|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:39
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
greg505 |
#393892 Wysłany:
06 Wrz 2010, 21:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
koller napisał(a): jackyl mowie i powtarzam ze to jest rzecz normalna w dieslach
to ja wole miec tak 'zepsute' autko i cieszyc sie ciepelkiem w zimie
z ciekawosci spytam po jakim czasie leci ci gorace powietrze z nawiewow?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
|
|
No Name |
#393893 Wysłany:
06 Wrz 2010, 21:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień Rejestracja: 29 Mar 2007, Posty: 499
|
koller napisał(a): duzo bo masz chlodnice klimatyzacji i chlodnica klimatyzacji mus byc bardziej odslonieta a co za tym idzie chlodnica jest bardziej na wierzchu i wpada do niej wiecej zimnego powietrza to tak tyle inzynierii zagrzewanie sie kropka jest w normie kazdy diesel sie dluzej zagrzewa i jak jest zimniej to tak musi byc bzdury piszesz>czy jest klima czy nie chłodnica jest w tym samym miejscu a przedni zderzak jest taki sam!podjedź lepiej do mechanika i niech obada termostat
_________________ Było>>>1.9 JTD<<< Było>>>GP 1.4 <<< Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<< Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
|
|
Góra |
|
 |
koller |
#393908 Wysłany:
06 Wrz 2010, 21:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009, Posty: 280 Pomógł: 6
|
to napewno termostat bo jadac z gorki to nawet mi tam wskazowka drgnie mikel
odpal go i niech pochodzi chwilke i wezyk sprawdzisz ten co idzie do silnika tam jest termostat od chlodnicy rzecz jasna
_________________ Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)
|
|
Góra |
|
 |
mikel |
#399330 Wysłany:
27 Wrz 2010, 10:28; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Gru 2009, Posty: 33
|
Odebrałem auto od mechanika i ....
to nie termostat.
Otwiera i zamyka się przy zalecanych temperaturach. Układ odpowietrzony, jednak nadal przy 10 C nie nagrzeje się do połowy skali. Ponoć wiele Diesli ma z tym kłopot. Jedyna rada - zasłonienie chłodnicy.
Czy ktoś z forum zakłada zwykły karton czy jakąś bardziej "profesjonalną" osłonę ?
Pozdrawiam
_________________ 1
|
|
Góra |
|
 |
fullxda |
#399347 Wysłany:
27 Wrz 2010, 11:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 357 Pomógł: 5
|
nic ci to nieda zasłonięcie chłodnicy w dieslu a zasłonisz przy okazji intercooler i osiągi spadną,wydaje się mi ze temperaturę masz ok. jak termostat sprawny tylko te zegary mogą lekko przekłamywać mam tak w lanci y tam 85-90 stopni jest na wskażniku na ćwierć skali ,połowa to już załącza sie wentylator ,diesle mają większą sprawność i mniej oddają ciepło ,moje grande 1.3 jak jadę powoli nagrzewa sie wyrażniej dłużej niż benzynka ale jak troszkę depnę na gaz to szybciej ,ale jak się nagrzeje to trzyma równo 90 stopni i ani drgnie zegary sa bardzo dokładnie wyskalowane
|
|
Góra |
|
 |
koller |
#399523 Wysłany:
27 Wrz 2010, 19:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009, Posty: 280 Pomógł: 6
|
mikel Ja chce kupic na zime to:
http://allegro.pl/oslona-wlotu-heko-zim ... 54628.html
moj punciak ma ten sam problem i sie tym zbytnio nie przejuje chodzi normalnie nagrzewnica cieplo daje jedyne to w zimie nagrzewnica nie daje takie ciepla i chce kupic takowa oslone
_________________ Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#399683 Wysłany:
27 Wrz 2010, 23:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
koller wykasowałem posta, teraz widzę że nie potrzebnie. Powtórzę więc jeszcze raz koller sorry ale pieprzysz głupoty. Po wymianie termostatu mój 1.9 JTD grzeje się do połowy skali po ok. 6km. W zimie jak było prawie -20 była zagrzany jak dojeżdżałem do pracy (około 8km) więc nie wprowadzaj ludzi w błąd tymi herezjami.
Na temat zasłaniania chłodnicy to już w ogóle nie ma sensu odpowiadać bo napisano o tym wiele, ale jak widać niektórzy mają swoje teorie i nic nie przetłumaczysz.
Gdy silnik się zagrzewa to otwarty jest tylko mały obieg i chłodnica nie ma tu nic do rzeczy.
Nie gazuje auta, jeżdżę spokojnie i nie gwałtownie a mimo to nie mam problemów z temperaturą. Podobnie z tym zjeżdżaniem z górki to brednie, wielokrotnie w różnych warunkach zjeżdżałem z górki (zawsze na biegu bez gazu) i jak silnik jest zagrzany to wskazówka naprawdę stoi w miejscu.
[ Dodano: 27 Wrz 2010 23:23 ]
mikel: dobrze sprawdzili ten termostat? Może jednak puszcza? Skoro mówią że nie to zrób samodzielnie test, jak chwile pojeździsz i silnik nadal się jeszcze nie zagrzał to otwórz maskę i sprawdź czy wąż do chłodnicy jest ciepły, jeśli tak to termostat się otwiera czyli jest uszkodzony. Nie bardzo mam pomysł co innego to może być, mój zachowywał się podobnie po zakupie, wymieniłem termostat i jest spokój.
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#399712 Wysłany:
28 Wrz 2010, 08:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
mikel napisał(a): Klimę mam, ale oczywiście przy tych temp. jej nie używam.
Te 15 km to we Wrocławiu, więc bliższe to toczeniu się, niż jeździe. Zresztą na trasie nie jest lepiej.
Kojarzę że po temperaturze którychś wężyków można sprawdzić czy termostat działa ok, ktoś może mi wyjaśnić na co zerknąć ?
Pzdr
Nie napisałeś czy w trasie spada temperatura czy utrzymuje poziom, jak spada no to termostat kaput.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
fullxda |
#400383 Wysłany:
30 Wrz 2010, 12:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 357 Pomógł: 5
|
makkak napisał(a): Gdy silnik się zagrzewa to otwarty jest tylko mały obieg i chłodnica nie ma tu nic do rzeczy.
kolega dobrze pisze,gdy silnik się nagrzewa ciecz chodzi tylko w silniku ew.jak jest ustawiane pokrętło na grzanie jeszcze nagrzewnica i chłodnica nic niema do tego po otwarciu termostatu ciecz krąży już w pełnym obiegu tzn.z chłodnicą i przy zasłonięciu chłodnicy może przy większym obciążeniu silnika być problem z przegrzewaniem a fiat słynie z nie najmocniejszych uszczelek pod głowicą
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
 |
jackyl |
#400454 Wysłany:
30 Wrz 2010, 19:55; Temat postu: |
|
|
u mnie na postoju na biegu jałowym jest tak że jak włącze ogrzewanie na max na minimum 2 stopien nawiewu w chlodne dni to wtedy powoli wskaznik temperatury idzie w dół. czy to też wina termostatu - miałem tak przy pierwszym termostacie i po wymianie na inny jest to samo
i jaki termostat wchodzi do modelu punto II 1.9jtd 2000r 80KM?
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#400533 Wysłany:
30 Wrz 2010, 23:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
Jeśli na ogrzewaniu na max w chłodny dzień na biegu jałowym trochę Ci temperatura spada to myślę że tak może się zdarzyć jeśli długo stoisz na tym jałowym, Diesel efektywniej spala paliwo i mniej energii z paliwa idzie w gwizdek więc myślę że może tak być. U siebie nie zaobserwowałem takiego zjawiska, ale nie stoję raczej długo na jałowym a ogrzewanie ma max przez dłuższy czas to chyba piekarnik by się w środku zrobił 
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
jackyl |
#400651 Wysłany:
01 Paź 2010, 16:40; Temat postu: |
|
|
w tym sęk że w zimą jak jest poniżej zera to wtedy wystarczy że stoje w korku a temperatura idzie w dól i w sumie nie trochę tylko dość sporo (np z połowy skali na 1/3 a pewnie jakby dłużej to na 1/4 skali)
dlatego pytam o cene i rodzaj termostatu 
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#400687 Wysłany:
01 Paź 2010, 18:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
mikel masz puszczony obieg do chłodnicy. Sprawdź czy ci się chłodnica nagrzewa od razu po odpaleniu silnika np. po 5 min pracy. Jeśli tak to ściągaj termostat i sprawdź czy masz w środku wkład 
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
mikel |
#403641 Wysłany:
12 Paź 2010, 08:11; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Gru 2009, Posty: 33
|
Witam ponownie
Dziś przejechałem 15 km, temperatura osiągnęła 1/4 skali.
Zrobiłem zdjęcie, na czerwono zaznaczyłem węże które są wyczuwalnie ciepłe.
Czyli mechanik się myli i termostat jednak jest niesprawny ?
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#403670 Wysłany:
12 Paź 2010, 11:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
mikel dokładnie, te po prawej jest tuż za termostatem.
15km i 1/4 skali? Wymień ten termostat!  Ja miałem dość podobnie.
Po wymianie po ok. 8km powinien być w okolicach środka skali.
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
mikel |
#408560 Wysłany:
31 Paź 2010, 13:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Gru 2009, Posty: 33
|
Witam ponownie
Mimo rad mechanika, że termostat jest ok postanowiłem go wymienić. Kupiłem Behra, tani nie był , ale ... było warto  7-8 km i połowa skali jest. Ciepło wzrosło, a spalanie spadło.
Dzięki za trafną diagnozę, większość miała rację
Pozdrawiam
_________________ 1
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#408629 Wysłany:
31 Paź 2010, 16:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
No widzisz  Miło że rady się przydały:)
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
jaculek |
#409211 Wysłany:
02 Lis 2010, 22:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: kuj-pom Rejestracja: 11 Lip 2009, Posty: 28
|
TAK JEDEN Z KOLEGÓW NAPISAŁ PRAWIDŁOWO POWINIEN SIĘ NAGRZAĆ PO KILKU KM 5 - ZALEŻNIE OD STYLU JAZDY MAM KTÓREGOŚ DIESLA Z KOLEI NIESTETY W SWOIM MUSZĘ WYMIENIĆ TEŻ TERMOSTAT 225PLN JUŻ KUPIŁEM PRAWIDŁOWO TO ZIMĄ NIE TRZEBA ZASŁANIAĆ ! A RESZTA FACHOWCÓW SIĘ NIECH SIĘ NIE WYPOWIADA !!! 
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#409226 Wysłany:
02 Lis 2010, 23:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
jaculek nie krzycz
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#419902 Wysłany:
07 Gru 2010, 17:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Jak macie problem z temperaturą w JTD / D to polecam sprawdzić czy czasem nie siedzi termostat Colorstat lub vernet. U mnie były 2 felerne, temp 1 otwarcia z grubsza 87 stopni ale później się cuda działy i temp wędrowała w czasie jazdy 75-90 - tego nie widać na wskaźniku. Wstawiłem oryginalny behr z aso i po problemie, w czasie jazdy mam ~89-90 stopni.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
cieszyn |
#621373 Wysłany:
22 Paź 2012, 20:31; Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Sie 2011, Posty: 40
|
Ja chyba też mam do wymiany termostat. Wygląda to tak, że nawet wskaźnik temp. nie podchodzi do połowy po jeździe nawet 30km, i więcej, ale jezeli auto stoi i chodzi na biegu jałowym, to wskazówka idzie do góry, ale jak ruszymy i będzie jechać, to opada .... Jaki polecacie termostat do 1.9jtd 80koni 2000r
|
|
Góra |
|
 |
Ramziii |
#621439 Wysłany:
23 Paź 2012, 09:26; Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łask Rejestracja: 01 Maj 2010, Posty: 100 Pomógł: 5
|
ja kupiłem zeszłej zimy verneta i trzyma ładnie połowe skali do tej pory, opinie o nim są rózne, chyba trzeba trafić na dobry egzemplarz
_________________

|
|
Góra |
|
 |
pacos |
#629405 Wysłany:
04 Gru 2012, 19:16; Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 20 Lut 2011, Posty: 173
|
Jakie sa ceny termostatow do JTD? bo szczerze mowiac jestem w szoku ze nawet do audi a6 1.9 tdi jest tanzy chyba termostat niz do punciaka. Ile szykowac na jakis w miare dobry ten termostat?
|
|
Góra |
|
 |
lk73 |
#629902 Wysłany:
07 Gru 2012, 10:29; Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Konin Rejestracja: 13 Maj 2008, Posty: 47
|
pacos napisał(a): Jakie sa ceny termostatow do JTD? Jeżeli chodzi o Vernet to kosztuje około 160zł. Ja swój oryginalny termostat wymieniałem też na verneta przy przebiegu 160kkm. Teraz mam 226kkm i na razie wszystko w porządku. Nie ma co pakować się w tańsze produkty.
_________________ 1.9 JTD z 2001r - 232 kkm
|
|
Góra |
|
 |
pacos |
#630525 Wysłany:
10 Gru 2012, 18:35; Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 20 Lut 2011, Posty: 173
|
Wymianą można zająć się samemu i zaoszczedzić na płaceniu mechanikom czy nie bardzo? Mam takie pytanie, po wymianie termostatu nawet w mrozy poniżej -10 stopni podczas jazdy wskazówka ciągle trzyma poziom 90 stopni? Bo ja mam okazje jeździć trzema samochodami i w kazdym podczas jazdy w mroz jest temp miedzy ta kreska pokazujaca 80 stopni, a srodkiem. I co, mam wszedzie termostaty do wymiany? czy tak juz to bedzie?
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|