika być problem z przegrzewaniem a fiat słynie z nie najmocniejszych uszczelek pod głowicą

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #400454 Wysłany: 30 Wrz 2010, 19:55; 
 Temat postu:
u mnie na postoju na biegu jałowym jest tak że jak włącze ogrzewanie na max na minimum 2 stopien nawiewu w chlodne dni to wtedy powoli wskaznik temperatury idzie w dół. czy to też wina termostatu - miałem tak przy pierwszym termostacie i po wymianie na inny jest to samo

i jaki termostat wchodzi do modelu punto II 1.9jtd 2000r 80KM?


Góra
  
 
 
 Post #400533 Wysłany: 30 Wrz 2010, 23:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
Jeśli na ogrzewaniu na max w chłodny dzień na biegu jałowym trochę Ci temperatura spada to myślę że tak może się zdarzyć jeśli długo stoisz na tym jałowym, Diesel efektywniej spala paliwo i mniej energii z paliwa idzie w gwizdek więc myślę że może tak być. U siebie nie zaobserwowałem takiego zjawiska, ale nie stoję raczej długo na jałowym a ogrzewanie ma max przez dłuższy czas to chyba piekarnik by się w środku zrobił ;)

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #400651 Wysłany: 01 Paź 2010, 16:40; 
 Temat postu:
w tym sęk że w zimą jak jest poniżej zera to wtedy wystarczy że stoje w korku a temperatura idzie w dól i w sumie nie trochę tylko dość sporo (np z połowy skali na 1/3 a pewnie jakby dłużej to na 1/4 skali)

dlatego pytam o cene i rodzaj termostatu :)


Góra
  
 
 
 Post #400687 Wysłany: 01 Paź 2010, 18:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
mikel masz puszczony obieg do chłodnicy. Sprawdź czy ci się chłodnica nagrzewa od razu po odpaleniu silnika np. po 5 min pracy. Jeśli tak to ściągaj termostat i sprawdź czy masz w środku wkład :)

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403641 Wysłany: 12 Paź 2010, 08:11; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Gru 2009,
Posty: 33
Witam ponownie

Dziś przejechałem 15 km, temperatura osiągnęła 1/4 skali.

Zrobiłem zdjęcie, na czerwono zaznaczyłem węże które są wyczuwalnie ciepłe.

Image

Czyli mechanik się myli i termostat jednak jest niesprawny ?

Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403670 Wysłany: 12 Paź 2010, 11:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
mikel dokładnie, te po prawej jest tuż za termostatem.

15km i 1/4 skali? Wymień ten termostat! :P Ja miałem dość podobnie.

Po wymianie po ok. 8km powinien być w okolicach środka skali.

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #408560 Wysłany: 31 Paź 2010, 13:44; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Gru 2009,
Posty: 33
Witam ponownie

Mimo rad mechanika, że termostat jest ok postanowiłem go wymienić. Kupiłem Behra, tani nie był , ale ... było warto :) 7-8 km i połowa skali jest. Ciepło wzrosło, a spalanie spadło.

Dzięki za trafną diagnozę, większość miała rację :)

Pozdrawiam

_________________
1


Góra
 Profil  
 
 
 Post #408629 Wysłany: 31 Paź 2010, 16:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
No widzisz :) Miło że rady się przydały:)

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #409211 Wysłany: 02 Lis 2010, 22:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: kuj-pom
Rejestracja: 11 Lip 2009,
Posty: 28
TAK JEDEN Z KOLEGÓW NAPISAŁ PRAWIDŁOWO POWINIEN SIĘ NAGRZAĆ PO KILKU KM 5 - ZALEŻNIE OD STYLU JAZDY MAM KTÓREGOŚ DIESLA Z KOLEI NIESTETY W SWOIM MUSZĘ WYMIENIĆ TEŻ TERMOSTAT 225PLN JUŻ KUPIŁEM PRAWIDŁOWO TO ZIMĄ NIE TRZEBA ZASŁANIAĆ ! A RESZTA FACHOWCÓW SIĘ NIECH SIĘ NIE WYPOWIADA !!! :D :evil:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #409226 Wysłany: 02 Lis 2010, 23:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
jaculek nie krzycz

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #419902 Wysłany: 07 Gru 2010, 17:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Jak macie problem z temperaturą w JTD / D to polecam sprawdzić czy czasem nie siedzi termostat Colorstat lub vernet. U mnie były 2 felerne, temp 1 otwarcia z grubsza 87 stopni ale później się cuda działy i temp wędrowała w czasie jazdy 75-90 - tego nie widać na wskaźniku. Wstawiłem oryginalny behr z aso i po problemie, w czasie jazdy mam ~89-90 stopni.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #621373 Wysłany: 22 Paź 2012, 20:31; 
 Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Sie 2011,
Posty: 40
Ja chyba też mam do wymiany termostat.
Wygląda to tak, że nawet wskaźnik temp. nie podchodzi do połowy po jeździe nawet 30km, i więcej, ale jezeli auto stoi i chodzi na biegu jałowym, to wskazówka idzie do góry, ale jak ruszymy i będzie jechać, to opada .... Jaki polecacie termostat do 1.9jtd 80koni 2000r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #621439 Wysłany: 23 Paź 2012, 09:26; 
 Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łask
Rejestracja: 01 Maj 2010,
Posty: 100
Pomógł: 5
ja kupiłem zeszłej zimy verneta i trzyma ładnie połowe skali do tej pory, opinie o nim są rózne, chyba trzeba trafić na dobry egzemplarz

_________________
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #629405 Wysłany: 04 Gru 2012, 19:16; 
 Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 20 Lut 2011,
Posty: 173
Jakie sa ceny termostatow do JTD? bo szczerze mowiac jestem w szoku ze nawet do audi a6 1.9 tdi jest tanzy chyba termostat niz do punciaka. Ile szykowac na jakis w miare dobry ten termostat?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #629902 Wysłany: 07 Gru 2012, 10:29; 
 Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Konin
Rejestracja: 13 Maj 2008,
Posty: 47
pacos napisał(a):
Jakie sa ceny termostatow do JTD?


Jeżeli chodzi o Vernet to kosztuje około 160zł. Ja swój oryginalny termostat wymieniałem też na verneta przy przebiegu 160kkm. Teraz mam 226kkm i na razie wszystko w porządku. Nie ma co pakować się w tańsze produkty.

_________________
1.9 JTD z 2001r - 232 kkm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #630525 Wysłany: 10 Gru 2012, 18:35; 
 Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 20 Lut 2011,
Posty: 173
Wymianą można zająć się samemu i zaoszczedzić na płaceniu mechanikom czy nie bardzo?
Mam takie pytanie, po wymianie termostatu nawet w mrozy poniżej -10 stopni podczas jazdy wskazówka ciągle trzyma poziom 90 stopni? Bo ja mam okazje jeździć trzema samochodami i w kazdym podczas jazdy w mroz jest temp miedzy ta kreska pokazujaca 80 stopni, a srodkiem. I co, mam wszedzie termostaty do wymiany? czy tak juz to bedzie?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO