|
Obecny czas: 27 Kwi 2025, 07:42
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Thomas |
#397872 Wysłany:
22 Wrz 2010, 03:11; Temat postu: Żywotność silnika 1.3 Mjet - jaka jest ? |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
|
|
2rotor |
#397881 Wysłany:
22 Wrz 2010, 08:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Żywotność współczesnych, wyżyłowanych diesli jest podobna jak wolnossących silników benzynowych. Jak ktoś będzie użytkował auto z głową i nie oszczędzał na olejach itd ti czemu ma nie zrobić 300 000km czy to benzyną czy dieslem.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
Barrtek96 |
#397891 Wysłany:
22 Wrz 2010, 09:06; Temat postu: |
|
|
Ten silnik jeszcze występuje w wersji 85KM, no i teraz też 95KM 
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#397893 Wysłany:
22 Wrz 2010, 09:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
Rzekomo 1.3 70 kucy multijet jest obliczony na 250 K bez powazniejszej ingerencji uzytkownika Tam jest łancuch rozrzadu ale zalejaca go wymienic po 120k, aczkolwiek wedlug oficjalnej rekomendacji nie powinno sie nic z nim robic, bo to przeciez bezobslugowy lancuch
Poza tym w przeciwienstwie do starszych 1.9, silnik 1.3 jest barzdziej wrazliwy na jakosc paliwa wiec trzeba uwazac gdzie sie tankuje.
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#397916 Wysłany:
22 Wrz 2010, 10:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Producent ustalił 250 tys. km. jako dystans bez ingerencji mechanicznej.
Wystarczy zmieniać olej, filtry, płyny, być może pasek alternatora.
Nigdzie nie słychać żeby te silniki się sypały. A łatwo nie mają bo głównie biegają w firmówkach, więc lekko na pewno im nie jest.
Wersje mocniejsze 80-90 konne mają turbinę ze zmienną geometrią łopatek, inną pompę paliwa, IC i chyba wtryski. Reszta jest identyczna.
Skrzynia 6 biegowa w mocniejszych wersjach, ma siłownik sprzęgła wbudowany na osi, wewnątrz obudowy (jak pierd...nie robi się jazda z wymianą i koszty - tylko po co ma pier....nąć?).
Ze swojego doświadczenia mogę napisać tylko dobre rzeczy o tym silniku.
Miałem wersję 90 konną. Chodził jak zegarek, bardzo mało palił, był tani w utrzymaniu i niezawodny do jazdy. Żal się było rozstawać.
|
|
Góra |
|
 |
rajtek |
#398153 Wysłany:
22 Wrz 2010, 22:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 243
|
sam silnik zapewne przy właściwym traktowaniu pojeździ dużo,szybciej padną np. turbo,pompa,wtryski-ale to z winy paliwowo-użytkownikowej,co do łańcucha to pytałem doktora i mówi ,że nominalnie 250 tys km do wymiany łańcucha,ale co wymiane oleju doswiadczony mechanik usłyszy skutek wyciągniętego łancucha itd,tutaj nie ma reguły,podkręcany silnik bardziej jest podatny na szybsze zuzycie niż "fabryczny",takie jest moje zdanie
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#398163 Wysłany:
22 Wrz 2010, 22:22; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
kropekGP |
#398169 Wysłany:
22 Wrz 2010, 22:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 257 Pomógł: 1
|
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#398401 Wysłany:
23 Wrz 2010, 20:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Thomas napisał(a): no,ale do tych 300tys powinien dolatać 
Silnikiem w sensie słupkiem bym się wcale nie przejmował. Tragedia z dieslem o dużym przebiegu polega na tym że wysypie się cały osprzęt dookoła za kupę hajsu. Dlatego jazda dieslem 1,3 do dla mnie porażka, osiagów 0, przyjemności z jazdy 0, wrażenia sluchowe 0. Koszt serwisowania znacznie większy niż benzyny o większej mocy. Jak diesel to 2,0-3,0 żeby to chociaż jakiś ciąg miało. 1,3 to jedynie do Pandy.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#399421 Wysłany:
27 Wrz 2010, 16:25; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
fullxda |
#399776 Wysłany:
19 Mar 2012, 20:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 357 Pomógł: 5
|
2rotor napisał(a): Thomas napisał(a): no,ale do tych 300tys powinien dolatać  Silnikiem w sensie słupkiem bym się wcale nie przejmował. Tragedia z dieslem o dużym przebiegu polega na tym że wysypie się cały osprzęt dookoła za kupę hajsu. Dlatego jazda dieslem 1,3 do dla mnie porażka, osiagów 0, przyjemności z jazdy 0, wrażenia sluchowe 0. Koszt serwisowania znacznie większy niż benzyny o większej mocy. Jak diesel to 2,0-3,0 żeby to chociaż jakiś ciąg miało. 1,3 to jedynie do Pandy.
koszt serwisowania mojego grande 1.3 z przebiegiem prawie 150tys. prawie żadny ;klamka tylnia nie odbijała -gwarancja;wspomaganie city przegrzewanie sie i wyłączanie -gwarancja ,serwis twierdzi nie jeżdzic na city caly czas -ten typ tak ma;niedawno poduszka skrzyni biegów 45zł + wymiana 40 zł i teraz czeka mnie wymiana łożyska podpory półosi prawej,koszt 30-50 zł łożysko oraz 150 zł wymiana reszta to komplet tarcz i dwa komplety klocków hamulcowych ,oleje płyny czyli normalne koszty eksploatacyjne,a silnik ma się dobrze oleju bierze normalnie a z rzeczy wyżej podpora,poduszki to osprzęt wiec nie jest tak żle ;a najlepsze że układ jezdny przy tym przebiegu i polskich drogach ok. [ Dodano: 19 Mar 2012 20:00 ]w piątek na postoju podczas krecenia kierownicą delikatnie zaczeło stukać, dzisiaj podjechałem do znajomego mechanika pracujacego na stacji diagnostycznej i okazało sie że łożysko mcpersona zatarło sie i nie obraca sie i strzela sprężyna podczas kreceniem kierownica ,do wymiany mam łacznik stabilizatora lewy oraz powiedział mi że przeguby suche a dziwne bo oslony nie popekane tylko kazał mi kupic smar do przegubów komplety opasek w srode z rana jade na wymiany,razem 130 zl za czesci i 100 robota
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
 |
ka-8 |
#561721 Wysłany:
21 Mar 2012, 00:59; Temat postu: Re: Żywotność silnika 1.3 Mjet - jaka jest ? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 977 Pomógł: 3
|
Wydaje mi sie ze gdzies czytalem ze rozrzad policzony na 250000km a silnik na 350000km ale pewnosci nie mam. Oczywiscie wiele zalezy od tego jak dany uzyszkodnik uzywa auta, jak po katowaniu silnika gasi go zaraz po zatrzymaniu to pewnie szybciej padnie ale jak uzytkuje sie go z glowa to pojezdzi pewnie i dluzej. Ponoc ze wzgledu na sposob smarowania lancucha rozrzadu, dobrze jest eksploatowac ten silnik ze stanem oleju zblizonym do maksymalnego, w przeciwnym przypadku wedle tego co uslyszalem od mechanika w ASO moze zuzywac sie szybciej niz powinien. Ile w tym prawdy - nie wiem, ale brzmialo dosc wiarygodnie.
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|