|
Obecny czas: 04 Cze 2024, 00:07
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
greg505 |
#448416 Wysłany:
04 Mar 2011, 15:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
STax napisał(a): Elastyczność 60-100km/h na 4. mam ok 13 sekund, 80-120km/h na 5. ok 22s
toz to wiecznosc...
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
|
|
marioskarpa |
#448418 Wysłany:
04 Mar 2011, 16:03; Temat postu: |
|
|
GPS |
|
Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 2786 Pomógł: 2
|
no spora, ja na dobrze rozbujanej 4ce czyli ok 2krpm jak depne to 100 nawet niewiem kiedy mam
_________________ Była biała kropka mk2 1.2 jest niebieska szybsza kropka jtd
check >> topic12808-925.html << check
|
|
Góra |
|
|
STax |
#448558 Wysłany:
04 Mar 2011, 21:13; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
marioskarpa napisał(a): ja na dobrze rozbujanej 4ce czyli ok 2krpm jak depne to 100 nawet niewiem kiedy mam No to sprawdź sobie to się dowiesz I zdziwisz się, jak bardzo cię turbina oszukuje jeśli chodzi o różnicę między wrażeniem a rzeczywistością. Poza tym porównywanie silników doładowanych i to jeszcze o większej pojemności (1.9 jtd) do mniejszych wolnossących (1.4 77km) ma średni sens (pomijam już fakt, że porównujesz do diesla) greg505 napisał(a): toz to wiecznosc...
Wystarcza. Jak widać jest to porównywalny wynik do nowoczesnych aut z silnikami ok 1400ccm, więc na pewno nie ma się czego wstydzić.
Porównajcie wyniki elastyczności różnych aut - zobaczycie o co mi chodzi
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#448564 Wysłany:
04 Mar 2011, 21:21; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
moment silnika ma sie do momentu na kołach jak piernik do wiatraka Największy na kołach (na danym biegu) jest przy maksymalnej mocy silnika i sie tego nie oszuka Skrzynia biegów robi swoje
[ Dodano: 04 Mar 2011 20:21 ]
A skrzynia biegów jest tylko po to aby w miarę możliwości utrzymać stałą moc na kołach bo silniki spalinowe same z siebie są mało elastyczne
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 04 Mar 2011, 21:24, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#448565 Wysłany:
04 Mar 2011, 21:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
ipIV napisał(a): moment silnika ma sie do momentu na kołach jak piernik do wiatraka Największy na kołach jest przy maksymalnej mocy silnika i sie tego nie oszuka Skrzynia biegów robi swoje
Hmm skoro wszystko jest mechanicznie ze sobą połączone to na logikę kiedy silnik generuje max moment to i na kołach mamy max moment?
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#448569 Wysłany:
04 Mar 2011, 21:26; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
chwila przliczę sobie to bo jestem po 3 porterach
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#448570 Wysłany:
04 Mar 2011, 21:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
STax napisał(a): No to sprawdź sobie to się dowiesz I zdziwisz się, jak bardzo cię turbina oszukuje jeśli chodzi o różnicę między wrażeniem a rzeczywistością.
czasy beda 2 razy krotsze od podanych przez Ciebie
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#448572 Wysłany:
04 Mar 2011, 21:35; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
eee d*** o moje tw. jest słuszne przy założeniu stałych obrotów czyli przełożenie musi się zmienić żeby przy tych samych obrotach na kołach moc była inna
[ Dodano: 04 Mar 2011 20:35 ]
Tak, auto przysp. najlepiej przy max momencie silnika na tym samym biegu ofc.
Ale np. na 3 może przyśp. lepiej przy max mocy niż na 4 przy max momencie
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV 04 Mar 2011, 21:57, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
|
STax |
#448573 Wysłany:
04 Mar 2011, 21:37; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
greg505: czy 2x krótsze to wątpię, ale tak czy siak temat nie jest o dieslu, ani tym bardziej o porównywaniu osiągów diesla i pb.
Ale jeszcze skomentuję ten krótszy czas - z dieslem masz ten problem, że ok, 60-100km/h na 4. zrobi powiedzmy w 7s ale na 3. wcale zbytnio tego czasu nie skróci. A w benzyniaku niech to będzie na 4. 13s, ale po redukcji do 3. (zakładając że jest potrzeba) czas może być nawet lepszy niż w dieslu.
Jakby się komuś chciało, to niech tak dla potomnych pomierzy ile w jakimś dieselku trwa przyspieszenie 60-100 na 4. a ile na 3. biegu i poda.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#448576 Wysłany:
04 Mar 2011, 21:43; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
btw. jakie są przełozenia całkowite skrzyni z JTD Bo teraz mam napał zeby obalić mit że lepiej "idzie" klekot
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
kmarcin76 |
#448578 Wysłany:
04 Mar 2011, 21:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
Tak czy siak, nie moge narzekac na swoje 77 KM bo wiedzialem, ze nie kupuje 150 KM. Spalanie takie jak mialem w seju 900ccm a jazda zupelnie inna. Marzylem kiedys o jtd ale juz wiem , ze komfort akustyczny i mozliwosc uslyszenia silnika przy 6 tys. obr przy dieslu odpada. Jak kiedys bede zmienial autko to zastanowie sie mocno nad jakas turbo benzyna. A wracajac do tematu, wiem, ze dobrze pociagnac punciaka do conajmniej 5 tys. obr chcac szybko wyprzedzic/przyspieszyc i te 3 tys. obr dla max momentu obrotowego to tylko papierowe dane.
_________________ Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#448579 Wysłany:
04 Mar 2011, 21:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
80-120 na 5tce to ~10s (clio 1.5)
60-100 na 3 i 4 nie znalazlem, ale z ciekawosci sam cos nagram
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#448582 Wysłany:
04 Mar 2011, 21:53; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
Sowja drogą to co STax mówi zależy od skrzyni bo klekot od pb nie różni się tylko chatakterystyką ale również skrzynią i dzieki skrzyni klekot ma porównywalny moment na kołach do benzyny (przy tej samej Pmax), a to po to, zeby zachować stałą moc. Bo idealna charakterystyka trakyjna silnika ma stałą moc a moment wykładniczo opadajacy do 0 Po to jest skrzynia dodana do tego cholernie nie elastycznego silnika spalinowego, zeby się do tego zbliżyć
[ Dodano: 04 Mar 2011 20:53 ]
Porównywanie elastyczniści pb vs. wysokoprężny na tym samym biegu jest bez sensu i bezcelowa Żeby porównać naprawdę te silniki to trzeba by do 1 i 2 auta załadować identyczną skrzynię.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#448591 Wysłany:
04 Mar 2011, 21:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
ipIV napisał(a): Porównywanie elastyczniści pb vs. wysokoprężny na tym samym biegu jest bez sensu i bezcelowa oczywiscie ze jest bez sensu ale zaczelo sie od stwierdzenia: STax napisał(a): Elastyczność 60-100km/h na 4. mam ok 13 sekund, 80-120km/h na 5. ok 22s i jeszcze nigdy nie okazało się to zbyt długo.
nigdy w pb nie zaczalbym wyprzedzania na 5 od 80km/h
4 to minimum, nie wspominajac juz o 3
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#448594 Wysłany:
04 Mar 2011, 22:07; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
greg505 napisał(a): ipIV napisał(a): Porównywanie elastyczniści pb vs. wysokoprężny na tym samym biegu jest bez sensu i bezcelowa oczywiscie ze jest bez sensu ale zaczelo sie od stwierdzenia: STax napisał(a): Elastyczność 60-100km/h na 4. mam ok 13 sekund, 80-120km/h na 5. ok 22s i jeszcze nigdy nie okazało się to zbyt długo. nigdy w pb nie zaczalbym wyprzedzania na 5 od 80km/h 4 to minimum, nie wspominajac juz o 3
Dlatego dajcie se spokój Chyba, że macie: jeden JTD (wykręcony na 130KM) ze skrzynią z HGT a drugi seria HGT Wtedy się porównujcie bo skrzynia pasuje
[ Dodano: 04 Mar 2011 21:07 ]
Oczywiście wtedy w danym zakresie obrotów wygra ten który ma wyżej krzywą mocy bo obroty kól te same, przełożenie to samo A moc jest związana z momentem (czyli w sumie siłą napędzającą) obrotami
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
STax |
#448602 Wysłany:
04 Mar 2011, 22:14; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#448616 Wysłany:
04 Mar 2011, 22:30; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
Ogólnie jest tak, ze do 3500 benzyna obrywa baty od wysokoprężnego a powyżej jest na odwrót
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#448620 Wysłany:
04 Mar 2011, 22:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
STax napisał(a): greg505 napisał(a): nigdy w pb nie zaczalbym wyprzedzania na 5 od 80km/h Może jakbyś spróbował to byś się przekonał że jednak można Pewnie ze mozna ale od zawsze wydawalo mi sie, ze czas potrzebny na ten manewr powinien byc jak najkrotszy, a chyba sam przyznasz ze 22s to jednak wieczonsc [ Dodano: 04 Mar 2011 21:40 ]ipIV napisał(a): a powyżej jest na odwrót
bo powyzej (4500) nie ma czego szukac w agrosilniku
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
STax |
#448623 Wysłany:
04 Mar 2011, 22:41; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
greg505 napisał(a): ale od zawsze wydawalo mi sie, ze czas potrzebny na ten manewr powinien byc jak najkrotszy, a chyba sam przyznasz ze 22s to jednak wieczonsc
Błąd logiczny.
22s to czas przyspieszenia od 80 do 120km/h a nie czas wyprzedzania. Ten może być sporo krótszy, tym bardziej że po niespełna 10s jedzie się 100km/h czyli ma się 20km/h przewagi.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#448624 Wysłany:
04 Mar 2011, 22:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
STax napisał(a): greg505 napisał(a): ale od zawsze wydawalo mi sie, ze czas potrzebny na ten manewr powinien byc jak najkrotszy, a chyba sam przyznasz ze 22s to jednak wieczonsc Błąd logiczny. 22s to czas przyspieszenia od 80 do 120km/h a nie czas wyprzedzania. Ten może być sporo krótszy, tym bardziej że po niespełna 10s jedzie się 100km/h czyli ma się 20km/h przewagi.
ty tak na powaznie, czy jaja sobie robisz?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
STax |
#448626 Wysłany:
04 Mar 2011, 22:50; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Ja sobie na 5. od 80km/h i więcej spokojnie wyprzedzam jak mam z przeciwka całkiem wolny pas albo coś jedzie, ale jest naprawdę daleko.
Jak potrzebuję szybko coś wyprzedzić to 4. mi wystarcza, redukcji do 3. nigdy nie potrzebowałem, jedynie dla zabawy czasem tak robiłem.
[ Dodano: 04 Mar 2011 21:47 ]
greg505 napisał(a): ty tak na powaznie, czy jaja sobie robisz?
A gdzie widzisz te jaja?
Może ja nie rozumiem twojego punktu widzenia, może ty mojego, ale wydaje mi się, że przekonywanie ludzi, że na 5. biegu nie da się wyprzedzać, albo że jest to niebezpieczne jest lekką nadgorliwością i nijak ma się do rzeczywistości.
[ Dodano: 04 Mar 2011 21:50 ]
Aż poszukałem w moim "archiwum"
Na samym początku filmiku wyprzedzanie od ok 70-80km/h na 5. biegu http://www.youtube.com/watch?v=P5YQKn5a_B8
I ile trwa samo wyprzedzanie? 5-6 sekund?
Ok. 2:00 jest jeszcze raz wyprzedzanie na 5. ale od ok 100km/h
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#448630 Wysłany:
04 Mar 2011, 23:07; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
greg505 napisał(a): bo powyzej (4500) nie ma czego szukac w agrosilniku
przez co agrosilnik musi wytwarzać dużooo więszy moment zeby być konkurencyjnym z pb, co się wiąże z solidniejszymi, jednocześnie drożsyzmi tajlami (a moment na kołach jest porównywalny przy high rpm pb i low rpm klekot), sprawę komplikuje "ekologia" która niszczy agrosilniki I estety przez to agrosilnik jest delikatniejszy od pb co mni. przemawia za pb
[ Dodano: 04 Mar 2011 22:07 ]
I tak agrosilnik czy pb może się schować przy elektrycznym o tej samej mocy Tylko problemem jest źródełko energii
Ale taka hybryda: turbobenzyna sprzężona na wale z elektrycznym przy "dyspozycji pełnej mocy" a w innym prypadku dodatkowy aku się łąduje Była by nie powiem baaardzo ciekawym rozwiązaniem Klepało by tyłek klekotowi na lewo i prawo przy takich samych wymaganiach wytrzymałościowych jak w samym klekocie
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#448633 Wysłany:
04 Mar 2011, 23:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
Cytuj: Może ja nie rozumiem twojego punktu widzenia, może ty mojego, ale wydaje mi się, że przekonywanie ludzi, że na 5. biegu nie da się wyprzedzać, albo że jest to niebezpieczne jest lekką nadgorliwością i nijak ma się do rzeczywistości. Aż poszukałem w moim "archiwum" Na samym początku filmiku wyprzedzanie od ok 70-80km/h na 5. biegu http://www.youtube.com/watch?v=P5YQKn5a_B8 I ile trwa samo wyprzedzanie? 5-6 sekund? Ok. 2:00 jest jeszcze raz wyprzedzanie na 5. ale od ok 100km/h
jak sie jezdzi po takich pustych drogach, to mozesz z lewego pasa nie schodzic,
wybacz, ale rzeczywistosc na wiekszosci drog wyglada zupelnie inaczej, nie ma wiecej czasu na wyprzedzenie niz 5-10s
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
STax |
#448634 Wysłany:
04 Mar 2011, 23:40; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#448637 Wysłany:
04 Mar 2011, 23:42; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
chopy zluzujcie
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|