|
Obecny czas: 21 Wrz 2024, 02:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
tomelek |
#394123 Wysłany:
07 Wrz 2010, 20:27; Temat postu: Sondy lambda |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Wrz 2009, Posty: 5
|
Witam wszystkich
Mam Punto 1.2 8v z dwoma sondami lambda przed i za katalizatorem. Moje pytanie brzmi: czy one są takie same i czy można je zamienić miejscami w celu sprawdzenia działania. Drugie pytanie to: czy jest duży problem z odkręceniem ich, dokładnie o to czy są mocno zapieczone jak to bywa ze śrubami przy wydechu.
|
|
Góra |
|
|
|
|
PoldasSs |
#394124 Wysłany:
07 Wrz 2010, 20:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
Zapieczone to one będą zdrowo ;/
_________________ Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG
|
|
Góra |
|
|
marcin186 |
#394125 Wysłany:
07 Wrz 2010, 20:35; Temat postu: |
|
|
Moderator |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#394140 Wysłany:
07 Wrz 2010, 21:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
gdzieś czytałem że niby nie powinno ich się zamieniać
|
|
Góra |
|
|
tomelek |
#394146 Wysłany:
07 Wrz 2010, 21:21; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Wrz 2009, Posty: 5
|
wojtass18 napisał(a): gdzieś czytałem że niby nie powinno ich się zamieniać
A pamiętasz może dlaczego nie wolno zamieniać?
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#394151 Wysłany:
07 Wrz 2010, 21:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#394179 Wysłany:
07 Wrz 2010, 22:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
mozna zamieniac do woli, sa to dokladnie takie same urzadzenia
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
tomelek |
#394487 Wysłany:
10 Wrz 2010, 15:42; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Wrz 2009, Posty: 5
|
Dzięki za odpowiedzi
Dzisiaj przyjechał do mnie kabelek do Fiatecuscana i będę chyba jutro sprawdzał. Kiedyś wymieniałem sondę tą przed katalizatorem (chodził jak rozklekotany) gdzieś po roku znowu mi się zapaliłą lamka check engine. Przy okazji jakiegoś przeglądu technicznego podłączyli do kompa i powiedzieli, że katalizator do wymiany. Nie uśmiecha mi się tyle kasy wywalać więc postanowiłem pokombinować i tak sobie myślałem, że może to sonda za katem coś szwankuje. [ Dodano: 10 Wrz 2010 15:42 ]No i dzisiaj podłączyłem kabelek do auta, włączyłem Fiatecuscan'a, sprawdziłem silnik i oto błedy:
P0302- Cylinder 2 misfire - wysoki sygnał
P0300- Misfire detected - niski sygnał
P0420- Catalic converter - nieprawidłowy sygnał
Ogólnie pierwsze dwa to wypadanie zapłonu, pierwszy to na drugim cylindrze, drugi to na różnych cylindrach.
Trzeci to zdolność kata do usuwania szkodliwych substancji (poniżej wymaganej wartości)
Moje pytanie to czy pierwsze dwa błędy mogą powodować ten trzeci co jest bardzo kosztowny (wymiana kata) i drugie co najczęściej powoduje wypadanie zapłonu (świece, kable cewki itd)
Błędy wykasowałem i teraz będę obserwować co się pokazuje
Pzdr
Tomek
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#394762 Wysłany:
10 Wrz 2010, 15:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
misfire - kable, swiece, cewki
catalizator - byc moze sonda za katem jest uszkodzona i daje zle odczyty, a jak jest sprawna to wywal kata
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
tomelek |
#394769 Wysłany:
23 Wrz 2010, 15:00; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Wrz 2009, Posty: 5
|
Myślałem nad wywaleniem kata ale wtedy kontrolka będzie świecić zawsze a nic mnie tak nie denerwuje jak świecące kontrolki a parę już mi świeciło (wspomaganie, poduszka) ale najbardziej mnie wkurza ta od rezerwy
Chciałem zamienić miejscami sondy ale na razie sobie odpuszczę (może kupię używaną na allegro za cztery dychy i pokombinuję)
Pzdr
Tomek [ Dodano: 23 Wrz 2010 15:00 ]Po dwóch tygodniach jazdy lampka nie zapaliła się tylko raz z pół minuty pomrugała. Dzisiaj znowu podłączyłem pod Fiatacuscana i oto co zobaczyłem:
P0300 - wysoki sygnał
P0300 - niski sygnał
P0420 - nieprawidłowy sygnał
Pierwsze dwa to wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach, drugi to to zdolność kata do usuwania szkodliwych substancji (poniżej wymaganej wartości)
Postanowienia to:
1. wymiana kabli wn (są one od nowości czyli 6.5 roku i 100k km
2. wymiana świec (choć nie wiem czy to ma sens, mają 20k przebiegu i przedtem też engin świecił)
3. Znowu pojeździć przez dwa tygodnie i oblukać błędy.
Mam nadzieję, że to coś pomoże i nie będę musiał kupować nowego kata.
Jeszcze jedno pytanko: we Fiatecuscanie jest zakładka parametry, znajdę gdzieś opisy jakie powinny być parametry dla porównania z moimi?
Pzdr
Tomek
|
|
Góra |
|
|
pieta |
#398293 Wysłany:
23 Wrz 2010, 16:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
tomelek napisał(a): Myślałem nad wywaleniem kata ale wtedy kontrolka będzie świecić zawsze a nic mnie tak nie denerwuje jak świecące kontrolki a parę już mi świeciło (wspomaganie, poduszka) ale najbardziej mnie wkurza ta od rezerwy Chciałem zamienić miejscami sondy ale na razie sobie odpuszczę (może kupię używaną na allegro za cztery dychy i pokombinuję) Pzdr Tomek [ Dodano: 23 Wrz 2010 15:00 ]Po dwóch tygodniach jazdy lampka nie zapaliła się tylko raz z pół minuty pomrugała. Dzisiaj znowu podłączyłem pod Fiatacuscana i oto co zobaczyłem: P0300 - wysoki sygnał P0300 - niski sygnał P0420 - nieprawidłowy sygnał Pierwsze dwa to wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach, drugi to to zdolność kata do usuwania szkodliwych substancji (poniżej wymaganej wartości) Postanowienia to: 1. wymiana kabli wn (są one od nowości czyli 6.5 roku i 100k km 2. wymiana świec (choć nie wiem czy to ma sens, mają 20k przebiegu i przedtem też engin świecił) 3. Znowu pojeździć przez dwa tygodnie i oblukać błędy. Mam nadzieję, że to coś pomoże i nie będę musiał kupować nowego kata. Jeszcze jedno pytanko: we Fiatecuscanie jest zakładka parametry, znajdę gdzieś opisy jakie powinny być parametry dla porównania z moimi? Pzdr Tomek
kup uniwerslany, bedzie znaczaco tnszy niz oryginal w ASO albo wywal kata zupelnie [ Dodano: 23 Wrz 2010 15:12 ]pierwszy lepszy z brzegu, tylko trzeba bedzie troche pospawac
http://www.e-tlumiki.pl/product.php?id=4954
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy topic18886.html
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|